Regina - Katso maisemaa (suomenk. elektropop)

81 posts, 5 pages, 8,328 views

Avatar
#41 • • J.Cage Guest

Ihmettelen vaan että mistä syystä porukka täällä tätä Reginaa niin kovasti hehkuttaa :confused: Biisit kaipaa rankalla kädellä tuottamista ja laulaja on...hmm..onko se laulaja oikeestaan jos tulkintaa ei ole ja kaikki nuotit on vedetty robotinomaisesti suoriksi? Tai sitähän näissä on varmaan yritettykin?



Must tässä Reginassa on just hyvää tuo "räkäinen" soundi, paremmalla tuottamisella nää biisit ei välttis toimis yhtä hyvin. Laulaja on ihan ok, joskin joissain kohdissa huomaa että laulutaidonrajat tulevat vastaan. Mutta edelleen olen vahvasti sitä mieltä että tämä on paras biisi Plattarin demotracks osastolla ikuna.
Avatar
#42 • • 200000 Guest
Pitääkin tutustua CJDaftin biiseihin ;) Tuotanto on tuossa niin kohdallaan kuin sen haluankin olevan. En halua tehdä mitään konemusiikin Totoa jossa on kaikki vimosen päälle kliiniä. Enkä myöskään mitään trancea tai vastaavaa. Vihaan trancea. Sen myönnän, että teknisesti tuota voisi vielä hinkata, ja niin aionkin tehdä täällä ilmoilla olleiden juttujen perusteella.

Ajattelinkin että kohta joku pistää tänne vähän vastavirtaan kommenttia, mutta ihan hyvä niin! On hienoa, että täältä kuitenkin löytyy tyyppejä jotka ovat tajunneet mistä tässä on kyse!

Ja laulaja on mun mielestä ihan huippu! Joku Anastacia pilaisi kappaleen totaalisesti. On muuten ihme, että aina kun lauletaan suomeksi vedetään esiin samuliputrot ja ultrabrat.
Avatar
#43 • • CJDaft Guest

Pitääkin tutustua CJDaftin biiseihin ;)



*reps* tuo olikin tiedossa jo peräti ... :laugh:

Tuotanto on tuossa niin kohdallaan kuin sen haluankin olevan. En halua tehdä mitään konemusiikin Totoa jossa on kaikki vimosen päälle kliiniä. Enkä myöskään mitään trancea tai vastaavaa. Vihaan trancea. Sen myönnän, että teknisesti tuota voisi vielä hinkata, ja niin aionkin tehdä täällä ilmoilla olleiden juttujen perusteella.



Hui, kukas täällä Totoa oliskaan kaivannut! Täällä porukka yleensä pyrkii niin sairaalloisesti täydellisyyteen että ihmettelin kummasti suorastaan että miten kaikki voi tällaisesta "epätäydellisestä" tykätä :)
Eikä musiikin pidäkään olla täydellistä, jos on rosoa ja säröä niin hemmetti sitä pitää sitten olla riittävästi! Kliinisyys ei sovi kenellekään myöskään. Parannettavaa toki aina löytyy ja sitä _minun mielestäni_ tässä tekeleessä oli...mut nää on aina makuasioita. Mielestäni Reginaa voisi tuottaa eteenpäin [/] tuosta. Ei siitä sen enempää.

Ajattelinkin että kohta joku pistää tänne vähän vastavirtaan kommenttia, mutta ihan hyvä niin!



Jonkunhan se oli tehtävä :laugh:

CJDaft
Avatar
#44 • • crc Guest
Meitsi kyl tykkää.. Mahdottoman herttanen toi kertosäe! :)

Muakin vois Juhan tavoin kiinostaa tuo remixaaminen. Eikä sillä siis oo tämän biisin masteroimisen/viimeistelyn kanssa mitään tekemistä, vaan uuden näkemyksen tekemistä ko. biisistä. :)
Avatar
#45 • • 200000 Guest
Tuossa hieman uudempaa versiota (toivottavasti on oikea tiedosto):

http://personal.inet.fi/luonto/lek/Regina-KatsomaisemaaII.mp3

Mitään radikaalia ei ole tapahtunut. Kompressoreita, tasoja ja eq:ta on hieman ruuvailtu. Koitin ottaa huomioon täällä esitetyt puutteet. Muutamia kysymyksiä:
Ovatko korjaukset vieneet kappaletta parempaan suuntaan?
Vieläkö on (teknistä) huomautettavaa?
Ja saako nyt sanoista selvää?

Kappale kuulostaa näillä AKG K 271S:illä ja Neareilla ihan kivalta ja olen kohtalaisen tyytyväinen.
Avatar
#46 • • J.Cage Guest
Tässä uudessa versiossa on vasemmassa kanavassa siellä sun täällä pieniä napsahduksia ja lisäksi biisi loppuu kesken/sitä ei ole feidattu... Muutokset eivät ole mielestäni mitenkään mullistavia, tosin olin ihan tyytyväinen jo ekaan versioon.
Avatar
#47 • • rewind Guest
Kyllä tämä uusi vähän raikkaammalta kuullosti, ei mielestäni kaipaa juuri säätöä enää. Lopusta tosiaan puuttuu fade out.
Avatar
#48 • • Gnizhak Guest
Tainnu jäädä sendi kesken tonne serverille tai muuten katkennut tosiaan. Loppu jää uupumaan hyvältä kuulostaa kuitenkin.
Avatar
#49 • • ken-guru Guest
Mulla nousi ihokarvat pystyyn kun kuuntelin tätä. Tämä on siis hyvä asia.

Pirun kivaa poppia. Joku taisikin mainita aiemmin että suuria yhtäläisyyksiä karkkiautomaattiin/tv-resistoriin havaittavissa.
Avatar
#50 • • rhedlund Guest
tarvii kyllä nostaa hattua. aivan helmi biisi!
Avatar
#51 • • sauce Guest
tää on niitä piisejä mitkä vissiin aukee vasta ku kuuntelee kevyesti enemmän. nyt jo pidän, liekö sitten tän uuden version selkeys tehnyt myös osansa.

alapää tosin ei ehkä vastaa ihan mun makua, mutta se onkin imo.

*edit*
(siiis, mikäli jäi epäselväksi, niin muut ajatukset ei ole. ne on apsoluuttisii totuksii :laugh: )
Avatar
#52 • • Kalle Karvanen Guest
Uudesta versiosta sen verran että sanat ovat tosiaan hieman selkeytyneet (eivät kyllä olleet hirveän utuisia alkuperäisessäkään), mutta nyt itseäni alkoi kovasti vaivaamaan s-kirjain, joka suhahtaa aika kovaa korvaan. Alapäähän toivoisin vielä hiukan enemmän pontta. Mitään radikaalia ei tosiaan ole tullut lisää/jätetty pois.
Avatar
#53 • • master bator Guest
Ei pudonnu mulle.
Avatar
#54 • • axo Guest
Ihan jees poppia niin kuin oli Salakuvaajakin
Avatar
#55 • • dr_pron Guest
Toisaalta äärimmäisen hyvä kappale. Voxut nätit, äänimaailma ok. Perusasiat hyvin hallussa --- voisinpa sanoa samaa.

Toisaalta, äärimmäisen rasittava viisu. Liian poppia ollakseen kunnon häröilyä. Liian häröilyä ollakseen poppia. Taustarutina tunkee liiaksi esille. Siihen keskittyy, mutta se ei kehity mihinkään suuntaan. Tämähän suorastaan huutaisi jotain rumpulaukkoja, vocoderia tms. mukaan. Nyt tämä on kuin esileikki, jonka päätteeksi muija muistaa vakituisen poikaystävänsä ja häipyy muille maille. Lisää rouheutta ja rohkeutta. Ei saa jäädä tuleen makaamaan.
Avatar
#56 • • kytkönen Guest
mun mielestä tällästä poppia vois tulla radiosta enemmän <3
Avatar
#57 • • 200000 Guest

Nyt tämä on kuin esileikki, jonka päätteeksi muija muistaa vakituisen poikaystävänsä ja häipyy muille maille.



Se tässä on oikeastaan ideakin. Tehdä kilttiä musiikkia. Tuhmaa kun on jo tarpeeksi (Adult, Miss Kittin, Peaches,...)
Avatar
#58 • • sixtus Guest
Minä tykkäsin myös. Mukavan kuulonen äänimaisema ja tunnelma noin ylipäätänsä. Jos jotain parannusta pitäs tehdä niin ehkä noi vokaalit sais tulla vielä astetta selvemmin esille.. Kaksioon kun tätä on osa verrannut niin tämä pieksee kyllä niiltä kuulemani tuotokset mennen tullen! Radiokamaa siis ehdottomasti :)
Avatar
#59 • • muffler Guest
toimii! todella hyvä. Reginan pitää tehdä albumi!

:)
Avatar
#60 • • Zeraf Guest
Periaatteessa kelpo kipale, siis kiva melodia. Ensin biisi ei oikeen tippunu, toisen kerran kuunnellessa kuulosti paremmalta ja kolmannella kerralla alko ärsyttämään, lähinnä laulaja, joka kuulostaa jotenki, tota, yksinkertaiselta jos näin voi sanoa. Liian heiveröinen ääni (jää vieläkin liikaa taustalle) ja lapsenomaisen lapsellinen laulutapa. L, R ja S (sähähtävä diskantti) kirjaimien artikulointi ei ollu mun makuun. Jossain vaiheessa tuli Zen Cafe mieleen (laulumelodian kulku + verbaliikka), joka on mielestäni huono asia. Hyvä et on sentään persoonallista, jakaa kyllä mielipiteet jyrkästi...

Yhteenveto: Laulaja vaihtoon, tosin en tiedä ketä tilalle, koska laulumelodia ja ääni oli kuin sisaruksia.