Perttu Lindroos - Sleepwalking [rytmikäs chillisalaatti]

14 posts, 1 page, 1,999 views

Avatar
#1 • • master bator Guest
Sisältää pari äkillistä (joskin hieman ennalta-arvattavaa) käännettä.

Perttu Lindroos - Sleepwalking

Tällä kertaa duunasin samaa biisiä jopa useampana yönä (ainakin kolmena:)
Ante

Posts: 16

#2 • • Ante
Vähän ehkä turhan hajanainen alussa, mutta puolenvälin hujakoilla paketti hyvin kasassa. Paikkapaikoin muistutti Saint Etienneä, vain Sarah Cracknell puuttuu! Rumpubassokomppi vois olla vähän enemmän synkassa ja vähemmän irtonaisen kuuloinen. Mutta siis svidun jees tämäkin! Hyvät ainekset poppisbiisiin, mikäli tohon duunaisi kunnon vokaalit lisäksi.
Avatar
#3 • • drS Guest
toi padi tms. soundi on aika karsee, ja sointukuviokin kävi ärsyttämään.. onneksi se tossa parin minsan kohdalla vähän muuttui. 3.23 lähtevä komppi ei tosiaan natsaa tollasenaan kyllä yhtään tähän.

muuten ihan jees fiilis, stringit ja sweepit oli melko kivoja. kyllä tää voksujen kaa varmasti paremmin toimis.
Avatar
#4 • • master bator Guest
Vai voksuja pitäis olla. Ihan ku ne vois tuosta vaan duunata (naisvoksut siis)... Tarvitaanhan siihen se laulajakin. Nojoo... En myöskään ymmärrä mitä Ante tarkoitti sillä, että rumpubassokompin pitäis olla enemmän synkassa... Suuremmalla tarkkuudella mä sen quantisoin kuin ne hitaat kompit.
Ante

Posts: 16

#5 • • Ante

mitä Ante tarkoitti sillä, että rumpubassokompin pitäis olla enemmän synkassa



Se selvästi heittää suhteessa kappaleen rytmiikkaan. Itse fiksaisin tuollaisen ongelman pilkkomalla rumpuloopin pienempiin osiin, esim. suhteessa 3/4 ja 1/4. Mutta jos itse ei kuule tuota, tai se ei haittaa, niin ei sitten kannata varmaan yrittää säätää paremmaksi. Taisi drs huomauttaa myös samasta asiasta.
Avatar
#6 • • master bator Guest

mitä Ante tarkoitti sillä, että rumpubassokompin pitäis olla enemmän synkassa



Se selvästi heittää suhteessa kappaleen rytmiikkaan. Itse fiksaisin tuollaisen ongelman pilkkomalla rumpuloopin pienempiin osiin, esim. suhteessa 3/4 ja 1/4. Mutta jos itse ei kuule tuota, tai se ei haittaa, niin ei sitten kannata varmaan yrittää säätää paremmaksi. Taisi drs huomauttaa myös samasta asiasta.



Mä en edelleenkään ymmärrä mistä helvetistä sä höpiset. Mitä nyt tarkoitat siis rytmiikalla? D'n'b-rumpukomppi ei kyllä heitä pätkääkään mihinkään suuntaan, se on quantisoitu sataprosenttisesti. Ne hitaammat kompit ennen sitä kusee kyllä hieman, koska en quantisoinut niitä ihan täysillä. Sekin on tarkoituksella tehty, koska en halunnut sen kuulostavan niin robottimaisen tarkalta. Kaiken olen soittanut livenä sekvensserille sisään ja osaa raidoista olen korjaillut (joista siis juuri sitä rumpukomppia eniten). Mitään rumpuluuppia ei ole siis käytetty.

Siinäkään ei mun mielestä pitäis olla mitään ihmeellistä, että kesken biisin tulee tuplasti nopeampi rumpukomppi. The oldest trick in the book. Eli mikä hitto siinä on nyt mukamas vikana? Äläkä nyt ala selittää, että sun rytmikorvas havaitsee jotain millisekunnin heittoja (kuten cosmarin korva 0,1dB heittoja).

Jos olisit vaan sanonut, että et tykkää siitä rumpukompista, olisin ymmärtänyt, mutta ihan turha ruveta mistään heitoista selittämään, sillä sun oman tuotannon perusteella et kyllä erottais terssiä tritonuksesta.
Avatar
#7 • • rewind Guest
Jopas lentää lieskat täällä.

Biisi oli mun mielestä ihan hyvä. Vokaalit tietenkin parantaisivat pakettia hieman, mutta tyhjästä on paha nyhjästä.

Alku on tosiaan hieman levällään, mutta biisi kasaa itsensä hyvin. Lopun junkkakomppiin tottuu parin kuuntelun jälkeen, ainoastaan snare saisi olla vähän hiljaisemmalla.

Vaatii muutaman kuuntelukerran ennen kuin pääsee kunnolla sisälle, ominaisuus jota itse ainakin arvostan.
Avatar
#8 • • Zeraf Guest
Joo rauhaa veljet...

Biisistä tulee vähän huolimaton vaikutelma. Heti alussa on taustamelodia jossa lähes samaa melodiaa soitetaan kahdella ero soudilla joista toinen ottaa häiritsevästi "ennakkoa". Se snare missä toinen lyönti tuli heti ekan iskun perään niin ei oikein sopinu mukaan. Volumetasoja sais säätää vähän sieltä sun täältä, esim. mitä tapahtuu välillä 1:27,5-1:48? Taustamelodian päällä kuuluva soitto on häiritsevän hiljaisella taustaan nähden. Taitaa muuten olla pitkälti preset-soundit käytössä? Toi stringi on aika kulahtanu...
Cutoff

Posts: 14

#9 • • Cutoff
Soundit on taas vähän liian hyvät ollakseen silleen Kalevi Härmä-meininkiä hyvällä staililla...eikä sit oo riittävän hyvät ollakseen hifistelyä...
1:55 tuleva veto on muuten varsin hyvä.
Biisinä vähän ontto. Biitteihin enemmän munaa. 3:20 tupla-meininki ei toimi mulle. 4:00 tuleva bossanova-komppi taas toimiikin mulle..
Tästäkin saisi hyvän biisin kunhan miettis ja tekis uusiksi. Suosittelen kans jotain samplejuttuja mukaan.

Hyvä tää on, mut skarppaile ees yksi raita silleen ajatuksella niin voi tulla kyl tosi kova :)
Avatar
#10 • • drS Guest

Taisi drs huomauttaa myös samasta asiasta.



jep. ehkä munkin kuulo on vaan niin rikki et huomaan ihan omiani... no taitaapa kyllä olla melko turha kommentoida mitään ko. artistin tuotoksia jos vastaanotto on tollasta.
Avatar
#11 • • master bator Guest

no taitaapa kyllä olla melko turha kommentoida mitään ko. artistin tuotoksia jos vastaanotto on tollasta.



Aha... Että hyökkääminen on sallittua, mutta puolustaminen ei tule kuuloonkaan? Jos ante aukoo päätään mulle siitä, että mä en kuule sitä, että joku komppi "ei sovi kappaleen rytmiikkaan", pitäiskö mun vaan olla silleen, että kiitti kommentista, tosi kiva, nami nami? Kyllä mä nyt sen tajuan, että kaikki ei tykkää ja kyllä mä sen tiedän, että mun tuotantotaso ei ole mitään huippuluokkaa... Mutta pitää nyt alkaa selittää jostain vitun rytmiikasta... Nojoo...

Vielä lainaus Kummeli Storiesista:
"Soittivat tänne ja haukkuivat minua homoksi... Vaikka minä homo olisinkin, ei sitä minulle itselleni tarvitsisi kertoa."
Avatar
#12 • • mad'ison Guest
Itelleni tää toimii kyl ihan kiitettävästi, ei siis valittamista. Toi rumpu basso kohta loppupäässä...nam!! :excellent: Muutenkii hyvä tunnelma koko biisin ajan. Miten olis seuraavaks sellast rankemman puoleist junkkaa..?!?!?
Ante

Posts: 16

#13 • • Ante

Aha... Että hyökkääminen on sallittua, mutta puolustaminen ei tule kuuloonkaan? Jos ante aukoo päätään mulle siitä, että mä en kuule sitä, että joku komppi "ei sovi kappaleen rytmiikkaan", pitäiskö mun vaan olla silleen, että kiitti kommentista, tosi kiva, nami nami?



Ei ja ei. Mikä auktoriteetti musiikin tuottamisessa minusta on tullut ja missä välissä? Jos sanon/kirjoitan jotain sellaista mistä et pidä, niin miksi siihen pitää takertua?*) Kun sanoit, että tiedät oman tuotantoni tämänhetkisen tason, niin pystyt varmasti laittamaan kommenttini omaan arvoonsa? Tässäkin threadissa moni on sanonut pitäneensä tästä kappaleesta (meitsi mukaanlukien), joten eikö yhden kommentin vuoksi hermostuminen ole vähän liioiteltua? Jos koet kommenttini pään aukomisena ja hyökkäämisenä, niin valitan, sille en voi mitään. Jos sanon, että aikeeni eivät olleet vihamieliset, se tuskin lohduttaa sinua. Haluan kuitenkin olla viemässä "tätä hommaa" eteenpäin, en kampittaa ja kiusata muita - yhteistyötä, ei kilpailua. Tiedät tekeväsi hyvää musiikkia - eikö se riitä?

Koska tämä keskustelu ei liity enää kappaleeseen millään tavalla, niin sitä voinee jatkaa omassa threadissaan tai privana.

*) Kerron niin hyvin kuin jaksan ja osaan. Joskus se vain ei onnistu.
Avatar
#14 • • master bator Guest

*) Kerron niin hyvin kuin jaksan ja osaan. Joskus se vain ei onnistu.



Ok... Ilmeisesti mä aina tulkitsen kaiken ihan päin persettä... Olin vain havaitsevinani jonkinlaista piilovittuilua. Kirjoitettua tekstiä on niiiin helppo ymmärtää väärin.

Pahoittelut kaikille tyhjänpäiväisestä saippuaoopperakohtauksesta.

I'll just go sit in a corner ->