Cokis Chillaa!

65 posts, 4 pages, 9,973 views

#41 • • drS Guest

Ei tullu palkintoa.

meilläkin sananvapautta rajotettiin aika paljon, vaikkei se meidän syy ollu et koulun nimen lyhenne on kalu :(
#42 • • Ana-- Guest

Tosin toi kampanja muistuttaa kyl aika paljon zerofortyn vastaavaa.

Ha, zerofortyn kamppikset (varsinkin putoava maksalaatikko) on just nerokkaita ja ne ei tosiaankaan ole vahingossa sellaisia kuin ovat. Tästä ei voi vaan tietää.. =D

Miks tää menee niin et tollasii vitun vammakampanjoita mitkä aiheuttaa ällöreaktio koko mainostettavaa tuotetta kohtaan arvostaa ainoastaan AD't ja suunnittelijat sun muut graafikot itte?

Tietty ehkä joidenkin kuudesluokkalaisten mielestä joku putoava maksalaatikko on "IhAn ZiGa PÄRäYttÄvÄ" mut enemmän luulisin et ne helvetin marsut ja hamsterit ja "SOITA PONILLE! LOL!"-mainokset pistää vituttamaan.

Tai sit mä oon vaan nihkee :(

Mä irtisanoin zerofortyni ku mua alko vituttamaan niin paljon noi maksalaatikkoläpät. Ei huumori synny siitä että otetaan vaan joku absurdi juttu ja laitetaan se toiseen absurdiin juttuun kiinni, jos se on tehty noin väkinäisesti. Nuorille suunnattu mainonta on ällöttävää :(
#43 • • Ana-- Guest

Ei tullu palkintoa.

meilläkin sananvapautta rajotettiin aika paljon, vaikkei se meidän syy ollu et koulun nimen lyhenne on kalu :(

Meil on oli kans Kaitaan Lukiossa tosta sanomista :) Mut kyl ne kai yhen setin jotain "KALU ON KOVIN!"-paitoja painatti.
#44 • • Juki54 Guest

Meil on oli kans Kaitaan Lukiossa tosta sanomista :) Mut kyl ne kai yhen setin jotain "KALU ON KOVIN!"-paitoja painatti.

:D
#45 • • osenoko Guest

Tietty ehkä joidenkin kuudesluokkalaisten mielestä joku putoava maksalaatikko on "IhAn ZiGa PÄRäYttÄvÄ" mut enemmän luulisin et ne helvetin marsut ja hamsterit ja "SOITA PONILLE! LOL!"-mainokset pistää vituttamaan.

Veikkaanpa että ko. kamppiksen kohderyhmä on just joku 12-16 vuotiaat, sama jengi joka tilailee niitä hullunhauskoja Jamba -soittoääniä ja lähettelee ihastuksiensa nimet 85 centtiä maksavaan palvelunumeroon saadakseen tietää yhteensopivuusprosenttinsa jne.

Mut onhan se kyllä ärsyttävää kun mainos ärsyttää, itsekin vaihdan nykyään tosi herkästi kanavaa katkon aikana jos alkaa tuleen liian kuumottavia spotteja.

TV:n katsojamäärätutkimukseenhan tulee (vai onko peräti tullut jo vuodenvaihteessa) myös mainoskatkojen katsojamäärät eriteltyinä, saa nähdä millainen vaikutus sillä on TV-mainonnan yleiseen laatuun, vai onko minkäänlaista.
#46 • • miikkaL Guest

Mä irtisanoin zerofortyni ku mua alko vituttamaan niin paljon noi maksalaatikkoläpät. Ei huumori synny siitä että otetaan vaan joku absurdi juttu ja laitetaan se toiseen absurdiin juttuun kiinni, jos se on tehty noin väkinäisesti. Nuorille suunnattu mainonta on ällöttävää :(

Heh, mä luulin että vaan elämäänsä kyrpiintyneet vanhat mummot tekee tuota just jonkun mainoksen perusteella, tyyliin "en voi pitää tätä adsl-liittymää kun se koira nuoli sen pojan tikkaria" (tämä tarina on tosi). Mun mielestä tollasissa tapauksissa päätä kiristää kyllä ja pahoin :heart:
Ante

#47 • • Ante

...

...

Tähän sopis Tresin signature - lainaus Tuomas Toivoselta.
#48 • • Remotion Guest

:D

Oho, ootsä käyny kaitaan lukioo, meitsi pääs sieltä sentään jo pois ala- ja yläaseteen jälkeen... ;)
#49 • • anton Guest
Coca-Cola Merkkisiä DJ:tä & Punavuoren Sohoja.. OMG!! :laugh:
#50 • • miikkaL Guest

...

...

Tähän sopis Tresin signature - lainaus Tuomas Toivoselta.

Joo, tavallaan totta. Mutta en siltikään ymmärrä :crybaby:
#51 • • Jukka I Guest

Joo, tavallaan totta. Mutta en siltikään ymmärrä :crybaby:

Kaipa tässä pohjimmiltaan on kyse siitä, miten eri ihmiset reagoivat siihen että meitä ollaan upottamassa mielikuvamarkkinoinnin suohon, jossa brändi on kaikki kaikessa ja itse tuote täysi sivuseikka.

Mielikuvilla pelaamalla on mahdollista myydä ranskalaista pullovettä maailman puhtaimpien vesivarantojen päällä istuvalle kansalle tai uusinta trendikuntoilulajia, joka ei eroa mitenkään kymmenestä sitä edeltäneestä trendikuntoilulajista. Kun yritykset myyvät pelkkää hyvää fiilistä ja itse tuotteiden laatu ja niiden tuoma konkreettinen hyöty on häivytetty taka-alalle, on tuloksena keskinkertaisuuksien maailma, jossa laatua, innovatiivisuutta ja uskallusta saa etsiä suurennuslasin kanssa. Tämä pätee esim. kaupalliseen radio-, TV- ja elokuvatarjontaan tai vaikkapa panimoteollisuuteen, jossa suuret panimot juottavat kansalle identtisiä bulkkilagereitaan.

Toiset jättävät nämä peelot mielikuvakampanjat huomiotta ja toiset reagoivat niihin jollain tavalla. Vaikka markkinointi-ihmiset jollain perverssillä tavalla tulkitsisivatkin kaikki reaktiot kampanjan onnistumisen merkeiksi, pidän näkyvää reagointia silti parempana kuin passiivista itsekseen mutisemista. Avautuminen kertoo mainonnan tekijöille ainakin sen, että pieni joukko ihmisiä on saanut mielikuvapelleilystä tarpeekseen.
#52 • • crc Guest
sori off-topic mut tuosta zerofortyjutusta jäi ihmetyttämään ko. kampanjan alkyrykäys. sain kummallista e-mailia britanniasta (ja varmaan moni muukin, jolla on tällä foorumilla dj-sivu olemassa), että ovat perustamassa jonkinasteista uutta levyfirmaa, ja on kuulema tulossa joku iso kova juttu, mikä yksityiskohtia eivät halua paljastaa. ja että jos hauan saada ilmasen 12" promon, niin antasin osotteen jne...

no meni tovi ja promo tuli postissa (englannin postimerkit ja kaikki). whitelabeli missä luki vaan zeroforty (en mä urpona sitä 040:ks osannu tulkita), ja biiseissä vocoderit laulo tota samaa zerofortyjuttua. ei biiseistä sun muista sen enempää, mutta se mikä tässä askarrutti on etten saanu missään vaiheessa tietää että kyseessä on kännykkäliittymän promokampanja ... en mä kyllä sitä missään soitellu, mutta oishan tuo saattanu olla hölmöä tietämättään soittaa tollasia mainos jinglejä jossain keikalla.

mahtaakohan olla hirveen laillista mainontaa? kait jossain ois pitäny olla "hyväksytkö tämänsorttisen suoramarkkinoinnin?" eikä pelkästään "jos haluut tän promon mistä ei viel voida kertoo mitää, mut tulee olee iso juttu, niin pist osote .. saatiin sun maili dj-portaalsit, ja aateltiin pistää myös parit promot suomeen!".

varmaan aika moni muukin sen tääl sen lätyn sai, ni onko mitää mietteitä sen tiimoilta?

tsIirOuFoOrTy mÄsTömAinD!
#53 • • Matlåck Guest

whitelabeli missä luki vaan zeroforty (en mä urpona sitä 040:ks osannu tulkita), ja biiseissä vocoderit laulo tota samaa zerofortyjuttua. ei biiseistä sun muista sen enempää, mutta se mikä tässä askarrutti on etten saanu missään vaiheessa tietää että kyseessä on kännykkäliittymän promokampanja ... en mä kyllä sitä missään soitellu, mutta oishan tuo saattanu olla hölmöä tietämättään soittaa tollasia mainos jinglejä jossain keikalla.

No huh. On mennyt jo markkinointi melko pitkälle. Säälittävää jos en peräti sanoisi... :eek:
#54 • • sixtus Guest

mahtaakohan olla hirveen laillista mainontaa?

Kuulostaa kyllä siltä että tässä liikutaan vähintäänkin laittomuuden rajavyöhykkeellä. Itse en ainakaan voisin hyväksyä ko. markkinointitapaa. Ja kuten Matlåck tossa mainitsi, niin kyllä, lähinnä säälittäväksi tällaista toimintamallia voi kutsua.

Mutta mitäpä sitä ei voisi Soneralta odottaa :scared:
#55 • • mekaanikko Guest
Vääntäkääs nyt rautalangasta, että mikä tuossa teidän mielestänne on laitonta?
#56 • • jUSSi Guest

Vääntäkääs nyt rautalangasta, että mikä tuossa teidän mielestänne on laitonta?

Suoramainonta ei sinällään ole laitonta, ei-toivottavaa tosin jos sen on kieltänyt. Muistsaakseni Suomessa kyllä täytyy mainoksesta erottua se, että se on mainos. Eli mainoksia ei saisi esittää harhaanjohtavasti faktana tai virallisena tietona/tahona.
#57 • • phanatic Guest
Sain lääkäri-faijapuolelta hauskan Nuvaring-mainos-cd:n (Nuvatunes presents: Ultimate Nuvatune Collection). Nuvaring on siis hormoniehkäisymenetelmä naisille, laitetaan rengas sinne ja silleen. On kyl helmi levy, kaikkea ambientista funkiin olevia biisejä missä lauletaan aina jotain monotonista looppia tyyliin:

"Nuvaring / easy to use
safe / once a month
Nuvaring / Nuvaring"

Kiva levy, kiva rengas.
#58 • • mekaanikko Guest

Suoramainonta ei sinällään ole laitonta, ei-toivottavaa tosin jos sen on kieltänyt. Muistsaakseni Suomessa kyllä täytyy mainoksesta erottua se, että se on mainos. Eli mainoksia ei saisi esittää harhaanjohtavasti faktana tai virallisena tietona/tahona.

Tässä tapauksessa ei voine väittää että "mainosta" olisi esitetty harhaanjohtavasti faktana tai toimituksellisena aineistona? =)
#59 • • osenoko Guest

Tässä tapauksessa ei voine väittää että "mainosta" olisi esitetty harhaanjohtavasti faktana tai toimituksellisena aineistona? =)

Jeh, ja tässä tapauksessa rajanveto on varsin hankalaa onko kyseessä mainos ensinkään, vaiko onko Sonera toiminut ihan vaan "yhteistyökumppanina" artistin kanssa.

Tulipa mieleen kotimaisen räppärin Kanan uusi sinkku "Sähkövirtaa" jonka tiedotteessa kerrotaan että "Nuorekkaalle yleisölle suunnattu kappale julkaistaan yhteistyössä sähkö- ja teleurakoitsijaliitto STUL:in kanssa -- Sinkkua on tilattu jo etukäteen kultaan oikeuttava määrä."

Biisin nimen ja yhteistyökumppanin korrelaation huomioiden ei voi välttyä ajatukselta etteikö yhteistyökumppani olisi jotenkin vaikuttanut biisin sisältöön todennäköisesti tilannut sitä kahmalokaupalla jaettavaksi ilmaiseksi omissa tapahtumissaan taaten listasijoituksen - kultalevykin jaetaan sopivasti Next Step messuilla jossa yhteistyökumppani epäilemättä on näkyvästi esillä.

..niin ja onhan Kornillakin biisi nimeltään ADIDAS! :)
#60 • • Lachesis Guest

Sain lääkäri-faijapuolelta hauskan Nuvaring-mainos-cd:n (Nuvatunes presents: Ultimate Nuvatune Collection). Nuvaring on siis hormoniehkäisymenetelmä naisille, laitetaan rengas sinne ja silleen. On kyl helmi levy, kaikkea ambientista funkiin olevia biisejä missä lauletaan aina jotain monotonista looppia tyyliin:

"Nuvaring / easy to use
safe / once a month
Nuvaring / Nuvaring"

Kiva levy, kiva rengas.

Samasta tuotteesta on olemassa mainoskrääsänä hissilipputyylinen jojo, jonka päässä on kyseinen rengas, muovisena ja "placebo" - tekstillä varustettuna. En ole vieläkään ymmärtänyt mainosarvoa.