mun mielestä kyl 30% on aika törkeen paljon idiootteja
YADDA YADDA YADDA YADDA YADDA...
Mutta mitäpä minä, idiootti, olen tähän sanomaan.
WORD!
:happyroll:
199 posts, 10 pages, 39,442 views
mun mielestä kyl 30% on aika törkeen paljon idiootteja
YADDA YADDA YADDA YADDA YADDA...
Mutta mitäpä minä, idiootti, olen tähän sanomaan.
Maailmahan on mustavalkoinen niinhän?
"Hyvien tekojen tekeminen on todellisuudessa epäitsekkyyden valepukuun naamioitunutta oman edun tavoittelua" Anthony de Mello
On ollut mielenkiintoista seurata valtakunnan silmäätekevien kommentteja Aasian tilanteesta. Mielestäni pohjat vetää Helsingin piispa Eero Huovinen, joka oli käyttänyt mm. näitä rohkaisevia sanoja eilen Helsingin tuomiokirkossa pidetyssä suruhartaudessa:
"Pelasta minut, Jumala! Vesi on noussut kaulaani saakka. Olen vajonnut pojattomaan liejuun, jalkani ei tavoita lujaa maata. Olen joutunut vetten syvyyksiin. Pyörre tempaa minut mukaansa."
...
"Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."
Lähde: HS 10.01.05
On ollut mielenkiintoista seurata valtakunnan silmäätekevien kommentteja Aasian tilanteesta. Mielestäni pohjat vetää Helsingin piispa Eero Huovinen, joka oli käyttänyt mm. näitä rohkaisevia sanoja eilen Helsingin tuomiokirkossa pidetyssä suruhartaudessa:
"Pelasta minut, Jumala! Vesi on noussut kaulaani saakka. Olen vajonnut pojattomaan liejuun, jalkani ei tavoita lujaa maata. Olen joutunut vetten syvyyksiin. Pyörre tempaa minut mukaansa."
...
"Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut."
Lähde: HS 10.01.05
Se, että noi sanat vaikuttaa jostain
ateistista jotenkin pälleiltä ei tarkoita
sitä etteikö ne vois tarjota lohtua
niille, jotka Huovisen sanoja on
ollu kirkossa kuulemassa.
Se, että noi sanat vaikuttaa jostain
ateistista jotenkin pälleiltä ei tarkoita
sitä etteikö ne vois tarjota lohtua
niille, jotka Huovisen sanoja on
ollu kirkossa kuulemassa.
Huovinen maalaa katastrofin tapahtumasta kärsineiden silmille turhan väkevin sanankääntein. IMO kirkonmiehen tulisi antaa saarnassaan lohtua ja toivoa surusta kärsiville - poimimani virkkeet eivät mielestäni tätä tee.
Noin sanoo ehkä ihminen, joka tavoittelee omaa etuaan joka asiassa.
Kirkolliset tekstit, erityisesti luterilaisessa kirkossa, tuppaa aina olemaan tollasta pelottelua.
Ainakaan hän ei sitten olllut ristiriidassa omien väitteidensä kanssa, mikä on ehkä asteen verran totuudellisempaa kuin kuvitelmissa eläminen.
Kirkolliset tekstit, erityisesti luterilaisessa kirkossa, tuppaa aina olemaan tollasta pelottelua.
Missäs se pelottelu oli? Minulle tuo ei ainakaan avaudu siinä valossa. Onko pelko vain katsojan silmässä?
IMHO kristinusko on siinä suhteessa aika kieroutunut uskonto, että se perimmiltään ja alkujuuriltaan on hyvin kuolemaorientoitunut uskonto. Palkinto tulee vasta taivaan porteilla, sitä ennen ei ole muuta kuin kärsimystä ja vajavaisuutta.
IMHO kristinusko on siinä suhteessa aika kieroutunut uskonto, että se perimmiltään ja alkujuuriltaan on hyvin kuolemaorientoitunut uskonto. Palkinto tulee vasta taivaan porteilla, sitä ennen ei ole muuta kuin kärsimystä ja vajavaisuutta.
Eipä niinkään kristinusko vaan osa sen suuntauksista, kuten luterilaisuus.
Yksi juttu mitä minä olen ihmetellyt tuon Aasia-hässäkän yhteydessä on ollut häpeämätön ruumiiden palvonta. Tuntuu siltä, että jokainen asiallinen toimenpide paikallisilta, mitä noille ongelmajätteeksi muuttuneille turisteille on tehty, on saanut täällä Suomessa (ja erityisesti Ruotsissa) osan kansaa takajaloilleen. Sen sijaan että raadot kuopattaisiin oikopäätä pois tauteja levittämästä, niitä säilötään paikallisten riesana maan päällä resursseja tuhlaten. Ja sitten niitä vielä pitää roudata sieltä tänne Suomeen... eikö nekin varat voisi käyttää siihen kehitysapuun?
Minusta on aivan asiallista muistella edesmenneitä ihmisiä, mutta eikö se muka mitenkään onnistu ilman mädäntynyttä ruumista?
Ruumiilla ei ole suurta merkitystä tautien leviämisen kannalta, sanoi ainakin uutissetä.
Näin ollen on mahdollista kiinnittää enemmän huomiota maallisen elämän kysymyksiin vaarantamatta omaa taivaspaikkaansa.
mua on kyllä aina hämännyt se käsitys että Jumala antaa anteeksi kaiken ja pelastaa häneen uskovat. ihmisethän voi tehdä aivan mitä haluaa elämänsä aikana ja rikkoa jokaista moraalisääntöä surutta, kunhan kuolinvuoteellaan katuu syntejään ja anoo Jumalalta anteeksiantoa.
Tällaisestahan ei ole kyse, jos laskelmoiden "päättää tulla uskoon" hieman ennen kuolemaansa tai muussa sopivassa vaiheessa.