Ja jos tuo leikkaus tehdään sopivan loivasti, niin ei ne matalimmat kuitenkaan täysin häviä, mutta eivätpä sitten sotkekaan tai hajota paikkoja. Vetäsee sitten siihen 20Hz tietämille viimeistään jonkun -36dB/okt.
58 posts, 3 pages, 10,960 views
"bassot" on just niitä keskiäänijuttuja. Ja sitäpaitsi 60hz on mun mielestä aikas matalaa jo.
"bassot" on just niitä keskiäänijuttuja. Ja sitäpaitsi 60hz on mun mielestä aikas matalaa jo.
:crybaby: Auta isä meidän tätä miestä!!! :eek: :crybaby: Ei hemmetti, ei ne subbarit oo niin kalliita etteikö sellaista vois ostaa tai rakentaa ja kyllähän sitä nyt silloin jo saa aika kattavan kuvan että mitä siellä alapäässä tapahtuu. ymmärrän toki itsekin jostain 30, ehkä jopa 40 tietämiltä leikkaamisen koska kyse on kuitenkin nopeesti soljuvasta biitti musasta, mutta kyl sitä matalaa pitää ja täytyy olla, muten biisistä tulee sellanen et se ei potki vaan läiskii... (edit toki sama vaikutus jos bassoja ei löydy tuolta ylemmiltä alueilta yhtään, mutta jokainenhan tajuaa tämän)
Joo ja toi oli sitten mun sanomaani eikä J-P:n.. että opetteles quoteen oikein :excellent:
Niin ja vinkkejähän tässä kysyttiin.. jos ei kelpaa nii ei sit.
Btw. omistan subbarin.
edit: Nii ja pitää nyt vielä vähän korjata että vaikka ne bassot oliskin pääpainosesti keskiäänillä niin tokihan sitä matalaakin siellä on. Musta on vaan väärin lähtökohtasesti ajatella bassosoitinta heti tommoseks mörinäks mitä se valitettavasti joissakin biiseissä on. Ja nyt oli kyse tuottamisvinkeistä niin tuolla leikkauksella saa helpommin hyvän kuulosta matskua, kun että jos siellä olis vidusti sitä mörinää. Tää nyt siis kokemuksella ties minkälaisia demobiisejä kuultuani.. ja subbaria käyttäen.
"jos lykkää paskaa miljoonan markan kaikuun, se on silti vaan kaiutettua paskaa" eikös se tipi jotain tommoista sanonut...?
sitä miestä kannattaa kuunnella btw.
Pakko nyt vähän kritisoida tota basso-politiikkaa...
tietenkin puhe on ollu pääosin kiksusta, MUTTA: kuinka voi leikata bassosaundista hp-filtsulla <40-60hz? siis, BASSO on just tuolla. BASSO ei oo >80hz ;) siellä on jumputusta ja honotusta :)
sero: jotenkin toi sun effu-juttu kuulostaa tutulta ;)
"jos lykkää paskaa miljoonan markan kaikuun, se on silti vaan kaiutettua paskaa" eikös se tipi jotain tommoista sanonut...?
sitä miestä kannattaa kuunnella btw.
Räpis se menee abaut toisinpäin :excellent:
kuinka voi leikata bassosaundista hp-filtsulla <40-60hz? siis, BASSO on just tuolla. BASSO ei oo >80hz ;) siellä on jumputusta ja honotusta :)
"jos lykkää paskaa miljoonan markan kaikuun, se on silti vaan kaiutettua paskaa" eikös se tipi jotain tommoista sanonut...?
sitä miestä kannattaa kuunnella btw.
Jos noin sanoo niin en ite ainakaa kuuntelis ;)
Paskankin saa kaikumaan niin että taju lähtee, jos vain osaa :)
Ei kuitenkaan kannata pilata alkuperästä soundia, jos siinä ei ole mitään vikaa. Paskastahan taas ei voi saada kuin parempaa.
noh, todista 30v allalla olleen, suuren määrän elokuvamusiikkia tuottaneen/äänittäneen/miksanneen ammattilaisen väite vääräksi ja pistä mp3-klippejä jakoon. :) toiseen puhdas (mutta paska) ja toiseen sama kaiutettuna :) voin vaikka tarjota servutilaa.
*riitaahastel* ;)
mutta tuosta tipi tuovisesta vielä, kyllähän sekin välillä erehtyy, mutta kyllä noi perusjutut on niin helvetin hyvin takaraivossa... kerran tunnisti äänitysstudion kuuntelemalla cd:tä
Must toi lause "30v allalla olleen, suuren määrän elokuvamusiikkia tuottaneen/äänittäneen/miksanneen ammattilaisen " on aika mielenkiintonen koska eihän se kerro jätkän taidoista periaatteessa yhtään mitään. Vähän sama kun se lausahdus mikä Titanicin yhteydessä tuli "11miljoonaa amerikkalaista ei voi olla väärässä... eihän". Ja paska leffa muuten..imho. (Se kompuran käyttö läppä mun mielestä kertois ehkä enemmän... mut sil oli varmaan huono päivä.)
Muutenkin taiteenalalla jossa usein haetaan jotain uutta ja erikoista ei tommonen "kokemus" välttämättä ole mikään hyvä mittari. Ja sekin vielä että vanhetessa kuulo heikkenee... blaablaablaa..
No eiköhän se ehkä JOTAIN kerro kuitenkin... Tuskin mies olisi 30 vuotta ollut alalla jos olisi onneton tura. Taiteen alalla haetaan usein uutta joo, mutta ei siitä mihinkään pääse että siihen tarvitaan sitä ammattitaitoa (tm) jota ilman se "jokin uusi" on usein paskaa koska ei osattu parempaa tehdä.
Ei löydy tältä foorumilta tyyppiä, joka herran ammattitaitoa voisi kyseenalaistaa.
Tuli muinoin tunti pari juteltua mukavia pelkistä musiikin tuottamisen ja elokuvaäänimaisemien tuottamisen eroista. Ideoita vaihtui puolin ja toisin. :)
Monelle ei äkkiseltään tulisi mieleenkään minkälainen vaiva täytyy monesti nähdä elokuvassa olevien biisien uudelleen miksaamiseen että ne istuisivat elokuvaan ja jäisi tilaa repliikeille yms jne tjsp... Siis jos käytetään jotain ns. "valmista" musiikkia.
Tuskin mies olisi 30 vuotta ollut alalla jos olisi onneton tura.
Tuskin mies olisi 30 vuotta ollut alalla jos olisi onneton tura.
Onhan semmosiakin vaikka kuinka paljon...
Tärkeintähän media-alalla on mainostus, hypetys ja asioiden liiottelu. Hups nii tota ei saanu sanoa ääneen :hah:
Nii, mut kuten jo sanoin niin en oo kyseenalaistamassa kenenkään taitoja. Kunhan vaan ilmasin yhen tärkeen jutun..
Ja se siitä offtopicista.
Muita vinkkejä joita vois tästä tuottamispuolesta antaa niin samplejen käyttö on aika hyödyllistä, varsinkin jos pelkällä softalla tekee. Enkä tarkota nyt pelkästään rumpuosastoo. Huonona puolena rip-it-all-off-the-net-warezzz-muusikoille on se että samplet maksaa. Mut ite olen ainakin ollut tyytyväinen ostoksiini.