Keskaritesti

88 posts, 5 pages, 16,622 views

Avatar
#41 • • snt Guest
"Kylmäpäinen eversti Sandels taisteli voitokkaasti lukumäärältään ylivoimaista vihollista
vastaan. Eversti Sandelsin kerrotaankin olleen niin vahva, että hän päihitti jopa karhun."

:D


Kyllä se Sandels vaan näistä kotimaisista parhaiten maistuu.
Avatar
#42 • • Remotion Guest

suomalaiset ei vaan oo tuonu markkinoille yhtään "oikeeta" siideriä. Paitsi jos tota Crowmooria oikeesti tehdään Suomessa.



Woodpecker oli kyllä hintaluokassaan vallan mainio kotimainen siideri, harmi että se lopetettiin.. :sad:



TOTTA! Unohin jo iha. Siitä (ja kultasista teinivuosista :D ) on jo hetki..



joo toi tais olla hyvä.
itselle menee GoldenCup päärynä aika hyvin.
Avatar
#43 • • drS Guest
kyllä suomisidukoista paras oli linda. huhujen mukaan siinä oli pirtua, ei ihmekään et oli niin hyvä :)
Avatar
#44 • • R2 Guest
Tää menee vähä ohi aiheen jo, mut noi päärynäsiiderit ei mee ei ollenkaa. Liian makeita.

GoldenCupista en oo kuullukkaa, joku uus? :D Sinebrychoffin Golden Capin tunnen vähä paremmin, enkä erityisesti pitäny viimekerralla..
Avatar
#45 • • timo-D Guest
sandels ja karhu maistuu itelle parhaiten.
koffia, karjalaa ja olvia tulee juotua kans, jos o hyvässä tarjouksessa ;)
Avatar
#46 • • happosepi Guest
Mä voisin tarjota selitykseksi tuon Karhu-asiaan tällaista:

Olen huomannut, että Karhun laatu heittelee välillä aika roimasti. Tai tämän selityksen olen asialle itse antanut, koska Karhu tuntuu maistuvan välillä todella pahalle, ja välillä taas erittäin hyvälle. Ilmeisesti useimmiten kuitenkin hyvälle, koska itsekin tulee tätä merkkiä suosittua usein.

Karhuahan myös valmistetaan kahdella eri panimolla, Porissa ja Keravalla. Valmistuspaikkakunnan tunnistaa etiketissä olevasta pienestä leimasta, jossa lukee numerosarjan lisäksi "K" tai "P". Turussa tyttöystävän luona käydessä on tullut kaupasta mukaan joka kerta tuota Porin karhua, ja olen havainnut että se on hivenen tasalaatuisempaa kuin tuo Keravalta lähtevä tuote. Keravan panimon volyymi taitaa kuitenkin olla sen verran massiivinen, että käytännössä Porin Karhua myydään ilmeisesti enimmäkseen vain Länsi-Suomessa.

Nojoo, en tiedä onko tuo laadun vaihtelu vain omasta mielentilasta kiinni vai mistä, mutta kyllä se välillä maistuu paremmalta ja välillä huonommalta :)


Bonuksena vielä tällainen info: Sinebrychoffin Keravan panimolla työskentelevä tuttuni kertoi, että laivojen taxfree-kaljat valmistetaan huonommista raaka-aineista kuin maissa myytävät. Eli jos laivabisse maistuu pahalta, se ei ole pelkkää kuvitelmaa :)
Avatar
#47 • • panu Guest
toteanpa vain että
VITT_ KUN ALKAA TEKEEN MIELI OLUTTA
kun tälläisiä lueskelee tylsänä työpäivänä
Avatar
#48 • • Lauri Leino Guest
1) halvin (mikä vaan)
sit.. jos noista valita pitää niin:

2) Karhu
3) Lapin kulta
4) Olvi
5) Koff
6) Karjala
Avatar
#49 • • jorkki Guest
Olvi / Karjala _o/
Avatar
#50 • • Halokaust Guest


Nojoo, en tiedä onko tuo laadun vaihtelu vain omasta
mielentilasta kiinni vai mistä, mutta kyllä se välillä maistuu paremmalta ja välillä huonommalta :)


Itse olen huomannut tämän kanssa, eritoten lapparissa ja olvissa.
Välillä tulee kokonaisia sixtereitä/mäyriksiä
joissa kaikki on todella kitkerän makuisia. Erityisesti eräästä
lähikioskista ku ostaa Olvia niin melkein puolissa tapauksia
se on ollut helvetin kitkerää. Ja ei ole mitään mielikuvitusta,
sen verran rakas harrastus on kyseessä. :hah:
Nyt olis karhukoira jäähyllä odottelemassa leffan alkamista,
täytyy toivoa ettei olis tällä kertaa sattunut epäkelpo yksilö käteen.
Avatar
#51 • • Funkatronik Guest


Näinhän se on, mutta minä ainakin juon noita erikoisoluita nautinnon ja maistelun vuoksi tyyliin lasi mausteista belgialaista luostariolutta ja hyvä kirja sateisena syysiltana. Jos haluan kännit, ostan silloin Olvia tms. Bulkkilagerit ovat mielestäni sama asia oluelle kuin Jack Daniels on viskille. Skottilaisen singlemaltin ystävänä varmasti allekirjoitat tämän ;)



Toki, mutta kyllä se silti rassaa kun sitä olutta/viskiä tulee juotua kuitenkin suurin piirtein saman verran kuin esim. Kalliossa. Eilenkin meni aivan tolkuttomasti rahaa, kun piti oluiden lisäksi ostaa sikari ja 21-vuotista Bushmillsiä sun muuta. Osaisinpa olla ihan tavallinen alkoholisti vaan.
Avatar
#52 • • mekaanikko Guest


Ainakin pullostrongbowin etiketissä lukee 'Bullmers England' tms, mutta jos tavis kaupasta käy hakemassa sitä 4,7% Strongbowia niin tölkissä lukee 'Kopparbäri' :panic: ...ja on kyllä sen makuistakin.



Itse en ole kyllä huomannut merkittävää makueroa. Kopparberg'hän ainoastaan tuo Strongbow'ta maahan, käsittääkseni mazq kyllä edelleenkin valmistetaan UK:ssa. Näin ainakin on tölkin kyljessä olevista teksteistä tulkittavissa. Ehkä sokkotesti olisi paikallaan näille siidereillekin.. =)
Avatar
#53 • • putteh Guest
Karhu on suomalaisista perusolueista oma suosikkini ja ensimmäistä viestiä lukiessa itsellenikin tuli mieleen tämä laadun heittely:


Olen huomannut, että Karhun laatu heittelee välillä aika roimasti. Tai tämän selityksen olen asialle itse antanut, koska Karhu tuntuu maistuvan välillä todella pahalle, ja välillä taas erittäin hyvälle.



Itsekin olen tätä monesti ihmetellyt, välillä Karhu on maistunut niin kitkerälle, että pullo on tullut juotua vain puoliksi. Mielenkiintoista tosiaan, tiedä sitten olisiko kyseessä kuitenkin juurikin oma mielentila tai jokin muu vastaava selitys. Olutta suhteellisen paljon juovana tuntuu kuitenkin oudolta, kun se sauna-Karhu maistuukin ihan paskalta - ne ovat surullisia iltoja ne.

Karhua siis löytyy lähes aina jääkaapista, Sandelsia on viime aikoina tullut kanssa ostettua vähän enemmän. Silloin kun juomisella haetaan lähinnä sitä efektiä, niin kaupasta voi tarttua mukaan mitä tahansa selvästi muita merkkejä halvempaa olutta. Yleensä settiin kuuluu kanssa pari pulloa jotain laadukkaampaa tummaa olutta.

Silloin kun nautiskellaan ja juodaan yhtä olutta koko ilta, niin valinta on yleisemmin tumma Velko tai Staropramen Dark.

Raikkautta haettaessa Hoegaarden ja Carlsberg toimivat.
Avatar
#54 • • guli van kaak Guest
:hearts: lapin kulta :hearts:

karjala ja karhu tulee kakkos aallossa.

olvin kepua en juo vaikka tarjottaisiin. en tykkää sitten yhtään. jälkimaku on jotain norsun perseen ja sinihomejuuston väliltä.

viineistä suosin ultra kuivaa leijonaa.
Avatar
#55 • • hexasonik Guest
guli, ootko maistanu norsun persettä? :D

eli asiaan:
jos noista viidestä on valittava, juon karjalaa. mikäli meinaan ryypätä reilusti, ostan sitä, mitähalvimmalla saa. paitsi olvia. ostin olvin keltaetikettistä (vissiin se perus-olvi?) tarjouksesta syystä muutama viikko sitten, ja olut maistui ihan paskalta. ylimakeaa eikä jääkylmänäkään hyvää.

aiemmin join karhua, mutta etenkin kesäisin ko. oluen laatu ja maku on vaihdellut aika huimasti. lopetin karhun juomisen pari vuotta sitten, kun erään baarin hana-karhussa oli kesähelteellä hiivankräämmäleitä. hyi vittu.

mikäli olen herkuttelemassa, valitsen fiilingistä riippuen joko jonkin britti-bitterin, alen tai tsekkiläisen pilsen-oluen. ja pirunmoisella kesähelteellä maistuvat maissimehut sol ja corona. siideriä join ennen paljon, mutta kyllästyin sidikkaan joitakin vuosia sitten ja siirryin takaisin keppanaan. kesäheltäällä siideri (kuivaa pitää olla) toki maistuu. harmittaa, että ranskalaisten siiderien valikoima suomessa on surkea, miltei olematon, ja kunnon brittimerkit ovat helvetin kalliita.

miikkah, pisteet pedanttisesta oluttestauksesta ja hyvin pohjustetusta topiikista!
Avatar
#56 • • jouni a Guest
Kyl se on nykysin kaikki muut paitsi Koff...ne jotka siis maistuu jossain määrin.

Karhu oli vuosia ykkönen, mut ollu jo pidempään tunne, et se tulee korvista ja persiistä :panic:

Olvi on aina varma kakkonen, ja Karjala taitaa tällä hetkellä maistua eniten.

Lappariakin on vuosien varrella tullu kiskottua ihan riittävästi.
Avatar
#57 • • miikkah Guest
Onko kellään miten kokemuksia makueroista pullotettujen ja hanasta laskettujen oluiden välillä?

Ainakin Guinness on ilmeisesti pullossa ja hanassa kaksi aivan eri juuomaa. Tölkkikama taas maistuu aika lähelle hanasta laskettua.

Eroja voi ehkä olla kotimaisissakin oluissa. Eli ei ehkä kannata lytätä hanatuotetta suoraan sen perusteella, että pulloversio ei osu omaan makuun.

Kuten viineissäkin, juoma-astia vaikuttaa myös jonkin verran makuun (ainakin hajun kautta). Suoraan pullosta voi maistua erille kuin tuopista kuin jostain ihme olutlasihäkkyrästä.

Entä mikähän olut maistuu parhaalle seisottuuaan aurinkoisella kesäterassilla 5-10 minuuttia?
Avatar
#58 • • sixtus Guest

Onko kellään miten kokemuksia makueroista pullotettujen ja hanasta laskettujen oluiden välillä?



Mä oon pannu ainakin merkille että hanasta saatava lappari on juotavaa ja itse asiassa ihan hyvääkin. Pullotettua versiota en oikein voi sietää..

Ylipäätänsäkin hanaolut tuntuu maistuvan paremmalle :excellent:
Avatar
#59 • • hexasonik Guest

Onko kellään miten kokemuksia makueroista pullotettujen ja hanasta laskettujen oluiden välillä?

Ainakin Guinness on ilmeisesti pullossa ja hanassa kaksi aivan eri juuomaa. Tölkkikama taas maistuu aika lähelle hanasta laskettua.



pitää paikkansa. nämä hanaolutta (draught) imitoivat tölkkiversiot, joita ainakin suurimmista irkku-/brittimerkeistä saa, ovat etenkin rauhallisesti lasiin laskettuina varsin aidon makuisia. ainakin lähelle suomessa hanasta saatavia siis. briteissä tai irlannissa ko. oluet tuntuvat maistuvan vieläkin paremmilta. lieneekö syynä lämpötila - suomessa britti-/irkkuoluet usein saa tuoppiin joko liian kylmänä tai lämpimänä - vaiko juomanlaskijoiden parempi ammattitaito, tai ihan yleinen fiilinki? ulkomailla olut maistuu aina paremmalta! paitsi saksassa, kun alkavat lykkiä eteen niitä vehnäkaameuksia! :D

Eroja voi ehkä olla kotimaisissakin oluissa. Eli ei ehkä kannata lytätä hanatuotetta suoraan sen perusteella, että pulloversio ei osu omaan makuun.

Kuten viineissäkin, juoma-astia vaikuttaa myös jonkin verran makuun (ainakin hajun kautta). Suoraan pullosta voi maistua erille kuin tuopista kuin jostain ihme olutlasihäkkyrästä.



totta. itse juon oluen aina kunnon olutlasista, mikäli suinkin mahdollista. kesällä mökillä jotain laituria rakentaessa kyllä kylmä pullo-olut maistuu vähintään yhtä hyvältä! kotioloissahan en juo pullosta mitään muuta kuin meksikon oluita pullonsuulle tungetun limen palan kanssa!

Entä mikähän olut maistuu parhaalle seisottuuaan aurinkoisella kesäterassilla 5-10 minuuttia?



sol tai corona. limen kanssa nautittuna. maistuu vähän lämmenneenäkin!

pahus kun alankin kaivata kesää!!
Avatar
#60 • • R2 Guest

Onko kellään miten kokemuksia makueroista pullotettujen ja hanasta laskettujen oluiden välillä?



Mä oon pannu ainakin merkille että hanasta saatava lappari on juotavaa ja itse asiassa ihan hyvääkin. Pullotettua versiota en oikein voi sietää..

Ylipäätänsäkin hanaolut tuntuu maistuvan paremmalle :excellent:



On huomattu joo.. Suuri kysymys kuuluukin, mistä se johtuu?

Yks selitys vois olla se säilöntätapa. Lasipullo tai alumiinitankki..
Voisko olla, et tankissa se tuote säilyy paremmin?? Panimoasiantuntijaa haetaan.. :D