Club R/Rental

76 posts, 4 pages, 18,550 views

#21 • • akir0 Guest
joksille vinkiksi, että jos menet(tai tyttöystäväsi) ko. esittelyyn, niin pyydä esitteet ja muut kirjallisina. Äläkä pistä nimeäsi paikan päällä paperiin vaikka he sanoisivatkin, että _nyt_ on pakko päättää mitä teet.

http://www.clubr.fi/

tuostahan taitaa olla kyse. Kyseisen Camaron olen ainakin nähnyt Helsingin keskustassa pyörimässä.

Olishan siellä mm. Hummeri vuokralla!

Sanoisin, että jos noita ei ole tarkoitus _usein_ vuokrailla niin tuskinpa kannattaa liittyä.
#22 • • Daniel Braun Guest
Jotenkin noi kys firman sivut eivät kovinkaan vakuuttavilta näytä.
Hienoista autoista kuvia, hintatietoja mutta missään ei ole juuri selvennystä miten ja millä summalla saat ton Club hinnan käsiisi...
Muuta kuin toi epämääräinen hakemus.

Ja toisaalta, kalusto on hienoa ja sitä on "monipuolisesti" mutta vuokrauskäyttään suht vähän...
Varsinkin jos noi kaikki autot on käytössä noiden kolmen toimipisteen kesken.

Muutenkin halvan oloiset sivut.
Ihan kuin kiirellä kasattu...
Ja infot yrityksestä puutteelliset.
Ei anna sellaista luotettavaa kuvaa yrityksestä joka kuitenkin on kerennyt olla jo kaks vuotta toiminnassa.

Voihan toi olla, turha syytellä kun ei totuutta tiedä, ihan toimiva ja laillinen juttu.
Mut jotenkin vaan hiukka epäilyttävä.
En mä ihan mitään monia tuhansia euroja iskis pöytään tolta pohjalta...
Ja muuten, mistäs on tarkaa tietoa ovatko ne oikeasti "b-osakkeita" vai mitä ne on...?

Yks mikä hämäs noissa sivuissa oli se että noi autokuvat olivatten ainoastaan joitaki valmistajien omia promokuvia, tais yks suht rakeinen kuva olla jostakin Alastaro tapahtumasta tms.
Mutta missä on ne oikeat kuvat oikeista autoista, toimipisteen esittelykuvat tms...?
Useasti kuitenkin tän tyyppisessä liiketominnassa on edukseen esitellä sitä todellista kalustoa todellisilla kuvilla kuin promokuvilla jotka on verkosta poimittu.
#23 • • onnela Guest

...
Yks mikä hämäs noissa sivuissa oli se että noi autokuvat olivatten ainoastaan joitaki valmistajien omia promokuvia, tais yks suht rakeinen kuva olla jostakin Alastaro tapahtumasta tms.
Mutta missä on ne oikeat kuvat oikeista autoista, toimipisteen esittelykuvat tms...?
Useasti kuitenkin tän tyyppisessä liiketominnassa on edukseen esitellä sitä todellista kalustoa todellisilla kuvilla kuin promokuvilla jotka on verkosta poimittu.

Ei millään pahalla mut oot ehkä plattarin epäluuloisin hemmo. :D

Se kalusto on siellä firman pihalla. Noita autoja pyörii Helsingissä
päivittäin. Lomaosakkeeseen vertaaminen on kohtalaisen hyvä
esimerkki, sillä erolla kuitenkin, että ilmaiseksi ei auto ole osakkeen-
omistajallakaan ilmeisesti käytössä, vain huomattavasti halvemmalla.

Pelkäksi jäseneksi liittyminen ei muistaakseni maksanut paljonkaan,
tosin autojen vuokraaminenkin on tällöin kalliimpaa, mutta eivätpä
nuo nyt olekan mitään ihan normaaleja vuokra-autoja mallia Fiat Punto.

Mä en oikeesti tajua, minkä takia pitää jokaista erikoisempaa liikeideaa
epäillä kusetukseksi. Toi lafka on tosiaan ollut pystyssä jo vuodesta
2002 lähtien. Hinnoista on paha mennä sanomaan mitään, mutta tuohan
on silkkaa bisnestä, joka ehkä vastaa siihen, että elintaso on pikku
hiljaa noussut ja Suomessa alkaa olla porukkaa, joilla on varaa
vuokrata pariksi päiväksi vuodessa urheiluauto, ei sen takia, että pitäisi
näyttää varakkaammalta, vaan sen takia, että on kiva ajaa urheilu-
autolla, johon ei välttämättä koskaan tule kuitenkaan olemaan varaa,
tai jonka hankkiminen ei vain ole käytännöllistä. Voihan tuolta vuokrata
erikoisemman auton vaikkapa hääautoksi!

En ole itse jäsen, enkä aikeissa liittyä, mutta jaksaa vaan naurattaa
tällaisten salaliittoteorioiden lietsominen heikkojen web-sivujen
perusteella. Monien perinteikkäiden luotettavien suomalaisten firmojen
nettisivut on vielä huomattavasti heikompia. ;)

Piis.

edittiä vielä kehiin:

Siis, vuokratakseen noita autoja ei tarvitse olla edes jäsen.
Riittää kun lyö tarpeeksi euroja pöytään. Ja kyllähän osa
kalustokuvista (esim. Ferrari ja CLK Mese) on ihan oikeita niiden
kaluston kuvia. Se Hummeri ei muistaakseni ole lafkan oma auto,
vaan sen yhden jampan, minkä nimeä en kuollaksenikaan muista.
Ei vaan itse ehdi/jaksa ajella niin paljon, niin vuokraa ton firman
kautta autoaan muille. :)
#24 • • tumpsi Guest

Mä en oikeesti tajua, minkä takia pitää jokaista erikoisempaa liikeideaa
epäillä kusetukseksi.

en mäkään!
Ja juu-u, ainaski treella on iso osa sen esitteen autoista pihalla..
Ja se setä siellä kehu että se verraari on lähes 24/7 ajossa.
Et kaippa se tollanenkin pisnis täälä pohjolassa kannattaa.

Sitäpaitsi toihan on muualla maailmassa erittäin yleinen ja suosittu rahantekomuoto ;)
#25 • • Daniel Braun Guest

...

Ei millään pahalla mut oot ehkä plattarin epäluuloisin hemmo. :D

Niin oon :D
Aina pitää kaikkea epäillä, ellei itse todeksi sitä ole huomannut.
Tää on vaan mun luonteenpiirre.

Mut ku noista VM/tms paskoista on kuullu ja nähnyt kaikkea, ei oikein aina luottamusta löydy tommosen bisneksen vastaantullessa.
#26 • • Remotion Guest

Lomaosakkeeseen vertaaminen on kohtalaisen hyvä
:)

Tää hämäs, nimittäin eihän missään lomaosakkeissakaan saa osakkuuden palkaksi ilmaiseksi mitään, vaan halvemmalal ja ehkä helpommin itselle sopivaan aikaan. Mulla siis kokemusta RCI:stä, joka on maailman suurin...

Mun mielestä toi on ihan ekoja tän tyylisiä firmoja suomessa mut ei tod mitään pyramidikusetusta.
#27 • • onnela Guest

Lomaosakkeeseen vertaaminen on kohtalaisen hyvä
:)

Tää hämäs, nimittäin eihän missään lomaosakkeissakaan saa osakkuuden palkaksi ilmaiseksi mitään, vaan halvemmalal ja ehkä helpommin itselle sopivaan aikaan. Mulla siis kokemusta RCI:stä, joka on maailman suurin...

Mun mielestä toi on ihan ekoja tän tyylisiä firmoja suomessa mut ei tod mitään pyramidikusetusta.

Okei, no sithän toi onkin täydellinen vertaus. :)
Mä luulin, että noissa lomaosakkeissa on sit aina yks viikko esim.
ilmaiseksi aina vuodessa.

Mut joo, verkostomarkkinoinnin kanssa tolla ei munkaan mielestä
ole mitään tekemistä - täysin eri juttu. Kukaan ei varmasti väitä,
että ryhtymällä osakkaaksi rikastuu ja toisaalta ei tarvitse itse
ruveta mitään markkinoimaan. Ihmettelinkin mistä tuo vertaus
repäistiin...
#28 • • akir0 Guest

Mut joo, verkostomarkkinoinnin kanssa tolla ei munkaan mielestä
ole mitään tekemistä - täysin eri juttu. Kukaan ei varmasti väitä,
että ryhtymällä osakkaaksi rikastuu ja toisaalta ei tarvitse itse
ruveta mitään markkinoimaan. Ihmettelinkin mistä tuo vertaus
repäistiin...

Meikä vetäs sen ainaki siitä, että alussa puhuttiin, että tyttöystävä kutsuttiin "esittelyyn". Tää on kuitenki aika perustoimintaa kaikessa verkostobusineksessä.

Mut kyl noiden sivujen perusteella toi vaikuttaa ihan asialliselta, hieman allekirjoittanutta hämää, kun sivuilla ei ole oikein mitään tietoa siitä, että mitä toi jäsenyys maksaa, mut ehkä se on liikesalaisuus.
#29 • • jUSSi Guest
Kuulostaa siltä, että liikeidea perustuu ihmisten turhamaisuuteen. Kyllä siinä asiakas varmaan saa vastinetta rahoilleen. Jos myyntityö täyttää asiallisuuden merkit, niin mikäs siinä.
#30 • • tumpsi Guest

mitä toi jäsenyys maksaa, mut ehkä se on liikesalaisuus.

Itse taannoin kyseisessä esittelyssä käyneenä;
yritin hirveesti penätä et mitä se jäsenyys(/osakkuus) maksaa, tarkkaa tietoa en saanut, mutta hinta haarukka on 3000e ja siitä ylöspäin.
Jäsenyys on "ikuinen" eli sen voi myydä eteenpäin jos ei homma enää napostele.
Periaate on se, että mitä enemmän maksat, sitä halvemmalla vuokraat.

Jos on esim. nuori juuri armeijasta pääsyt rahaton opiskelija / työtön niinkuin minä, on olemassa jotain perheosakkuuksia, eli porukat vuokraa kerran pari vuodessa vaikkapa asuntoauton, ni siinä sivussa nuoriso voi siinä sivussa vuokraa jonku urheilukiesin semihalvalla.

edit: onpas outoo, tää boardi ei tue euro-merkkiä :confused:
#31 • • Ana-- Guest

toi osakkeen hinta (vip 4900e, norm 3700e)

Niin, tohon hintaan saa saksasta jo vaikkapa ihan näpsäkän käytetyn
bemarin, joka on käytössä vuoden jokainen päivä, ilman erillisiä varaus-
tai lainamaksuja :) Sitten jos haluaa, niin voi sen viiden päivän vuokran
pistää vaikka kromivanteisiin ja alumiinispoileriin..
#32 • • timppa^ Guest

Okei, no sithän toi onkin täydellinen vertaus. :)
Mä luulin, että noissa lomaosakkeissa on sit aina yks viikko esim.
ilmaiseksi aina vuodessa.

Mun vanhemmilla oli lomaosake Vuokatista ja se kyllä tarkoitti sitä, että niillä oli joka vuosi tietty viikko kämppä käytettävissä siellä.
#33 • • ville Guest
Toihan on itseasiassa jumalattoman mielenkiintoinen juttu.

Jos ja kun oikeesti olisi rahaa sen verran että voisi sijoittaa muutaman ke täysin ylimääräiseen luksukseen niin mikäs siinä. Tuolta saa sitten vuokrattua naurettavan halvalla (vrt vuokraa ilman jäsenyyttä) ferrarin tai maseratin, jolla voi tosiaan mennä päristelmään radalle. Jos tota hommaa sitten tekisi vielä joitakin kertoja vuodessa monien vuosien ajan niin ei toi oikeesti oo mikään iso summa.... (+ kun tuolta saa jonkun pontiacin 30 e/vrk niin senhän voisi vuokrata vaikka joka viikonloppu)

Ihme nillitystä kyllä tää topic ....

Mua itseasiassa alkoi ylipäätään kiinnostaa toi ja varsinkin kimppamahdollisuudet ...
#34 • • ville Guest

Lähet siis vertaamaan jotain käytettyä bemaria ja tuon firman tarjontaa :eek:

Eihän noissa ole oikeestaan mitään muuta yhteistä kun että tarkoitus on ajaa ajoneuvoa :D
#35 • • Remotion Guest
no eipä tuollakaan nuo autot mitään itseäni juuri hetkauttavia ole, paitsi fefe tietysti ja ehkä H2 ja E500... Esim tuo vanha koppanen CLK avo on tosi kämäsen olonen...
Ei sikäli, tää vois olal sinänsä riskitön sijoitus jos tarvii esim vaunua usein eikä haluu semmosta ostaa omaksi murheeksi. tuolta sais sitten vaikka sen hummerin vetoautoksi ja jonkun ison vaunun jatkeeksi.. :D
#36 • • Jokke Guest
Muutamia pointteja...
    - Autoja on n 10, jäseniä ehkä 1000. Millä todennäköisyydellä saat haluamasi auton käyttöön juuri silloin kuin tarvitset?
    - Firma ei ole saanut autojen vakuutuksille inhimillistä omavastuuta. Jos mälläät, maksat tuhansia euroja.
    - Jos pistät nimesi paperiin ja tulet toisiin ajatuksiin seuraavana päivänä, Rental perii törkeää, ilmeisesti lain vastaista korvausta.
    - Firman verkkosivut ovat vähintäänkin hyvän tavan vastaiset, lisäksi ne eivät täytä vähimmässäänkään määrin verkko- ja etäkaupalle asetettuja säännöksiä.
    - Missään ei muisteta mainita klubin vuosimaksusta, myöskään sitä ei kerrota, että edullisen autonvuokrauksen lisäksi joudut maksamaan vielä kilometrikorvaukset.
    - Jäsenyyksiä markkinoidaan miten sattuu ->
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=9988159
    - Autonvuokraaja on yhteistyössä erittäin kyseenalaisen maineen omaavan Seven-kusetusfirman kanssa.

Turun Sanomien artikkelissa 17.7. mies kertoi ostaneensa muun muassa luksusautoja vuokraavan autoklubi Club R:n jäsenyyden painostuksen alaisena. Club R:n myyntijohtaja Cosma Öström kielsi haastattelussa painostuksen sanoen: "Ketään ei varmasti painosteta jäseneksi. Kaikki asiakkaamme ovat aikuisia ihmisiä, mutta silti neuvomme heitä luopumaan jäsenyyden ostamisesta, mikäli he ovat epävarmoja rahallisesta tilanteestaan."

Sain itsekin kutsun tulla kuulemaan Club R:n toiminnasta, heidän urheiluautovalikoimastaan sekä muista tuotteistaan. Asiasta innostuneena menin tapaamiseen. Sain kuulla miten halpoja heidän vuokraamansa autot ovat, luksus-mersunkin sai käyttöön 30 eurolla. Kerrottiin myös, että vain harvat pääsevät Club R:n jäseniksi. Kesken esittelyn kysyin myyjältä jäsenyyden hintaa. Myyjä vastasi, että voimme katsoa hintoja esittelyn lopussa, ja jatkoi puolitoistatuntiseksi venähtänyttä esittelyä. Lopuksi myyjä kertoi minun olevan sopiva jäseneksi ja kertoi jäsenyyden hinnaksi yli 3000 euroa. Kieltäydyin, koska hinta oli mielestäni aivan liikaa. Sitten sain kuulla erilaisista rahoitusmahdollisuuksista, joista myös kieltäydyin.

Tämän jälkeen myyjä tarjosi "huippuedullista" tarjousta, jossa ei olisi käsirahaa ja maksaisin noin 90 euroa kuussa siihen saakka kunnes jäsenyyden hinta on maksettu. Tämän kerrottuaan myyjä totesi:"Se tekee noin kolme euroa päivässä ja kolme euroa päivässä saa kokoon vaikka pulloja keräämällä." Ihmettelen, että myyntijohtaja sanookin heidän kehottavan ihmisiä luopumaan jäsenyydestä, jos asiakas epäilee omaa maksukykyään. Näinhän asia ei ole, jos jäsenyyttä tyrkytetään ja sanotaan, että pystyt sen maksamaan pulloja keräämällä. Itse en ostanut jäsenyyttä. Kaikkien ihmisten onkin syytä miettiä tarkoin jäsenyyden ehtoja ennen mihinkään kerhoon liittymistä. Yön yli miettiminen on hyvä ratkaisu ennen paperin allekirjoittamista.
#37 • • Ana-- Guest

Lähet siis vertaamaan jotain käytettyä bemaria ja tuon firman tarjontaa :eek:

Eihän noissa ole oikeestaan mitään muuta yhteistä kun että tarkoitus on ajaa ajoneuvoa :D

Lähinnä vertasin siihen, että jos sillon tällön tarttee auton nimenomaan
kulkupeliksi, ei tossa jäsenyydessä ole mitään järkeä. Jos sen sijaan sillon
tällöin haluaa tuntea itsensä Pepsi Presents: Mieheksi, niin mikä ettei. Onhan
se hienoa ajaa silloin tällöin jonkun muun maseratilla, ja maksaa siitä neljä
tonnia. :scared:
#38 • • Daniel Braun Guest

Muutamia pointteja...

- Autoja on n 10, jäseniä ehkä 1000. Millä todennäköisyydellä saat haluamasi auton käyttöön juuri silloin kuin tarvitset?
    - Firma ei ole saanut autojen vakuutuksille inhimillistä omavastuuta. Jos mälläät, maksat tuhansia euroja.
    - Jos pistät nimesi paperiin ja tulet toisiin ajatuksiin seuraavana päivänä, Rental perii törkeää, ilmeisesti lain vastaista korvausta.
    - Firman verkkosivut ovat vähintäänkin hyvän tavan vastaiset, lisäksi ne eivät täytä vähimmässäänkään määrin verkko- ja etäkaupalle asetettuja säännöksiä.
    - Missään ei muisteta mainita klubin vuosimaksusta, myöskään sitä ei kerrota, että edullisen autonvuokrauksen lisäksi joudut maksamaan vielä kilometrikorvaukset.
    - Jäsenyyksiä markkinoidaan miten sattuu ->
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=9988159
    - Autonvuokraaja on yhteistyössä erittäin kyseenalaisen maineen omaavan Seven-kusetusfirman kanssa.

Ja vielä tuntuu siltä että vain mä olen epäluuloinen kys lafkan suhteen?
Pelkästään näiden muutaman Joken mainitseman seikan vuoksi en koskisi pitkällä tikullakaan kys firmaan.
Ja toiseksi, en kaipaa mitään pippelin kasvatusta hienolla autolla tms.
Jos tahtoo ajella hienolla autolla ja olla ylpeä siitä, ostaa silloin oman eikä vuokraa sitä.

Erittäin epäluuloisena haluaisin tietää sen millä kys firma on kustantanut näiden ajopelien hankinnat?
Seven:in paskarahoilla tms?
#39 • • Daniel Braun Guest

Onhan se hienoa ajaa silloin tällöin jonkun muun maseratilla, ja maksaa siitä neljä tonnia. :scared:

Toisille hienot autot ja näennäinen "rahan tuoma tyylikkyys" ovat nähtävästi kaikkikaikessa...
Toiset typeränä tuhlaavat rahansa näenäiseen luksukseen, vaikka ovatkin rutiköyhiä opiskelijoita tms.
Mutta nähtävästi joidenkin on pakko yrittää olla jotakin hienompaa mitä ovat.
Ja just näiden ihmisten takia tän tyyppiset firmat menestyvät.

Ikävä kyllä...
#40 • • ERROR Guest
Joken pointtien lisäksi:

Auto on työkalu. Se on tarkoitettu siirtymiseen paikasta A paikkaan B. Ei todellakaan miksikään ajanvieteleluksi! Ostakaa perkele saabi tai volvo tai wv tai joku muu järkevä, ympäristöystävällinen ja tarkoituksenmukainen auto!