Turhimmat "keksinnöt"

67 posts, 4 pages, 24,674 views

#21 • • Teemu T Guest

Istuma-amme - mikä ihmeen järki on täyttää amme vedellä ja sitten istua siellä niin että vartalo on vyötäröstä ylöspäin vedenpinnan päällä :eek:

No kun laittaa jalat koukkuun, niin kyllä hartiatkin saa vedenpinnan alle. Onpahan näköjään jotain hyötyä siitäkin ettei oo mikään hirveen pitkä. Ja kyllä suihkussa oleminenkin onnistuu suht helposti ainakin mun ammeessa.
#22 • • Hansu Guest

*vedenkeitin

ehkä joku saattaa tarvita, mutta mielestäni tuo on niin turha kuin olla voi. jos ei ole aikaa odottaa, että vesi kiehuu hellalla 2min pidempään niin voi voi hellanlettas

Varmasti kätevä ihmisille jotka juovat paljon teetä.

Mä suorastaan elän teellä, mutta silti vedenkeitin on aivan turha vekotin. Kiehuu se vesi kattilassakin, tai sitten laitetaan vesimuki mikroon pariksi minuutiksi. Toisaalta kahvilassa, ravintolassa jne. vedenkeitin varmasti puolustaa paikkaansa.
#23 • • djsakke Guest

*vedenkeitin

ehkä joku saattaa tarvita, mutta mielestäni tuo on niin turha kuin olla voi. jos ei ole aikaa odottaa, että vesi kiehuu hellalla 2min pidempään niin voi voi hellanlettas

Hmm. Vedenkeitin on paljo katevampi ku sita ei tarvi valvoa, ja kuulee kun vesi on kiehunut (ainakin meidan keittimesta kuuluu aanekas *NAPS*) - toisekseen meidan hellalla veden keittaminen kestaa ainakin 10 min joten se on aika useless noin niinkun esim kahviveden keittamiseen (juon muuten pikakahvia) ja esim. kuppikeittoja varten hyva. Samoten mukavan vaivaton jos sairastan esim. flunssaa niin juon paivassa sellaisen 1.5litran mehukanisterillisen mehua, ja yleensa kuumana, joten vedenkeitin on kiva siinakin. Toisaalla aihepiirissa mainittua mikroaaltouunia ei tasta taloudesta loydy (mutsihan ei sellaista arvosta, kun omistaa ravintola-alan koulutuksen).
#24 • • Hempp@ Guest
Viime talvena Pohjois-Karjalan reissulla jossain Kolin lähistöllä sijaitsevassa huoltoasemassa tuli vastaan:

liiketunnistimella varustettu vessapaperirullan pidike
Se prkl oli siinä pöntön vieressä. Ei tietenkään sitä paperia siitä silloin saanut millään konstilla kun sattui istumaan pöntöllä, eikä se sylkäissyt senttiäkään pihalle silloin kun sattui koppiin astumaan.
Piti ottaa lenkki housut kintuissa miestenvessan ovelle asti että se perkule sylkäisi paperia.

Sitten kun yritit poistua kopista vähin äänin....
Jiizus siitäkään tullut mitään kun se rakkine sylkäisi sitä paperia varmaan 16 metriä sinne kopin lattialle.

En kuitenkaan ollut varautunut seuraavaan koitokseen

liiketunnistimella varustettu käsipuhallin :panic:
Jees,kiva laite.
Äärimmäisen tarkka myöskin.
Jos sekunniksikin erehtyi seisahtumaan paikoilleen puhaltimen ääressä, niin eihän se enää mitään puhaltanut.
Yritin heiluttaa toista kättä liiketunnistimen edessä muttei se masiina jostain syystä sitä rekisteröinyt.
Olisi varmaan pitänyt heilutella sen edessä vähän jotain isompaa...(heh heh) :D

Näytin ihan joltain Mr. Beanilta kun heiluin hervottomasti sen puhaltimen edessä, onneksi ei ketään sattunut silloin sinne vessaan tulemaan.

Muita yhtä turhia keksintöjä ovat pellepaini, Nelosella näkyvä Monster Jam, kädenvääntökilpailut, jenkkien "Yiiihaa!" huudahdukset, ydinaseet, mämmi, amistelu....
#25 • • bulk Guest

*vedenkeitin

Ainakin minä käytän vedenkeitintä useita kertoja päivässä. Keittimessä kun kiehauttaa veden, saa kaurapuuron, nuudelit, pastat, pussikeitot ja muut tosi nopeasti, kätevästi ja ekologisesti. Vesi vaan kiehumaan ja jauhot kippoon ja kiehuva vesi päälle. Ja odotellaan, ei tarvitse vahtia ylitse kiehuvia kattiloita.

Kuluva energiakin on alle puolet siitä, mitä hellalla keittäessä kuluisi. (Teho on suurinpiirtein sama kuin keittolevyllä, ~2kw, mutta aikaa kuluu paljon vähemmän).

Diggaan vehkeestä niin paljon, että hankin töihinkin toisen.

On meillä muuten tuo parjattu patterikäyttöinen viinipullonavaajakin. Tosin tulee aika vähänlaisesti käytettyä, perinteinen istuu paremmin käteen.
#26 • • Ana-- Guest
Moottoripiippu.

Siis sellanen piippu, missä pieni pumppu imee ilmaa pesän kautta ja
puhaltaa sitä suuhun. Turha varmaan mainita, ettei k.o. laitetta ole
tarkoitettu pelkän tupakan polttamiseen.. Näin tollasen yhdellä tutulla ja
pakko sanoa että se oli säälittävin kapistus maailmassa :)
#27 • • Hugo Guest

Istuma-amme...

No kun laittaa jalat koukkuun, niin kyllä hartiatkin saa vedenpinnan alle.

No lyhyemmät voivat tietty istua vaikka siinä pohjalla niin hyvin pääsee kokonaan veteen, mutta silti :crybaby: :D
#28 • • Tapi T Guest

Kuten myös, jos on herkkä nurmikko, jota ei voi haravoida perinteisin konstein (kuulemma).

Missäs tälläisiä nurtseja on? Saako niillä edes kävellä? Kuinka ne leikataan? :D

Ehdottomasti samppanjavispilä.

Jos jostain syystä haluaa maistella samppanjaa nimenomaan viininä, niin sen aromit tulevat hieman paremmin esiin silloin, kun kuplat vispaa pois.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että moisen härvelin käyttäminen varsinkin aitoon tavaraan on lähinnä pyhäinhäväistys.

*vedenkeitin

Jos tekee paljon ruokaa tai valmistaa monen ruokalajin aterian, niin vedenkeitin jouduttaa ruoan valmistusta. Mä käytän keitintäni enemmän ku mikroa.
#29 • • J Raninen Guest

Missäs tälläisiä nurtseja on? Saako niillä edes kävellä? Kuinka ne leikataan? :D

Ei mitään tietoo, tällasen perustelun mä vaan kuulin. Pitäs kai käydä kyseleen lisää joltain puutarhureilta. Oisko golfkentillä riittävää herkkyyttä tai joku vasta istutettu, jota ei saa perata?
#30 • • miikkaL Guest

Tarkotatko tällä sitä perinteistä puristinta missä se valkosipuli jää niihin reikiin kiinni?

Joo. Tollaisella härvelillä käsitellyn valkosipulin aromit kärsivät ja mausta tulee kitkerä. Veitsellä hienontaminen toimii ehdottomasti parhaiten.

Ai, mua ei tuossa ole maku tm riivannut, vain se että se valkosipuli todellakin jää niihin reikiin kiinni, ja tuon puhdistaminen on tosi työlästä :)
#31 • • jouni a Guest
Tonnikala öljyssä!! :angry: :angry:

Eilen avasin tonnaripurkkia, luullen sen olevan tonnikalaa vedessä. Kuinka ollakkaan, olin epähuomiossa kaupasta ottanu öljystettyä tonnikalaa. Purkin avaamisen jälkeen mun kädet ja purkinavaaja olivat täysin öljyssä. Sitä sai sitte hinkata viis vuotta käsistä pois. Eikä se kaikki edes lähteny, vaan levis ympäri ämpäri, mm tietokoneen hiireen :angry:

No omaa vikaa tossa on reilusti, mut silti mun mielestä Tonnikala Öljyssä on täysin turha keksintö...se maistuuki ihan hevoselle!!
#32 • • Nudie Guest
:: Sähköhammasharja ::
#33 • • Hempp@ Guest

No omaa vikaa tossa on reilusti, mut silti mun mielestä Tonnikala Öljyssä on täysin turha keksintö...se maistuuki ihan hevoselle!!

Klipklopklipklop hevoset on pop :D
#34 • • Bio Guest
sähkökäyttöinen esim. ruohonleikkuri tai moottorisaha.. ihan pilipalivehkeitä
#35 • • timppa^ Guest

sähkökäyttöinen esim. ruohonleikkuri tai moottorisaha.. ihan pilipalivehkeitä

Sisätiloissa on huomattavasti mukavampaa sahailla sähkösahalla kakstahtisen sijaan.
#36 • • rewind Guest

mun mielestä Tonnikala Öljyssä on täysin turha keksintö...se maistuuki ihan hevoselle!!

[offtopic]
Tottumiskysymyshän tämä taitaa olla, mutta IMO vetinen tonnikala ei maistu millekään. Suosittelen tässä samalla Pirkan chilitonnikalaa. :excellent:
[/offtopic]
#37 • • Dr.Phibes Guest
Platinumin Turhimmat "keksinnöt" topic
Caro²

#38 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Paskanhajuinen dödö
Kuselta maistuva hammastahna
Reikäinen säästö-wc -paperi
#39 • • KarriN Guest

Tonnikala öljyssä!! Purkin avaamisen jälkeen mun kädet ja purkinavaaja olivat täysin öljyssä. Sitä sai sitte hinkata viis vuotta käsistä pois. Eikä se kaikki edes lähteny, vaan levis ympäri ämpäri, mm tietokoneen hiireen

No omaa vikaa tossa on reilusti, mut silti...

omaa vikaa kyl tosi reilusti, jos et esim. tajunnut ruuanlaiton jälkeen yleensä pestä käsiä saippualla. fine, tietty on olemassa mahdollisuus, että et omista saippuaa, mut se on melkein yhtä paha.

ja ne, jotka väittävät vedenkeittimen olevan turha keksintö, yksinkertaisesti puhuvat paskaa. ensinnäkin tuo "jotka eivät jaksa odottaa 2 min kauempaa"-argumentti on aika hölmö. riippuen veden määrästä kiehumispisteen saavuttaminen saattaa kestää hyvinkin kauan, etenkin jos sattuu omistamaan vanhan tahi muuten vaan heikkotehoisen hellan.

oma pastankeittoni on nopeutunut huomattavasti, kun olen ottanut tavaksi vain laittaa tyhjän kattilan tulelle, keittimeen 1 l vettä kiehumaan. kun vesi on keittimessä kiehunut, kaadetan kattilaan ja tarpeeksi kuumentunut kattila pitää kiehumisen käynnissä. en tosin tiedä, ehtiikö tuossa mennä mitenkä energiaa hukkaan kattilan kautta sinä aikana, kun vesi on kiehumassa.

back to the topic: sähköinen kärpäslätkä. vaikka onkin brutaalilla tavalla hupaisa kapistus.

-K
#40 • • Bobsony Guest
Nousukahvat