Dave Clarke vaihtoi 12" -> cd.

102 posts, 6 pages, 14,049 views

Avatar
#21 • • miikkaL Guest

Totta tupisette, mutta heitetään löylyä kiukaalle sen verran, että tuonkin ongelman voi ratkaista tietyllä tapaa esim koodaamalla siihen FS (tms) -softaan jonkinnäköisen tasokuvaajan aikajanalle. Samahan se sitten on, katsooko sitä levyn pintaa vai läppärin näyttöä.

edit: krhm, hetkinen.. nyt en kerkeä asiaa tarkistamaan, mutta itse asiassa kun tarkemmin miettii niin siinähän taitaakin jo olla semmoinen :)



Ton ei nyt luulis olevan järin vaikeeta :)
Avatar
#22 • • hpi Guest
tässäpä Ylen pääuutisten ykkösaihe päivänpeilissä jne..


7/27/2004
DC Press release:

The Move from Vinyl to CD

After some time (I wanted to move to CD in 1997) I have finally got a machine that I believe is sonically and technically up to the job of replacing the hallowed and much loved 1210. I was originally asked to demo the Technics CD deck in New York at the beginning of the year but I didn't have the space in my calendar, however after finally getting my hands on one I have concluded that I will now switch over to cd's in the short term, this will take some time and allow me to road test the machine in clubs. Initially I will bring my own, but would appreciate any promoters that read this and have budget to either hire or buy, to supply 2-3 of them, eventually my technical rider will change and any one with questions can send either an email to my office or speak to my road manager direct. Please note that Pioneer/Denon or other makes of cd decks will not be used, furthermore technical 1210's will still be needed.

I know some of you flat earthers will be upset, but whilst I love vinyl it's time has been written on the wall for ages and I felt that Final Scratch and Albeton live wasn't for me in terms of interface and sound quality (although some djs have their own valid and different opinions). In my mind at the moment the pro's outweigh the cons, it will speed up the both mine and other producers music to clubs (being cheaper for smaller labels/artists), the bass frequencies will be fatter and stereo (in non bridged systems), the flexibility in mixing techniques not available to vinyl (and some computer systems ) are exciting, and it uses a standard that is already tried and tested. The only cons that I can think of are slower load up time than vinyl and inability of titling each cd with vdu outlet to a central LCD. I believe these are not unsurmountable problems.

I must also say that this is an entirely professional decision, I am not sponsored by this company.

Finally............
Notice to promo/record companies and artists:
Please from now on can you send both vinyl and cd of all singles/albums that you feel suit the material that I play out e.g.: Novamute, Ruskin, inigo Kennedy, Victim, end2end, twilight, 76, turbo, Birmingham Boys, DiskoB, Gigolo, electrix etc. etc. etc. Can all cd's please be labelled clearly as cdr's without writing/print can easily be lost, also please don't forget to finalise, and if it has been professionally mastered please label "production copy". Only 16bit 44.1 will be played, mp3 will be ignored. Finally, if you can afford to, than please send any back cat on cd if you know I have been a fan!

Many many thanks
Dave Clarke
Avatar
#23 • • Dr.Phibes Guest
se on poja ihan sama mitä soittaa... soittaako vaikka bassoa... kuhan jengi diggaa...se on loppujen lopuks loppukäyttäjelle eli pilettäjällä (taino 98% niistä aina on toi 2% puristi runkkarit joil ei käy mikään) ihan sama millä soittaa kunhan tulee semmosta musaa mistä ne tikkaa ja o kiva pailaa...

ja sit loppuun "pari" tarpeetont hymiöö

:eek: :cool: :D :sad: :) :angry: :excellent: :( :hah: :heart: :happyroll: :roll: :panic: :panic: :right: :laugh: :mad: :heart: :scared: :hearts: :( :hah: :eek: :confused: :angry: :) :D :cool: :silence: :sleepy: :king: :winkwink: ;) :what: ::p: ::shocked: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :silence: :silence: :silence: :silence:
Avatar
#24 • • Ana-- Guest
12 inch -> 12 cm

Welcome to the metric system!
Avatar
#25 • • Ana-- Guest

Piratismin mahdollista lisääntymistä en pitäisi ongelmana, koska uskon miltei kaikilla jukilla olevan kuitenkin sen verran selkärankaa, että soitettavat kappaleet hankitaan alkuperäisinä.



Uh, aika positiivinen suhtautuminen.. Mä taas olettaisin, että uusimmat
warezbiisit alkaa soimaan vähän eri tavalla bileissä, kun enää ei tarvitse
metsästää niitä promoreleaseja ja supaharvinaisia whitelabeleita, vaan
ne voi omalta kotisohvalta muna kourassa suu kuolaa valuen valuttaa
rompulle.
Avatar
#26 • • JLoud Guest
Kyllähän nämä uudet CD soittimet ovat aika vempeleitä: Numarkin [url=HTTP://www.numark.com]CD-X[/url] ja Teknarin SL-DZ1200. Sitten vielä kun kaikki julkaisut tulisi myös CD:llä... Onkohan kukaan vielä testannu?

-JL-
Avatar
#27 • • kytkönen Guest
joo-o. niin paljon kuin vinyylisaundia ja fiilistä diggaankin, olen samoilla linjoilla mekaanikon kanssa... vinyylin roudaaminen on rasittavaa ja ne ovat kalliita. myöskin vinyylitarjonta on auttamattomasti jäänyt cd:sta jälkeen, julkaisut tulevat vain aika myöhään ja biisi saattaa olla jo "vanha".

Uusien formaattien sisäänmarssi muuttaa dj-kulttuuria, joka mun mielestä on ihan hyvä juttu. Varsinkin jos dj/live raja hämärtyy entisestään ja dj työskentelyyn tulee vielä innovatiivisempia asioita. Se mitä nyt on saavutettu ei tule koskaan häviämään, joten mun mielestä jonkun asteinen evoluutio on ihan hyvä juttu tällä saralla.

Nykyään mä soitan n ½ setistä cd:ltä.
Avatar
#28 • • Hasse G Guest

Piratismin mahdollista lisääntymistä en pitäisi ongelmana, koska uskon miltei kaikilla jukilla olevan kuitenkin sen verran selkärankaa, että soitettavat kappaleet hankitaan alkuperäisinä.



Uh, aika positiivinen suhtautuminen.. Mä taas olettaisin, että uusimmat
warezbiisit alkaa soimaan vähän eri tavalla bileissä, kun enää ei tarvitse
metsästää niitä promoreleaseja ja supaharvinaisia whitelabeleita, vaan
ne voi omalta kotisohvalta muna kourassa suu kuolaa valuen valuttaa
rompulle.



No joo, mä lähinnä ajattelin että se paljonpuhuttu 'peer pressure' pitäisi nämä warehessut aisoissa, oli varetus ja sen tulosten soittaminen kekkaloissa kuinka helppoa tahansa. Pyhä Inkvisitio kuitenkin kaikesta huolimatta odottaa kulman takana soihdut kädessä.
Avatar
#29 • • Timmo Guest

(taino 98% niistä aina on toi 2% puristi runkkarit joil ei käy mikään)



Hei, se on ihan eri asia sanoa: Ui vittu tol on tää biisi vinyylillä.

Vai: Ui vittu tol on tää biisi poltettuna cd:lle.


:roll:
Avatar
#30 • • akir0 Guest

Initially I will bring my own, but would appreciate any promoters that read this and have budget to either hire or buy, to supply 2-3 of them, eventually my technical rider will change and any one with questions can send either an email to my office or speak to my road manager direct. Please note that Pioneer/Denon or other makes of cd decks will not be used, furthermore technical 1210?s will still be needed.



En tiedä olenko vainoharhainen, mutta mun mielestäni tässä kyllä haiskahtaa vähän rahanpoikanen. Eli oliskohan Technics lyöny aimo nipun rahaa pöytään soitintaan promotakseen..

Eipä silti, että mua tämä hirveästi haittaisi, en vaan ymmärrä, että miksi kenenkään pitää sen suuremmin hehkuttaa vaihtavansa vinyylin cd:hen. Samapa tuo millä soittaa, luultavasti molempi parempi.
Avatar
#31 • • Mrd Guest

final scratch kiehtoisi sen suomien mahdollisuuksien takia: periaatteessa rajaton määrä musiikkia, mahdollisuus oman (tai kaverien jne.) tuotannon, hämärien edittien yms. soittamiseen, ts. luovuus korostuu dj-toiminnassa; ei niinkään se, onko pystynyt haalimaan uusimmat whitelabelit ja tulikuumat promot. lisäksi perinteinen, palvottu käyttöliittymä säilyy lähes ennallaan -voi edelleenkin patsastella teknareiden takana entiseen malliin :)



Minä olen lähinnä vinyylin kannalla nimenomaan käyttöliittymän takia. Final Scratchin kyllä kelpuuttaisin itsellenikin (mutta ainoastaan *NIX pohjaiselle käyttikselle, Wintoosa olisi liian iso riski).

Varmasti tottuisin ja oppisin soittamaan myös cd:ltä, mutta niin kauan kuin ei ole pakko, en sitä aio sen suuremmin tehdä. Ja yksi etu vinyylissä on selkeästi muihin formaatteihin nähden, vinyylin raitoja voi lukea. Esimerkiksi suvantojen yms. erilaisten kohtien spottaus ei cd-soittimen nestekidenäytöltä onnistu (ja kyllä, joskus tulee soitettua uusia levyjä joita ei tunne yhtä hyvin kuin omia pallejaan).



Tässäpä Jussi just kiteyttää viimeisessä lauseessa "sen ajatuksen"! Kun raita näkyy, niin se näkyy ja silloin levy on luettavissa ja mahdollistaa nopeatempoisen, impulsiivisen rakentamisen!
Aivan turhaa on sellainen fundamentalistinen formaattien välinen taistelu!
Sitäpaitsi kun puhutaan ammatimaisesta soittamisesta, niin katsoisin että kaikkien formaattien osaaminen on ehdottomasti osattava! Tuleehan tänä päivänä helvetin suuri osa promoista cdr:nä!

Piis!
Avatar
#32 • • JussiS Guest
Viikonloppuna tuli MTV:n Dance Chartissa jotain juttua mis haastateltiin monia kovia dj:tä, ja aiheena oli just tää CD vs. Vinyyli. Lähes kaikki puolusti jo CD-soittimia, ja totes, että yksinkertaisesti se on vaan niin kätevä, ettei sen voittokulkua voi oikein enää mikään estää.

Periaatteessahan tää siirtyminen CD:hin voi pelastaa monen reunalla roikkuvan levylafkan, koska CD:n tuotantokustannukset on huomattavasti pienemmät kun vinyylin. Soittimina esim Pioneerin CDJ-1000 on vaan yksinkertaisesti loistava vehje, jolla voi tehdä (lähes) kaiken mitä normaalilla vinyylisoittimella, mutta myös huomattavasti enemmän digitaalisesta formaatista johtuen.

Onhan vinyylit kivoja käpistellä, mut silti.
Avatar
#33 • • JussiS Guest

Varmasti tottuisin ja oppisin soittamaan myös cd:ltä, mutta niin kauan kuin ei ole pakko, en sitä aio sen suuremmin tehdä. Ja yksi etu vinyylissä on selkeästi muihin formaatteihin nähden, vinyylin raitoja voi lukea. Esimerkiksi suvantojen yms. erilaisten kohtien spottaus ei cd-soittimen nestekidenäytöltä onnistu (ja kyllä, joskus tulee soitettua uusia levyjä joita ei tunne yhtä hyvin kuin omia pallejaan).


Tota, esimerkiksi Pioneerin malleissa 3000, 800 ja 1000 on sellanen toiminto, et siin soittimessa näkyy suvantokohdat samaan tapaan kun vinyylillä.

HALLELUJA, insinööri on sen keksinyt \o/
Avatar
#34 • • Homegrove Guest
Semmonen juttu vielä että olis kauhean kiva jos Teosto ottaisi asiakseen reagoida siihen että keikoilla saisi soittaa myös CDR:riä ihan laillisesti. Nythän artisti ei saa soittaa edes omaa biisiään keikoilla jos formaatti on cdr.

Mulla on mukana nykyään aina reilu 100 cd:tä joista suurin osa CDR:riä, kaikki laillisesti hankittuja (mp3 kaupat tai artistilta / remixaajalta suoraan). Vituttais jos joku Teosten setä tai täti sen takavarikoisi ja löisi vielä sakot päälle... :mad:
Avatar
#35 • • JussiS Guest

Semmonen juttu vielä että olis kauhean kiva jos Teosto ottaisi asiakseen reagoida siihen että keikoilla saisi soittaa myös CDR:riä ihan laillisesti. Nythän artisti ei saa soittaa edes omaa biisiään keikoilla jos formaatti on cdr.

Mulla on mukana nykyään aina reilu 100 cd:tä joista suurin osa CDR:riä, kaikki laillisesti hankittuja (mp3 kaupat tai artistilta / remixaajalta suoraan). Vituttais jos joku Teosten setä tai täti sen takavarikoisi ja löisi vielä sakot päälle... :mad:


Oon kans odottanu et koska joku mahtaa narahtaa "laillisista" CDR:istä. Toivottavasti jätkä tajuaa sit viedä sen oikeuteen, ja hommata luvat meille muillekin kuntoon.
Avatar
#36 • • Samuli Guest
käykääpä katsomassa tuon teknarin esittelyvideo. louie vega ja j. rocc saavat ainakin mut vakuuttumaan tuon laitteen toimivuudesta. en siis ihmettele jos joku tuottaja+dj haluaa siirtyä ton käyttöön. ollaan tultu siihen pisteeseen, että vinyylillä ei enää pysty tekemään samoja asioita kuin uusilla cd-soittimilla (lue technics sl-dz1200).

itse en ole laitetta vielä testannut, mutta innolla sitä odotan. jos hinta ei ole aivan älytön, saatan jopa harkita laitteen ostoa.

mutta, tämä hehkutus ei tarkoita sitä, etteikö vinyyli olisi mun suosikkiformaatti. tällä hetkellä en tosin edes saa soittamaani musiikkia cd:llä, paitsi ne promot mitkä ei tule 12":na ja kavereiden julkaisemattomat tuotokset.
Avatar
#37 • • Dr.Phibes Guest

(taino 98% niistä aina on toi 2% puristi runkkarit joil ei käy mikään)



Hei, se on ihan eri asia sanoa: Ui vittu tol on tää biisi vinyylillä.

Vai: Ui vittu tol on tää biisi poltettuna cd:lle.


:roll:



jos tos ei ollu sarkasmia ni... tua. noi...
mulle on aivan sama soittaako se jukka c-kasetilta sen piisin kunhan se on hyvä ja se soittaa hyvin... mulle henk.koht. deejiylyssä on kyse aivan jostain muusta kuin siit formaatist millä se soittaa... mulle paljon tärkeempää onse musiikki mitä soitetaan ja just et miten se jukka soittaa niinku teknisesti ja millä asenteella
esmes ken ishiin setti oli teknisesti aika karmeet mut se korvas tosi paljon ku oli kunnon kolina jytytytyt musaa ja jätkäl oli asenne 120%
mut maku asioista ei voi kiistellä ja sitähän tuo vinyyli versus muut asiat o....

sama kun rupeis just vänkää et ei tää voi ol hyvä piisi ku tää ei oo tehty mäkil ja logikil vaa wintoosal ja buzzil

tana
hankikaa elämä

mää ja

mu ny sauna lämpee ja koittaa saar mee likkaa nuq

ainii ja mee isä hakkaa tee isä

ja pari hyminöö

:) :hah: :sleepy: :silence: :hearts: :angry: :angry: :scared: :scared: :mad: ::p: ::p: :silence: :silence: :sleepy: :king: :winkwink: ;) :panic: :excellent: :) :sad: :D :eek: :mad: :what: ::p: ::shocked: :rolleyes: :happyroll: :roll: :right: :( :hah: :heart: :hearts: :scared: :laugh: :crybaby: :confused: :angry: :cool: :D :sad:


eikä mun tartte osat kirjottaa mää oo porist
Avatar
#38 • • JussiS Guest

käykääpä katsomassa tuon teknarin esittelyvideo. louie vega ja j. rocc saavat ainakin mut vakuuttumaan tuon laitteen toimivuudesta. en siis ihmettele jos joku tuottaja+dj haluaa siirtyä ton käyttöön. ollaan tultu siihen pisteeseen, että vinyylillä ei enää pysty tekemään samoja asioita kuin uusilla cd-soittimilla (lue technics sl-dz1200).

itse en ole laitetta vielä testannut, mutta innolla sitä odotan. jos hinta ei ole aivan älytön, saatan jopa harkita laitteen ostoa.

mutta, tämä hehkutus ei tarkoita sitä, etteikö vinyyli olisi mun suosikkiformaatti. tällä hetkellä en tosin edes saa soittamaani musiikkia cd:llä, paitsi ne promot mitkä ei tule 12":na ja kavereiden julkaisemattomat tuotokset.


Katsoin yhden videon (löytyy varmaan viikon linkki-topikista), jossa testattiin tota Technicsiä. Siin on jotain suuria ongelmia sen äänenkäsittelypiirin kanssa, alkaa tuleen digitaalista säröä kun levystä "ottaa kiinni". CDJ-1000:ssahan on kaikki samat toiminnot kun tossa Teknarissa.
Avatar
#39 • • A-E Guest
Aika vakuuttava soitin toi SL-DZ1200. En yhtään ihmettele, että Dave Clarke teknisesti loistavana ja vinyyleitä oikein käsittelevänä dj:nä vaihtoi vinyylit tohon. Tollahan pystyy selvästi tekemään kaiken sen minkä nyky vinyyli soittimella ja jopa enemmän toisin kuin noissa Pioneerin ja muiden valmistajien romuissa. Technarilla voi hemmetti jopa heittää "backspinnejä" cd:lla (techno dj kikka numero yksi) ja käyttö ympäristö on lähes vanha tuttu.

Mun mielestä on hienoa, että Dave Clarke lähtee edistämään ensimmäisen oikean dj cd-soittimen yleistymistä klubeihin näin radikaalilla teolla (vaikka herralle siitä olisikin maksettu). Vaikka vinyylit ja SL-1200 ovat olleet monelle dj:lle hauskoja kavereita monen vuoden ajan on päivän selvä asia että vinyyli ja vanha sotaratsu alkavat olla aikansa eläneitä ja ne on pikaisesti korvattava pienemmällä ja halvemalla formaatilla, mutta tietenkin menettämättä dj:lle tuttua käyttömukavuutta.

Käyttääköhän Clarke vielä muuten keikoilla Pioneerin DJM600 mixeriä vai vaihtuuko myös mixeri uuteen Technicsiin?

BTW: Pakko ostaa tollanen SL-DZ1200 himaan.
Avatar
#40 • • Daniel Braun Guest

Tota, esimerkiksi Pioneerin malleissa 3000, 800 ja 1000 on sellanen toiminto, et siin soittimessa näkyy suvantokohdat samaan tapaan kun vinyylillä.

HALLELUJA, insinööri on sen keksinyt \o/


ÖÖö tota...
Kys soittimia hyvin vähän, mutta kuitenkin edes vähän, käpälöineenä ihmettelen tässä että "missä näkyy ne suvantokohdat"?
Ja miten...?

Miten helkutissa se cd voi "ennustaa" sitä biisiä, vai lukeeko se sitä jo ennakkoon?
Toisaalta, kyl mä edelleen kattelen ja luen sitä levyä siitä 7"-> levypinnasta kuin hikisestä lcd näytöstä...