Keskaritesti

88 posts, 5 pages, 16,645 views

Avatar
#21 • • Timce Guest



kasvakaa teinit, kasvakaa! Kalja on niin halpaa, että paskaa ei kannata kumota.



:laugh:


Sama se kun se kalja maistuu aina yhtä paskalta kun on 12. menossa et ihan sama mitä merkkiä on!



Voin nähdä sen sieluni silmin, kun Jukka ja Heikki (meidän teinit) painaa nelinkontin Makiksessa naapurin Maija kainalossa, tuossa vaiheessa olutmerkki on todellakin toisarvoinen seikka. :D

Kyllä, tarkoitus oli vittuilla. :excellent:
Avatar
#22 • • Hexe Guest
Jukoliut Timppis! Kuka muu olisikaan pystynyt tiivistämään oluen perimmäisen tarkoituksen yhtä mainiosti!
___ :hah:
/......\
Avatar
#23 • • keijo imailija Guest
tälleen suurkuluttajana ;)...
joo joskus on pidetty testejä ja oon aina tainnu pitää kaikista :D.
jos tarkoitus on juoda vaan pari tai monipakkauksen kaveriksi, niin yleensä tulee ostettua koffin kauraa, laitilan kukkoa, koffin velvettiä tai hartwallin classiccia. raikkaat ja runsaasti humaloidut on mieleen.
sixpäkki mulla on melkein aina urhoa tai karhua. kummaa, että kukaan muu ei oo maininnu tota urhoa, sehän on parasta saunaan ja muutenki ihan mielettömän hyvää :).
mäyrikset ja korit tuppaa oleen halvinta eli olvia tai karjalaa. karjala tosiaan vaahtoa ihan kiitettävästi. joskus huomaa seuraavana aamunakin, että on tainnu mäyris karjalaa kulkea läpi :P.
en tiedä missä olosuhteissa kaikki lapin kullan dissaajat on vetäny sitä, mut kyl mä pidän siitä kylmänä ja esim. baareissa on usein hanassa lapparia. tanssimusa + olut = <3!
Avatar
#24 • • J Raninen Guest
Lapparia on tullut juotua joskus aiemmin, mutta kilojen kertyessä on joutunut siirtymään kovempiin aineisiin. Nykyisin (siis jos olutta pitää juoda) tulee kiskottua lähinnä porttereita, joista vakio on Koffin versio. Löytyy joka pikkukylänkin alkosta ja on hyvää & halpaa.

Pitäneekin jonain lähiviikonloppuna houkutella kaverit mukaan ja tehdä testi.
Avatar
#26 • • Roz Guest
Lapparia ei pysty vetään, liian vetistä. Kyl se Sandels vaan on parasta, ja Koffi tulee hyvänä kakkosena.

Aihetta sivuten, olutmakkara sopii nimensä mukaisesti bissen kanssa aivan sairaan hyvin!
Avatar
#27 • • Jr Guest
Brändit ja mielikuvat vaikuttaa tosiaan valtavasti makuelämykseen. En tiedä onko foorumin kotitiedemiehille tuttu juttu, mutta aikaisemmin tätä on tutkittu virvoitusjuomilla. Viimevuoden puolella julkaistiin neurobiologian kärkilehdessä Coca-Colan ja Pepsin aikaansaamia makuelämyksiä selvittävä tutkimus (Pepsi vs. Coca-Cola). Mukana oli käyttäytymistieteellisiä testejä yhdessä aivokuvantamisen kanssa.

Lyhykäisyydessään tulos oli seuraava: Kun koehenkilöt eivät tienneet kummasta kolajuomasta oli kyse, he olisivat valinneet kumman tahansa suosikikseen. Coca-Colan etiketin näyttäminen sokkoutetun maistamisen yhteydessä aktivoi aivoissa alueita, jotka liittyvät muistamiseen ja yleensäkin kognitiivisiin toimintoihin. Tälläista efektiä ei ollut Pepsi-etiketin näyttämisen yhteydessä. Eli aivot eivät tulkitse pelkästään makua, siihen liittyy myös brändiin liittyvät odotukset, sosiaalinen konteksti ja kaiken maailman kulttuuriset vaikutukset.

Vastaavasti voisi olettaa, että Karhu-etiketin näkeminen oluen siemaisemisen yhteydessä liitetään miehiseen maskuliinisuuteen, vahvuuteen ja voimakkaaseen libidoon, kuka näistä tietää:D Ei kovinkaan yllättävää, että aivojen kuvantamiseen käytettäviä laitteita on mennyt kaupaksi erityisen hyvin tän kaltaisille isoille firmoille.
Avatar
#28 • • marli Guest


Pitäneekin jonain lähiviikonloppuna houkutella kaverit mukaan ja tehdä testi.



No sait ylipuhuttua.

Olvi ja Santtu on tän genren parhaimmistoa imo.
Avatar
#29 • • poet Guest


Pitäneekin jonain lähiviikonloppuna houkutella kaverit mukaan ja tehdä testi.



No sait ylipuhuttua.



:laugh: :D Vaikea päätös tosiaan...

Olvi on kyl mieluisin valinta ja sit ehkäpä karhu.
Avatar
#30 • • Funkatronik Guest

Ulkomaiset hienosto-oluet onkin sit asia erikseen :cool:


Se mikä meillä mielletään "hienosto-olueksi" ei monissa maissa (esim. Tsekki, Englanti, Belgia) sitä ole vaan ihan "tavallista" olutta. Kertoo paljon siitä millaiseen kuseen valtaosa suomalaisista on tottunut. Ja kyllä niitä erikoisuuksia löytyy armaasta kotomaastamme vaikka kuinka paljon, suuremmista pikkupanimoista tulee heti mieleen esim. Lahden Teerenpeli ja Tampereen Plevna, monista hämäristä pikkumerkeistä puhumattakaan.



Noiden "erikoisoluiden" hinnoittelu vaan rassaa ainakin minua aika pahasti, kun tietää niiden olevan kotimaissaan tusinatavaraa. Jossain Tsekeissä joku Velko maksaa tyyliin 10 senttiä tuoppi mutta täällä joutuu kaupassa maksamaan monta kertaa tavallista olutta enemmän ja baarissakin se on aika paljon kalliimpaa, varsinkin kun on tottunut Kallion hintoihin. Oluiden hintakilpailu on vaan pahentanut tilannetta kun yleensä kaupassa vaihtoehtona on ostaa joko 2 pulloa/tölkkiä erikoisolutta tai 12 pulloa suomalaista lageria.
Avatar
#31 • • Edited Hansu Guest

Noiden "erikoisoluiden" hinnoittelu vaan rassaa ainakin minua aika pahasti, kun tietää niiden olevan kotimaissaan tusinatavaraa.
...
Oluiden hintakilpailu on vaan pahentanut tilannetta kun yleensä kaupassa vaihtoehtona on ostaa joko 2 pulloa/tölkkiä erikoisolutta tai 12 pulloa suomalaista lageria.


Näinhän se on, mutta minä ainakin juon noita erikoisoluita nautinnon ja maistelun vuoksi tyyliin lasi mausteista belgialaista luostariolutta ja hyvä kirja sateisena syysiltana. Jos haluan kännit, ostan silloin Olvia tms. Bulkkilagerit ovat mielestäni sama asia oluelle kuin Jack Daniels on viskille. Skottilaisen singlemaltin ystävänä varmasti allekirjoitat tämän ;)
Avatar
#32 • • Hansu Guest
Sori, tupla.
Avatar
#33 • • mekaanikko Guest

Noiden "erikoisoluiden" hinnoittelu vaan rassaa ainakin minua aika pahasti, kun tietää niiden olevan kotimaissaan tusinatavaraa. Jossain Tsekeissä joku Velko maksaa tyyliin 10 senttiä tuoppi mutta täällä joutuu kaupassa maksamaan monta kertaa tavallista olutta enemmän ja baarissakin se on aika paljon kalliimpaa, varsinkin kun on tottunut Kallion hintoihin.



Kysyntä, tarjonta, volyymit, rahtikustannukset, overheadit... Eipä ole suurikaan ihme että täällä maailman syrjällä ovat ulkomaiset marginaalituotteet hinnoissaan. Itse en olutta juo, mutta olisi kyllä kiva jos esimerkiksi brittiläisiä siidereitä saisi Suomesta hieman edullisemmin. Strongbow'n hinta kyllä on tullut alas, olisiko niin että sitä nykyään valmistetaan lisenssillä täällä tai jotain? Ja onhan meillä tietysti Sinebrychoffin oma "englantilainen" siideri Crowmoor.. =)
Avatar
#34 • • drS Guest

tyyliin lasi mausteista belgialaista luostariolutta ja hyvä kirja sateisena syysiltana. Jos haluan kännit, ostan silloin Olvia tms.



Kyllä. Jos oikeasti lähdetään vain yhdelle jne. niin esim. tsekkiläiset tummat oluset ovat oiva valinta, ja silloin kun on tarpeeksi rahaa niin käydään siellä plevnassa (plevnan panimolta tulee muuten myös kivoja sidukoita)
Avatar
#35 • • miikkah Guest

Brändit ja mielikuvat vaikuttaa tosiaan valtavasti makuelämykseen.



Väitettä voisi tukea myös pollin tulos suhteessa omiin ennakko-odotuksiini ennen testiä.

Omien mielikuvieni ja preferenssieni perusteella oletin näiden sijoittuvan paremmuusjärjestyksessä seuraavasti:

1) Karhu
2) Olvi
3) Koff
4) Lapin Kulta
5) Karjala



Karhun oletin itse parhaimmaksi ja pollin perusteella se onkin ylivoimaisesti suosituin olut. Olvi kakkosena, Karjala viimeisenä ja Koff ja Lapin Kulta aika tasavahvana parissa siinä välissä.

Ehkä sama markkinointiviestintä on vaikuttanut samassa määrin kaikkien kulutustottumuksiin ja odotuksiin juomien 'paremmuudesta'? Ja tälläinen huolella luotu brändimielikuva voi taas mureta sokkotestissä aika armottomasti.
Avatar
#36 • • Hugo Guest

Strongbow'n hinta kyllä on tullut alas, olisiko niin että sitä nykyään valmistetaan lisenssillä täällä tai jotain?


Ainakin pullostrongbowin etiketissä lukee 'Bullmers England' tms, mutta jos tavis kaupasta käy hakemassa sitä 4,7% Strongbowia niin tölkissä lukee 'Kopparbäri' :panic: ...ja on kyllä sen makuistakin.

Muuten, se pullokoko on pienentynyt siitä 0,33sta 0,275een ;)

En kyllä näistä ihan takuuseen tästä mene. Toinen pointti on sitten hanatuotteet, mutta ne kyllä maistuu ihan "oikealle" Strongbowille :excellent:
Avatar
#37 • • R2 Guest
Olvi ja Urho.. Ulkomaisista Hoegarden (kavereiden kesken Hugo) ja Sol (Limellä!). Siinä mun suosikit. Tummiin en oo oikeen päässy sisälle..

Siiderit lakkas maistumasta Brightonin reissun jälkee. Siellä tuli otettuu joku "pint" Strongbowta. Jos jossaan törmään Strongbow-hanaan, otan kyllä. Crowmoore ei oo oikeen vakuuttanu.

Kopparbergiä ei mun mielestä voi oikee sanoa ees siideriks, niinkuin osaa kotimaisiakaan.. harmi sinänsä. suomalaiset ei vaan oo tuonu markkinoille yhtään "oikeeta" siideriä. Paitsi jos tota Crowmooria oikeesti tehdään Suomessa.
Avatar
#38 • • Remotion Guest
karhu.gif
Mulle on loppu peleissä ihan sama mitä olut o kunhan se ei ole
a) lämmintä
b) ykköstä
c) halvinta venäläistä
Avatar
#39 • • osenoko Guest

suomalaiset ei vaan oo tuonu markkinoille yhtään "oikeeta" siideriä. Paitsi jos tota Crowmooria oikeesti tehdään Suomessa.



Woodpecker oli kyllä hintaluokassaan vallan mainio kotimainen siideri, harmi että se lopetettiin.. :sad:
Avatar
#40 • • R2 Guest

suomalaiset ei vaan oo tuonu markkinoille yhtään "oikeeta" siideriä. Paitsi jos tota Crowmooria oikeesti tehdään Suomessa.



Woodpecker oli kyllä hintaluokassaan vallan mainio kotimainen siideri, harmi että se lopetettiin.. :sad:



TOTTA! Unohin jo iha. Siitä (ja kultasista teinivuosista :D ) on jo hetki..