paras taktiikkahan on aina käydä eka vähän tutkiin missionii, sit kerätä sitä varten tarvittavat matskut ja savettaa lähimmälle hideoutille. Kun on oikeet kamat siihen ei yleensä suttaannu kauheen montaa yrityskertaa.
Yleensä etukäteistiedustelu ei onnistu sillä tehtävät ovat joko kellotettuja tai kuten tuossa Voodoossa niin itse pelipaikka paljastuu vasta tehtävän kuluessa ja sekin on lukittujen porttien takana. Tsekkasin muuten nyt sit maastontiedustelulla ne portaat : kun olin kiivennyt ne ylös niin MISSION FAILED koska olin hiippaillut lilian kauas virittämättä vielä pommeja. :mad:
Sekin vaikuttaa ihan älyttömästi, että paljonko on 'muuta kaupunkia' tehtynä näitä missioneita tahkoon lähtiessä. 150+150 Health & armour auttaa kovasti, kuten infinite run, tai vaikka helikopteri.
Tollasia bonuksia ei normaali sunnuntaipelaaja Vice Citystä ikinä kyllä bongaa :) Joskus ala-asteikäisenä sitä vielä jaksoi hullulla vimmalla koluta Gauntletin kaikki ziljoona kenttää läpi mutta nyttemmin esim. Vice Cityn juokseminen läpi talo talolta ei kuulosta enää niin mielenkiintoiselta. Helikopterinkin löysin vasta FAQ:sta tsekkaamalla..
Melkein missä tahansa tehtävässä pystyy vielä just pakoreitin suunnitteleen vaikka etukäteen ja viemään sinne vaikka auton tai helin venttaan.
Oon kyl huomannut et ainakaan PS2:lla ei onnistu - monesti kun jättää auton jemikseen tehtävään mennessä niin se onkin sitten mysteerisesti kadonnut kun tulee takaisin, eikä suunnittelussa näinollen oikein voi laskea sen varaan. Samoin esim. Vercetti Estaten katolta löytyy
joskus helikopteri mutta en ole vielä pystynyt selvittämään millä logiikalla se määräytyy, ja haitilaisten vs. kuubalaisten joukkotappelu -snipertehtävässä löytyy katolle mennessä
joskus se aijanhidastuspilleri jota ilman tehtävä tuntui melko mahdottomalta, jne.
Eli imo ihan riittävä toi savetussysteemi ja vesittäis vaan pelin ilon jos sen vois tehdä mihin vaan tai jos olis jotain oikoreittejä. Ei olis välttis niin kovaa motivaatioo edes selvitä 'tiukoista paikoista' jne. Oikeesti tollanen savetus alkaa nostaan verenpainetta vasta jossain Final Fantasy tyylisis jutuis joissa voi oikeesti olla takana ziljoona kilometriä kävelyä ja muutama item kerättynä, joistakin voitetuista dark aeoneista puhumattakaan. VC on ihan breeze sellasen rinnalla.
Niin, kyllähän Rockstar on varmaan tutkinut että millaisen tallennussysteemin pelaajat haluavat. Omasta mielestäni se on kuitenkin keinotekoista vaikeusasteen lisäämistä kun pelaajaa pallotellaan turhilla (ikäänkuin pelaaminen sitten ei sinänsä olisi turhaa.. heh) ajeluilla ja saman toistolla.
Sellaisissa peleissä joissa asiat on toteutettun mun mielestä hyvin on pelatessa miellyttävä jännitys päällä ja sellanen "ihan pakko koittaa vielä uusiksi" -fiilis, VC:ssä taas tuo systeemi aiheuttaa ihan aitoa v*tutusta mikä ei välttämättä ole se fiilis minkä haluaisi kokea kun työpäivän jälkeen rentoutuu Pleikan ääressä.
Noh, mutta makuasioitahan nämäkin ja eihän sitä kukaan pakota pelaamaan.. just my 0.002 cents. ;)