Happamuudensäätöaineiden aiheuttama damage purukalustolle

58 posts, 3 pages, 12,658 views

#41 • • osenoko Guest

"Pepsi max:
MAXIMUM SUGAR,
NO TASTE"

Todellinen syy miksi minäkin juon 1,5-3 litraa ko. drinksua päivässä :'Pepsi Brings Your Ancestors Back From the Dead.' (Vanha kiinalainen viisaus)
#42 • • NoStatus Guest
Kai niitä happoja löytyy myös sitten vastapuristetusta appelsiini- ja greippimehustakin...? On tullu tavaks ostaa kolme verigreippiä ja rutistaa niistä mehu urheilun jälkeen. Vie aika tehokkaasti nimittäin janon.

Tästä tulikin mieleeni, onko kellään kokemuksia sellasesta vipumallisesta puristavasta sitruspuristimesta? Onko siitä mihinkään, ja jääkö siinä paljon mehua hedelmään? Tuppaa olemaan muutenkin niin kallista toi itse puristaminen (yli 3e litra), ettei viitsis vain puoliksi puristaa. Itse kiertämällä saa kyllä viimeisetkin mehun rippeet raavittua hedelmälihoineen.
#43 • • poet Guest

20 grammaa kuulostaa kyllä todella hurjalta määrältä, googletin että normaali annostus aikuiselle miehelle on about 90 mg / päivä. Toisaalta - ylimääräinen C-vitamini kai poistuu elimistöstä virtsan mukana joten varsinaisia övereitä ei ilmeisesti (kovin helposti) pysty vetämään.

Joo 20 grammaa on tosiaan aika kova määrä. Tälläistä tuskin voi kenellekään suositella. Perinteinen käsitys c-vitamiinista on liittynyt puutossairauden, keripukin torjuntaan ja tämän mukaan on yleisesti hyväksytyt saantisuositukset luotu. Tämä lähestymistapa on kuitenkin hyvin rajoittunut, sillä keripukin ehkäisevällä käyttötasolla ja optimaalisella saannilla on hyvin suuri ero. C-vitamiinin kaikkein vitaalimmat tehtävät elimistössä täyttyvät kyllä jo yleisten saantisuositusten mukaisilla annoksilla mutta erittäin merkittäviä lisähyötyjä c-vitamiinista saa nauttimalla sitä hieman enemmän. Esimerkiksi tutkimuksissa, joissa on todettu c-vitamiinilla olevan suotuisia vaikutuksia flunssan kestoon ja laajuuten, on käytetty 1-3 grammaa c-vitamiinia päivässä.

Yleisesti hyväksytyt saantisuositukset onkin c-vitamiinin osalta määritelty mielestäni kautta aikojen turhan alhaisiksi. Kun c-vitamiini kerran on vesiliukoinen ja ei siten varastoidu merkittävästi elimistöön, olisi täysin maltillista nostaa suositustasot ainakin 1 g tietämille. Lisäksi on otettava huomioon, että tietyillä ryhmillä c-vitamiinin tarve on todettu normaalia suuremmaksi. esimerkkeinä näistä on tupakoivat, e-pillereitä käyttävät, urheilijat ja alkoholin suurkuluttajat.
#44 • • Karo Guest
Hyi helvetti tuota teidän limujen litkimistä. Mä en koskaan ole ollut limonadien ystävä. Maistuvat pahalle ja muutenkin ovat jotenkin ällöttäviä sokeriliemiä. Puhumattakaan nyt siitä, mitä amerikkalaisuuden ja kaikkialle levinneen kapitalismin symboleja Pepsi ja Coca Cola ovat... Eipä ole hammaslääkärit kiilteestä valittaneetkaan. :D

Okei, ihanaista Pommacia tulee kyllä lipiteltyä silloin tällöin, varsinkin krapulassa. Myös vissy maistuu mainiosti, ruoan kanssa ja ilman.
#45 • • Jr Guest

Toisaalta Linos Paulin oli yksi tunnetuimmista c-vitamiinin tutkijoista ja suur-annostelijoista. Hän itse käytti sitä vähintään 20g joka päivä ja eli erittäin vanhaksi terveenä(mukaanlukien myös normaali purukalusto.) Tämä ei tietenkään yksinään selitä c-vitamiinin vaikutusta hampaiden kuntoon suuntaan tai toiseen, varsinkaan kun en nyt itsekään tiedä söikö Linos askorbiinihapponsa kerralla vai jakoiko hän sen päivän sisällä useampaan annokseen(,jolloin siis hampaat kohtaavat happohyökkäyksen useita kertoja päivässä). Kuitenkin voisi olettaa että c-vitamiinin merkitys hampaiden kuntoon on kokonaisuutta punnitessa aika pieni.

Sedän nimi on sitten Linus Pauling. Oli kylläkin pitkäikäinen heppu ja c-vitamiinin terveysvaikutusten (esim. antikarsinogeenisyyden) puolestapuhuja. Yllätysyllätys, sairastui kuitenkin vanhemmalla iällä syöpään.
#46 • • poet Guest

Sedän nimi on sitten Linus Pauling. Oli kylläkin pitkäikäinen heppu ja c-vitamiinin terveysvaikutusten (esim. antikarsinogeenisyyden) puolestapuhuja. Yllätysyllätys, sairastui kuitenkin vanhemmalla iällä syöpään.

Joo sori väärä kirjoitusasu :D Kaikki me tosiaan lähdetään täältä joskus ja siihen ei edes c-vitamiini auta jos vaan sattuu geeniperimän tai elintapojen johdosta ennenaikainen matkalippu. :scared:
#47 • • Pocambo Guest
Jos haluaa että hampaiden kiille jonkiverran säilyy niin ei TODELLAKAAN kannata pestä hampaita juotuaan jotain hapanta! Juotuasi esim. tuoremehua hampaiden pinta pehmenee happamuuden ansoista ja jos siihen menet vielä niitä hankaamaan niin voi sanoo lopullisesti hyvästi purukalustolle:D

PARAS tapa neutralisoida suun happamuus on juoda tilkka maitoa ruokailun tai juomailun päätteeksi.
#48 • • cajwirman Guest
tikusta asiaa
#49 • • Uinajainen Guest
Mulla on sellanen elektroninen phmitari sähköily harrastuksesta johtuen. Voin ottaa selvä noitten sokerittomien / makeutusaineettomien juomien ph:sta. Jois laitatte listan esim, vichyistä tähänniin voinen tutkiskella....
#50 • • punaParta Guest
onneksi oluessa sentään on PH-arvot kohdallaan.
#51 • • las Guest

Jois laitatte listan esim, vichyistä tähänniin voinen tutkiskella....

Hartwallin Sitruunavissy kiinnostais..

Aiheesta:

Ite en ollu juonu aikoihin (nyt johonkin 4-5 vuoteen) limuja, sivariaikana kävin sitten tarkastuskäynnillä lääkärissä jossa totes mun kiilteen kuluneen melkosen ohueks. Pientä vihlomisen esiastetta olikin tällöin ilmennyt.

No, käytiin siinä läpi mun juoma-syömätottumuksia ja runsas tuoremehun juontihan se paljastui syylliseksi. Kehotti sitten olemaan juomatta sitä pelkällään, ja nykyään aika automaattisesti tuleekin hörpättyä vettä mehun päälle jolloin ne hapot pääsee huuhtoutumaan.

Vesi vanhin voitehista siis indeed. Ei oo vihlonukkaan enää.
Suosittelen!
#52 • • Uinajainen Guest
Cocacolan ph on terveelliset 2.4 pikkasen väljähtyneenä. Oon ollu jo 2v jonossa kunnalliseen hammaslääkäriin, mut ei voi mitään ei oo rahaa niin tippuu kohta hampaat suusta.
#53 • • laura Guest
mun hammaslääkäriserkkuni sanoi, et kannattaa aina jokaisen aterian jälkeen syödä pari siivua juustoa.
#54 • • rewind Guest

mun hammaslääkäriserkkuni sanoi, et kannattaa aina jokaisen aterian jälkeen syödä pari siivua juustoa.

Maidon juominen ajanee saman asian?
#55 • • Pocambo Guest

Maidon juominen ajanee saman asian?

Juurikin niin taisin tossa pari postausta sitten mainita...
#56 • • rewind Guest

Juurikin niin taisin tossa pari postausta sitten mainita...

Niin teit. Ajattelin vaan onko tuossa juustossa jotain spesiaalia maitoon verrattuna.
¡ Previous post about a year ago !
#58 • • Taedium Guest

Kivennäisvesi ja omenamehu. Sekoitussuhde noin 50:50 (fifty sixty ;)) - ja on hyvää. Saksalaiselta kaverilta apinoitua toimintaa.

Jep. Omppuvissy on aika kova juttu. Ja kivennäisvesi ja aplari. Ja ainoa missä Spritee tai 7uppia tulee juotua on pikku tilkka joko Weiss-oluen tai Lagerin seassa kesäkuumalla ulkona istuttaessa.

...jep, ja saksalaiselta kaverilta apinoitua myös...

söikö Linos askorbiinihapponsa kerralla vai jakoiko hän sen päivän sisällä useampaan annokseen

En usko, että se c-vitamiinitabuja on imeskelly... Mutta parempi se on jakaa päivällä useampaan satsiin jos sitä älyttömiä määriä syö. Ihminen, rassukka, kun ei osaa omaa c-vitamiinia valmistaa, tarvitaan sitä muualta. Ja ylimääräinen menee elimistöstä läpi, että heilahtaa. Jos vetää sen kerralla, on ihan sama syökö sitten 5g, 10g, 20g vai 100g. Ylimääräinen menee läpi. Kandee jakaa päivän mittaan, niin siitä menee vähän (hyvin vähän) vähemmän läpi.

Täytynee tarkistaa pahimillaan 3 litran pepsi max -päiväannosta.. :D

Aha, joku muukin on mun lisäksi koukussa=>pepsi max- tukiryhmän perustaminen aiheellista?

Kysy Michael J. Foxilta kuinka hyvää se Pepsi Max on...

Jaa, pitäskö sitä heittää kilo aspartaamia huuleen?

Jos haluaa että hampaiden kiille jonkiverran säilyy niin ei TODELLAKAAN kannata pestä hampaita juotuaan jotain hapanta! Juotuasi esim. tuoremehua hampaiden pinta pehmenee happamuuden ansoista ja jos siihen menet vielä niitä hankaamaan niin voi sanoo lopullisesti hyvästi purukalustolle:D

PARAS tapa neutralisoida suun happamuus on juoda tilkka maitoa ruokailun tai juomailun päätteeksi.

Tuossa vähän aikaa sitten istuin junassa ja puhuin yhden tytön kanssa. Hänellä oli koulukirjat mukana ja kysyin mitä opiskelee. Hammaslääkäriksi sanoi. Naureskelin sitten, että niin tulet sitten heristämään sormea karkinsyöjille, vai? Vastasi, että ei, kyllä karkkia voi syödä vielä ennen nukkumaanmenoakin, kunhan tunti sen syönnin jälkeen pesee hampaat. Kovasti painotti, että makeansyönnin jälkeen pitäisi pitää tunnin tauko ja sitten vasta pestä hampaat. En tajunnut kysyä syytä miksi.