Cokis Chillaa!

65 posts, 4 pages, 9,951 views

Avatar
#21 • • Jazzwell Guest
Voisi kuvitella että - any publicity is good publicity - fraasi olisi putkahtanut parin beeffissä otetun binin jälkeen
mainonnansuunnitelijoiden mieleen, ja lopputulos on se että mäkin postailen tänne?

Toimii :hah:
Avatar
#22 • • mark hamilton Guest
Can't live without Coca Cola!!!!!!!!
sts

Posts: 7,969

#23 • • sts Sama pyynti aitta!
ei voi ku todeta että: OMFG :crybaby:


"All marketing ppl should die..." -Bill Hicks
Avatar
#26 • • Matlåck Guest

Just satuin lukemaan materiaalia mobiilimarkkinoinnin auvoista ja riemuista ja siellä varoiteltiin kovasti niistä vaaroista, joita nuorten omalla kielellä toteutettu mainonta voi aiheuttaa.



Tässä olisi kyllä text-book example markkinoinnista joka ei tavoita nuoria ihan sillä tavalla kuin oli ehkä suunniteltu. Muutenkin tuo "nuorille niiden omalla kielellä"-mainonta taitaa olla useimmiten floppi kuin menestys. Kiinnostava aihe.Vois alkaa tutkia.

Avatar
#27 • • milo Guest

Just satuin lukemaan materiaalia mobiilimarkkinoinnin auvoista ja riemuista ja siellä varoiteltiin kovasti niistä vaaroista, joita nuorten omalla kielellä toteutettu mainonta voi aiheuttaa.


Tässä olisi kyllä text-book example markkinoinnista joka ei tavoita nuoria ihan sillä tavalla kuin oli ehkä suunniteltu. Muutenkin tuo "nuorille niiden omalla kielellä"-mainonta taitaa olla useimmiten floppi kuin menestys. Kiinnostava aihe.Vois alkaa tutkia.

Muista ottaa tutkimukseen mukaan myös muka-nuorekas "Buying pirated movies (+muut) is a crime" -mainos. Sanoman tarkoitus hyvä, ulosanti on ehkä hiukan... niin.
Avatar
#28 • • Juki54 Guest

Varmaan aika tiukkaa dissausta tiedossa.

.



Hyvin "arvattu" :D
Avatar
#29 • • Tres Guest
Jos mä kirjoittaisin coca colalle
markkinointimatskua niin se olis
just tommosta :heart:

Toi on niin far out että sen on pakko
olla tarkoituksellista.
Avatar
#30 • • serotonot Guest

Jos mä kirjoittaisin coca colalle
markkinointimatskua niin se olis
just tommosta :heart:

Toi on niin far out että sen on pakko
olla tarkoituksellista.



Joo toi on niin lähellä mutta kuitenkin niin kaukana, että vahingossa tollainen läppä ei synny. Tai näin mäkin vähä luulen

Ku tulee sopiva hetki töissä mä teen voittodissin. se on jo mun päässä, enää pitää keksii sopiva hetki tehdä se
Avatar
#31 • • Remotion Guest

Hei,

Ja kiitos palautteestasi koskien Coca-Cola Chill -kampanjaa.
Kaikki palaute on meille arvokasta ja se kirjataan ylös ja otetaan huomioon tulevia kampanjoita suunniteltaessa.
Myös AD saa palautteen tietoonsa, joskin potkuja en uskalla luvata ;)

Mainitsemasi Chill-kampanja on vasta alkamassa, ja televisiossa pyörii tällä hetkellä teemaan liittyvä perusmainos.
Varsinainen kampanjamainos ilmestyy televisioon vasta, kun kampanjaetiketeillä varustetun pullot ovat saapuneet kauppoihin. Tämä voi viedä vielä toista viikkoa.

Kommenttisi dissaus-sanan alkuperäismerkityksestä on aivan totta. Sanan afro-amerikkalainen etymologia tarkoittaa "epäkunnioituksen esittämistä". Pohjoismaisessa kielenkäytössä ja myös Suomessa sana on saanut alkuperäismerkitystä pehmeämmän sävyn ja sitä käytetään toisinaan jo yleissanaluonteisesti ja vähemmän aatteellisesti...kouluruokaa dissataan, läksyjä dissataan. Kampanjalla pyritään nimensä mukaisesti tarjoamaan yksi tapa chillata kaikkien niiden asioiden keskellä, jotka saattavat tuntua rankoilta tai ikäviltä.

Mikään kampanja ei voi puhutella kaikkia eikä miellyttää kaikkia, emmekä me siihen mahdottomuuteen pyrikään. Viestisi perusteella arvelen, ettei tämä kampanja todennäköisimmin puhuttele sinua. Toivottavasti kuitenkin joskus onnistumme tarjoamaan sinulle myös hyviä hetkiä mainontamme ja kampanjointimme parissa.

Hyvää talven jatkoa,

Théa Natri
Coca-Cola Finland Oy


Postin lopussa oli tämmönen teksti mut en ymmärtänyt sitä kun en osaa saksaa, vai hetkonen onko tää englantia :laugh:


____________________________________________________________________________
CONFIDENTIALITY NOTICE
This message (including any attachments) contains information that may be confidential. Unless you are the intended recipient (or authorized to receive for the intended recipient), you may not read, print, retain, use, copy, distribute or disclose to anyone the message or any information contained in the message. If you have received the message in error, please advise the sender by reply e-mail, and destroy all copies of the original message (including any attachments).

Avatar
#32 • • drS Guest
musta tuntuu et noi mainostyypit oikeesti nauraa partaansa (voi tytöilläki olla) ku ne lukee näitä jengin nihkeilyjä tosta kampanjasta. sit ne piirtää yhden viivan lisää seinään ja sanoo "another job well done!"
Avatar
#33 • • JussiS Guest

musta tuntuu et noi mainostyypit oikeesti nauraa partaansa (voi tytöilläki olla) ku ne lukee näitä jengin nihkeilyjä tosta kampanjasta. sit ne piirtää yhden viivan lisää seinään ja sanoo "another job well done!"


Jotenkin joo tuntuu siltä. Tosin toi kampanja muistuttaa kyl aika paljon zerofortyn vastaavaa.
Avatar
#34 • • mekaanikko Guest

Tosin toi kampanja muistuttaa kyl aika paljon zerofortyn vastaavaa.



Ha, zerofortyn kamppikset (varsinkin putoava maksalaatikko) on just nerokkaita ja ne ei tosiaankaan ole vahingossa sellaisia kuin ovat. Tästä ei voi vaan tietää.. =D
Avatar
#35 • • Edited tompokempola Guest

musta tuntuu et noi mainostyypit oikeesti nauraa partaansa (voi tytöilläki olla) ku ne lukee näitä jengin nihkeilyjä tosta kampanjasta. sit ne piirtää yhden viivan lisää seinään ja sanoo "another job well done!"



Voihan se noinkin olla. Siitä huolimatta mun on aina tehnyt mieli tehdä jotain vastaavaa kuin tämä tyyppi:

http://www.richmackin.org/

Etsikää tuolta "Consumer defense corporate poetry" ja scrollatkaa alas (sori, en saanut sitä tän suoremmin linkitettyä). Mr. Mackin lähettelee erikoisia tiedusteluita, runoja ja öö - dissauksia? - suurten yritysten asiakaspalveluihin vain nähdäkseen, millaisia korulauseita tulee vastauksena. Aika hervotonta parhaimmillaan..

.
Avatar
#36 • • Moonloop Guest

Ha, zerofortyn kamppikset (varsinkin putoava maksalaatikko) on just nerokkaita ja ne ei tosiaankaan ole vahingossa sellaisia kuin ovat.



Anteeksi älyllinen vajaukseni, mutta millä ihmeen muotoa Zeroforty-kampanjat ovat nerokkaita? Nuo on niin väkisin väännetyjä, väsyneitä, "iso firma yrittää puhua nuorison kieltä"-tyyppisiä juttuja että huh huh.... Mulla nuo toimii niin että kanava vaihtuu just enkä tasan tarkkaan käytä mitään soneran palveluja. Niin, no nerokasta kyllä mut ei ehkä sillä tavalla kun mainostajat toivoi... :D

Ja tuosta Cokis-kamppiksesta ei voi muuta sanoo enää kun OMFG.
Avatar
#37 • • mekaanikko Guest

Anteeksi älyllinen vajaukseni, mutta millä ihmeen muotoa Zeroforty-kampanjat ovat nerokkaita? Nuo on niin väkisin väännetyjä, väsyneitä, "iso firma yrittää puhua nuorison kieltä"-tyyppisiä juttuja että huh huh.... Mulla nuo toimii niin että kanava vaihtuu just enkä tasan tarkkaan käytä mitään soneran palveluja.



Eli kun sinä et edelleenkään käytä Soneran palveluita niin sillä ei ole merkitystä että kampanja on ollut muuten kaupallinen menestys? En tiedä tarkalleen paljonko uusia asiakkaita tuo on Soneralle tuonut, mutta on se ainakin päässyt Suomen Effien shortlistalle, mikä ei ihan mitättömillä tuloksilla onnistu. (Effie on siis mainosskaba jossa toisin kuin useimmissa muissa, painotetaan nimenomaan kampanjoiden tuloksellisuutta.) Kamppiksen suunnittelijat ovat myös itse kohtuullisen nuorta väkeä eli kyse ei tosiaankaan ole siitä että 40-50 -vuotiaat skragakaulaiset marketdroidit yrittävät olla khuuleja.

Ja se on nerokas.

edit: Ja mulla on zeroforty-liittymä!
Avatar
#38 • • zAo Guest
Henkilökohtaisesti zerofortyn kampanja ei suurin
suosikkini ole, mutta onhan kieltämättä hyvin
onnistunut ja varsinkin hauskakin. Ja onnistuukin
mielestäni varsin hyvin, eikä yritä olla väkisin liian
"nuorisomainen", ehkäpä juuri siksi että tekijätkin
ovat nuorta väkeä.

Ja jos pysyttäis topikin aiheessa, niin Coca-Colan
kamppanjasta en ole ehtinyt vielä muodostamaan
oikein mitään käsitystä. Paitsi, että pikaisen visiitin
jälkeen kampanjan sivuilla koin lievää pahoinvointia
ja huimausta. :silence:
Avatar
#39 • • Paarma Guest
Zerofortyn kampanjoiden eläinhahmot toimii meikäläiselle, tosin olenkin ollut mm. eräässä työryhmässä joka jätti "abiverkkari-logoehdotus"-kilpailuun v.95 reilu kymmenen A4-kokoista teosta jotka liittyivät ylioppilaaksi valmistumiseen tai opinahjoon äärimmäisen ohimennen, pääosissa pelkästään eläinhahmoja. Tässä muutama mieleenjäänyt idea:

Hirvi-päinen mies kusee lumeen kirjaimet "ABI".

Sekalainen eläinhahmo kävelee ohutta lankkua pitkin ilmassa kohti risteystä jonka viitoissa lukee "Nuorallakävelyt" sekä "Uimahypyt", tuomaristossa kaloja jotka huutavat "Vitun hullu, tuu ny pois sieltä!" Jossain arkin nurkassa vilahtaa sana ABI.

Koira ui oluttynnyrissä, josta johdetaan juoma olutpulloihin. Olutta juo dinosaurus. Sloganina saksalaisella "tupla-ässällä" kirjoitettu "JurABIc Park" :-I

Ei tullu palkintoa.
Avatar
#40 • • Moonloop Guest
Mekaanikko:

Ja se on nerokas.



Ok, olemme siis eri mieltä tästä aiheesta, no probs. En tietenkään ole itse mikään mainosalan ammattilainen mutta kommenttini oli heitetty ihan vaan kuluttajan näkökulmasta. Mutta, en sitten taida kuulua kohderyhmään kun se mussa herättää vaan inho-reaktion. :)

Tämä nyt tästä, takaisin oikeaan aiheeseen!