partakone vs. partahöylä

146 posts, 8 pages, 44,421 views

Avatar
#1 • • poet Guest
Eli kummalla ajatte naamarin sileeksi? Partakoneet on IMO täysin turhia. Jotkut sanoo, ettei ne ärsytä ihoa niin paljon ku höylääminen, mut ainakin omalla kohdalla on just toisinpäin. Lisäksi höylällä saa luonnollisesti tarkemman tuloksen. Tietenkin tositarzanin valinta on vanha kunnon partaveitsi! :D
Avatar
#2 • • rewind Guest
Koneella tulee vedettyä ja kyllähän siinä iho kuivaa ja välillä ihan punoittaakin. Mut en vaan oo jostain syystä lämmenny höylälle. Tosin omat haituvat lähtis varmaan ihan pyyhkeellä vetäsemällä.
Avatar
#3 • • Tapi T Guest
Mikään partakone ei voita yhdistelmää höylä + vaahto. Höylällä saa ehdottomasti tarkimman tuloksen ja naama näyttää siedettävältä myös seuraavanakin päivänä.

Mulla on kohtuullisen herkkä iho, joka menee aina ruvelle koneella ajettaessa. Oon testannut muutamaa eri konetta - viimeisin yli 200e:n testivoittaja Philishave - ja näistä mikään ei ole päässyt lähellekään höylää.

Partavaahdoista sen verran, että tutkimuksieni mukaan parasta tavaraa on Daily-merkkinen halpistavara, joka on yli puolet Gilleten geeliä halvempaakin.
Avatar
#4 • • J Raninen Guest
Höylällä täälläkin naaman epätasasuudet silotellaan. Oli mulla joskus ihan konekin, mutta jostain syystä sen kanssa meni naama vereslihalle, ennekuin karvat oli edes joltisakin ajeltu. Vaihdoin sitten, ja nyt on naamakin tyytyväinen eikä itke verta.
Suosittelenpa tässä vielä erikseen niitä 3-teräsiä vehkeitä: mainoshehkutus osuu kerrankin oikeeseen ja niillä tosiaan tulee sileempää jälkee.
Avatar
#5 • • OSC8 Guest

Mikään partakone ei voita yhdistelmää höylä + vaahto. Höylällä saa ehdottomasti tarkimman tuloksen ja naama näyttää siedettävältä myös seuraavanakin päivänä.

Mulla on kohtuullisen herkkä iho, joka menee aina ruvelle koneella ajettaessa.




Allekirjoitan tämän täysin! Höylää voittanutta ei ole, niin tuloksen kuin ihoystävällisyyden suhteen :)

Intissä saatiin Gilleten höylä ('95), jota tuli vuosikaudet käytettyä kunnes tyttöystävä heitti kyseisen perintökalleuden roskiin. Onneksi sentään osti Mach3:n tilalle :laugh:
Avatar
#6 • • Yansher Guest
Omalla kohdalla höylä ärsyttää sen verran reippaasti ihoa, että pakko käyttää konetta. Höylällä sais paremman tuloksen, mut ei sen niin väliä kun ei kunnolla partakaan kasva.
Avatar
#7 • • khatt Guest
Lyhyeen ajoon (eli nopeasti amisviikset pois, sänki saa jäädä) kelpaa parhaiten partakone.

Kokonaisvaltaiseen (argh!) ajoon käytän partahöylää, jolla ajan 2-3 kertaa viikossa. Sillä tulee puhtaampaa jälkeä, mutta joskus se myös raapii ihoa aika paljon. Olen vain todennut, että partakoneella koko naaman sheivaaminen vie helvetisti enemmän aikaa eikä jälki ole silti tarkkaa.
Avatar
#8 • • Keba Guest
-->Osc8

Nykyään intissä saa sentäs Turbo mach 3:sen =)

Ite käytän vieläkin kyseistä höylää.
Avatar
#9 • • Bio Guest
Olen myös sheivauksen kannalla.. parempi tulos ja nopee homma.
Avatar
#10 • • akir0 Guest
Höylä joo, mut pika-ajoa varten pitäs kyllä hankkia joku halpis-brauni.
Avatar
#11 • • Homegrove Guest
Koneella ajan. Liian laiska höyläämään.
Avatar
#12 • • Kosmonaut Guest
Mun haituvat lähtee varmaan froteepyyhkelläki, mutta konetta käytän, samasta syystä kuin Homegrove :) Intin turbo mach 3 on kyllä aika jees sillon harvoin kun sitä jaksaa käyttää..
Avatar
#13 • • Remotion Guest
mun naamassa on niinpaljon karvoja että poskista ja kaulasta pystyn vielä ajelemaan höylällä ja tulee hyvää jälkeä mutta leuasta tai nenänalta ei voi ottaa höylällä, ennemmin irtoo nahka päästä kuin karvat nahasta, niinpä ainoo vaihtoehto onkin siis ajella ne koneella, jälki on silti tosi epätasaista ja ihosta lähtee layereitä kun joutuu jynssää 20 kertaa samaa kohtaa...
Avatar
#14 • • Edited tumpsi Guest

Mikään partakone ei voita yhdistelmää höylä + vaahto. Höylällä saa ehdottomasti tarkimman tuloksen ja naama näyttää siedettävältä myös seuraavanakin päivänä.

Mulla on kohtuullisen herkkä iho, joka menee aina ruvelle koneella ajettaessa. Oon testannut muutamaa eri konetta - viimeisin yli 200€:n testivoittaja Philishave - ja näistä mikään ei ole päässyt lähellekään höylää.

Partavaahdoista sen verran, että tutkimuksieni mukaan parasta tavaraa on Daily-merkkinen halpistavara, joka on yli puolet Gilleten geeliä halvempaakin.



No tarviipa testaa toi Daily, mutta en kyllä jaksa uskoa että se pieksee
Gilletten geelin. Mulla kun purkki sitä kestää 3-6kk.
Voin siis hyvällä omallatunnolla maksaa sen ~8e neljännes / ½vuoden välein.

En missäää vaiheessa ole aikonut, tai aio hankkia partakonetta koska
koen sen turhaksi.

Lisäksi mulla on myös herkkä iho, joten kone ei siinäkään kohtaa tule
kyseeseen. Ja mulla menee parran ajoon semmonen 2-3min.
ja mulla ei kyllä oo koskaan niin kiire etten sitä kerkeisi tekemään.
Ja kyllä, myös minä käytän intistä saatua Mach3-vartta vieläkin.
(tosin se on vasta 1,5 vuotta vanha.)

edit: typ-0
Avatar
#15 • • timoteus Guest

Mikään partakone ei voita yhdistelmää höylä + vaahto. Höylällä saa ehdottomasti tarkimman tuloksen ja naama näyttää siedettävältä myös seuraavanakin päivänä.

Mulla on kohtuullisen herkkä iho, joka menee aina ruvelle koneella ajettaessa. Oon testannut muutamaa eri konetta - viimeisin yli 200e:n testivoittaja Philishave - ja näistä mikään ei ole päässyt lähellekään höylää.

Partavaahdoista sen verran, että tutkimuksieni mukaan parasta tavaraa on Daily-merkkinen halpistavara, joka on yli puolet Gilleten geeliä halvempaakin.



No tarviipa testaa toi Daily, mutta en kyllä jaksa uskoa että se pieksee
Gilletten geelin. Mulla kun purkki sitä kestää 3-6kk.
Voin siis hyvällä omallatunnolla maksaa sen ~8e neljännes / ½vuoden välein.

En missäää vaiheessa ole aikonut, tai aio hankkia partakonetta koska
koen sen turhaksi.

Lisäksi mulla on myös herkkä iho, joten kone ei siinäkään kohtaa tule
kyseeseen. Ja mulla menee parran ajoon semmonen 2-3min.
ja mulla ei kyllä oo koskaan niin kiire etten sitä kerkeisi tekemään.
Ja kyllä, myös minä käytän intistä saatua Mac3-vartta vieläkin.
(tosin se on vasta 1,5 vuotta vanha.)



Samanlaisia havaintoja tulllut tehtyä...höylä on kyllä myös se minun juttu :)
Avatar
#16 • • onnela Guest
Same here same here... joskus harvoin käytän konetta, mutta ei sillä koskaan saa hyvää jälkeä aikaiseksi ja iho ei tykkää yhtään.

Koneella on sitten helpompi vaikka hieman lyhennellä ylipitkää partaa, mutta jos oikeasti haluaa karvat pois naamasta, on höylä ainoa vaihtoehto.

Itse suosin myös tuota Gillette-geeliä, mikä liukuu aika miellyttävästi ja on vieläpä läpikuultavaa -> helpompi rajailla. :)
Avatar
#17 • • miikkaL Guest
Itellä noi kumpikin on ongelmallisia herkän ihon takia, joka tuntuu aina menevän jotenkin ruvelle ajaessa. Mulla on Philipsin kalliimman puoleinen kone, joka kyllä ei ole hintansa väärti, mutta sillä kuitenkin hinkkailen. Höylällä saa parempaa jälkeä, mutta sillä onnistun aina tekemään haavoja ym, joten sitä tulee käytettä harvemmin. Parran lyhentämiseen mulla on Braunin halpiskone, jossa on vaihtoehtona 1,5, 3 tai 6 mm sängen jättäminen. Mulla kun on aina tollanen lyhyt parta leuassa, niin toi on siihen aivan äärimmäisen kätevä.
Avatar
#18 • • osenoko Guest
Höylähän se on, mutta mistä saisi hajutonta vaahtoa / geeliä? Gilletten tuotteet tuoksahtaa mun nenään aika ikäviltä.
Avatar
#19 • • miikkah Guest
Sekä-että ja yhtä aikaa. :)

Naama koneella, kun se siihen kerran pystyy ja on tässä yhteydessä hitusen hellävaraisempi. Leuasta alaspäin eli kaula sitten höylällä, kun kone ei siihen pysty.

Ei muuten kannata tuomita mitään höylää tai konetta (tai vaahtoa/geeliä?) yhden kerran kokeilun perusteella. Iho vaatii usein totuttelua uuden tyyppiseen rasitukseen. Kun itse aloin käyttämään konetta vuosien tauon jälkeen, oli iho eka viikon aika kovilla. Mutta sen jälkeen on tuntunut vaurioituvan vähemmän kuin aiemmin höylällä.
Avatar
#20 • • paanos Guest
Mulla on kanssa ubercyber herkkä iho. Konetta en ole koskaan edes testannut, joten mach3 viiltää. Iho menee ihan ruvelle jos lähtee sheivaamaan 2-3 päivän pientä sänkeä, pitää olla about viiden päivän sänki jotta iho ei sheivauksesta ärsyynny. Erinomaisen hyvää on Nivean sensitive after shave balm, joka on semmosessa valkoisessa lasipurnukassa - sitä on aina pakko levittää toimenpiteen jälkeen, suosittelen lämpimästi.