BREAK THAT HOUSE -site opeeeeeeeen!!!!!

23 posts, 2 pages, 4,299 views

Avatar
#1 • • genki Guest
bth_logo.gif

Mooooi!

http://www.breakthathouse.com -saitti on nyt avattu, ja sieltä löytyy tietoa tästä Milla Lehdon, OlliS:än ja meikän kansoittamasta kollektiivista.. Sinne myös linkataan kaikki meidän miksaukset ja sieltä löytyy pressimatskua meistä, eli biot ja kuvat ja sensellaset. Myös tulevat keikat jokaisen osalta voi tarkastaa kätevästi suoraan sieltä saitilta.

Feedback iz welcome!!!

~g + the breakthathouse posse

us.gif
Avatar
#2 • • sauce Guest
saitti on vissiin "kevyesti" vaiheessa, sillä ainakin Firefoksilla selaaminen ja varsinkin biojen lukeminen oli pelkkää tuskaa ja lähes mahdotonta.
Avatar
#3 • • crash Guest

Feedback iz welcome!!!



jos saa huomauttaa html-koodista, niin kannattaa ajaa validatorin läpi koko saitti. pitäisi samalla poistua ainakin osa noista eri selainohjelmissa ilmenevistä oireista. dtd-määrittelyt (document type definition) sivustolta ainakin puuttuivat, eli virallisesti koodi ei edes ole html 4.01 transitional -kieltä.
Avatar
#4 • • genki Guest

saitti on vissiin "kevyesti" vaiheessa, sillä ainakin Firefoksilla selaaminen ja varsinkin biojen lukeminen oli pelkkää tuskaa ja lähes mahdotonta.



hmm oiskohan ongelma nyt ehkä siellä päässä, mulla näyttää tulikettu ihan hyvin ton saitin..

w00t.jpg

kannattas varmaan päivittää se foxin buildi... sehän on kuitenkin beta-browseri vielä.
Avatar
#5 • • genki Guest

Feedback iz welcome!!!



jos saa huomauttaa html-koodista, niin kannattaa ajaa validatorin läpi koko saitti. pitäisi samalla poistua ainakin osa noista eri selainohjelmissa ilmenevistä oireista. dtd-määrittelyt (document type definition) sivustolta ainakin puuttuivat, eli virallisesti koodi ei edes ole html 4.01 transitional -kieltä.



öh ok! :D kiitos vinkistä, ite oon enemmän ton verkkopuolen kanssa puljannu ja tää content-puoli on jääny vähän vähemmälle, siks nää neuvot on erittäin hyviä! kiitos!
Avatar
#6 • • Edited sonni Guest
tuollaisen ylettömän clutteroivan roska-table-html:n
kyhääminen on erittäin työläs, raskas ja kankea
toteuttaa. puhumattakaan selaamisesta, kun haaskataan
useita kilotavuja turhiin merkkeihin.

mutta eihän niillä hikisillä tavuilla ole mitään merkitystä
nykypäivänä, eihän. nykypäivää sentään on sopimusten-
mukaisen koodikielen vaatiminen. (proper xhtml+css on
helkkarin paljon helpompaa/nopeampaa myös tehdä).

ulkoasussa/käytettävyydessä ei ylimääräistä rohkeutta
liiemmin löydy. sisältö on myös aavistuksen liian koulun-
penkkienglantia. riittävä tieto tulee helposti selväksi, joten
asiansa kaikesta huolimatta silti hoitaa.
Avatar
#7 • • Ana-- Guest
Tökkii!! Komian näköinen on, mun funktionaalisuus on pikkasen solmussa:
Genkin biosta ei pääse booking-kohtaan, paitsi jos klikkaa jotain muuta
linkkiä ensin :) Sen lisäksi History näyttää 404:ää.

Uuh. Muuten rok!
Avatar
#8 • • genki Guest

tuollaisen ylettömän clutteroivan roska-table-html:n
kyhääminen on erittäin työläs, raskas ja kankea
toteuttaa. puhumattakaan selaamisesta, kun haaskataan
useita kilotavuja turhiin merkkeihin.

mutta eihän niillä hikisillä tavuilla ole mitään merkitystä
nykypäivänä, eihän. nykypäivää sentään on sopimusten-
mukaisen koodikielen vaatiminen. (proper xhtml+css on
helkkarin paljon helpompaa/nopeampaa myös tehdä).

ulkoasussa/käytettävyydessä ei ylimääräistä rohkeutta
liiemmin löydy. sisältö on myös aavistuksen liian koulun-
penkkienglantia. riittävä tieto tulee helposti selväksi, joten
asiansa kaikesta huolimatta silti hoitaa.



tarkoituksena oli laittaa tieto meidän aktiviteeteista nettiin eikä yrittää miellyttää kaiken maailman html hallituksia. :heart:

mut kiitos kommenteista silti! ehkä voit laittaa omiin sivuihis linkin niin voisin käydä kattomassa miten tän homman vois tehdä paremmin? ite en oo juurikaan perehtynyt näihin juttuihin vielä.



ana - joo siellä on jotain juttuja vaiheessa vielä mut eipä hättää, kunhan tiedon saa ulos ja sivua kestää kattoo niin mä oon ainakin tyytyväinen. :]
Avatar
#9 • • genki Guest


mut kiitos kommenteista silti! ehkä voit laittaa omiin sivuihis linkin niin voisin käydä kattomassa miten tän homman vois tehdä paremmin? ite en oo juurikaan perehtynyt näihin juttuihin vielä.



hmm no kävin nyt kattomassa ton pihaus.org:in... :scared:

no, makunsa kullakin. :heart:
Avatar
#10 • • sonni Guest

tarkoituksena oli laittaa tieto meidän aktiviteeteista nettiin eikä yrittää miellyttää kaiken maailman html hallituksia. :heart:


ymmärretään, tässä nyt vain väkisin on pakko tylyttää,
kun on tullut työksi väännettyä html:ää. ihan kantapään
kautta sitä itsekin huomasi hyvin nopeasti kuinka monet
asiat saa nykyään tehtyä paljon simppelimmin.


mut kiitos kommenteista silti! ehkä voit laittaa omiin sivuihis linkin niin voisin käydä kattomassa miten tän homman vois tehdä paremmin? ite en oo juurikaan perehtynyt näihin juttuihin vielä.

:]


tuostahan se signaturesta löytyy. sourcen ulkomuotoon
ei kannata liikaa tuijottaa, php sisennyksineen, rivin-
vaihtoineen 'n shit kun puskee ulos tuota rojua. enkä
myöskään voi millään muotoa omiani väittää täydellisiksi.
aina löytyy parantamisen varaa, vaikkei paska haisisikaan.

mutta pointtini pähkinänkuoressa, kolmessa kirjaimessa: CSS.
Avatar
#11 • • genki Guest

ymmärretään, tässä nyt vain väkisin on pakko tylyttää,
kun on tullut työksi väännettyä html:ää. ihan kantapään
kautta sitä itsekin huomasi hyvin nopeasti kuinka monet
asiat saa nykyään tehtyä paljon simppelimmin.

tuostahan se signaturesta löytyy. sourcen ulkomuotoon
ei kannata liikaa tuijottaa, php sisennyksineen, rivin-
vaihtoineen 'n shit kun puskee ulos tuota rojua. enkä
myöskään voi millään muotoa omiani väittää täydellisiksi.
aina löytyy parantamisen varaa, vaikkei paska haisisikaan.

mutta pointtini pähkinänkuoressa, kolmessa kirjaimessa: CSS.




joo, kiitos vaan vinkeistä, vaik omat kiinnostuksen aiheet onkin hieman muualla ku nettisivujen tekemisessä. tavalliselle käyttäjällehän toi on kuitenkin suht sama et ku menee tonne teidän sivuille tai meidän sivuille niin kun painaa linkkejä niin pääsee seuraavaan paikkaan ja kaikki hommat latautuu suht vikkelästi. muuhan ei juuri näy ulospäin. se että mitä siellä alla on merkitsee enemmän sillon kun sulla on isompi käyttäjäkunta ja ns. 'rankkaa käyttöä' saitilla. siks mun mielestä ei oo mitään järkeä satsata aikaa ja panostusta sellasen pienen saitin koodin hoonaamiseen.
Avatar
#12 • • sauce Guest


kannattas varmaan päivittää se foxin buildi... sehän on kuitenkin beta-browseri vielä.



kyllähän se kannatti. nyt toimii.
Avatar
#13 • • mosaik Guest
Olisi muuten mukava tietää kuinka teidän kollektiivinne oikein syntyi.
Siihen viittaavaa infoa kun en löytänyt sivuilta...
Avatar
#14 • • olliS Guest
Genki taisi olla kollektiivin alullepaneva voima. :)

Tossa vuodenvaihteessa oltiin soittelemassa accesss:ssa kermassa Genkin kanssa Hiskin & Pinnien vieraana. Siitä sitten molemmat kiinnostuivat toistensa soittamasta musiikista. Käsittääkseni Genki oli myös Millan kanssa samoihin aikoihin yhdessä keikalla ja täällä samat häppeningit.

Siitä sitten piakkoin pientä palaveria kasaan; idea tuntui hyvältä, eikä vastaavanlaista juttua Suomessa vielä ollut. Lisäksi henkilökemia toimii sopivasti :hah:

Genki voi vaikka vielä tarkentaa, mun sanallinen arkku on tänään jokseenkin tyhjä :right:
Avatar
#15 • • genki Guest


Genki voi vaikka vielä tarkentaa, mun sanallinen arkku on tänään jokseenkin tyhjä :right:



joo noinhan se meni. kolme erilaista mut silti aika samanlaista musaa soittavaa ihmistä - sitähän voi aina kokeilla et miten se menis jos rupeis jammaamaan yhdessä, ja tällä kertaa natsas aika hyvin kyllä. kuulee joka keikalla itekin jotain uutta ja yllättävää toisilta, eikä oo todellakaan sellasta tilannetta et soittelis vaan samoja levyjä eri järkässä tms. sehän tos just hauskaa on ollut.

mut niin, yleisesti ehkä koen että dj kulttuuri on jämähtänyt noihin setteihin liikaa, eli kaikilla pitää olla se oma tietty setti ja sit se kestää just tarkalleen niin ja niin kauan etc.. miksei vois tehdä niin et illan aikana on just vaikka kolme djtä jotka soittaa hiukka sekasin musaa, omien fiiliksien mukaan, ja kenellä nyt minäkin iltana sattuu olemaan liekitysfiilikset tai alottelufiilikset ni soittaa sit sen mukaan.
Avatar
#16 • • sonni Guest

mut niin, yleisesti ehkä koen että dj kulttuuri on jämähtänyt noihin setteihin liikaa, eli kaikilla pitää olla se oma tietty setti ja sit se kestää just tarkalleen niin ja niin kauan etc.. miksei vois tehdä niin et illan aikana on just vaikka kolme djtä jotka soittaa hiukka sekasin musaa, omien fiiliksien mukaan, ja kenellä nyt minäkin iltana sattuu olemaan liekitysfiilikset tai alottelufiilikset ni soittaa sit sen mukaan.


näinhän sitä on täälläpäin suomea ainakin ollut baareissa
aina tapana..
Avatar
#17 • • Quu Guest

mut niin, yleisesti ehkä koen että dj kulttuuri on jämähtänyt noihin setteihin liikaa, eli kaikilla pitää olla se oma tietty setti ja sit se kestää just tarkalleen niin ja niin kauan etc.. miksei vois tehdä niin et illan aikana on just vaikka kolme djtä jotka soittaa hiukka sekasin musaa, omien fiiliksien mukaan, ja kenellä nyt minäkin iltana sattuu olemaan liekitysfiilikset tai alottelufiilikset ni soittaa sit sen mukaan.



Ehdottomasti parhaat liekitykset ollaan blush -possen kanssa pidetty tuolla mentaliteetilla, eikä siitä tulla todennäköisesti jatkossakaan tinkimään.
Avatar
#18 • • mekaanikko Guest
Offtopic:

mutta eihän niillä hikisillä tavuilla ole mitään merkitystä
nykypäivänä, eihän. nykypäivää sentään on sopimusten-
mukaisen koodikielen vaatiminen. (proper xhtml+css on
helkkarin paljon helpompaa/nopeampaa myös tehdä).



Kommentoin tätä nyt sikäli että toi breakthathouse.comin HTML-runko on mun käsialaa, Genki on sitten sitä muokannut eteenpäin. Mä olen vuosikaudet tehnyt sitebuilding-hommia työkseni (onneksi en enää!) joten tiedän hyvin mitä XHTML+CSS -kombolla saa aikaan ja olen lukuisia laajempiakin saitteja toteuttanut täysin validoituvalla koodilla.

Tässä tapauksessa oli tietoinen valinta että en lähtenyt tekemään 100% standardinmukaista koodia. Syynä oli leiska (ei siis minun käsialaani vaikka graafinen suunnittelija nykyiseltä ammatiltani olenkin), joka oli taulukkotaittoon näppärästi taittuva ja se, että toi että minkä tahansa saitin duunaaminen validilla XHTML+CSS:llä ilman taulukoita olisi helpompaa ja nopeampaa on itse asiassa täyttä paskaa.

Voin vakuuttaa että eräässä nimeltämainitsemattomassa corporate-saitissa jonka väänsin tällä periaatteella, työmäärä oli varmasti 2-3 -kertainen verrattuna "perinteisellä" tavalla tehtyihin saitteihin, johtuen eri selainten (testiselaimina IE6, IE5.5, IE5, IE4, Firefox, Opera 5, Opera 7, Safari, Lynx) puutteellisista/erilaisista XHTML- ja CSS-implementaatioista. Sittemmin olen yleensä soveltanut kevyen taulukkopohjaisen rakenteen päälle tehtyä CSS-muotoilua, niin että sivun pääelementit lyödään paikoilleen taulukolla ja tarkempi säätö tehdään CSS:llä, millä saavutetaan hyvä kompromissi työajan ja saavutettavien hyötyjen välillä.

(Toki on olemassa leiskoja jotka taipuvat paljon helpommin CSS- kuin taulukkotaittoon mutta useimmat itselleni työn alle tulleet eivät tällaisia ole.)

Tässä nimenomaisessa tapauksessa siis katsoin että minulla ei ole aikaa eikä energiaa viilata koodia täsmälleen standardinmukaiseksi, vaan riittäväksi katsottiin, että se toimii oikein yleisimmillä selaimilla.
Avatar
#19 • • da_chef Guest

Tässä nimenomaisessa tapauksessa siis katsoin että minulla ei ole aikaa eikä energiaa viilata koodia täsmälleen standardinmukaiseksi, vaan riittäväksi katsottiin, että se toimii oikein yleisimmillä selaimilla.



Toimimattomia linkkejä siellä on ainakin Firefoxilla selattaessa.

Tosin niissä taitaa kyse olla lähinnä sisällön puutteesta.
Avatar
#20 • • sonni Guest

minkä tahansa saitin duunaaminen validilla XHTML+CSS:llä ilman taulukoita olisi helpompaa ja nopeampaa on itse asiassa täyttä paskaa.


kaikki on helppoa kun osaa. eikä kyse ollut mistään wysiwygeilystä.
eipä siinä mitään, tietysti kaikki mikä ei itselle toimi on täyttä paskaa.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa siis katsoin että minulla ei ole aikaa eikä energiaa viilata koodia täsmälleen standardinmukaiseksi, vaan riittäväksi katsottiin, että se toimii oikein yleisimmillä selaimilla.


selityksiä löytyy aina. harmillisen usein valitaan näennäisesti helpoin
keino.

kärjistettynä esimerkkinä perään muistutan kokeilla validoida [url=http://www.microsoft.com:in]www.microsoft.com:in[/url].