Club R/Rental

76 posts, 4 pages, 18,513 views

#61 • • Individual Guest

Rahaa toi, ainakin periaatteessa, tuottaa ihan kivasti.
Kunhan vain on sitä alkupääomaa ostaa ne Ferrarit, Maseratit tms ajopelit.

Jos nekin on vuokrattu... :what:

:D
Voi olla...

Olis kyl kiva selvittää mistä ja millä rahalla noi on hankittu.
Ja onkos ne ajopelit oikeesti ton vuokralafkan omistuksessa vaiko..?

Jos ne on jollain leasing-sopimuksella sillä firmalla käytössä ja he vuokraa niitä eteenpäin ja tasaisin väliajoin vaihtuu mallit . Tai sitten joku yhteistyösopimus maahantuojan kanssa. Tuo firma markkinoi autoja vuokraamalla niitä ihmisille, en tiedä.
Mutta mitään järkeähän taloudellisesti ei niitä ole mun mielestä ostaa taloon.
#62 • • akir0 Guest
Meikä sen verran turhamaisena sanoisi, että kyllä mä voisin ihan hyvin joskus tommosen kiesin vuokratakkin käyttöön.

Mikäs sen mukavampaa ku päräyttää avoautolla halki Suomen tukka hulmuten. Noi hinnat ja toi firma ei vaan kolahda.

Lisäksi ihmetyttää se, että mitään vuokrausehtoja ei tuolla sivuilla ole nähtävissä..
#63 • • Hande X Guest
Tervehdys kaikille!

Huomasin äsken, että täällähän puhutaan entisestä Rental, nykyisestä Club-r:stä.
Olen ollu mukana jo kohta 1½ vuotta ko. systeemistä.
Autoista olen jo vuokrannut MB SLK 200 (useimmiten tätä vuokraa tätä autoa automaattisena) , MB E 500, Ferrarin.
Mitään negatiivista sanottavaa ei ole, vain paljon positiivisia kokemuksia.

Ihan aluksi: asun Hesan keskustassa ja omaa autoa ei ole. Ko. taloyhtiö on umpikorttelissa ja koko sisäpiha on nyt viheraluetta, joten ei ole edes paikkaa parkata autoa. Duunin puolesta joudun matkustamaan paljon ja nopeilla aikatauluilla.

Koska käytän vuokra-autoja todella usein ja noilla lentopisteillä ei autoja saa edes nopeasti. Ns. lentopiste-auto pitää varata ainakin 2-3 viikkoa etukäteen ja yleensä se on pienin mahdollinen). Toisaalta isojen autovuokraamoiden perushinnat on aikas suolaiset (tosin saan käyttää firman omia sopimushintoja). Silti kun laskee hintoihin ALV:t ja omavastuun piennykset + muut vakuutukset. Tulee pitemmän päälle edullisemmaksi Club-R.

Olen käyttänyt ainakin kerran kuussa firman "vuokra-autoja" ja aina on ollu auto siiti ja hyvässä kunnossa. On huonoja kokemuksia noista isoista auto-vuokraamoista. Ainakin minulle tämän firman autot ja palvelut ovat ok.

Tälle perjantaille sain tosin vuokralle tulee tällainen auto, koska en saannu päivän varotuksella muuta: Europcarin Plussa kortti-tarjous Audi A6 3.0 DTI

Kun vertailin eri autovuokraamoiden viikonloppuhintoja ja kyselin autojen saatavuutta, oli tämä "paras"/edullisin vaihtoehto. 2 paikkainen auto ei riitä nyt, vien tavaraa mukana vanhempien luo.

Muuten ne vuokraus-ehdot löytyy => http://www.clubr.fi/ehdot.htm

-Hande
#64 • • Ana-- Guest
"Olen ollut skientologiassa mukana nyt jo kohta kolme vuotta, ja.."

Noei, hyvä kuulla että jollakulla on positiivisia kokemuksia kyseisestä yrityk-
sestä, saanko muuten kysyä, miten osake sinulle markkinoitiin? Ostitko
osakkeen omilla rahoillasi, vai kuuluuko osake firmalle? Jos osakkeen ostaa
firmalle, voiko sen vuokrausoikeutta käyttää useampi henkilö?
#65 • • Hande X Guest

Noei, hyvä kuulla että jollakulla on positiivisia kokemuksia kyseisestä yrityk-
sestä, saanko muuten kysyä, miten osake sinulle markkinoitiin? Ostitko
osakkeen omilla rahoillasi, vai kuuluuko osake firmalle? Jos osakkeen ostaa
firmalle, voiko sen vuokrausoikeutta käyttää useampi henkilö?

Terve!

Se osake on oma, ei firman. Siloin olisi maksanut 2500 e:tä, nyt kaveri hommas omansa 3700e:n hintaan.
Vuokrausoikeutta saa käyttää mun puoliso ja mä eli käytännössä vuokraajan ruokakunta (miten sen kukin käsittää tai laki sanoo ruokakunnasta) .
Osaketta en ole ostanut vaan pidin kiinni minulle luvatusta palkintosta (auto käytöön 24h:ksi), jota en saannut käyttööni ollenkaan päällekkäisten varausten takia.

Eli nostin kovan rähäkän paikan päällä kun luvattua autoa en päässyt ajamaan ollenkaan. Ja lupasin heille silloin, että asia ei jää tähän, jos en saa jotain muuta ajankohtaa tai muuta palkintoa/hyvitystä,.

Silloin olin lähdössä muutamaksi kuukaudeksi hommiin Keski-Europpaan, joten toinen ajankohta ei olisi ollu edes mahdollinen ja kesät on kuulemma koko ajan varattuna.

Minulla oli tallella heidän lähettämät emailit ja tekstarit, olisin ottanut yhteyttä kuluttajavalituslautakuntaan ja antanut parille tutulle lehtimiehelle lööpin aiheen lehteen sekä onhan sitten tämä internetti, jossa olisin varoitellu muita.

He pitivät pikapalaverin ja pahoittelivat päällekkäisiä varauksia, samalla tarjosivat ko. osakkuutta.

-Hande

P.S. Miksi tänne suoraan kirjoittaminen on todella hidasta?
Teksti pitää kirjoittaa Nodepadiin ja copy-pastettaa se tänne, jos haluuaa, ettei kasva harmaita hiuksia?
Kursori liikkuu todella hitaasti. Yhteydesssä ei pitäisi olla mitään vikaa, koska kirjoitan duunista.
#66 • • tube Guest
Kävin esittelyssä vajaa kk sitten. Sinänsä kiinnostava konsepti - tallillinen mukavia autoja suht sopuhintaan tarjolla - mutta heräsi pari epäilyä:

- Firma ei mitenkään takaa, että sillä pitäisi olla autoja saatavilla. => voivat esim tehdä niin, että riittävän monen myydyn osakkeen jälkeen pistävät firman lihoiksi ja ottavat rahat ulos. Takeet firman pyrkimyksistä jatkuvaan toimintaan ovat vielä heikommat.

- Firman tasetta (tuloslaskelma kylläkin) ei näytetty pyynnöstä. On siis täysin ilmassa, onko firmalla oikeasti rahaa kiinni autoissa vai ei. Kovia puheita autojen määristä varsinkin tulevaisuudessa kyllä oli, mutta konkreettista tukea vähän heikonlaisesti.

- Sanovat, että "eivät ota" niin paljoa jäseniä, että kalustoa ei saisi käyttöön. Mitään todellista tukea tälle väitteelle ei ole, puheiden lisäksi. Handen edellinen viesti antaa ymmärtää, että autot olisivat varsin varattuja.

- Esittelytilaisuudessa oli varsin väkisin tehdyn ja "ostakaanytheti" -maku. Esittelijä moneen kertaan kysyi, että haluatko nyt heti ostaa sen vipin - myös sen jälkeen, kun selvästi sanottiin, että arvon asiaa vähän aikaa.

- Vuokrahinnat ovat (osin) liian halpoja ollakseen tosia. Avo-slk jäsenille 30 e/vrk. Tuottanee firmalle varmuudella tappiota. Miksi mikään yritys harrastaisi tappiollista liiketoimintaa ehdoin tahdoin? Selitys, että vuokrahinnat ulos esim firmoille kompensoivat tätä ei kelpaa, sillä silti b-osakkaille (= jäsenille) tappiolla vuokraaminen on nähdäkseni älytöntä.

- Sinänsähän on täysin mahdollista, että firma ei ole rahastuskupla, vaan ihan oikeasti pitkän tähtäimen toimintaan tähtäävä erikoisautovuokraamo, joka vain hoitaa asiansa keskinkertaisesti - mutta useamman tuhannen euron kaataminen osakkeeseen (ok, tarkasti ottaen 9:n kappaleeseen B-osakkeita, joita on yhteensä 480000) jolla ei ole mitään jälleenmyyntiarvoa ja se ei saa osinkoja pelkän hyvän uskon varassa ei oikein houkuta.

FWIW: Tänne päädyin kun mielenkiinnosta katsoin googlella "rental kokemuksia".
#67 • • Kaikkea Guest
Tervehdys kaikki.
Otin vähän asioista selvää ja kävin itse tuolla "tapaamisessa" , tämä tapahtui Tampereen toimipisteessä.
Pihassa oli tuolloin 500 mersu ja avo mersu jonka mallia en muista ja nuiden lisäksi "vaatimaton" keltainen ferrari , joten puheet siitä ettei autoja olisi unohtui heti.

Myyjä joka oli siististi pukeutunut otti minut hyvin vastaan ja tarjosi kahvit kysyen samalla paljonko olen aikaa varannut tapaamiseen, totesin että menkööt mitä menee että minulla olisi pari kysymystä esitettävänä. Menimme istumaan ja myyjä kyseli sitä sun tätä jotta sia tunnelman "lämpiämään " ja asiaankin päästiin. Kuuntelin mielenkiinnolla tuota puhetta ja pyysin kaikesta jotain paperille.
Näin muunmoassa autojen varaustilanteet ja jotkin autot olisi ollut mahdollista saada todella pienellävaroitus ajalla, tyyliin 2 päivää. Se mikä myöskin yllätti niin samaa autoa saatoi olla useampi kappale jten tämä sselitti hyvän varattavuuden. Hintaa kysyttäessä myyjä esitti selvästi sekä peru että VIP jäsenyyden hinntat ja näiden eroavaisuudet, otdeteesani että onpa aika kallis niin myyjä sanoi vaan että elämä on :) ( lienekkö suoralainaus DNAn mainoksesta :) ) ja heti peraan että heillä on erinlaisia rahoitus mahdollisuuksia ja hän voi esitellä ne kaikki. Kyseli myös että miltä tuntuu ajatus omistajuudesta ja uskoisinko pystyväni taloudellisesti siihen. Totesin että en tiedä , jolloin myyjä sanoi että hän antaa minulle esitteet ja rahoitus pohjat mukaan kotiin ja voin siellä miettiä asiaa. Hetken juteltuani hän kysyi haluaisinko käydä koeajolla 500 mersulla...noh tottahemmetissä halusin ja tuota autoa ajaessani tajusin miksi jengi noita osakkuuksia hommaa...fiilis oli loistava .... noh asia on nyt minulla harkinnassa ja uskon kallistuvani jäsennyyden puoleen koska tarvitsen vuokraautoja kuitenkin aina silloin tällöin ja 30 eurolla autoa ei saa vuokralle mistään , ennekuin joku kerkeää huutamaan että ei kaikki olekkaan 30 euroa , niin ei olekkaan, mutta halvimmat ovat ja niitä tulen kättämään...ei toki ole paha jos ihan uusi avo mersu maksaa 50 uroa vuorkaus joten voi sellaisenkin joskus ottaa, todettakoon että 600 euroa on silti liian kallis hinta ferrarin käytöstä joten sitä en varmaan koskaan tule testaamaan.

Jälleen kerran joutui valitettavasti toteamaan kuinka paljon paskaa täällä ihmiset puhuu. Kun ei oteta asioista selvää niin on hiton hyvä heitellä "asiantuntija " kommentteja.

Suhtautukaa varauksella kaikkeen, jopa tähän minun tarinaani, koska mistä voitte tietää kenekään taustoja.
#68 • • Tapsa Guest

..vaatimaton" keltainen ferrari ..

Sama pirssi (360 Modena), jolla serkkuplikka lähti
_melkos_ vauhdikkaasti avioliittoon pari viikkoo sitten !

Häissä oli paikalla myös Rentalin (pää)jehu
(nimee ei voi nyt muistaa) !

Niiltä on tulossa melkosta magee VIP-bussi 15:lle hlölle
Hinta ~ 1000 EUR pvä (sis. kuljettajan ja jokusensataa km)
Kuulemma Bernie Ecklestonenkin F1-dösä kalpenee ton rinnalla !
#69 • • Quu Guest
Eikö näillä autoilla ollut joku naurettavan pieni kilometrimäärä päivää kohden? Ja eikö lisäkilometrit olleet törkeän hintaisia?
#70 • • akir0 Guest

Jälleen kerran joutui valitettavasti toteamaan kuinka paljon paskaa täällä ihmiset puhuu. Kun ei oteta asioista selvää niin on hiton hyvä heitellä "asiantuntija " kommentteja.

Kaikki mikä kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta, ei sitä yleensä ole. Jos tuolta webi-sivulta sais kaiken tarvittavan informaation niin ei varmaan tarttis spekuloida näin paljoa.

Lisäksi ko. puljun suusta-suuhun markkinointi kalskahtaa aina pahalta.
#71 • • Remotion Guest

Tervehdys kaikki.
Otin vähän asioista selvää...

Suhtautukaa varauksella kaikkeen, jopa tähän minun tarinaani, koska mistä voitte tietää kenekään taustoja.

Tottakai suhtaudumme varauksella jokaiseen joka tekee tänne forumille ensimmäisenä postauksenaan tälläisen piilomainoksen, kuinka sinisilmäisiksi luulette meitä, sinullakin on varmasti jo osake ostettuna ja haluaisit saada lisää jäseni, kaks kättä ja yhen pään!!! :mad: :mad: :angry: :mad:
#72 • • Kaikkea Guest
Jos tuo mielipiteeni oli sinun mielestäsi piilomainos niin hyppää järveen. Vittu eikö täällä saa muuta kun puhua paksaa , koska muuten herjataan piilomainostajaksi tai vähintään firman omistajaksi??? Ei íhme että kukaan ei kehtaa puolustella täällä mitään kun tilanne on tällainen. :confused:
#73 • • rewind Guest

Jos tuo mielipiteeni oli sinun mielestäsi piilomainos niin hyppää järveen. Vittu eikö täällä saa muuta kun puhua paksaa , koska muuten herjataan piilomainostajaksi tai vähintään firman omistajaksi??? Ei íhme että kukaan ei kehtaa puolustella täällä mitään kun tilanne on tällainen. :confused:

Eipäs oteta kaikkea niin vakavasti, huumorin kukka se on kaunein kukka.
#74 • • typo Guest
Btw, huomattavasti siistimpi versio firman sivuista löytyy osoitteesta:

http://www.rental.fi/

.pi.
¡ Previous post about a year ago !
#75 • • Make77Hki Guest
Kävin tuossa äskettäin esittelyssä ja satuinpa liittymään kyseiseen lafkaan. Ilmetessä välittömästi ongelmia omassa työelämässäni arvelin mahdollisuutta eroon koska en pysty käyttämään koko osakkuutta hyväksi. Eipäs tullut mitään hommasta vaan pakko maksaa. Siis jos jollain on herännyt kiinnostus niin ottakoon yhetyttä, nyt ois paikka vapaana..
#76 • • jyka Guest
kuulin vaan että toi rental on ainakin metroautolla korjauskiellossa, eivät ole maksaneet laskujaan. siitä syystä käyttävät pikkupajoja autojensa huolloissa. ois kiva tietää onko toi myös totta, sehän kertoo aika paljon firmasta!