Regina - Katso maisemaa (suomenk. elektropop)

81 posts, 5 pages, 8,334 views

Avatar
#61 • • Taikakimi Guest
Täähän on ihan helvetin hyvä!

(kuuntelen kakkosversiota toki)

Taustaporinat on ihan ässät, voksut silkkaa kauneutta, dynamiikat just kohallaan, ei mitenkään liian tiukka tai rouhea soundi, itseäni ainakin on alkanut ottamaan viime aikoina aktiivisesti päähän se tapa jolla konemuusikot nykyään vääntävät kaiken maksimaalisen kovalle ja neliöksi, ite ainakin tykkään siitä että on kovat ja hiljaiset kohdat oikeasti kanssa niin.

Mä oon niin teidän fani :D:D

Kaunista konemusaa ei ole koskaan liikaa, ite en koskaan ole jaksanut sitä yleistä vaikeilun ja ankeuden ilmapiiriä mikä elektronista enimmäkseen musiikkia riivaa.

Ja niin, updatenä täs voisi todeta että oli äsken tuossa useampia erittäin eriaisen musamaun omaavia kavereita joille soitin Salakuvaajan ja tän ja kaikki vaati heti saada nää :D

Laulajasta on tullu kommenttia, mun mielestä en vois parempaa kaivata, ihmisillä on laulussakin sama pakkomielle siihen että kaiken pitäisi olla nuotilleen suorassa ja kohdallaan. Mun mielestä vähän rennommalla kädellä tehty kuulostaa vaan aidommalta.

Soundeista sen verran että taustahäröilyt saakin olla kovalla ja S-kirjaimet sähähtää ehkä hiuppa terävästi korvaan, totta.

Kakkosversio on tosiaan rikki, vaadin kokonaista versiota :/
Avatar
#62 • • Ztar Guest
Mullekin putoo Salakuvaaja paremmin, "slovareista" kun nyt muutenkaan en juuri välitä. Mut kivat rutinat taustassa, joka muutoinkin mainio. Laulajan ääni alkaa mullakin nyppiä vaan valtavasti. Tässä sen puutteet tulevat esille enemmän kuin Salakuvaajassa. Jos tää olis mun biisi/ tuo ääni mun ääni, lähtisin leikkimään, häivyttämään puutteita stemmoilla ja useammilla kerroksilla... Ei sen lauluäänen täydellinen tarvitse olla, mutta rohkeampi kylläkin.

Mutta kaiken kaikkiaan: kerrassaan mainiota.
Avatar
#63 • • 200000 Guest
Nyt pitäisi olla koko jööti verkossa.

Laulusta sen verran, että ainakin itse pidän hauraasta ja herkästä laulusta. On mukavaa, ettei se ole syna muiden joukossa, vaan että siitä huomaa että se on laulettu. En halua muuttaa tämän laulusta mitään. S:t vois ehkä korjata, mutta eivät mua haittaa.

Live-setti vois olla teoriassa mahdollinen, jos olisis enemmän biisejä. Ja ehkä myös muutama soittaja lisää.

Onko vielä napsuja tai muuta ongelmaa biisin kanssa?
Avatar
#64 • • mad'ison Guest
söpö kappale,varsinkii toi kertosäe. tää saa mielen rauhalliseks... :excellent:
Avatar
#65 • • sauce Guest
imutin koko kappaleen ja tää on kyllä ku viiniä. soitin tän ollillekkin tossa männe viikkoina, tykkäs:)
Avatar
#66 • • djsakke Guest
Olipas janska raita, grooveakin oli ja aito kasari-tunnelma lauluissa ja sanoituksissa; en tallaista jaksa kovin monta biisia putkeen kuunnella (kasaripoppia tuli radiosta liikaa 80-luvulla) mutta aina yksi hyva kelpaa.
Caro²

Posts: 5,301

#67 • • Caro² Fiilis / SESSIONS2
Kyllä se niin vaan on. Tuo ralli toimii ihan mukavasti. Hitusen kaipasin itse selkeyttä tuohon, mutta ei siinä. Maistuva kappale, lue vaikka noista ylemmistä kommenteista mikä oli hyvää. iha samoilla linjoilla :)
Ante

Posts: 16

#68 • • Ante
Tätä threadia on tullut kyllä seurattua todella tiiviisti, ja nyt uuden version pari kertaa kuunneltuani pitää sanoa, että toimii edelleen ihan tajuttoman hyvin. Mä olen rakastunut tuohon laulajaan :)

Muistaakseni tällaista huomiota yksi demokappale on saanut vain pari-kolme kertaa aikaisemmin (Miss Jarea - joku xxx-polkkabiisi, khatt - Juokse sinä humma ja Cosmicman - I love you).
Avatar
#69 • • _U Guest
Biisiä on tullut kuunneltua useampaan kertaan ja toimii vieläkin (versio 2)! Ainoastaan panostaisin miksaukseen: rummut liian taustalla, padit ja liidit liian päällä ja voksut vähän jossain siinä välillä mutta eivät tarpeeksi päällä jossa niiden pitäisi antamassa tunnelmaa. Eli miksaukseen lisää visioo, mut nämä unohtaen, tämä on erittäin kaunis kappale! Pidän todella paljon! Mut prkl, kun ton kauniin tytön äänen saisi tohon päälle viemään biisiä eteenpäin... nyt hukkuu taustalle ja joutuu liikaa keskittymään. Odotan valmista versiota, mut tällekin kannatukseni annan! Very nice, indeed! :)
Avatar
#70 • • Edited 200000 Guest
Tästä tulee lopullinen versio oksarecords.comin nettilabelin kokoelmalle kaiken kansan ladattavaksi. Kokoelma ilmestyy 6.12. Joten käykääpäs kuuntelemassa miltä kuulostaa. Palautetta voi edelleen laittaa tänne tai sähköpostiin.
Avatar
#71 • • borg nagar Guest
musta tässä ei oo kyllä mitään kehumisen arvosta. tämmöstä peruskauraa. tylsät laulumelodiat ja ankeat saundit. eipä sisältöä ollenkaan. no minkäs teet :(

-borg nagar
Avatar
#72 • • Timo Beast Guest
Oksan kokoelma on viivästynyt hirmu masterointi rumpan takia, eli kokoelma ilmestyy nettiin ennen joulua samalla kuin myös sivut aukeavat.

"18.12.04"

- terveisin oksarecordsin posse :happyroll:

www.oksarecords.com
Avatar
#73 • • RamiR Guest
Vetää kyllä hyvin hiljaiseksi tämä koko Reginan tuotanto:) Todella kovaa kamaa! Olikin toisaalta ajan kysymys milloin joku tekisi tällaista saksamatskua suomeksi:)

-Rami
Avatar
#74 • • Submarket Guest
Todella maistuvaa poppista persoonallisilla elementeillä. Vokaaleista tulee kyllä Ultra Bra totta mieleen mikä ei missään nimessä ole paha. Hieno tunnelma. Pyörii jo viidettä kertaa putkeen <3
Avatar
#75 • • Frame By Frame Guest
Todella maistuva biisi. Soinut päässäkin jo monta päivää joten tarttuvuutta löytyy. :) Taustat miellyttää erittäin paljon.

Tämä "Katso Maisemaa" oli ehdottomasti paras kappale noista kolmesta ladattavissa olevista. Omaa selkeää hittipotentiaalia.

Ainut mikä henk.koht. häiritsee on tämän laulajatyttösen aneeminen soundi. Eli periaatteessa se on sellaista puheen ja laulun sekoitusta ja vielä tylsän laiskalla soundilla. "Katso Maisemaa" oli näistä tavallaan "vaativin" laulumelodiansa suhteen ja selkeää epävarmuutta oli havaittavissa. Jos tällainen laulutyyli on haettu tarkoituksella niin se on asia erikseen, mutta olen kuitenkin sitä mieltä että "Katso Maisemaa" voisi olla hitti hieman puhtaammilla vokaaleilla (ja erilaisen soundin omaavan laulajan ansiosta).

En lukenut aikaisempia kommentteja joten pahoittelut jos vastaavista asioista on ollut jo keskustelua. :)

Joka tapauksessa loistomatskua ja taatusti "erilaista" popmusiikkia.

-Lazy, Frame By Frame-
Avatar
#76 • • 200000 Guest
Kiitos ! :cool: Ymmärrän pointtisi kyllä, mutta tuota on ihan haettu tuollaista "tylsää" laulutyyliä jossa ei ole kovastikaan tulkintaa. Jos tässä olisi joku vahvaääninen ja viimeisen päälle koulittu laulaja laulamassa, olisi musiikki täysin eri tyylilajia. Ja varmasti monien mielestä parempaakin. Mutta sitten se ei olisi enää Reginaa :)
Avatar
#77 • • jorkki Guest
Tuli heti hyvä fiilis, kun kuunteli tän.. Aivan loistava :excellent:
Avatar
#78 • • Miikka Guest
Joo. Hyvä biisi :) Tuli tommone kasari-syna-pop, ei huonolla siis. Menevä kipale :D
Avatar
#79 • • omniholic Guest
Regina oli livenäkin yhtä ihq.
Avatar
#80 • • 200000 Guest
Kiitos kaikille Semifinaalissa paikalla olleille! Erityiskiitos eturivin huutelijoille :)