Maanjäristyksen ja hyökyaaltojen uhrit
Aasia
Lahjoita katastrofirahastoon
Soita
0600-12210
(9,85 euroa/puhelu + pvm)
0600- 12220
(19,95 euroa/puhelu + pvm)
Nordea 221918-68000
Sampo 800019-225005
Okopankki 578007-111649
Aktia 405511-11397
:sad:
199 posts, 10 pages, 39,636 views
<klip>
Ja lisäisin tohon, että vielä kun mediassa tiedotettaisiin, ei vain muistakin katastrofeista (joista mainittiinkin, ettei niihin voi vaikuttaa), vaan humanitäärisistä kriiseistä ja suoranaisesta järjestelmällisestä väkivallasta, jonka hyväksymme äänettömästi: ettei esim. Irakin tilanteesta tiedotettaisi pelkästään turruttavasti "päivän ruumislaskenta" -tyyliin.
Et taida paljoa katsella uutisia tai lukea lehtiä jos käsityksesi suomalaisen tiedonvälityksen tasosta on tuollainen.<klip>
<klip>suurin osa kritiikistä kohdistuu tavallisiin immeisiin, jotka ohittavat kriistit ja katastrofit olankohautuksella, jos suomalaiset eivät ole kärsineet tai uutisointi on "ruumiiden lukumäärän ilmoittamista".
Eiköhän täällä kyetä ihan itsenäiseenkin ajatteluun, mutta kiitos vaan.
Käsittääkseni punaisen ristin toiminnasta vain naurettavan pieni prosentti päätyy varsinaiseen kohteeseen.
Uskon, että tässä tilanteessa SPR:n saamista lahjoituksista, lähes kaikki ohjataan oikeaan osoitteeseen. Sitä ainakin syvästi toivon.
<klip>
Ja lisäisin tohon, että vielä kun mediassa tiedotettaisiin, ei vain muistakin katastrofeista (joista mainittiinkin, ettei niihin voi vaikuttaa), vaan humanitäärisistä kriiseistä ja suoranaisesta järjestelmällisestä väkivallasta, jonka hyväksymme äänettömästi: ettei esim. Irakin tilanteesta tiedotettaisi pelkästään turruttavasti "päivän ruumislaskenta" -tyyliin.
Et taida paljoa katsella uutisia tai lukea lehtiä jos käsityksesi suomalaisen tiedonvälityksen tasosta on tuollainen.<klip>
Ei ei. Missaat taas pointin kokonaan.
Voisi joskus yrittää _sisäistää_ luettua tekstiä, ja miettiä, mitä _oikeasti_ sanotaan. Eikä poimia yksittäisiä, kontekstistaan irrotettuja, väärin tulkittuja lohkaisuja ja esittää niistä yksisilmäisiä johtopäätöksiä.
Jos et siis ymmärtänyt, mitä ajoin takaa tuossa aikaisemmassa viestissä, niin ehkä se on tässä ilmaistu paremmin:
<klip>suurin osa kritiikistä kohdistuu tavallisiin immeisiin, jotka ohittavat kriistit ja katastrofit olankohautuksella, jos suomalaiset eivät ole kärsineet tai uutisointi on "ruumiiden lukumäärän ilmoittamista".
..ja mitä tulee esittämääsi olettamukseen: seuraan kyllä uutisia, en ehkä jokainen päivä, mutta useamman kerran viikossa. Ja väitän kyllä, että esim Irakin osalta uutisointi on hyvinkin tuollaista kylmää bodycountia, "48 kuoli räjähdyksessä Bagdadissa eilen.. ja seuraavaksi viikon sää.."
..ja tähän tyyliin joka päivä, turruttaa koko kriisin räikeyden: siitä tulee ihan arkipäiväistä.
Eiköhän täällä kyetä ihan itsenäiseenkin ajatteluun, mutta kiitos vaan.
Valitettavasti ei siltä aina näytä, kun pitää erikseen joka juttu rautalangasta vääntää.
Voisitteko pässit pitää omat mielipiteenne ja vähän keskittyä aiheeseen,
jos siitä ei oo mitään sanottavaa ni voi sitten vaikka mennä ulos hiihtämään. :angry:
Ehkäpä silloin on kirjallisessa ilmaisukyvyssä toivomisen varaa, jos jokaiselle jokainen juttu täytyy erikseen selittää. Vastuu on aina kirjoittajalla, ei lukijalla. Kirjoittajan ei kannata olettaa mitään.
jos siitä ei oo mitään sanottavaa ni voi sitten vaikka mennä ulos hiihtämään.
ohimennen tapahtuva ylikansoituksen helpotusko luonnotonta?
näinhän se menee. maapallo elää, eikä ihmisellä ole paljoakaan siihen
sanomista. saadaan, ja silti vaaditaan. jostain se tasapaino otetaan,
ei pyydetä.
niin, eikä tähänkään avautumiseen vaikuta se, että kirjoittaja sattuu
säkällä asumaan niinkin mukavassa geometrisessä lokaatiossa, mitä
tulee mannerlaattojen yhtymäkohtiin.
No niin...minä olen kyllä lukenut kaiken mitä tänne on kirjoitettu ja ymmärtänyt ne täysin.
Mielestäni vain se, että ymmärtää, mitä toinen tahtoo sanoa ja se, onko niistä asioista samaa mieltä, ovat kaksi täysin eri asiaa. Eli vaikka toisen pointti tuleekin itselle selväksi, ei se automaattisesti tarkoita sitä, että se mielipide ja näkökanta pitää muitta mutkitta hyväksyä.
"Olen tätä mieltä. Sinä olet erimieltä. Siispä sinun ajatusmallisi kaipaavat tarkistamista ja päivitystä."
Ei näin...
No niin...minä olen kyllä lukenut kaiken mitä tänne on kirjoitettu ja ymmärtänyt ne täysin.
Mielestäni vain se, että ymmärtää, mitä toinen tahtoo sanoa ja se, onko niistä asioista samaa mieltä, ovat kaksi täysin eri asiaa. Eli vaikka toisen pointti tuleekin itselle selväksi, ei se automaattisesti tarkoita sitä, että se mielipide ja näkökanta pitää muitta mutkitta hyväksyä.
"Olen tätä mieltä. Sinä olet erimieltä. Siispä sinun ajatusmallisi kaipaavat tarkistamista ja päivitystä."
Ei näin...
Huh, tämän topicin perusteella jäbällä on kyl oikeesti syytä vähän tarkastaa tota sun sisäänlukutaitoa :scared:
Eli vaikka toisen pointti tuleekin itselle selväksi, ei se automaattisesti tarkoita sitä, että se mielipide ja näkökanta pitää muitta mutkitta hyväksyä.
Ei näin...
ohimennen tapahtuva ylikansoituksen helpotusko luonnotonta?
näinhän se menee. maapallo elää, eikä ihmisellä ole paljoakaan siihen
sanomista. saadaan, ja silti vaaditaan. jostain se tasapaino otetaan,
ei pyydetä.
Just just. Pari faktaa:
Toi sisäänlukutaito kun näyttää olevan monelle suurempi ongelma kuin tämän topicin aihe, niin pitäiskö teidän avata oma topic: "Sisäänlukutaito". :angry: