just my 50 cents..
ja HUOM: tämä on ihan yleistasoinen läppä, ei erityisesti suunnattu kenellekään tämän keskustelun osallistujalle. :)
37 posts, 2 pages, 6,305 views
Eli kontekstina oli mielestäni alunperin Analla ja sitten itelläni pohtia miten nykyoloissa voi saada kunnolla keikkoja, ei suinkaan vaahdota dj:n ja tuottajan roolien yhdistämisen loistokkuudesta.
Eli kontekstina oli mielestäni alunperin Analla ja sitten itelläni pohtia miten nykyoloissa voi saada kunnolla keikkoja, ei suinkaan vaahdota dj:n ja tuottajan roolien yhdistämisen loistokkuudesta.
jeps, näin arvelin ja olen tuossa samaa mieltä. :cool:
ja topicciin viitaten (jos jäi jollekin epäselväksi :D ), tuo 'pakko-tuottajuus' mun mielestä ainakin mättää.. vähän niinku olis pakko olla missi-finalisti, että voisi olla tv-juontaja..
..niinjoo, itse aloin tuottamaan omaa matskua kakstoistavuotiaana
amigan trackerilla, ja levyjä aloin soittelemaan vasta muutama vuosi sit-
ten, pointti oli lähinnä siinä että hommasta pääsi nopeasti jyvälle ja se
vei heti mukanaan.
vei heti mukanaan.
Tämä selittää monia juttuja kirjoittamissasi teksteissä. Kannattaa myös itse huomioida se, kun ottaa noinkin voimakkaasti kantaa.
Ana, sulla tuntuu olevan joku tarve nostaa musiikin tuottaminen dj-toimintaa ylevämmäksi asiaksi. Mistä moinen?
vei heti mukanaan.
Tämä selittää monia juttuja kirjoittamissasi teksteissä. Kannattaa myös itse huomioida se, kun ottaa noinkin voimakkaasti kantaa.
Käsittelin tuossa aihetta lähinnä stara-aseman kan-
nalta, jonka saavuttamiseksi pelkkä levyjensoittotaito ei näytä riittävän,
ainakaan perinteisillä dj-aloilla. Turntablismi, kuten mainitsin, on asia erik-
seen. Tanssimusiikki-DJ taitaa tarvita aikamoisen liudan julkaisuja
noustakseen varteenotettavaksi deejiiksi, vai olenko väärässä? Itselleni ei
ainakaan tule kovin montaa stara-deejiitä mieleen, joka vain soittelee.
Ok. Useat tätä aihetta sivuavat kirjoituksesi ovat vain olleet hyvin yksipuolisia ja dj näkökulmasta suppeita, joten ymmärtänet asiaan puuttumisen.
Mikä tässä touhussa mättää?
Vastaus: proge jätkät ja niiden pakonomainen tarve saada samat levyt kun jumalallaan eli Digweedillä.
Tietysti riippuu ketä pitää arvossaan jne. mutta tutkimukset voi aloittaa vaikkapa Francis Grassosta, David Mancusosta, Larry Levanista
Nykydj:t voi kokeilla biittimiksata soul-, funk- ja discolevyjä sellaisilla levareilla, joissa ei ole pitchiä.
Noille kavereille se oli arkipäivää.
No eikos Mancuso ollu just tunnettu siita et se soitti aina biisit kokonaan eika miksannut, vaan enintaan feidasi varovaisesti.