Dave Clarke vaihtoi 12" -> cd.

102 posts, 6 pages, 13,980 views

Avatar
#61 • • Funkatronik Guest
Mikäli äänenlaatu, käytettävyys yms. jätetään huomioitta koska ovat lähinnä subjektiivisia asioita niin minulle vinyyli on ehkä enemmänkin symbolisella tasolla tärkeä; se symbolisoi kulttuuria johon koen kuuluvani ja jos symboli viedään pois minun olisi hyvin vaikea enää kuvitella olevani osa sitä kulttuuria. Vinyylilevyt ja kaksi vinyylilevysoitinta ovat olleet klubikulttuurin symboleita alusta asti ja koska jo muutenkin koen sen kulttuurin olevan lähes tuhoutunut tai ainakin muuttuneen niin paljon etten sitä enää tunnista niin vinyylin pois vieminen olisi ehkä viimeinen naula arkkuun. Täysin objektiivisesti ajatellen se on toki aivan sama minkälaisella työkaluilla dj:t työtään tekevät mutta en silti osaa ajatella cd-dj:tä ja vinyyli-dj:tä samana asiana. Hullua ehkä, mutta minkäs minä hulluudelleni voin.

Lyhyemmin sanottuna, käyttäkööt vaan cd:tä tai tietokoneita jos haluavat, mutta en minä halua olla millään lailla osallisena siihen.
Avatar
#62 • • sonni Guest
olenkohan minä kaikesta aivan ulkona, kun en ole
ikinä nähnytkään mitään cd-promoja, sekä olen
vahvasti sitä mieltä, ettei soitteleminen saa olla
niin helppoa, kuin mitä nuo cd-härvelit pahimmillaan
/ parhaimmillaan mahdollistavat.

luovuus ja sinnikkyys n shit on tietysti se juttu
pelkästään, mutta miksi jokaisella ei voisi olla samat
lähtökohdat? tarkoitan siis sitä, että jos joku einari
ei osaa tiettyä raitaa lyödä sisään haluamallaan
tavalla, siitä tehdään joku helkkarin editti. siitä
vaan propseja artisteille. jos siis jokin omatekemä
viisu ei vaikkapa sellaisenaan sovi jonkun staran
settiin, niin en sitä siellä haluaisi todellakaan kuulla.
paskaako sitä sinne väkisin änkemään?

ei soitteleminen saa olla liian helppoa! jotain haastetta
sentään kehään. onneksi kiekot vielä painavatkin
ja vievät tilaa sopivasti, jottei kanteleminen eikä
sisustaminen mene tuosta noin vaan sormia
napsauttamalla. ja onneksi löytyy huumorintajuisia
sällejä, jotka sisällyttävät kaikenmaailman hyppäyksiä
ja källejä viisuihinsa.

mutta toisaalta, miettikääpäs millaista tavaraa terry
gilliam saattaisi saada aikaan nykyajan flasheilla ja muilla
vastaavilla.. johonkin se raja on silti vedettävä. jos kaikki
analogisuus on nykypäivänä lamea ja wannabeeta,
ei muuta kun digirannekellot käteen ja 5.1-kuulokkeet
päähän!
Avatar
#63 • • panu Guest
pelkästään noita SL-DZ1200:n kuvia katselleena voisin todeta, että tulevaisuus on tässä ja nyt. täytyy katsoa video joku päivä. (CD-X:ään en ole perehtynyt.) vielä kun tuohon soittimeen lisätään toiminto, että vinyylin kuva itse kappaleesta heijastuu tuohon pyörivän levyn pintaan, jotta rakenteen näkee siitä yhtä helposti kuin vinyyliä katsomalla, ja tuohon heijastukseen liittyy vaikkapa punainen piste, joka kuvastaa neulan liikkumista, aletaan olla lähellä sellaisia cd:soittimia, jotka itsekin voisin hankkia.

eikä vinyyli mihinkään kuole ainakaan meidän sukupolven aikana. en usko että ikinä jaksan nykyisiä ~2000 vinyyliäni koskaan cd:lle polttaa, joten niin kauan kuin keikkoja teen, tulee vinyylisoittimet aina olla paikalla, enkä varmasti ole ainoa näin ajatteleva.

olisi mielenkiintoista tietää meinaako herra clarke tosiaan tehdä "pienen" urakan, jos kerran täysin cd:isiin siirtyy. (mutta toisaalta tuossa artikkelissaanhan hän juuri pyytää levy-yhtiöiltä koko back catalogueita cd:llä urakkaansa helpottamaan.)

jos (ja kun) nettilevy-yhtiöt yleistyvät, ja myöskin teknompi musiikki siirtyy pääosin nettijakeluun, ja DZ:n kaltaisista cd-soittimista tulee vakioita keikkapaikoille, niin pakkohan noita härveleitä on silloin opetella käyttämään, jotta voi soitella muutakin kuin männävuosien hittejä.
tähän saattaa kuitenkin mennä vielä aika monta vuotta.

Initially I will bring my own, but would appreciate any promoters that read this and have budget to either hire or buy, to supply 2-3 of them, eventually my technical rider will change and any one with questions can send either an email to my office or speak to my road manager direct. Please note that Pioneer/Denon or other makes of cd decks will not be used, furthermore technical 1210?s will still be needed.



En tiedä olenko vainoharhainen, mutta mun mielestäni tässä kyllä haiskahtaa vähän rahanpoikanen. Eli oliskohan Technics lyöny aimo nipun rahaa pöytään soitintaan promotakseen..

Eipä silti, että mua tämä hirveästi haittaisi, en vaan ymmärrä, että miksi kenenkään pitää sen suuremmin hehkuttaa vaihtavansa vinyylin cd:hen. Samapa tuo millä soittaa, luultavasti molempi parempi.



Mielestäni tässä ei haise raha ollenkaan. Mies on todennut DZ:t ylivertaisiksi, ja haluaa vain parasta. Tuo tekstihän on kuitenkin tarkoitettu bilejärkkäreille.

Ja sama pätee mielestäni hänen pyyntöönsä saada biisit 16/44.1 muodossa, eikä minään kusisina 128 mp3:sina, joista puuttuu juuri niitä taajuuksia, joita ei kuule, mutta TUNTEE. (ellen nyt sitten ole ymmärtänyt mp3 teknologiaa täysin väärin)

Ja muutenkin, miehen uraa 10 vuotta seuranneena, ja myös hänen historiaan jollain tavalla perehtyneenä, en todellakaan usko hänen saavan tuosta vedosta rahaa, (korkeintaan ehkä ilmaiset soittimet,) mikäli mies itse näin vielä julkisesti kerran sanoo.
Clarke ei ole mikään rahanperässä juokseva trendien matkija.
Avatar
#64 • • JussiS Guest

Clarke ei ole mikään rahanperässä juokseva trendien matkija.


Kaikki on kun annetaan tarpeeksi rahaa. Erityisesti toi akir0n quottaama kohta vaikuttaa kovinkin oudolta, ja muutenkin hommasta paistais vähän sponssit läpi.
Avatar
#65 • • Dr.Phibes Guest
Ehkä Daven poika tahtoo vaan käyttää technarin cdeit kun ne on aika samanlaine kun teknarin levari ja ei vanha koira opi uusia temppuja...
esim onhan Koneistossa isolla Vestaksin mainokset ja sponssausta mut kyl suurin osa straboist on ain soittanu teknareilla ja tuskin kyse on starban sponssauksest kiinni... jos mä oisin yper starba ni kylllä minä pyytäsin just semmoset vehkeet paikalle mitkä mun mielest olis hyvät ja millä soittaminen ois kätsyä... esmes vestaksit on mulle hiaman oudon tuntuset verrattuna teknariin...
en sitä kuitenkaan kiellä etteikös dollarit oo voinut vaihtaa taskuja ja sil viissiii mut kuitenniii



nii ja ei mun tartte osat kirjottaa oikein mää oon porist
:D

Posts: 3,707

#66 • • :D

biisit 16/44.1 muodossa, eikä minään kusisina 128 mp3:sina



No myös 128kbps mp3 on 16bit/44.1khz :/
Jännä et mp3 on aina 128kbps tai alle. On muuten paljon
parempiakin bitrateja. :| Olen kuullut näin puhuttavan. :|

Itse laite kyl tuntui aika sudelle. En lähtis kyl tuota soitinta
vielä ostelemaan kaupasta. :(
Avatar
#67 • • panu Guest

Clarke ei ole mikään rahanperässä juokseva trendien matkija.


Kaikki on kun annetaan tarpeeksi rahaa.


niin, trance-piireissä näin taitaa olla.
:D

Posts: 3,707

#68 • • :D

Clarke ei ole mikään rahanperässä juokseva trendien matkija.


Kaikki on kun annetaan tarpeeksi rahaa.


niin, trance-piireissä näin taitaa olla.


Eikös Clarke ole enempi tekno/elektro piireissa?
Avatar
#69 • • Shuffle Guest
panu, kylmä kuitti. :DDD
sori ot, mut oli niin hyvä.
Avatar
#70 • • Samuli Guest



Itse laite kyl tuntui aika sudelle. En lähtis kyl tuota soitinta
vielä ostelemaan kaupasta. :(



sä et vaan osaa käyttää sitä..? too many buttons?
Avatar
#71 • • R24 Guest

...and I felt that Final Scratch and Albeton live wasn't for me in terms of interface and sound quality



Sound quality?
Taitaa DC:llä olla vaikkua korvisssa kun luulee vinyylin/cd:n soivan paremmin kuin 24bittinen wave file.

Saisi cd yleistyä nopeasti niin valmistajat voisivat alkaa kehittää parempia käyttöliittymiä laitteisiin kuin wanhan vinyylisoittimen kopiointi.

I want my beam controllers!
Avatar
#72 • • djsakke Guest

...and I felt that Final Scratch and Albeton live wasn't for me in terms of interface and sound quality



Sound quality?
Taitaa DC:llä olla vaikkua korvisssa kun luulee vinyylin/cd:n soivan paremmin kuin 24bittinen wave file.



Eipa oo paljo valia onko 16 vai 24 bit wave kun ableton liven timestretchin algoritmi on parhaimmillaankin 90-luvun puolivalin sample-editoreitten tasoa, jopa high-quality -asetuksella, eli todella heikko.
Avatar
#73 • • sonni Guest
sekä pitää myös muistaa, ettei analogisessa mediassa
ole vastaavia näytteenottotaajuuksien 'kuoppia'.
:D

Posts: 3,707

#74 • • :D

sä et vaan osaa käyttää sitä.. too many buttons



No eikös tuo ole just paskan koneen merkki? Jos soundi on kuralla, niin
tuskin nappuloiden määrä siihen vaikuttaa. :( Jos parantaisivat ekaksi
noi viat.
Avatar
#75 • • JussiS Guest

Clarke ei ole mikään rahanperässä juokseva trendien matkija.


Kaikki on kun annetaan tarpeeksi rahaa.


niin, trance-piireissä näin taitaa olla.


hah, osaan olla jopa trollaantumatta, mut tuntuuks susta oikeesti noin pahalta ajatella et teknojäbille(kin) kelpaa raha?
Avatar
#76 • • MikkiHiiri Guest
Joo tuskimpa Dave Clarke ihan ilmanen DJ on...
Avatar
#77 • • Sandor Guest

tuntuuks susta oikeesti noin pahalta ajatella et teknojäbille(kin) kelpaa raha?



Ei kun se on nykyään electrojäbä.
Avatar
#78 • • Lunatica Guest
Eikös se itse musiikki ole kumminkin pääasia kaikes? Itse en ole huomannut merkittävää eroa biisien laadussa (poikkeuksiakin on), on ne sitten soitettu millä formaatilla tahansa. Eikä meikäläiseen vaikuta oikeastaan mitenkään se, miltä ihanoimani biisit kuulen. Yhtä hyvältä kuulostaa lemppari biisi tuli sitten miltä tahansa formaatilta . Itse soittelen sekä ceedeillä että vinyyleillä...
Avatar
#79 • • Kalle Karvanen Guest

Cd-levyjen vertaaminen vinyyliin on vähän kuin vertaisi käteen vetoa kunnon panoon ;)



Word!

Kuten olen joskus aiemminkin todennut niin tämän asian suhteen olen tavallaan puristi ja omalta osaltani yritän pitää vinyyliä hengissä viimeiseen saakka. Cd:tä tuli joskus teinimpänä osteltua, mutta eipä ole tullut enää 6-7:n vuoden sisään ostettua kuin yksi kappale. Kertaakaan en ole keikalla soittanut cd:tä, ainoastaan vinyyliä. Jep tyhmä jätkä kun ei ymmärrä hyödyntää molempia medioita, mutta minkäs teet :)

Okei onhan vinyylit vitun raskaita, isokokoisia, kuluu käytössä, naarmuntuu helposti jne jne, mutta kyllä ne plussat silti vielä voittaa: lämpeempi soundi, käsittely soitettaessa on vielä hitusen helpompaa, isot kannet -> oikeesti siistiä kun on kunnon artworkit, piraattisuojaus :) (jollei joku mulkku käännä vinyyliä cd:ksi) jne jne

Tietenkään ei pidä jumittua mihinkään old school formaattiin ikuisiksi ajoiksi, mutta ainakin itselleni vinyyli on vielä se juttu jo kerättävyydenkin takia. Mielestäni siinä ei ole mitään hienoa että omistaa jonkun cd-levyn. Tai vielä säälittävämpää on olla onnellisten cd-r:ien omistaja. Aika suurta osaa musiikista josta itse diggaan ei edes löydy cd:nä vielä. Plussana vielä mainittakoon se että aika harvasta jutusta saa samanlaiset kiksit kuin siitä kun löytää jonkun levyn jota on kauan etsinyt ja hypistelee sitä käsissään ja tsekkaa pintaa missä kunnossa se on, sytyttää kynttilän... kaataa shampanjaa... suutelee... no okei mut eipä tule samaa fiilistä jos löytää netistä mp3:n tai saa cd:n käteen.

Ehkä tulevaisuudessa tulee jotain uutta mihin olen itsekin valmis siirtymään, mutta yksinkertaisesti cd on niin vitun ruma, kliininen, massatuote ja kylmä että en halua olla sen kanssa missään tekemisissä ainakaan vielä. Hiukan sama juttu mp3:sten kanssa.

Loppukäyttäjän, eli bilettäjän, näkökulmasta katsottuna tällä ei ole mitään vitun väliä mistä se musa tulee kunhan tulee. Itselleni tulee kuitenkin heti tuo keräilyaspekti mukaan, joten en voi sanoa että ainoastaan soittamisen kannalta harrastan vinyyliä, keikkoja kun nyt muutenkaan ei ole mitenkään liian usein, joten ehkä ensisijaisesti kategorisoidun keräilijäksi ja vasta sitten soittajaksi. Tai sitten tämä on vaan joku sairas fetissi isoon mustaan kiekkoon tai sitten kompensoin heikkoa miehisyyttäni tjms :)

Tulevaisuudessa uudet formaatit tulevat kuitenkin suorittamaan vallanvaihdon, mutta sitä millainen se on ei tiedä kukaan, eikä sitäkään oliko tässä mun jutussa mitään järkeä.

ps. Kuten joku jo sanoikin niin olen myös itse miettinyt että miksi laitepuolella kaikki yrittävät emuloida vanhoja analogi formaatteja digitaali aikana :)

Hassua.
Avatar
#80 • • rewind Guest

Loppukäyttäjän, eli bilettäjän, näkökulmasta katsottuna tällä ei ole mitään vitun väliä mistä se musa tulee kunhan tulee.



Tästä voisin sen verran sanoa, että nykyään enää satunnaisena bileissä käyjänä en kauheasti arvosta CD-lättyjä soittavaa DJ:tä (sori nyt vaan kaikille). Itseasiassa CD-DJ:stä tulee vähän sellanen wannabe-DJ -fiilis.

Ja onhan se vähän omituista kuunnella etenkin konemusiikkia CD:ltä tai koneelta bittivirtana, siitä puuttuu se maaginen "jokin". Minulle vinyyli on ainoa oikea konemusiikkiformaatti.