Vessajonossa alkoi kuitenkin tapahtua, joku kaveri yritti saada jonon etummaisen huomiota ja päätti tökkästä kevyesti. Se tyyppi ei sitä tajunnut ja luuli takanaseisoneen mustaihoisen olevan syypää ja tökkäs "takas" samantien.. "Vitun neekeri"ä se tökkijäkin siinä huuteli, ja soppa oli valmis!
Mä en siinä vaiheessa ajatellut mitään muutakuin et hei tos tulee turpaan nyt ihan turhaan. Kaikki muutkin oli hiljentyny siinä mun vieressä ihailemaan aitiopaikalta tätä näytöstä. Yritin mennä väliin ja sanoin: "nyt järki päähän". Mut mitäs käy kun tämmönen pujottelukeppi käy jotain kaappia komentaa Oon kesävartija, ja jos poliisi asiaks mun lyönnit menee, niin kortisto odottaa! Enkä muutenkaan ole agressiivista tyyppiä, joten se oli sit aika ykspuolista turpaanottoa. Onneks se ei jaksanu heitellä kauaa (5-10sek) mua kuin tiskirättiä, mut kyl frendien ilmeet oli "ikimuistettavat" kun kömmin ylös polttaa tupakkaa.
Äijät ympärillä sano ensimmäiseks: "Miks sun tonne piti mennä, tosta näki heti et turpajuhlat on tulossa ja viel isoi kavereita, ei mitää tzäänssii". Ja siihen mä et "Entäs sit?". Muuta ei tapauksesta siinä baarissa enää juteltu, mut matkalla jatkomestoille tuli seurueen tytöt juttelee: "Miks sun piti yrittää puuttuu toisten asioihin, ei se sulle ees kuulunu". Enpä vieläkään osannu muutakuin änkyttää et musta on parempi mennä auttaan toista.. mut siihen tytöt: "ethän sä voi tietää et oliks ne jo tapellu aikasemmin?".
Siin vaiheessa mä olin jo niin vittuuntunut et frendi sai selittää mun puolesta: "no kun Mika on vartija,niin kai se halus mennä sentakii, mut olishan siitä työvaatteet päällä tilanne edistyny erilailla (ym sheebaa)"
Eiks se ollu joku 3vko sitten kun joku 17v dude potkittiin hengiltä, vaik ympärillä oli kymmeniä nuoria. ajattelin eka et, okei ne oli jotain avuttomia teinejä .. mut siis omat frenditkin, yksinkö mun väliin pitää yrittää tulevaisuudessakin!?! Se mustelma/ kuhmu on pientä verrattuna siihen että joku kusipää saa olla miten huvittaa.. tai no näin mä asian ainakin nään
Miten on, kuin apinoita täällä ollaan? Vai luterilaista pidättyväisyyttä vai mitämitä?
Jos näät tappelun kaupungilla, niin 1) yrität rauhoittaa tilanteen vai 2) kiristätkö tahtia?