meetvurstia
tonnikalaa
karjalanpiirakoita
44 posts, 3 pages, 10,372 views
- Puolikas pullo sange de toroa
(ilmauskorkilla)
kylmässä säilyy paremmin ja kun pullosta on vielä imetty ilma pois niin
viini säilyy viikkoja ilman minkäänlaista maun menetystä :)
-tomaatteja
Heps! Tomaatteja ei muuten kannata säilyttää jääkaapissa.
Tämä siksi, koska 95% suomessa myytävistä tomaateista on ostohetkellä raakoja, eivätkä ne kypsy millään pimeässä jääkaapissa. Tomaatin maku on myös huoneenlämpöisenä huomattavasti parempi.
Mäyräkoiran pahvit
Six packin pahvit
Mäyräkoiran pahvit
Six packin pahvit
Ai jollain muullakin on tapana jättää pahvit jääkaappiin pitkäks aikaa :D
Mäyräkoiran pahvit
Six packin pahvit
ei ainoastaan jääkaappiin, mulla pyörii niitä yleensä pitkin kämppää! :D
jostain syystä tänään ei ollut yhtään keikypahvia jääkaapissa.
Ha, Kontulassa asuessani mulla oli varmaa Suomen kallein boardinauha. Karhun sixpakeista kyhatty. Siin oli menny karhu poikineen. Tai oikeastaan ne poikaset vaan.ei ainoastaan jääkaappiin, mulla pyörii niitä yleensä pitkin kämppää!
- Puolikas pullo sange de toroa
(ilmauskorkilla)
kylmässä säilyy paremmin ja kun pullosta on vielä imetty ilma pois niin
viini säilyy viikkoja ilman minkäänlaista maun menetystä :)
tämä nyt varmaan kuuluisi enemmänkin tonne tyhmät kysymykset
topiikkiin, mutta mistä tuollaisia ilmauskorkkeja saa?
Tuollaisen pumpun ja jääkaapin avulla ainakin joidenkin asiantuntevien tahojen mukaan hyvä viini saattaa säilyä jopa kuukausia ja maku ei kärsi :)
Eikos viini rupee huoneenlammossa muuttuu etikaks helpommin ku jaakaapissa?joku ainesosa siit menee pilalle liian kylmässä ja siit tulee kitkerää.
Tuollaisen pumpun ja jääkaapin avulla ainakin joidenkin asiantuntevien tahojen mukaan hyvä viini saattaa säilyä jopa kuukausia ja maku ei kärsi :)
Tota, punaviiniä ei kyl silti sais pitää jääkaapissa. Säilyy huoneenlämmössä tollasen ilmauskorkin kanssa ihan yhtä hyvin, mut joku ainesosa siit menee pilalle liian kylmässä ja siit tulee kitkerää. Valkoviinitkin pitäis säilyttää lämpimässä (about 10-18 astetta) ja jäähdyttää just ennen juomista, mieluiten wine coolerilla.
Tosin toi nyt merkkaa enemmän pitkäaikaiseen säilytykseen, mut silti jääkaappi on väärä paikka punaviinille.