Mulla On IBM Thinkpad P4 1,8GHz 256 Mb. tuleekohan läppärin kaa jotain ongelmia kun ei oo tota ACPI:a?
24 posts, 2 pages, 5,642 views
Ostin tuon Audiotrak maya 44 USB:n ja muuten se toimii aivan hyvin, mutta satunnaisesti rätisee. luulen sen johtuvan IRQ asetuksista ja WIndows XP ei anna käsittääkseni vaihtaa IRQ:ta jos on tuo ACPI. Joten meinasin asentaa XP:n uudestaan Standard PC:nä jne.
Mulla On IBM Thinkpad P4 1,8GHz 256 Mb. tuleekohan läppärin kaa jotain ongelmia kun ei oo tota ACPI:a?
Se ACPI pitäisi laittaa BIOSista pois päältä että auttaa, mutta mahtaako thinkpadeissa olla tuota vaihtoehtoa? (Jos on äänikortin keskeytys jaettu jonkin muun laitteen kanssa, saattaa ACPIn pois kytkentä auttaa, tuskin muuten)
Se ACPI pitäisi laittaa BIOSista pois päältä että auttaa, mutta mahtaako thinkpadeissa olla tuota vaihtoehtoa? (Jos on äänikortin keskeytys jaettu jonkin muun laitteen kanssa, saattaa ACPIn pois kytkentä auttaa, tuskin muuten)
hmm.. olenkos muuten ihan hakoteillä, kun mulla on sellanen mielikuva et tää pitäs tehdä nimenomaan käyttiksen asennuksen yhteydessä jotta toi vaikuttaa niinku pitää??
Eli jos windowsissa on jo ACPI-ajurit niin se on uudelleenasennukset paikka.. :(
"Kloonikoneissa" sen saa BIOSista pois päältä ja ei haittaa vaikka Windowssissa on päällä. Eli silloin emolevy jakaa keskeytykset (IRQ), eikä Windows pääse niitä muuttamaan.
mä oon saanut kyllä acpista standard pc:hen vaihdettua ihan windows-asennuksen jälkeenkin. muistaakseni piti vaan päivittää se ajuri mikä sanoo acpi pc ja valita uudeks ajuriks se standard pc. seuraavalla bootilla windows sit löytää hirveen läjän laitteita uusiks ja standard pc-ajurit on käytössä.
Joo. Rätinää kuului siis niin Cubasessa kuin winampissa ihan perus kuuntelussa. tilanne on nyt se, että olen asentanut ton xp:n uudestaan ja sillä Standard PC:nä. en ole vielä päässyt äänikorttia. ainut ongelma nyt on se, että ei mistään löydy IDE controllerin ajureita, mutta se ei nyt liity tähän. raportoin sitten kun koklaan sitä korttia.
Tohon rätinään saattas olla ihan softapohjanen apukin löytyvissä, mut tarvii ensin kaivella esiin se artikkeli josta tosta luin ... viime tai toissa sound on soundista löytyy.
Kyllä!! Eilen nauhoittelin 3 raitaa kerrallaan ja ei mitään ongelmia. JEEEEEEEEEE!!!!!!!!! Ei oo muuten mitään lämpöjen tsekkausohjelmaa tietääkseni. Eli se IRQ jako oli näköjään ongelmana. On kyllä hienoo kun jotkut asiat onnistuu. kop kop kop .
Kannattaa kyllä hommata tommonen softa emovalmistajan puolelta... en kyllä tiedä miten laptopeissa toi on toteutettu, mut kuitenkin kandee tsekata jos yhtään epäilyttää ylikuumenemisen suhteen.
Kannattaa kyllä hommata tommonen softa emovalmistajan puolelta... en kyllä tiedä miten laptopeissa toi on toteutettu, mut kuitenkin kandee tsekata jos yhtään epäilyttää ylikuumenemisen suhteen.
Yleensä rautapuoli hoitelee sopivat jäähdytinkierrokset, ainakin isoilla merkeillä.