vaasa

427 posts, 22 pages, 89,008 views

Avatar
#101 • • Johnny D Guest
Noista viljatehtaan bileistä olisi mukava kuulla tarkemmin / todellinen versio tapahtumista, tarinat kun muuttuvat rankastikin eri ihmisiltä kysyttäessä... :happyroll:

Itsekin kysyisin jotain (mahd. hyvin tyhmää): Miten hankitte sähköt ko. "tapahtumaan"?
Avatar
#102 • • JimmyD Guest

Noista viljatehtaan bileistä olisi mukava kuulla tarkemmin / todellinen versio tapahtumista, tarinat kun muuttuvat rankastikin eri ihmisiltä kysyttäessä... :happyroll:

Itsekin kysyisin jotain (mahd. hyvin tyhmää): Miten hankitte sähköt ko. "tapahtumaan"?


Heh bileiden kans oli säätöä isosti,viikolla siivosimme viljatehtaan toista päätä ja suunnitelmissa oli laittaa juhlat sinne, mutta sitten huomasimme lastauslaiturissa aukon josta pääsi talon alle. Talon alta taas johti rappuset viisi kerrosta ylemmäs josta löytyi loisto paikka. Siivosimme yläkertaa ja järjestelimme rappusia kuntoon.Paikassa oli ihan helvetisti pölyä, 10 minsan hengailun jälkeen sai niistää mustaa mönjää :)
Sähköt saimme kun hoidimme agregaatin joka kannettiin vitos kerrokseen ja pistettiin sielä toiseen huoneeseen hurisemaan. PA:n kanssa olikin jo sitten isompi homma. PA piti saada mahtumaan siitä lastauslaiturin aukosta sisään pari jätkää tikkailla ottamassa vastaan. Ja sitten pa:n roudas vitoskerrokseen.
Sana oli kiertänyt ja mainostusta tehty aikasemmin joten porukkaa valui paikalle itse juhla iltana helvetisti, itse olin k-raudan pihassa porukkaa vastassa jossa keräsin rahat ja ohjasin paikan päälle. Iso ihmismassa herätti lähiliikkeiden vartionfirmojen kiinnostuksen ja oli vain ajan kysymys koska poliisit tulevat. Vartiointi auto pörräs viljatehtaan ympäri, olimme peittäneet vitoskerroksen ikkunat jätesäkeillä ettei valo pääsisi läpi, meni hetki ja tuli poliisi maija kierteleen ja otti valo "heittimen" käyttöön ja yritti etsiä liikehdintää talosta. Itse olin vielä K-Raudan parkkiksella kun poliisit tulivat. Poliiseilla meni kauan ennenkuin tajusiavat mistä sisälle päästään ja missä itse juhlat ovat. No poliisit sitten löysivät lastauslaituin aukon josta sitten pääsivät itse juhlapaikalla ja alkoi paikan tyhjennys. Siinä menikin sitten aikaa koska ne n.400 ihmistä piti saada yksitellen lastauslaiturin aukosta ylös jossa poliisisetä oli vastassa kysymässä henkkareita. Olihan siinä kaikenlaista säätöä. Koko tapahtuma on videolla, poliisi myös "pahoinpiteli" minut ym.. oli ne aika juhlat
Avatar
#103 • • tumpsi Guest

Koko tapahtuma on videolla, poliisi myös "pahoinpiteli" minut ym.. oli ne aika juhlat


Jakoon, kiitos ;).
Avatar
#104 • • JimmyD Guest

Jakoon, kiitos ;).



Heh just eilen pohdittiin, että missähä kyseinen nauha menee.
Avatar
#105 • • Zakka Guest

... Sähköt saimme kun hoidimme agregaatin joka kannettiin vitos kerrokseen ja pistettiin sielä toiseen huoneeseen hurisemaan. PA:n kanssa olikin jo sitten isompi homma. PA piti saada mahtumaan siitä lastauslaiturin aukosta sisään pari jätkää tikkailla ottamassa vastaan. Ja sitten pa:n roudas vitoskerrokseen.
... sitten löysivät lastauslaituin aukon josta sitten pääsivät itse juhlapaikalla ja alkoi paikan tyhjennys. Siinä menikin sitten aikaa koska ne n.400 ihmistä piti saada yksitellen lastauslaiturin aukosta ylös jossa poliisisetä oli vastassa kysymässä henkkareita. Olihan siinä kaikenlaista säätöä. Koko tapahtuma on videolla, poliisi myös "pahoinpiteli" minut ym.. oli ne aika juhlat



Propsit asenteesta ja effortista!
Taidettiin olla matkalla näihin kemuihin ja nähtiin poliisimaija
jossain siinä lähistöllä, heti kyl tajuttiin että parempi varmaan
painella muualle. Harmittava juttu toi keskeyttäminen, varsinkin
kun perinteiset juhannuksen "Mansikkasaari-bileet" (Pikisaaressa)
oli aina saanu jatkua koko yön, vaikka joka kerta kävi poliisiauto
tekees drive by:n.
Avatar
#106 • • JimmyD Guest

. Harmittava juttu toi keskeyttäminen, varsinkin
kun perinteiset juhannuksen "Mansikkasaari-bileet" (Pikisaaressa)
oli aina saanu jatkua koko yön, vaikka joka kerta kävi poliisiauto
tekees drive by:n.


Viljatehdas taisi olla jonkun yksityisen omistuksessa, eli periaattessahan toi oli murto vaikka tehdas oli hylätty. Sakot taisivat tulla vain huviluvan rikkomisesta jos oikein muistan ja nekin rahat sai takaisin kaksinkertaisena.
Avatar
#107 • • Båssanova Guest

Harmittava juttu toi keskeyttäminen, varsinkin
kun perinteiset juhannuksen "Mansikkasaari-bileet" (Pikisaaressa)
oli aina saanu jatkua koko yön, vaikka joka kerta kävi poliisiauto
tekees drive by:n.



Joo, tulikin mieleen miten toistaiseksi viimeiset mansis-bileet (2001) keskeytyivät agregaatin pamahdettua, kun oli unohdettu lisätä öljyt. Mutta kello oli jo jotain 10-11 välillä aamulla eli oli jo sopiva aika lopetellakin :cool:
Avatar
#108 • • kenth Guest
Muistan noi viljatehtaan bileet, soittelin siinä alkuillasta lyhyen setin ja sitä ennen kummasteltiin pioneerin DJM500 mikseriä joka oli silloin uus juttu. :) Jouduinkin sit lähtemään aikasin tuolta ja käveltiin pimeässä niitä rappusia alas kun joku oli sammuttanu kynttilät. Kuulin sit jälkeenpäin huhua että jotku tyypit oli soittanu kytät paikalle kun eivät päässeet ilmaiseksi sisään, en tiedä onko totta.

Mansisbileet on hyvä esimerkki toimivista bileistä ja se että rantarock oli samaan aikaan varmaan piti "sikailu-jengiä" pois paikalta. Toinen juttu mikä tuli mieleen noista ajoista on "Mogi Mobo", 12h radio-ohjelma (21-09) jota c.winter ja ace b houstas radio vaasan taajuuksella. Eka ohjelma tulikin kuunneltua alusta loppuun ja tuli sieltä paljon uutta ja mielenkiintoista musaa.

Kesällä vois järkätä jotain mansisbileiden tapaista, esim. rockperryn aikaan, ja muutenkin luulen että UG bileet vetäis jengiä ihan pelkästä mielenkiinnosta. Viljatehtaan tyyliset paikat on ehkä vähän riski mutta esim koulujen salakapakat vois olla toimiva vaihtoehto, talvella siis.
Avatar
#109 • • BetaFactory Guest
Vanhoilla konkareilla on kerrottavaa! Kuulostaa siltä, että noissa viljatehtaan bileissä oli kovaa meininkiä kertakaikkiaan. Karmaa asenteesta! Hmm, viljastehtaallako tulipalo parisen vuotta sitten?? Muistaako joku? Ja missä kunnossa on nykyään se Vaskiluodon sokertitehdas?
Avatar
#110 • • suolekas Guest
juu-u, fakta ompi se etttä vaasassa vaan ei kertakaikkiaan riitä jengii mihinkään bileisiin, oli ne sit ravintolas, warehouses tai iglus. parhaat juhlat nykyään ihmisten kotona.
Avatar
#111 • • k1mm0 Guest

juu-u, fakta ompi se etttä vaasassa vaan ei kertakaikkiaan riitä jengii mihinkään bileisiin, oli ne sit ravintolas, warehouses tai iglus. parhaat juhlat nykyään ihmisten kotona.



totta joka sana!
Avatar
#112 • • Båssanova Guest

juu-u, fakta ompi se etttä vaasassa vaan ei kertakaikkiaan riitä jengii mihinkään bileisiin, oli ne sit ravintolas, warehouses tai iglus. parhaat juhlat nykyään ihmisten kotona.



Joo, hassua vaan että julkisetkin bileet vastaa puitteiltaan himabileitä, silloin ei voi odottaa Vaasa-bileiltä ihmeitä. Toistaseks en näe mitään tulevaisuutta himabileillä, missä vain tietyn sisäpiirin jengit hengaa keskenään - kukaan uusia etsivä ei löydä sinne, vahingossakaan. Bileet pitää viedä sinne missä ihmisetkin on.

Itse haluaisin, että bilejärkkärit tekisivät bileiden eteen enemmän. Ehkä jonkinlainen keskinäinen kilpailu vois kasvattaa standardeja, niin ettei bileet olis aina juosten kustun oloisia (sori, kärjistetty sanamuoto).

Ehkä koko bileskene pitää kuihtua kasaan, että se voi syntyä uuteen kukoistukseen. :heart:
Avatar
#113 • • chip Guest



Ehkä koko bileskene pitää kuihtua kasaan, että se voi syntyä uuteen kukoistukseen. :heart:



No täällä vaasassahan toi kuihtuminen on jo käytännössä tapahtunut. Nyt sitten odotellaan ! :cool:
Avatar
#114 • • chip Guest

Paikalliset dj:t siellä aika usein olivat soittamassa pääasiallisesti perus trance/house/polkka-linjaa. quote]

AJ ja Genetic? :confused:



Genetic on kyllä soitellut tietääkseni "polkkaa" aika paljonkin.. :D
Avatar
#115 • • k1mm0 Guest

parhaat juhlat nykyään ihmisten kotona.



niin... ne kotibileet :excellent: :heart:
Avatar
#116 • • BetaFactory Guest
Kyllä tämä vsa-aihe palaa! Kunpa myös vsa-bileet olisivat yhtä tulisia. ;)
Avatar
#117 • • chip Guest

Kyllä tämä vsa-aihe palaa! Kunpa myös vsa-bileet olisivat yhtä tulisia. ;)



Se vaatisi kyllä aika tulisia soittajia vaasaan! :cool: Vähän sellasia persoonallisempia soundiltaan. 125 bpm and proud!
Avatar
#118 • • Johnny D Guest
Tuota noin...

Tässä n. pari kuukautta sitten liikkui epämääräisiä huhuja muuan "No Future"-bileistä, mitäs tälle projektille kuuluu? Eikös Kris Kylvenin pitänyt olla täällä, vai muistanko ihan väärin? Kylveniltä kyllä lähtisi todella persoonallista soundia (ja vaihtelua iänikuiseen polkka-kiksu-proge-house-elektro-linjaukseen...)
Avatar
#119 • • BetaFactory Guest

Tuota noin...

Tässä n. pari kuukautta sitten liikkui epämääräisiä huhuja muuan "No Future"-bileistä, mitäs tälle projektille kuuluu? Eikös Kris Kylvenin pitänyt olla täällä, vai muistanko ihan väärin? Kylveniltä kyllä lähtisi todella persoonallista soundia (ja vaihtelua iänikuiseen polkka-kiksu-proge-house-elektro-linjaukseen...)



Niin, olen itse ihmetellyt samaa. Koko homma nurin?
Avatar
#120 • • k1mm0 Guest

Tuota noin...

Tässä n. pari kuukautta sitten liikkui epämääräisiä huhuja muuan "No Future"-bileistä, mitäs tälle projektille kuuluu? Eikös Kris Kylvenin pitänyt olla täällä, vai muistanko ihan väärin? Kylveniltä kyllä lähtisi todella persoonallista soundia (ja vaihtelua iänikuiseen polkka-kiksu-proge-house-elektro-linjaukseen...)



Niin, olen itse ihmetellyt samaa. Koko homma nurin?



tapahtuma on toistaiseksi jäissä, koska paikka peruuntui.
musiikkilinjaus oli liian vaihtoehtoinen ja/tai synkkä ko.
baariin.