Yritysmaailmassa näitä sponsoreita tosiaan kutsutaan yhteistyökumppaneiksi. Eli jos joku rafla avoimesti mainostaa ovissaan ja ikkunoissaan hanasta tulevaa olutmerkkiä tai pitää esim. kyseistä liikemerkkiä oven vieressä, tahi vastaavaa, on heillä vahva yhteistyökumppani; tosin en tiedä millaiset on tuet (ilmeisesti rabattia tuotteista tjsp.) ja muuttaako se klubin imagoa keskiolutbaarin suuntaan kovinkin vakavasti.
Jep, sponsori, yhteistyökumppani, asiakas/mainostaja jne. Kaikissa kuitenkin kyse yhteistyöstä, josta molemmat hyötyvät.
Mitä taas tulee klubin imagosta, niin AFAIK, ei kai esim. panimot suorastaan velvoita, että paikan pitäisi näyttää "baarilta", vaan mainonnan voi myös tyylikkäästi :)
Kyllä mä näkisin et yhteistyökumppanina vois toimia joku muukin taho tietenkin, kunhan sillä ois hyvä näkyvyys mestassa.
No noi mulle tosiaan tuli ensimmäisinä mieleen, mutta esim. tekniikkapuolella Thomann tai laitevalmistajat (Pioneer? Vestax?) voisivat suostua yhteistyöhön. Stobet ja tuhkikset taitaa tulla panimoilta helpoiten, joskin idea Iittalan stobeista on aika chic, mutta ei erityisen realistinen ;)
K-Raudan mainoksissa voisi olla asennetta, mutta ei ne kyllä kauhean hyvin sovi klubille, puhumattakaan jostain Tikkurilan isoista logoista. Eikä kyllä jonkun "Peten Teippifirma":n tekstikään oikein ikkunaan sovi.
Eiköhän noita kuitenkin enemmän löydy, kun alkaa miettimään käytännön toteutusta, mutta bisset ja levarit ei luulisi ainakaan olevan ylitsepääsemätön ongelma ;)
edit: Rohkeampi voisi jopa uskaltaa hommata jotain IKEAa sponssaamaan huonekalut jos mestasta tulis sit ilmi et siel on ikean kalut ja se on trendikäs mesta. Tiedä sitten kui hyvin moinen toimis... [tai myyntihenkilökunnalle jonkun vaatelafkan univormu?]
Hmm, olisi hienoa, jos toi toimisi, mutta en keksi ainakaan itse mitään järkevää tapaa toteuttaa tuo. Kalusteet keltasinisiksi tai mielettömät IKEA:n logot sivuille. Ainoa, mistä IKEA:n voisi tunnistaa, on surkea laatu, mutta se nyt ei taida olla hyvä juttu oikein millään tasolla. Enkä usko, että IKEA:n ideaan kuuluisi vastaava sponsorointi ja/tai yhteistyö, joskin sieltä varmaan irtoaisi jonkinlainen tarjous sisustustarvikkeita kilpailutettaessa.
Työvaatetus voisi olla ehkä hieman helpompi toteuttaa tuossa mielessä - jätkille vaan kireet ONLY -topit, hot hot ;)
Oisko jollain jotain muuta, esim. oikeasti toteutettavissa olevaa juttua?
Voin ainakin itse valjastaa ammattitaitoni (esim. tietotekniikan osalta) ja jopa harkita pientä osakkuuttakin, jos vain uskon itse lopulliseen ideaan.
Entä yhteistyö myös hieman erilaisten järjestöjen kanssa? Esim. talo, jossa on alakerrassa klubi, mutta yläkerrassa toimistotilaa eri järjestöille jne. Oranssihan joutuu esimerkiksi kuitenkin piakkoin etsimään taas uutta kotia :)