Airvision - Khimaira (offline)

21 posts, 2 pages, 3,227 views

Avatar
#1 • • Edited Airvision Guest
Linkit poistettu,thanks palautteista...palaillaan myöhemmin..
Avatar
#2 • • miikkaL Guest

Klippi on tarkoituksella käännetty hieman pienempään bitratemuotoon,mut ei anneta sen häiritä :scared:



Hmm.. Se vain häiritsee :D Ainakin mun on mahdoton kommentoida tuota pätkää, kun laatu on noin huono. Koska tää previkka on vieläpä pätkitty eri osiin, niin laadun huonontaminen on kyllä varovaisuuden maksimointia.. :)
Avatar
#3 • • Airvision Guest

Klippi on tarkoituksella käännetty hieman pienempään bitratemuotoon,mut ei anneta sen häiritä :scared:



Hmm.. Se vain häiritsee :D Ainakin mun on mahdoton kommentoida tuota pätkää, kun laatu on noin huono. Koska tää previkka on vieläpä pätkitty eri osiin, niin laadun huonontaminen on kyllä varovaisuuden maksimointia.. :)



-Varovaisuuden maksimointia :scared: ehkäpä joo..johtuu ihan siitä,et eräs julkaistu biisi oli tehty samoilla "mausteilla" miten mun jo aikaisempi tuotos mikä sattu kerran olemaan online...
Ajattelin laittaa nyt tän huonomman bitrateversion kun se on tuolla muailmallakin..noh,katsellaan jos vaihdan sen 192 laatuseen later.
Kai tosta previstä jotain käsitystä saa,vaikkei nyt ihan soundien laatua pääse tarkastelee? :hah:
Avatar
#4 • • solarsense Guest
Juu, pätkän huonolaatuisuus "hieman" häiritse, mutta tältä pohjalta kuunneltuna kuulostaa varsin mukavalta. Saatan olla ainoa, mutta mun mielestä ideoiden ja soundien pohjalta tulee aika paljon mieleen Robert Nicksonin "Twisted by design".

Kyllä mulle ainakin maistuu tällainen meininki ja toivotaan, että maistuu levy-yhtiöillekin :)
Avatar
#5 • • miikkaL Guest

Klippi on tarkoituksella käännetty hieman pienempään bitratemuotoon,mut ei anneta sen häiritä :scared:



Hmm.. Se vain häiritsee :D Ainakin mun on mahdoton kommentoida tuota pätkää, kun laatu on noin huono. Koska tää previkka on vieläpä pätkitty eri osiin, niin laadun huonontaminen on kyllä varovaisuuden maksimointia.. :)



-Varovaisuuden maksimointia :scared: ehkäpä joo..johtuu ihan siitä,et eräs julkaistu biisi oli tehty samoilla "mausteilla" miten mun jo aikaisempi tuotos mikä sattu kerran olemaan online...
Ajattelin laittaa nyt tän huonomman bitrateversion kun se on tuolla muailmallakin..noh,katsellaan jos vaihdan sen 192 laatuseen later.
Kai tosta previstä jotain käsitystä saa,vaikkei nyt ihan soundien laatua pääse tarkastelee? :hah:



Joo, saa sen verran että ainekset on ok, pitäs vaan kuulla parempilaatuisena :)
Avatar
#6 • • Airvision Guest

Juu, pätkän huonolaatuisuus "hieman" häiritse, mutta tältä pohjalta kuunneltuna kuulostaa varsin mukavalta. Saatan olla ainoa, mutta mun mielestä ideoiden ja soundien pohjalta tulee aika paljon mieleen Robert Nicksonin "Twisted by design".

Kyllä mulle ainakin maistuu tällainen meininki ja toivotaan, että maistuu levy-yhtiöillekin :)



-Kiitos palautteesta :)
Joo,itse en ajatellut asiaa noin,et biisi muistuttaisi Nicksonia etkä ole myös ainoa,eräs Ruotsalainen heebo sanoi samaa :D
En tiedä sitten onko huono vai hyvä asia jos muistuttaa,mut tänä päivänä aika monikin biisi tuntuu muistuttavan toisiaan jos alkaa tarkemmin asiaa ajattelee.
Vaikka itse olen kyllä ihan omasta päästä kaikki ideat kehittänyt niin aloin miettimään äsken asiaa niin toi klippi ehkä voi antaa sen kuvan,et se muistuttais.
Biisi on about nyt 8-9min ja kun kokonaiskuvana biisiä kuuntelee,niin biisi ei pitäis muistuttaa..no anyway.

Joo,kivahan se olis jos tämä eksyisi johonkin levy-yhtiöön..se jää nähtäväksi miten käy. :laugh:
Avatar
#7 • • Airvision Guest


Joo, saa sen verran että ainekset on ok, pitäs vaan kuulla parempilaatuisena :)



-No,katsellaan :)
Avatar
#8 • • Airvision Guest
Parempi laatuinen ylhäällä :scared:
Avatar
#9 • • gerry Guest
Uiui... Meikä ainakin diggas.. Tietysti tästä nyt jäi pahasti uupumaan se itse biisi... Mut intro kuulosti lupaavalta! Hyvin tuotettua ja toi "uuuaaah" voksu on varmaan källitty samalt samplelevylt mitä super kasi käyttää (mikä levy on muuten kyseessä, housemaster tms. sarja??)? Todella samankuuloinen..... Mut mikäs siinä... Toimii :)

Noh.. saundeja en mee arvostelemaan ku kerran kesken on.... Mut enemmän potkua niin hyvä tulee...


Ja myös raakinetten jakelusta voi olla montaa mieltä... Yritä kuitenkin luotta ittees ja väsätä biisi niin valmiix ku jaksaat... Sitten katot millaista palautetta se saa ja jos on korjattava niin teet joitakin pikku muutoksia kappaleeseen...
Avatar
#10 • • miikkaL Guest
Musta toi aaah-sample taas on kamala, vois kuulostaa paremmalta isommalla reverbillä, mut se vaatii ehdottomasti reverse reverbin myös ennen tota saundia :)

Clap on hyvä mut ehkä sais ekuttaa vähän enempi about 1-2khz kohdalta. Bassline on vähän munaton, tohon vois lisätä botnea kyllä reilusti, ja muutenkin vaihtelua enemmän.

Melodia on kunnossa mun mielestä. Mut ei ole huipputuotantoa tää biisi muutenkaan, liidimelodia on vähän väsynyt, ja padit on tylsät :)

Kuulostaa perus reasonsaundilta hyvin tehtynä.

En kuitenkaan sano että tää olis huono, mutta kyllä tää viilausta kaipaa..

Nämä siis toki vain omia mielipiteitä!

Edit: Uuden kuuntelun jälkeen huomasin, että eniten tuossa tuotannossa ärsyttää tuo openhihat, mikä saa biisin kuulostamaan tosi amatöörimäiseltä.. Ja muutenkin haikka-perkussio-osastolla on todella vaisua. Sen vuoksi lofi kuulosti paremmalta.
Avatar
#11 • • Loopy Guest

Melodia on kunnossa mun mielestä. Mut ei ole huipputuotantoa tää biisi muutenkaan, liidimelodia on vähän väsynyt, ja padit on tylsät :)

Kuulostaa perus reasonsaundilta hyvin tehtynä.

En kuitenkaan sano että tää olis huono, mutta kyllä tää viilausta kaipaa..


Kuulostaa siis tyypilliseltä ASOT-julkaisulta ;)

Ei tää nyt niin huono ollut, ei tosin mikään järisyttävän hyväkään. Olisin kyllä halunnut kuulla hivenen paremman previkan :)
Avatar
#12 • • Airvision Guest

Uiui... Meikä ainakin diggas.. Tietysti tästä nyt jäi pahasti uupumaan se itse biisi... Mut intro kuulosti lupaavalta! Hyvin tuotettua ja toi "uuuaaah" voksu on varmaan källitty samalt samplelevylt mitä super kasi käyttää (mikä levy on muuten kyseessä, housemaster tms. sarja??)? Todella samankuuloinen..... Mut mikäs siinä... Toimii :)

Noh.. saundeja en mee arvostelemaan ku kerran kesken on.... Mut enemmän potkua niin hyvä tulee...


Ja myös raakinetten jakelusta voi olla montaa mieltä... Yritä kuitenkin luotta ittees ja väsätä biisi niin valmiix ku jaksaat... Sitten katot millaista palautetta se saa ja jos on korjattava niin teet joitakin pikku muutoksia kappaleeseen...



-Thanks palautteesta ja kiva jos diggailit :)
Itseasiassa toi "uuuh" eli choir on otettu eräästä vst-synasta mitä käytän tuotoksissani ;)
Jeps...ehkä ei olis viel pitänyt hakee kommentteja tässä vaiheessa,mut ajattelin nyt kuitenkin jos kuulostella..katsellaan sit kun toi on valmis jos laitan sit kokonaisen kuunteluun..huomen vois hyökkiä tän kimppuun.
Niin..joo,tää previ on tarkoituksella tälläinen nyt ettei se annakaan sitä "itse biisiä" viellä esille. :D
Avatar
#13 • • Airvision Guest

Musta toi aaah-sample taas on kamala, vois kuulostaa paremmalta isommalla reverbillä, mut se vaatii ehdottomasti reverse reverbin myös ennen tota saundia :)

Clap on hyvä mut ehkä sais ekuttaa vähän enempi about 1-2khz kohdalta. Bassline on vähän munaton, tohon vois lisätä botnea kyllä reilusti, ja muutenkin vaihtelua enemmän.

Melodia on kunnossa mun mielestä. Mut ei ole huipputuotantoa tää biisi muutenkaan, liidimelodia on vähän väsynyt, ja padit on tylsät :)

Kuulostaa perus reasonsaundilta hyvin tehtynä.

En kuitenkaan sano että tää olis huono, mutta kyllä tää viilausta kaipaa..

Nämä siis toki vain omia mielipiteitä!

Edit: Uuden kuuntelun jälkeen huomasin, että eniten tuossa tuotannossa ärsyttää tuo openhihat, mikä saa biisin kuulostamaan tosi amatöörimäiseltä.. Ja muutenkin haikka-perkussio-osastolla on todella vaisua. Sen vuoksi lofi kuulosti paremmalta.



-Kiitti kommenteista Miikka :)
Toi choir on hieman ns.makuasia olen huomannut..toiset pitää toiset ei..itsekäkään en viel täysin tiedä tuleeks sitä ja minkä verran,mut ton verran sitä on ollut alusta lähtien.Choirin reverbit on viellä tarkastuksen alla.

-liidimelodia on musta ok,mut en tiedä itsekään onks toi sille kuviolle täysin oikea soundi ja kyllä..itsekään en ole viellä tyytyväinen padien soundivalintoihin ;)

-Reasonia en kylläkään käytä....Logic rullaa!
jeps...viilausta laitellaan...ja katsellaan.
Avatar
#14 • • Airvision Guest

Melodia on kunnossa mun mielestä. Mut ei ole huipputuotantoa tää biisi muutenkaan, liidimelodia on vähän väsynyt, ja padit on tylsät :)

Kuulostaa perus reasonsaundilta hyvin tehtynä.

En kuitenkaan sano että tää olis huono, mutta kyllä tää viilausta kaipaa..


Kuulostaa siis tyypilliseltä ASOT-julkaisulta ;)

Ei tää nyt niin huono ollut, ei tosin mikään järisyttävän hyväkään. Olisin kyllä halunnut kuulla hivenen paremman previkan :)



-Kiitti Loopy palauteesta,vai tyypillistä ASOT-julkaisua :D
ehkä myöhemmin parempi previ ;)
Avatar
#15 • • miikkaL Guest

-Reasonia en kylläkään käytä....Logic rullaa!
jeps...viilausta laitellaan...ja katsellaan.



Joo, tätä kannattaa viilata sillä lofina kuulosti varsin maukkaalta. Just ton takia halusin kuullakin parempilaatuisena, koska siitä huomaa noi puutteet huomattavasti paremmin. Soinnutukselta ja melodioiltahan tässä ei mitään vikaa ole, ja jos rakenne on kunnossa niin toi saundien viilaus lienee ainoa juttu mitä kannattaa muutella. Toki tää kuulostaa (ainakin basslinen vuoksi) vähän tyhjältä, joten itse levittäisin padeja enemmän, lisäisin kokonaan uuden matalan basslinen ja lisäisin enemmän sweeppejä ja padeja sinne tänne. Myös joku matala sweeppi vois toimia sillon tällön muutamassa tahdissa, tjeu super8 :)
Avatar
#16 • • Airvision Guest

-Reasonia en kylläkään käytä....Logic rullaa!
jeps...viilausta laitellaan...ja katsellaan.



Joo, tätä kannattaa viilata sillä lofina kuulosti varsin maukkaalta. Just ton takia halusin kuullakin parempilaatuisena, koska siitä huomaa noi puutteet huomattavasti paremmin. Soinnutukselta ja melodioiltahan tässä ei mitään vikaa ole, ja jos rakenne on kunnossa niin toi saundien viilaus lienee ainoa juttu mitä kannattaa muutella. Toki tää kuulostaa (ainakin basslinen vuoksi) vähän tyhjältä, joten itse levittäisin padeja enemmän, lisäisin kokonaan uuden matalan basslinen ja lisäisin enemmän sweeppejä ja padeja sinne tänne. Myös joku matala sweeppi vois toimia sillon tällön muutamassa tahdissa, tjeu super8 :)



-Joo,tässäkin oli yks syy miks se oli "lofina" kun tää "hifi" paljastaa viel biisin keskeneräisiä kohtia. :D
Noi padit onkin tässä se seuraava juttu joiden kimppuun pitäs hyökätä..itsekään en kovin tässä vaiheessa diggaile.
Tohon bassolinjaan en oikeestaan kommentoi mitään tällähetkellä kun se mun mielestä nyt rullaa ihan kivasti monitoreilla kuunneltaessa...mut tarkastuksen sekin viel saa,mut kiitos again palautteesta. :)
Avatar
#17 • • gerry Guest
Noh, Miikal nyt on tapa dissata aina ;) Heh, ei vaa...

Juu, kyl mä diggasin enkä nimenomaan saundia siksi vielä arvostellut ku se oli kesken.... Teen sen ku saat biisin kokonaan kuntoon... Muutenkin toi saundien arvostelu on nykyään vähän yli äyräitten mennyt...

Lyön vetoa ettei siellä tanssilattialla kukaan tavallinen bilettäjä tajua näist teknisistä mixaushyperkikoista mitään.... Ne haluaa vaan et se kuulostaa "hyvältä" ei ne kiinitä huomiota mihinkään liidin korostuksiin 2kiloherzin kohalla tms... Mut ei se miltään reasonmatskulta kuulostanutkaan....=)

Toki ei tarkoita etteikö saisi twiikata saundia viimoisenpäälle, hyvähän se vaan on jos se kuulostaa muusikoittenkin korvissa hyvälle ja joskus jopa "waau" elämykselle ;)

Edit: Mistä vst synasta sen sanudin sait? Atmosphherestä?
Avatar
#18 • • Airvision Guest

Noh, Miikal nyt on tapa dissata aina ;) Heh, ei vaa...

Juu, kyl mä diggasin enkä nimenomaan saundia siksi vielä arvostellut ku se oli kesken.... Teen sen ku saat biisin kokonaan kuntoon... Muutenkin toi saundien arvostelu on nykyään vähän yli äyräitten mennyt...

Lyön vetoa ettei siellä tanssilattialla kukaan tavallinen bilettäjä tajua näist teknisistä mixaushyperkikoista mitään.... Ne haluaa vaan et se kuulostaa "hyvältä" ei ne kiinitä huomiota mihinkään liidin korostuksiin 2kiloherzin kohalla tms... Mut ei se miltään reasonmatskulta kuulostanutkaan....=)

Toki ei tarkoita etteikö saisi twiikata saundia viimoisenpäälle, hyvähän se vaan on jos se kuulostaa muusikoittenkin korvissa hyvälle ja joskus jopa "waau" elämykselle ;)

Edit: Mistä vst synasta sen sanudin sait? Atmosphherestä?



-Mun mielestä ihan jees saada tuotannollistakin palautetta tässä vaiheessa previkkaa vaikka itse tiedänkin kyl,et soundit ei ole viel valmiit..tässä nyt lähinnä haeskelin jo etukäteen hieman fiilareita,et toimiiko tän tyyppinen veisu,et ei mua itseäni millään tapaa haittaa MiikkaL:än kommentit,päinvastoin mielellään lueskelee jos tietää mistä puhuu..sit on eriasia jos on kaveri joka ei tiedä mistä puhuu :D
Joo,tanssilattioilla harvempi tajuu mitään mistään tuotannollisista puolista,mut kyl se on hyvä pyrkiä säätää soundit vimpan päälle et kokonaispaketti olis hyvä! Ja labelitkin voi hyvällä säkällä innostua enemmän kun ei ole ns."keskeneräinen" ja on huolella duunattu.
Joo atmospherestä löytyy toi choir ja monta muuta mukavaa :)
Avatar
#19 • • Airvision Guest
Saiskos lisää ruusuja & risuja?Paljon on tsekattu,mut vähän kommentoitu.
Avatar
#20 • • gerry Guest

Saiskos lisää ruusuja & risuja?Paljon on tsekattu,mut vähän kommentoitu.



Noh kannattaa olla nöyrä eikä kukko käskien laula ;) Palautetta tulee jos mielenkiintoa herää... Mut jees... Kiitos, tietosta mistä sen chordin saa... Useat artistit sitä paljon käyttävät (eniten juuri superkasi).