Toma, mainioita torstai-klubeja on toki nähty kautta vuosien. Tarkoitan tuolla, että ylitarjontaa kannattaa pyrkiä välttämään kaikilla mahdollisilla keinoilla ja kun niitä genrejä tosiaan riittää teknon ja housenkin ulkopuolelle, niin mm. [reiv:]:n tapaiset illat kannattaisi imo pyhittää sitten kakkoshuoneiden tarjonnaksi. Näin hommassa säilyy laatu allround.
Vain päättäjäiset Kermassa olivat torstai, muut ovat olleet keskiviikkoja
tähän asti. Pointtini kuitenkin oli se että toimivalla konseptilla ei ole mitään
estettä sille että viikollakin olisi iso puoli auki.
Jep, mm. noi asiat täytyy tietty miettiä ohjelmanteon yhteydessä erittäin tarkasti. Ainahan olis tietysti plussaa jos arkipäivälle saa jonkun varmasti satoja henkiä keräävän tapahtuman. Mun pointti oli siis tuo genrejen laaja levitys ja ylitarjonnan mahdollisimman hyvä ehkäisy, nimenomaan pitkällä tähtäimellä. Täytyy ottaa huomioon, että tällaista HQ:ta ei tässä mittakaavassa ole ennen ollut. Onneksi tarjolle riittää monia hyviä vaihtoehtoja.
Noista Mekaanikon suuntaa-antavista mallailuista voisin epäillä Unityn ja ehkä Ihanankin osallistumisinnokkuutta (itse ainakin miellän nykyisen Unityn vahvoihin puoliin oman, muista erillisen paikan..), muiden luulisin olevan messissä.
Ja mielestäni Samuksen alkuperäinen idea oli kaikelle elektroniselle musiikille pyhitetty klubitila, jota pyritään pyörittämään talouden vaatimalla tavalla, mutta pyrkimättä sen suurempiin voittoihin kuin on tarvetta.
Jeps, talouden jakamista en ole sen kummemmin edes mietiskellyt. Itse en lähtisi rajaamaan edes elektroniseen musaan tuota juttua. Bundolo käyköön esimerkistä..
mahdollinen/välttämätön toinen huone voisi olla lounge -tyylinen ratkaisu jossa soitettaisiin aina letkeempää saundia, esim. ambientia, jazzia, funkia, soulia, downtempoa, broken beatia, hip hopia ja miksei myös r'n'b:tä..
eli kyseessä olisi ns. chillout joka sopisi lähes kaikille musiikkimausta riippumatta, jolloin pääsalin mahdollisesti ei niin kiinostava ohjelma ei välttämättä olisi esteenä poiketa vaikka muutamalle kaljalle.
Kuten jo tuolla ylempänä ehdotin, niin mielestäni juuri tätä kannattaisi välttää. Imo toisen tilan samankaltaisuus vaihtoehtoisemmalla / syvällisemmällä otteella olis paras ratkaisu moneltakin eri kantilta. Mun nähdäkseni sen pienemmän huoneen ei olisi tavoitteenmukaista supistua pelkkään huihai-loungeiluun, vaan nimenomaan ohjelmaltaan yläkerran antia syventävään meininkiin. Näin viedään kulttuuriakin eteenpäin ja samalla tarjotaan jommastakummasta huoneesta yleisgenren (house, hiphop, funk, polkka..) tai yksittäisen artistin takia kiinnostuneille laadukas lisäkannustin tulla mestoille..
Edit: selvempään muotoon..