Hyvä DJ, soitat bileissäni. Toivon että...

81 posts, 5 pages, 6,300 views

#1 • • lauri Guest
Bennin aloittaman topikin innoittamana muutamia
pointteja toiselta puolelta aitaa.

- Kun tulet tapahtumaani'soittamaan, ymmärräthän, että en voi 100% paneutua juuri sinuun ja asioihisi, koska tapahtuma vaatii kaikenlaista
tuunaamista kulkeakseen ja pyöriäkseen.

- Kun soitat, ja jokin ei toimi - toivon että ilmoitat asiasta mahdollisimman
pian, esim jonkun bändärin välityksellä, jos et näe juuri minua tai
stageteknikkoa välittömässä läheisyydessä. Et siis odota siihen, että
setin jälkeen mainitset, että "ääni tuli kokoajan monona, koska mikserissä
oli jokin vika" tai "En voinut soittaa kuin yhdellä levarilla, kun toisesta oli
neula rikki".

- Jos etukäteen on sovittu jonkinnäköinen juomapolitiikka, toivon ettet
rupea illan aikana sitä muuttamaan tai kyselemään tai ruinaamaan lisää, tms. Koska pieni asia saattaa stressata ja aiheuttaa suunnattoman ärsytyksen ko henkilön kohdalla.

- Jos joku asia taas on epäselvä, tai muuta, niin kysy suoraan äläkä
odota että luen ajatuksesi tai ilmeesi, varsinkaan tapahtuman aikana.

- Jos et mielestäsi ole saanut ennen tapahtumaa riittävästi infoa, niin
pidä huoli että ennen tapahtumaa sen tarvittavan tiedon saat. Muista,
että se järjestäjäkin on ihminen - kaikkea ei voi muistaa ulkoa.

- Jos palkkio on sovittu maksettavaksi keikkapäivänä, niin pidä siitä
huoli, että sen saat. Edelleen, järjestäjällä on niin paljon asioita käsissään,
ettei kaikkia yksityiskohtia voi muistaa.

- Muista, että lähestulkoon kaikki tekevät talkootyötä - älä siis aiheuta
pahaa mieltä muille työntekijöille, mikäli asiat menevät kohdallasi jossain
määrin pieleen - ainoa kuka on "esimiehesi", on se järjestäjä, jolle
on syytä purnata epäkohdat.

Kiitti ja moi.
#2 • • :t:c: : : Guest
Nyrkkisääntönä voidaan siis pitää et promoottorin sana on laki ja jos et oo etukäteen tajunnu säätää (vaan luottanu esim yleiseen tapaan), se voipi olla voivoi siinä vaiheessa :happyroll:

Nojoo.. sarkasmi sikseen, mut näin dj/promoottori näkökannalta täytyy kyl sanoa, et vaikka kuinka ottais omantunnon päälle niin sen DJ:n kans pitää pystyä kommunikoimaan (tai olla joku joka siinä on välikätenä). Loppupeleissä se kuitenkin tekee sen illan soundtrackin ja ko. hemmon fiilis vaikuttaa aika paljon lopputulokseen. Niinkin itsestäänselvää asiaa kuin hostausta ei suomessa hoida kuin muutama promoottori. Pitää kuitenkin muistaa et deejiit kiertää ympäriinsä eikä välttämättä tiedä jotain promoottorille itsestään selviä asioita, esim kuka on äänimies, kuka hoitaa listan ja kuka onkaan valomies (vai onko dj itse myös valoissa!). Noin esimerkkinä.
#3 • • Edited kimik Guest

- Jos et mielestäsi ole saanut ennen tapahtumaa riittävästi infoa, niin
pidä huoli että ennen tapahtumaa sen tarvittavan tiedon saat. Muista,
että se järjestäjäkin on ihminen - kaikkea ei voi muistaa ulkoa.

miksei??

kantsisko sit kenties kirjottaa muistilappu?

aika tyhmää olla sellasel ennakkoasenteel et "se promoottori on ihan idari ja ei tajuu mistään mitään ja ei hoida mitään asioita"

antaako tää thread niinku automaattisesti promoottorille oikeudet kusta homma bileissä??
#4 • • lauri Guest

Nyrkkisääntönä voidaan siis pitää et promoottorin sana on laki ja jos et oo etukäteen tajunnu säätää (vaan luottanu esim yleiseen tapaan), se voipi olla voivoi siinä vaiheessa :happyroll:

No niinhän se vain on. Ei siitä kai kannata kiistellä? :)

Nojoo.. sarkasmi sikseen, mut näin dj/promoottori näkökannalta täytyy kyl sanoa, et vaikka kuinka ottais omantunnon päälle niin sen DJ:n kans pitää pystyä kommunikoimaan (tai olla joku joka siinä on välikätenä). Loppupeleissä se kuitenkin tekee sen illan soundtrackin ja ko. hemmon fiilis vaikuttaa aika paljon lopputulokseen. Niinkin itsestäänselvää asiaa kuin hostausta ei suomessa hoida kuin muutama promoottori. Pitää kuitenkin muistaa et deejiit kiertää ympäriinsä eikä välttämättä tiedä jotain promoottorille itsestään selviä asioita, esim kuka on äänimies, kuka hoitaa listan ja kuka onkaan valomies (vai onko dj itse myös valoissa!). Noin esimerkkinä.

Jep. Tosta tuo neljäs kohta varmaan pätee suurimpaan osaan noista
pointeista. Eli kysy ennen keikkaa, kuka vastaa mistäkin. Ja noin
esimerkkinä, miksei niitä nimiä ole voinut ilmoittaa esim. etukäteen,
ettei niitä tarvitse illan aikana venkslata.

// L
#5 • • :t:c: : : Guest

Eli kysy ennen keikkaa, kuka vastaa mistäkin. Ja noin
esimerkkinä, miksei niitä nimiä ole voinut ilmoittaa esim. etukäteen,
ettei niitä tarvitse illan aikana venkslata.

// L

Niin promoottorin vastuullahan nämä kaikki on ilmoittaa, yleensä tulee teknisen raiderin palautuksena stagemanagerin tiedot ja muuta infoo aiheesta.
#6 • • lauri Guest

Niin promoottorin vastuullahan nämä kaikki on ilmoittaa, yleensä tulee teknisen raiderin palautuksena stagemanagerin tiedot ja muuta infoo aiheesta.

Kuinka monella Suomalaisella klubilla olet nähnyt/kokenut stagemanagerin? Ja eikös sopimuksia tehdessä kaikki pitäis selvitä ;)
Mut enivei pointti oli se, että "ei saa kyräillä jälkikäteen" vaan
asiat pitäis olla etukäteen hallussa.
#7 • • :t:c: : : Guest

Kuinka monella Suomalaisella klubilla olet nähnyt/kokenut stagemanagerin? Ja eikös sopimuksia tehdessä kaikki pitäis selvitä ;)
Mut enivei pointti oli se, että "ei saa kyräillä jälkikäteen" vaan
asiat pitäis olla etukäteen hallussa.

Nimenomaan, tech raider on sopimuksen liite. Ja kyllä sitä suomessakin on tullut ihan stagemanagerii vastaan :) Ja jos ei moista niin onneks ainakin jotain sinnepäin. Mut eihän toi nyt todellakaan kata kaikkia bileitä.
#8 • • lauri Guest

Nimenomaan, tech raider on sopimuksen liite. Ja kyllä sitä suomessakin on tullut ihan stagemanagerii vastaan :) Ja jos ei moista niin onneks ainakin jotain sinnepäin. Mut eihän toi nyt todellakaan kata kaikkia bileitä.

No sano se klubi, missä on stagemanageri? Tai ollut? Ja sano se
Suomalainen DJ jolla on sopimuksen liitteenä tekninen raideri :)
Äläkä turhaan saivartele, koska tiedät hyvin että tiedän hyvin :)

// L
#9 • • :t:c: : : Guest

// L

Noh esim koneistossa on ollut? Sä oot btw se joka tohon toi ton 'klubi' sanan ettet siihen sit tartu :D Ja voisin listaa aika montakin deejiitä, itseni mukaanlukien, joilla on tekninen raideri. Suomessa vaan tulee aika harvoin sellasii hyödynnettyä, kun osa promoottoreista ei edes suostu tekeen sopimusta. Palkoista tuskin tarvii puhuakaan. Tiedän nyt et oot hiukka hakoteillä :)
#10 • • lauri Guest

miksei??

aika tyhmää olla sellasel ennakkoasenteel et "se promoottori on ihan idari ja ei tajuu mistään mitään ja ei hoida mitään asioita"

Voitko sä rehellisesti väittää, että jos etukäteen ei olla sovittu jotain
tiettyä yksityiskohtaa, niin sä muistat sen illan aikana tapauksessa
kuin tapauksessa? Ja oletetaan, että sä pidät muitakin juhlia kuin
yhden sekoilueventin kerran kolmeen kuukauteen?

// L

Noh esim koneistossa on ollut? Sä oot btw se joka tohon toi ton 'klubi' sanan ettet siihen sit tartu :D Ja voisin listaa aika montakin deejiitä, itseni mukaanlukien, joilla on tekninen raideri. Suomessa vaan tulee aika harvoin sellasii hyödynnettyä, kun osa promoottoreista ei edes suostu tekeen sopimusta. Palkoista tuskin tarvii puhuakaan. Tiedän nyt et oot hiukka hakoteillä :)

Niin, heti alusta asti käsitteenä ollut se klubi. Listaa ne DJ:t, kun en ole
ainuttakaan DJ:tä vielä tähän päivään mennessä buukannut, Suomesta,
jolla tuo tekninen raideri on tai jonka hän olisi eteenpäin laittanut.
Jos lähtökohtaisesti promoottori ei suostu tekemään sopimusta, niin olisiko
syytä harkita ko. tilaisuuden väliin jättämistä? Ai niin, mutta keikka
se on paskakin keikka ja pakko tehdä, kun ei muita ole tarjolla, vai?

Ja kerro se asia, mistä kohtaa olen hakoteillä niin korjataan asia :)
#11 • • :t:c: : : Guest

miksei??

Haha :D Nii eihän noil kissalan pojilla oo yhtään kokemusta noiden bileiden järjestämisestä... Ja sivusta seuranneena voin kyl sanoa et eipä oo tommosiakaan ongelmia ollu mitä sä sait tohon ekaan postiin kuitenkin jo useita. Sedät muistaa myös laittaa saunan päälle bäkkärillä ja groupie huoneessa, which is nice! Ei onnistu joka keikalla. Tietty massatapahtumat, kuten Devotionit ja muut tarvii enemmän huomioo, mut samasta kasasta se ponnistus lähtee.

Huomasitko, et tuon kimin lauseen voi myös kääntää muotoon 'se dj on ihan idari ja ei tajuu mistään mitään ja ei hoida mitään asioita'? Tiiä sit mitä sekin meinaa ;]

// L

Niin, heti alusta asti käsitteenä ollut se klubi. Listaa ne DJ:t, kun en ole
ainuttakaan DJ:tä vielä tähän päivään mennessä buukannut, Suomesta,
jolla tuo tekninen raideri on tai jonka hän olisi eteenpäin laittanut.
Jos lähtökohtaisesti promoottori ei suostu tekemään sopimusta, niin olisiko
syytä harkita ko. tilaisuuden väliin jättämistä? Ai niin, mutta keikka
se on paskakin keikka ja pakko tehdä, kun ei muita ole tarjolla, vai?

Ja kerro se asia, mistä kohtaa olen hakoteillä niin korjataan asia :)

Kyl niitä keikkoja kuule jätetään väliin hepposimmistakin syistä. Mitäs veikkaat, kun nyt tässä on 13v soiteltu, et paiskiiko juosta joka helvetin kissanristiäisissä mitä tulee vastaan? Mä oon oman osuuteni ns. paskoista keikoista soittanut (siis setupin puolesta) ja nykyään sitä on oppinu jo vähän haisteleen bileitä etukäteen. Muutenkin tällä hetkellä keskitytään viihtyyn studion puolella, koska se avaa taas enemmän ovia tonne ulkomaille. Kyl kuitenkin melkein joka helkutin kaupunki on Suomessa jo tullu kierrettyä, mut eteenpäin pitää päästä.

Mä muuten käsitin, et tässä on tälläinen 'avoin kirje promoottorilta deejiille' (vähän kuten se originaali thread päinvastoin), eikä missään puhuttu venuen tyypistä tai muusta. Jos se oli tarkoituksesi, niin sit täytyy sanoo vaan et joo ei toi koneisto nyt taida sopiakaan esimerkkinä.

Ja jos yhtään jaksat miettii, niin helppo päätelmä on et eiköhän suuri osa noista ulkomaita kiertävistä deejiistä teknistä raideria käytä. Itse olen viimeks laittanut Roskildeen kesällä, mutta muiden sopimuksia en ala ruotimaan. Sen verran voin sanoa, et 'oman tallin' puolella kyllä näitä käytetään. Suomessa ton tietty voi aina hoitaa suullisesti (tosiaan kun ei noita sopimuksia suosita) ja itselläni siihen kuuluu mm. monitorit, tietty setuppi levareita, tietynlainen mikseri jne. Aika essential juttuja keikkaa ajatellen. 'Hakoteilla' jutulla viittasin vaan näihin faktoihin mistä tässä puhutaan (kun edellä väitit et mä tiedän et sä tiedät). :)

Mutta näin.. peace.

-Tero
#12 • • kimik Guest

unohdan tuosta noi henkilökohtasuudet ja meen asiaan, täällä kuulemani mukaan pitäis keskustella asioista eikä vittuilla, mikä näyttää olevan vaikeata, toi bilejärjestäminenkinen on tavallaan asiakaspalvelua, tietääkseni vittuilu ei o kovin hyvää sellaista...

mun tuskin myöskään tarvii huomioida et kuka tän threadin aloitti ja ihmisten ei edes tarvii lukee nyt rivinvälistä et mikä _tietyissä tapauksissa_ promottorin ja dj:n suhde voi olla...tästähän sen kuvan aika hyvin saa selville...

tottakai yleensä bileissä on joku joka vastaa esim. dj-kamoista ja muusta eli "stagemanager", monesti jopa on ollut miksaaja joka hoitaa soundia koko illan vrt johnny lee michaels pussyssa ja muutamis muis kemuissa...ja miksei kaikki asiat vois olla kunnossa..tietyillä järjestäjillä on kaikki ENEMMÄN kuin kunnossa AINA, miksei sul sit vois olla... eikö se just et EI järjestä joka kolmas kuukausi niitä "sekoilubileitä" vaan esim joka viikko jotain pitäisi jopa taata että laatu on parempaa ja asiat olisi jopa paremmin kohdallaan. kaikkihan siitä loppujenlopuks hyötyy, eikö???

lopuksi hieno suomalainen sanonta:

sitä saa mitä tilaa.

mä tilaan nyt pizzan ja odotan et tästä tulis rakentavaa ennemmin kuin tyhmää läppää.

no offence.
#13 • • mekaanikko Guest
Hmm. Sinänsä tietysti ihan hyviä pointteja Laurilla, mut onneks joidenkin promoottorien kanssa homma vaan klikkaa ilman sen kummempaa miettimistä. En nyt sano kuka on huono (enkä siis tosiaankaan viittaa esim. Devotioniin, oon kerran(?) soittanut niissä kemuissa eikä siitä ole mitään valittamista, tosin silloin hoidettiin oma stage Sinisen voimin joten en sitten tiedä miten normaalitilanteessa homma olis toiminut), mutta otetaan positiivisena esimerkkinä Labyrinth-Hallmark-Illusions-jne. -posse eli Haba + kumppanit.

Joka kerta on ollut erikseen pyytämättä soittokamat just semmoiset kun on pitänytkin (tosin mä suostunkin vielä soittamaan Pioneerilla eikä tartte olla Rane/Urei tiskillä =P), liksat sun muut hoituu asiallisesti ilman ihmeempää neuvonpitoa, nimet saa listaan ilman kommervenkkejä, jos on jotain spessua huomioonotettavaa niin etukäteen on promoottorin puolelta tullut oma-aloitteisesti tiukka infopaketti jne.

Aina on ollut ainakin soiton puitteet passelisti kohdallaan, vaikkei ihan joka kerta yleisö ole ollutkaan kauhean vastaanottavaista, nimim. "eläimien soidinääniä muistuttavaa, lipevää, yli-inhimillisen vaihtoehtoista skeidaa jo vuodesta 1994". =) Eli siinä promoottoritaho jonka tekemisistä sopis muidenkin ottaa mallia. Tietysti kokemusta on näillä sedillä kertynyt jo siinä määrin että sopii odottaakin että homma luistaa.

Mut ettei menis ihan ton toisen threadin puolelle niin pari sanaa itse aiheestakin. Itse en oo vuosikausiin järkkäillyt kuin pikkujuttuja ja niitäkin satunnaisesti, yleensä vain frendejä soittajina joten ei oo hirveästi ongelmia ollut. Mutta pari juttua tulee mieleen:

- Jos on pakko perua keikka, tee se mielellään niin aikaisin kuin mahdollista, ei esim. 3 tuntia ennen keikan alkua. Ja promoottori arvostaa usein sitäkin että peruutuksen tekee edes soittamalla eikä esim. tekstarilla. Oikein huippujätkä tarjoaa vielä jotakuta tilalleen jos joutuu aivan viime hetkessä perumaan, mutta tää nyt ei oo mitään mitä vois suorastaan vaatia koska force majeure -tilanteitahan voi tulla eikä se oo DJ:n vika (yleensä).

- Bäkkäritarjoilujen yms. oheistoiminnan suhteen kantsii silleen pitää jäitä hatussa että ne on kummiskin ensisijaisesti tarkoitettu esiintyjille, eikä kunkin esiintyjän 10 kaverille. Varmasti sikarikas promoottori mieluusti tarjoaisi imailut koko köörille, mutta harva sellainen on ja viina on Suomessa hiukka hintavaa joten usein bäkkäritarjoilut mitoitetaan valitettavasti niin pieniksi että se on sitten joltain muulta soittajalta pois jos artistien frenditkin kiskovat samaan malliin keittoa kuin itse taiteilija. (Mun mielestä sopiva bäkkäritarjoilujen määrä on artistien määrä x kunnon kännit x 2 eli tosta nyt riittäis pikkasen frendeillekin tarjottavaa ilman että kesken loppuu, mutta todellisuudessa yleensä ovat tarjoomukset kovasti laihemmat.) Sit kannattaa muistaa sekin että jotkut muut artistit saattaisivat haluta bäkkärillä esim. levätä ja/tai säilyttää kalliimpia kamojaan, joka voi hieman häiriintyä jos mestoilla on aivan hemmetisti "ulkopuolisia" (onhan ne tietysti jonkun artistin frendejä, mut mut). Tää korostuu erityisesti tosi pienillä bäkkäreillä á la Tavastia. Kohtuudella voi toki mun mielestä frendejäkin tuoda bäkkärille mut sellainen perus huomioonottaminen muita artisteja kohtaan ois tässä pop. Vaikka ne soittaiskin "jotain kiksupaskaa" tms.

- Jos on jotain normaaleista käytännöistä poikkeavaa tekniikkavaatimusta tai esim. kuljetukseen tai majoitukseen liittyviä erityistoiveita niin ne olis kiva kuulla etukäteen eikä vasta paikan päällä. Tietysti siitä voidaan keskustella, että mikä sit on se normaalikäytäntö, mutta laitteiden osalta mun mielestä 2 x Teknari, 2 x jokucdsoitin (Denon, Pioneer) ja 1 x Pioneer DJM-600 tms. on se mitä laajemmista/paremmista vaatimuksista kannattaa erikseen mainita jos ne ovat ihan ehdottomia (myös monitorista, mun mielestä). Ja matkoista perusmeininki on mun mielestä silleen että DJ hoitaa itse itsensä paikalle, kotimaankeikoilla maksaa itse ja saa rahat sit perillä takaisin (paitsi jos johonkin ihan lähelle tyyliin samaan tai naapurikaupunkiin menee niin yleensä silloin ei makseta matkoista mitään). Eli ei kannata odotella sitä kuskia kotiovelta noutamaan tai junalippuja postissa, ellei siitä ole erikseen sovittu. Majoitus on vähän tricky, se kannattaa mun mielestä aina sopia erikseen ettei käy niin että artisti olettaa hotellimajoitusta mut promoottori tarjoaa olohuoneen sohvaa.
#14 • • lauri Guest

unohdan tuosta noi henkilökohtasuudet ja meen asiaan, täällä kuulemani mukaan pitäis keskustella asioista eikä vittuilla, mikä näyttää olevan vaikeata, toi bilejärjestäminenkinen on tavallaan asiakaspalvelua, tietääkseni vittuilu ei o kovin hyvää sellaista...

Jep, sen takia koko threadin aloitin. Bilejärjestäjä palvelee sitä asiakasta
ja DJ ei ole se bilejärjestäjän asiakas, vaan työntekijä.

mun tuskin myöskään tarvii huomioida et kuka tän threadin aloitti ja ihmisten ei edes tarvii lukee nyt rivinvälistä et mikä _tietyissä tapauksissa_ promottorin ja dj:n suhde voi olla...tästähän sen kuvan aika hyvin saa selville...

Ja kuten arvata saattaa, ensimmäisessä postissa on kyseessä
"worst case scenario", eli näinkin voi käydä kokeneemmissakin
piireissä. Ja mikä tässä tarkoituksena on, on lopettaa se selän
takana skeidan jauhaminen, jos joku joskus mokaa.

tottakai yleensä bileissä on joku joka vastaa esim. dj-kamoista ja muusta eli "stagemanager", monesti jopa on ollut miksaaja joka hoitaa soundia koko illan vrt johnny lee michaels pussyssa ja muutamis muis kemuissa...ja miksei kaikki asiat vois olla kunnossa..tietyillä järjestäjillä on kaikki ENEMMÄN kuin kunnossa AINA, miksei sul sit vois olla... eikö se just et EI järjestä joka kolmas kuukausi niitä "sekoilubileitä" vaan esim joka viikko jotain pitäisi jopa taata että laatu on parempaa ja asiat olisi jopa paremmin kohdallaan. kaikkihan siitä loppujenlopuks hyötyy, eikö???

Stagemanager =! äänimiksaaja. Ja muutenkin, kun kerran otit Johnny Lee Michaelsin esimerkiksi, niin kerrotko mitä muuta hän tekee kuin miksaa
soundeja dj:n vieressä? (Mitenkään aliarvioimatta, koska se on yksi
harvoista uniikeista klubijutuista Suomessa + kaveri on pro)

Stagemanagerin rooli on pitää lavalla oikeat henkilöt oikeaan aikaan,
olla välikätenä tekniikan ja artistin välissä, huolehtia siitä että artistilla
on hommat muutenkin ok. Stagemanagerin homma on erittäin vaativa,
ja jos homma hoidetaan 'kirjan mukaan', niin siinä ei silloin ääniä miksailla
tai valoja ohjailla.

Enkä kaiketi missään sanonut, että asiat pitää hoitaa niin, vaan sen, että
niinkin VOI käydä. Ja kaikki mitä olen sanonut, olen tarkoittanut yleisellä
tasolla, en niin että se on oma lähtökohtani.
#15 • • Laite Guest

Ja mikä tässä tarkoituksena on, on lopettaa se selän

- Mieti mitä puhut, kenestä puhut ja missä puhut. Paras kun et puhu
kenestäkään alalla "työskentelevästä" mitään.

Ai näin?
#16 • • lauri Guest

- Mieti mitä puhut, kenestä puhut ja missä puhut. Paras kun et puhu
kenestäkään alalla "työskentelevästä" mitään.

Ai näin?

Ja ei, kun nyt taas otat esimerkiksi sen teidän casen siellä jossain,
niin lähinnä tarkoitan, että jos et tiedä / tunne ko. henkilöitä, niin
parempi pitää suu supussa. Ja pointti ei ole se, että epäkohdista ei
saisi puhua, vaan sitä yleistä pätemistä ei tarvitsisi ilmetä niin paljon.

Ei mua henkilökohtaisesti ainakaan kiinnosta tietää kuinka hyvä jätkä
Eliot Ness on tai kuinka Haba dominoi ja valtaa markkinat joka puolella
jonkun 2 kk sitten levysoittimet hommaneen dj:n suusta, joka samalla
myy uusinta "hardest nrg vol. 2" miksaustaan 10-15e hintaan.

Ja puhehan on siis lähinnä teknopiireissä pyörivistä, ei ravintola/show
alalla yleisesti, mistä itse otan kantaa.
#17 • • kimik Guest

takana skeidan jauhaminen

senkö takia piti alkaa hyökkäävällä ja dissaavalla asenteel jauhaan skeidaa täs threadis, jopa ilman mitään syytä?

pointti oli kuitenkin se, että oli se sit "stagemanager" tai ihan vaan joku joka on vastussa tietyistä jutuista, niin jos joku homma kusee, ei sitä syytä voi vaan levynsoittajan niskoillekaan kaataa...
#18 • • lauri Guest

senkö takia piti alkaa hyökkäävällä ja dissaavalla asenteel jauhaan skeidaa täs threadis, jopa ilman mitään syytä?

pointti oli kuitenkin se, että oli se sit "stagemanager" tai ihan vaan joku joka on vastussa tietyistä jutuista, niin jos joku homma kusee, ei sitä syytä voi vaan levynsoittajan niskoillekaan kaataa...

Hyökkääväkö ja dissaavako se asenne oli? Eikös se ollut lähinnä
itsekritiikkinen ja alistuva, mielestäni. Eli jos joku asia menee pieleen,
niin a) syytä vain ja ainoastaan sitä järjestäjää - älä esim. sitä stagemanageria, koska hän tekee vain työtä. b) ota asia välittömästi
puheeksi c) älä puhu selän takana ko. asiasta skeidaa, jos et ole
ottanut asiaa puheeksi itse järjestäjän kanssa.

Siinä se hyvinkin tiivistettynä, ja paskanjauhannan hoiti joku muu
ilman oikeita konkreettisia vertauskuvia tai perusteluita.
#19 • • Tapsa Guest

lopuksi hieno suomalainen sanonta:

sitä saa mitä tilaa.

mä tilaan nyt pizzan..

:D
#20 • • Bob Ryynänen Guest

Hyökkääväkö ja dissaavako se asenne oli? Eikös se ollut lähinnä
itsekritiikkinen ja alistuva, mielestäni. Eli jos joku asia menee pieleen,
niin a) syytä vain ja ainoastaan sitä järjestäjää - älä esim. sitä stagemanageria, koska hän tekee vain työtä. b) ota asia välittömästi
puheeksi c) älä puhu selän takana ko. asiasta skeidaa, jos et ole
ottanut asiaa puheeksi itse järjestäjän kanssa.

Siinä se hyvinkin tiivistettynä, ja paskanjauhannan hoiti joku muu
ilman oikeita konkreettisia vertauskuvia tai perusteluita.

imo lähinnä paskasti jauhettu... :right:

aina helppo ratkaisu jauhaa eka jotain miettimättä sävyä tai painotusta ja sitten kun ihmiset vetää sen ilmeisen johtopäätöksen (ja herneet nenään), syyttää niitä että kun sut on TAAS ymmärretty ihan väärin...