Suomi on ihmeellinen maa. Jos joku ulkomainen liike hoitaa asiat omalalla, erilaisella tavallaan, viimeistään kansalaiset puuttuvat siihen, jos valtio sitä ei tee. Suomi on euroopan pohjois-korea.
Tässäkin nyt tehdään kärpäsestä härkänen - onko sillä nyt suuremmassa mittakaavassa merkitystä, pitääkö se kuitti olla joka tomaatista vai ei? Juuri tällaisten ihmisten vuoksi suomalaisia holhotaan niin helvetisti, juostaan hädissään päin seiniä kun kukaan ei kerrokaan miten asiat tulee aina tehdä.
Jaa.
Mun mielestä sitä pohjoiskorea-fiilistä on
eniten just siinä tavassa jolla ko. työnantaja
yrittää kontrolloida työntekijöitä.
Totta helvetissä se on järkeenkäypää
että työntekijöiden varastelua ennaltaehkäistään
tavalla tai toisella vähittäistavarakaupassa,
mut se että työntekijää yritetään estää
liittymästä ammattiliittoon jne. tai että työntekijät
ei sais kertoo toisilleen sukunimiänsä niin
menee jo vähän liikaa tonne Panopticon-osastolle.
No tavallaan pointti on hyvä, mutta kaikki työntekijät ovat käsittääkseni hyväksyneet nämä Lidlin ehdot - näistä täälläkin mainituista asioista (mm. Ammattiliittoon liittymis kielto) on mainittu jo työpaikkailmoituksessa. Mun mielipide on vain että tällainen on turhaa jeesustelua, hoitakoot asiat miten hoitaa. Mun mielestä erilaisuus on aina tervetullutta, jos sillä sitten saadaan esim hinnat poljettua alas. Mutta tällaisten asioiden sijaan voitaisiin puuttua oikeisiin järkeviin ongelmiin - vaikkapa suomalaisiin mielipidevankeihin (uskomatonta, kun on 2000-luku) tai vaikkapa nettisurffailuun käytetty työaika (oikea kansantaloudellinen ongelma) - huonoja esimerkkejä tosin.
Edit: Höh, täähän olikin freestyle..pitäis haistattaa paskaa tms.. :P