vaasa

427 posts, 22 pages, 89,015 views

Avatar
#161 • • Edited BetaFactory Guest

kyllä mun mielestä kaks huonetta on ihan ookoo, koska vf nyt vetää edes jonkinlaisen määrän jengiä mestoille, ja miksi kaksi lattiaa pitäisi "saada täyteen yhtäaikaa"? eihän siinä ny maailma kaadu vaikka oliski vähän enemmän tanssitilaa lattialla. parempi se ku kaikki yhdes hikises klimpis niin ettei mahdu edes liikkumaan. toki ankeetahan se olis jos lattia täysin tyhjänä olis.



Aivan.

Ulos voi aina mennä pieneksi hetkeksi, tai sitten ehkä pelihuoneeseen. Siellä ei soi musiikkia. Viimeksi oli toki kovalla molemmissa huoneissa, ja ilman korvatulppia korvat olivat räjähtää. Kenthin setin aikana volyymit olivat vielä kohdallaan, mielestäni. Mutta sitten Virran setin aikana oli helvetin kovalla, eikä helpottanut yhtään että niiden musa on myös pirun treble-painotteinen. Kivaa musiikkia kuitenkin. :)

EDIT: Vielä jotain. En ole yhtä varma kuin Båssa siitä asiasta, että viime vuoden musiikkivalinta VF:ssä olisi aiheuttanut sen, että uudet naamat olisivat jääneet kotiin. En halua helpompaa perushousea dissata, en millään, mutta ehkä joillekin uusille ihmisille tavallinen house tuntuu liian...hmm...tavalliselta. Sitä pääsee kuuntelemaan joka viikko eri erikoisohjelmissa radiosta, ja jopa tavallisissa klubeissa silloin tällöin. Toisaalta, milloin viimeksi olette kuulleet Virran kaltaista musiikkia radiosta? Eri technolajit, nrg-lajit, hard house, psy, goa jne. ovat kaikki eksoottisia genreitä massoille. Ehkä ne päättävät tulla VF-bileisiin juuri sen takia, että on jotain eksoottista/ennenkuulematonta tarjolla? Tai sitten...ehkä ei. Sen halusin vain sanoa, ettei varmaan kannata sulkea jotain genrettä pois vain sen takia, että se tuntuu liian mystiseltä. Eräs heppu kertoi minulle, peruselectroa ensimmäistä kertaa kuullessaan, että hiton oudolta kuulosti. Sitten kun pääsi kuuntelemaan pätkän goaa, sanoi se sama tyyppi että heti rupesi normaalisemmalta kuulostaa. Vain pieni esimerkki siitä, että kaikki koemme asioita eri tavalla.
Avatar
#162 • • Båssanova Guest


eh, eikö takahuoneeseen voi mennä rentoutuu jos meinaa pää hajota? ajaa ihan hyvin mun mielestä chillin viran vaikkei chilliä ämyreistä siellä raikaakkaan.



Ei voi mennä rentoutuu, jos siellä tulee samanlaista painetykitystä ku mainfloorilla, viittasin tässä siis edellisiin VF bileisiin.

Miks ylipäänsä bileissä on chilliroomit? Siks että sinne voi mennä chillaan, ei tartte mennä ulos - tekee sit sen chillin vaikka vessaan :)

Just chiiiilll
Avatar
#163 • • BetaFactory Guest


eh, eikö takahuoneeseen voi mennä rentoutuu jos meinaa pää hajota? ajaa ihan hyvin mun mielestä chillin viran vaikkei chilliä ämyreistä siellä raikaakkaan.



Ei voi mennä rentoutuu, jos siellä tulee samanlaista painetykitystä ku mainfloorilla, viittasin tässä siis edellisiin VF bileisiin.

Miks ylipäänsä bileissä on chilliroomit? Siks että sinne voi mennä chillaan, ei tartte mennä ulos - tekee sit sen chillin vaikka vessaan :)

Just chiiiilll



Ei nyt viime vuonna edes vessassa olisi pystynyt chillaamaan. Ne narikkamiehet kävivät siellä (jostain syystä?) miltei koko ajan. Hemmetin ralli narikasta miesten vessaan koko ajan... :) Muistatko, oliko kovalla myös pelihuoneessa viime vuonna? Ehkä, koska se on niin lähellä sitä red roomia.

Viime vuonna tuosta ongelmasta olisi ehkä päässyt eroon järjestämällä ne eri soittoajat/soittopaikat vähän eri tavalla. Esim. niin, että takahuoneessa olisivat soineet Kenth, Lauri Soini, Eeroville ja sitten Virta, Alchemist ja muut pääsaliin. Niin, ja Mr. A:n sijassa olisi voinut olla vaikkapa Båssar siellä takahuoneessa soittamassa. Sitten olisi ainakin chilliä riittänyt.

P.S. Hankkikaa Cosmo Vaasaan! ;)
Avatar
#164 • • Båssanova Guest

Viime vuonna tuosta ongelmasta olisi ehkä päässyt eroon järjestämällä ne eri soittoajat/soittopaikat vähän eri tavalla. Esim. niin, että takahuoneessa olisivat soineet Kenth, Lauri Soini, Eeroville ja sitten Virta, Alchemist ja muut pääsaliin. Niin, ja Mr. A:n sijassa olisi voinut olla vaikkapa Båssar siellä takahuoneessa soittamassa. Sitten olisi ainakin chilliä riittänyt.



No jos multa kysytään, niin mä olisin laittainut ehdottomasti Lauri Soinin mainfloorille. Laurin setti viime VH oli parhaita settejä mitä oon kuullut Vaasassa, just proper - deep & tribal housea. Ja voin kokemuksella sanoa että toimii kympillä loppuillasta, kunhan porukkaa ei turruteta millään nu-nrg:llä sitä ennen.

Ja samaa mieltä, viime vuonna meni pahasti päällekkäin se kovempi soundi. "Ilmaa" ei jäänyt siksi mihinkään tilaan, mikä johti ahdistavaan "no-way-out-but-the-door" tilanteeseen :)
Avatar
#165 • • k1mm0 Guest

Niin, ja Mr. A:n sijassa olisi voinut olla vaikkapa Båssar siellä takahuoneessa soittamassa. Sitten olisi ainakin chilliä riittänyt.



tai sitten ei.

mr. A laittoi ainakin mun mielestä illan parhaan setin.
ei tullut mitn löysäilyä, mutta ei myöskään rasittavaa
raastoa... vaan hyvää ja rullaavaa progesaundia <3

ja joku chilli nyt on todella turha ainakin vaasassa.
menkää himaanne chillaamaan... mä ainakin menisin
jos niin kovaa alkaa musa bileissä vituttamaan.
Avatar
#166 • • BetaFactory Guest

ja joku chilli nyt on todella turha ainakin vaasassa.
menkää himaanne chillaamaan...



Samaa mieltä, ainakin kun puhutaan VF-kaltaisista kemuista. Itse ainakin odotan näitä bileitä sen takia, että vihdoinkin tapahtuu jotain Vaasassa. Sen takia haluan, että itse tapahtuma on pääroolissa, eikä niin että musiikki jää ikäänkuin taustalle. Menoa kaikissa huoneissa. Bileet kestäväthän kuitenkin vain kuutisen tuntia.

EDIT: Ei ne Mr. A:n soittamissa raidoissa ollut mitään vikaa noin ylipäätänsä, vaan vika taisi pikemmin olla siinä, että oli liian kovalla se setti, sekä että äänitoisto ei ollut parhaimmillaan - minä en ainakaan saanut paljon muuta selvää niistä biiseistä kuin kickit ja bassot.
Avatar
#167 • • k1mm0 Guest

EDIT: Ei ne Mr. A:n soittamissa raidoissa ollut mitään vikaa noin ylipäätänsä, vaan vika taisi pikemmin olla siinä, että oli liian kovalla se setti, sekä että äänitoisto ei ollut parhaimmillaan - minä en ainakaan saanut paljon muuta selvää niistä biiseistä kuin kickit ja bassot.



heh, en mä kyllä muista kuinka kovalla musiikki oli.
muistan vain että hyvin toimi... varsinkin viimeisen
setin loppuosa, joka oli aika tribal-henkinen.
Avatar
#168 • • Båssanova Guest

ja joku chilli nyt on todella turha ainakin vaasassa.
menkää himaanne chillaamaan... mä ainakin menisin
jos niin kovaa alkaa musa bileissä vituttamaan.



Väärin.

Chilli on aika oleellinen, ainakin olis jotain erilaista vaihteeks. Tai ainakin jokin tila on oltava, missä musa ei ole pääosassa/lujalla. Hyvissä klubeissa on aina joku backroom, mihin pääsee lepuuttamaan korvia ja chillaamaan esim. parin tunnin joraus-session jälkeen. Siinä on sitten mukava heittää läppää ja juoda pari caipiroskaa tai cosmoa, whatever, ja sen jälkeen mennä takas floorille. :heart:

edit: tai no mitä mä mielipiteitäni oon jakamaan, kun en enää edes bileissä käy :cool:
Avatar
#169 • • BetaFactory Guest
Vaihdetaan aihetta hetkeksi. Onko joku viime aikoina käynyt Kråklund Record Shopissa levytilannetta tarkistamassa? Viimeksi kun siellä kävin (monta, monta vuotta sitten - silloin se mesta oli vielä Blackjack-talossa...) löytyi ainakin jotain EDM:ä, esim. William Orbitia, useita Kraftwerk-levyjä, Tieston kamaa ja ellen aivan väärin muista Astral Projectionia. Tottahan toki, perus-EDM:ä löytyy nykyään vaikkapa mistään...
Avatar
#170 • • k1mm0 Guest


Chilli on aika oleellinen, ainakin olis jotain erilaista vaihteeks. Tai ainakin jokin tila on oltava, missä musa ei ole pääosassa/lujalla. Hyvissä klubeissa on aina joku backroom, mihin pääsee lepuuttamaan korvia ja chillaamaan esim. parin tunnin joraus-session jälkeen. Siinä on sitten mukava heittää läppää ja juoda pari caipiroskaa tai cosmoa, whatever, ja sen jälkeen mennä takas floorille. :heart:



totta. itsekin pitäisin kovasti jos vaasankin bileissä olisi chilli.
mutta sitten kun taas miettii paikkoja ja kaikenlaisia muita
resursseja, niin tuskinpa moiseen panostaminen täällä juuri
kannattaa.

on se kuitenkin (ainakin hyvin hoidettuna) aika iso lisätyö bileiden
järjestäjille. eikä täällä kyllä muutenkaan mitn 'monen huoneen
bileitä' ole, joten periaatteessa ihan sama onko se toinen huone
chilliä vai mitä. olisi eri asia jos joka viikko (tai edes kuukausi)
olisi täällä bileitä, joihin olisi mahdollista useampi huone saada.
ehkä silloin löytyisi sille chillillekin tilaa...

Onko joku viime aikoina käynyt Kråklund Record Shopissa levytilannetta tarkistamassa?



kyllä siellä alehyllyssä jotain 90-luvun lopun halpisgoaa taisi
olla :P myös jotain ebm:ää löytyy, jos tietää mitä etsii. ehkä
kuitenkin kannattaa ennemmin testata free recordshop, siellä
kuitenkin oli ihan kivasti juno reactoria jokin aika sitten :)
Avatar
#171 • • Coyote Guest

ja joku chilli nyt on todella turha ainakin vaasassa.
menkää himaanne chillaamaan... mä ainakin menisin
jos niin kovaa alkaa musa bileissä vituttamaan.



Väärin.

Chilli on aika oleellinen, ainakin olis jotain erilaista vaihteeks. Tai ainakin jokin tila on oltava, missä musa ei ole pääosassa/lujalla. Hyvissä klubeissa on aina joku backroom, mihin pääsee lepuuttamaan korvia ja chillaamaan esim. parin tunnin joraus-session jälkeen. Siinä on sitten mukava heittää läppää ja juoda pari caipiroskaa tai cosmoa, whatever, ja sen jälkeen mennä takas floorille.



Niimpä, kyl niitä espin bileitä on varmasti ihan tarpeeksi jos haluaa zillailla, pitäkää vf vaa linjanne ja kunnon tykitystä vaa ni sillo meitsiki tulee.
Hommatkaa Sizzler soittamaan hc setti. :hearts:
Avatar
#172 • • Coyote Guest



edit: tai no mitä mä mielipiteitäni oon jakamaan, kun en enää edes bileissä käy :cool:



Mita helvattia.. ::shocked: bileisiin sieltä.
Avatar
#173 • • BetaFactory Guest


totta. itsekin pitäisin kovasti jos vaasankin bileissä olisi chilli.
mutta sitten kun taas miettii paikkoja ja kaikenlaisia muita
resursseja, niin tuskinpa moiseen panostaminen täällä juuri
kannattaa.

on se kuitenkin (ainakin hyvin hoidettuna) aika iso lisätyö bileiden
järjestäjille. eikä täällä kyllä muutenkaan mitn 'monen huoneen
bileitä' ole, joten periaatteessa ihan sama onko se toinen huone
chilliä vai mitä. olisi eri asia jos joka viikko (tai edes kuukausi)
olisi täällä bileitä, joihin olisi mahdollista useampi huone saada.
ehkä silloin löytyisi sille chillillekin tilaa...



Tuo on juuri sitä, mitä yritin äsken sanoa. VF on ainutlaatuinen mahdollisuus kokeilla jatkuvaa tykitystä kahdessa eri huoneessa. Se on meille vaasalaisille iso asia. :D
Avatar
#174 • • BetaFactory Guest


Hommatkaa Sizzler soittamaan hc setti. :hearts:



Aivan! Ja miksei Fierce saman tien. Kovat paikalliset nimet... :)
Avatar
#175 • • *angelikA reD* Guest


P.S. Hankkikaa Cosmo Vaasaan! ;)



Mä oon kyl niin 110 prosenttisesti ton kommentin takana!! Perttu pitäs saada piiiitkästä aikaa taas Vaasaan soittamaan. :hearts:

toivotaan, ettei VF:ien linja ole liian löysä vaan mukaan mahtuu jotain menevämpääkin. Sizzler vois kyl tarjota tanssikansalle sopivaa herkkua, mutta hc ois kyl jo taas vähä liian hooceeta. muutama rankempi toimisi(kuten aikoinaan boomstick trancesetin seassa :D niin magee! ), mutta jos koko setti on saatanallista pauketta ni mul hajoo kyl tuoppi käteen..:scared:
Avatar
#176 • • k1mm0 Guest

toivotaan, ettei VF:ien linja ole liian löysä vaan mukaan mahtuu jotain menevämpääkin. Sizzler vois kyl tarjota tanssikansalle sopivaa herkkua, mutta hc ois kyl jo taas vähä liian hooceeta.



yeap, täysin samalla linjalla olen myös minä.

tuskin hardcoree/hardwhateverii sinne takahuoneeseen
kukaan kaipaa... mut ei kuitenkaan pelkästään mitn
housee/elektrookaan. just jotain menevää, mut ei
överiä. tjsp :P

mut sehän nyt ihan gigan oma asia ketä he sinne
buukkaavaat ja millaista saundia peräänkuuluttavat.

let's hope for the best ;)
Avatar
#177 • • Matlåck Guest
Kimppakyyti Turkuun 19.2? siistänne
Hedlund ja parikka viehättäis..
Avatar
#178 • • k1mm0 Guest

Kimppakyyti Turkuun 19.2? siistänne
Hedlund ja parikka viehättäis..



joo-0, sinne vain kaikki :happyroll:
Avatar
#179 • • Coyote Guest

toivotaan, ettei VF:ien linja ole liian löysä vaan mukaan mahtuu jotain menevämpääkin. Sizzler vois kyl tarjota tanssikansalle sopivaa herkkua, mutta hc ois kyl jo taas vähä liian hooceeta.



yeap, täysin samalla linjalla olen myös minä.

tuskin hardcoree/hardwhateverii sinne takahuoneeseen
kukaan kaipaa... mut ei kuitenkaan pelkästään mitn
housee/elektrookaan. just jotain menevää, mut ei
överiä. tjsp :P

mut sehän nyt ihan gigan oma asia ketä he sinne
buukkaavaat ja millaista saundia peräänkuuluttavat.

let's hope for the best ;)




Niimpä niin, harvoinpa tuota hooceeta on Vaasas kuultu et oisha se kiva ku muitaki tyylejä ois myös mukana.
Itse tietysti olen trancen puolesta. :rolleyes:
Avatar
#180 • • Coyote Guest


Hommatkaa Sizzler soittamaan hc setti. :hearts:



Aivan! Ja miksei Fierce saman tien. Kovat paikalliset nimet... :)



Eiköhän fierceä olla kuultu ny niin usein viimeaikana et itse ainaki saanu tarpeeksi tuosta hardhouse saundista, jossei sit herra soittais välil jotai muuta tyyliä kuten teknompaa saundia niin sit olis jees.

Olishan se kiva kuulla muitaki deejiitä välil eikä aina näitä samoja, eiköhän loistavia deejiitä oo suomi pullollaan? Virta oli kyl positiivinen yllätys.