21 posts, 2 pages, 6,103 views
aktiivi kytketään ohjelmalähteen ja vahvarin väliin ja passiivi vahvistimen ja subbarin väliin.. kaikessa lyhykäisyydessään... aktiivi on kalliimpi passiivi halvempi.. aktiivi on parempi passiivi huonompi.... :cool:
aktiivi kytketään ohjelmalähteen ja vahvarin väliin ja passiivi vahvistimen ja subbarin väliin.. kaikessa lyhykäisyydessään... aktiivi on kalliimpi passiivi halvempi.. aktiivi on parempi passiivi huonompi.... :cool:
Joo..eli kertokaa mulle! Ja mikä kannattais ostaa kun mulla on pioneerin ts-w305c subeja 2 kpl.. olis kiva tietää! :)
Joo..eli kertokaa mulle! Ja mikä kannattais ostaa kun mulla on pioneerin ts-w305c subeja 2 kpl.. olis kiva tietää! :)
Kerro hieman lisää, mitä aiot tehdä noilla subeilla, niin on helpompi auttaa. Onko ne sinulla kotona, autossa? Mitä muita laitteita sinulla on?
Ensinnäkin kannattaa suhtautua hyvin varauksella noihin teholupauksiin.
Jos olet maksanut tuosta kaksituhattawattisesta vahvistimestasi alle tuhat euroa, se ei anna ulos lähellekään noita tehoja.
Eikös vahvistimessasi ole valmiina jakosuotimia? Yleensä noissa monikanavapäätteissä on sekä yli- että alipäästösuotimet valmiina, joten et välttämättä tarvitse edes ulkoista suodinta.
Noista 6x9-kaiuttimista voi olla montaa mieltä, mutta tärkein asia niissä on, että ne sijoitetaan autossa yleensä tilapuutteen vuoksi taakse, joka on melkoisen epäedullinen ratkaisu. Järkevin vaihtoehto olisi myydä kuusysit ja ostaa tilalle sopivankokoinen erillissarja/koaksiaalikaiutin auton etupäähän asennettavaksi.
ohjelmalähteen? ai esim. mankan? vai häh? :D
Nyrkki(pano)sääntönä:
Passiivinen [laita tähän haluamasi sana] on sellainen jota ei pääse säätämään.
Aktiivinen [laita tähän haluamasi sana] on sellainen jossa pääsee säätämään "kaiken".
onhan siin joo yli- että alipäästösuotimet, mut ajattelin et olis viel parempi jos ostaa erikseen`.. vai onko? tunnut tietävän aika paljo näist v'rkeist et kerro vaan mullekin enemmän, niin mäkin viisastun enemmän..kiinnostaa kuitenki niin paljo nää
Nyrkki(pano)sääntönä:
Passiivinen [laita tähän haluamasi sana] läpäläpä...
Aktiivinen [laita tähän haluamasi sana] läpäläpä....
Väärin meni. Passiivisessa suotimessa VOI olla esimerkiksi potentiometrejä, joilla voi säätää eri kaiutinelementtien tasoja, kun taas aktiivisuodin VOI olla rakennettu vain yhdelle taajuusalueelle ilman säätöä.
Aktiiviseen tuodaan virtaa, passiiviseen vain signaali
On totta, että osassa kaupallisia aktiivisuotimia pystyy säätämään "kaiken", mutta mikään aktiivisuodattimelle pakollinen ominaisuus tämä säädettävyys ei ole.
Nyt pitää kyllä tunnustaa oma tyhmyyteni ja todeta ettei ole tullut vielä yhtään aktiivista jakosuodinta eteen, mikä olisi kiinteillä jakotaajuuksilla. Tai olisi sellainen, missä ei pääsisi säätämään yhtään mitään.
Muutama alipäästösuodin kylläkin on tullut eteen (turhaa komponenttien tuhlaamista jos sellaisia tekee aktiivisena).
Maxteho 4x 500 Watt 4 Ohm / 2x1000 Watt 4 Ohm
Just se kitupiikistä ostettu, koska vahvariinkaan ei ollu enempää massii, mut hyvin on pelittäny ja unelmasti pyörittää pioneeria!
ja uskon kanssa et ei anna sitä tehoo mitä lupaa, mutta ihan tyytyväinen oon tuohon.
mitä konkkaa suosittelisit mulle? ja mistä ja minkä merkkinen erillissarja olis hyvä ja kohtuullinen hinta. kiitti kun autat! :)
Miten varmistan? akku on uusittu, se on nyt 62 ampeerine ja laturiki on korjattu..