Keskustelua Finnish Club Awardsista

62 posts, 4 pages, 5,966 views

#21 • • Hansu Guest

Sainks mä ees yhden äänen jostain ?!? :)

_o/
#22 • • Juha Vilkamo Guest

Jos ihan rehellisiä ollaan niin luonnollisesti itseäkin tuo oma sijoitus tuottajakategoriassa pikkusen harmittaa, totta ihmeessä. Jos muuta väittäisin niin kukaan tuskin uskois :) Mutta olin hieman järkyttynyt jo siitä etteivät esimerkiksi Super8 tai Cosmicman olleet edes tuottajaehdokkaina.

Mulle kelpais sekin että koko awardsit keskitettäisiin jatkossa vain kiksuun ja polkkaan koska oletettavasti nämä pollit ovat keskimäärin lähimpänä sydäntä juuri näiden isoihin juhliin painottuvien tyylisuuntien edustajille. Järjestetään sitten vaikka varjoawardsit teknolle tai dubille tai junkalle tai ambientille jos jotakuta oikeasti kiinnostaa. Ei noita eri tyylisuuntia voi istuttaa samaan kategoriaan muuten kuin väkisin.

Mua ei harmittanu vaikka olin viimeinen nominaateista samassa kategoriassa. Kisailtiinkin tossa irkissä jipsun kans kyseisestä sijoituksesta. :) Mun defaulttitaso oli nolla joten kaikki äänet olivat vain plussaa.
#23 • • Miika Kuisma Guest
joo.. toivottavasti kaikki ei nyt pidä mua kiittämättömänä kusipäänä tai jotain :scared: Olen todellakin erittäin tyytyväinen jokaiseen saamaani ääneen. Tavoite oli vain laitettu korkeammalle, eli viimevuoden tasolle. Ei mun "pettymys" sen kummempaa siis ole.
#24 • • Tres Guest

Ja tämä "väärät voitti" on vaan ruikutusta. Politiikan saralta voisi tuoda sanonnan "demokratiassa kansa saa mitä ansaitsee".

Ei oo kylläkään ihan sama asia, tällä
ei oo mitään tekemistä sen kanssa
kuka käyttää valtaa seuraavat
4-6 vuotta ;)

Tässä vaalissa lähinnä voittajat saa
mitä ansaitsee, sellaselta yleisöltä
jonka ne ansaitsee.
#25 • • Juho Kahilainen Guest

Ei noita eri tyylisuuntia voi istuttaa samaan kategoriaan muuten kuin väkisin.

Olen Juhan kanssa tästä täysin samaa mieltä. Vien ajatusta vielä hieman pidemmälle ja totean, ettei noita musatyylejä voi istuttaa edes samoihin bileisiin. Mun mielestä koko elektroninen musiikki on jo sen verran sirpaloitunut, etteivät kaikki genret vain yksinkertaisesti mahdu saman katon alle (paitsi kuin väkisin tai valheellisella plur-hengellä).
#26 • • JimmyD Guest

Mun mielestä koko elektroninen musiikki on jo sen verran sirpaloitunut, etteivät kaikki genret vain yksinkertaisesti mahdu saman katon alle (paitsi kuin väkisin tai valheellisella plur-hengellä).

No onhan noita poikkeuksia ollut ja hyviäkin esim kolmio kasmasiineilla toimi tosi hyvin.
Toisaalta nää awardsit on niin turhat että... ihmiset äänesti niitä ketkä toivoivat voittavansa, joten demokratia on toteunut ja jälkikäteen on turha kitistä että miksi se ja se voitti sitä ja tätä. plur :)
#27 • • Timmo Guest

ohi aiheesta vähän:
stealthunitin messboard on kyl ihan kipee, esim tämä threadi:

Huhhuh mitkä naurut!!! :D
#28 • • tuitui Guest
Stealthunit :heart:
#29 • • JsL Guest

Ei noita eri tyylisuuntia voi istuttaa samaan kategoriaan muuten kuin väkisin.

Eikö palkintoja voisi jakaa genreittäin? Orkideahan voittaisi joka vuosi "best trance dj of the year" pystin, mutta muissa olisi jo jotain mielenkiintoa.
#30 • • akir0 Guest
Toinen vaihtoehto mitä itte mietin oli se, että Awardseissa olis joku Assemblyjen tapainen "skene-porukka", jonka jokainen ääni on nelinkertainen normipulliaisiin nähden.

Ainakin parin viime vuoden kokemuksella tää on muuttanut tuloksia Arsemblyillä parempaan suuntaan (täydellistä tulostahan ei edes ole).
#31 • • Miika Kuisma Guest
entäs jos äänestyksessä laitetaan nominaatit parhausjärjestykseen. Eka saa 5 pistettä, viides saa yhden.
#32 • • ---[-]--- Guest
Kehäpäätelmiä Awardseista eli erilaisia vaihtoehtoja toteutustapaan.

Diktatuuri: FM latoo ehdokkaat tiskiin ja päättää voittajat. Toimintamalli voi olla ehkä hieman lattea, mutta varmasti asiantuntevampi kuin se, että kansa päättää. Voittaa demokratian selkeästi, vaikka FM olisikin omien intressien ohjaama.

Arpa: Oikeudenmukainen ja rehti tapa. Asiantuntemukselta samaa luokkaa kuin nykyinen systeemi. Ongelmia kuitenkin sen suhteen, että kuka päättää nominaatit. Voittaa silti demokratian.

Viisaiden neuvosto: Kuka päättää sen, että kuka on viisas? Miten voidaan välttää se, että viisaat eivät olisi omien henkilökohtaisten ambitiojen ohjaamia? Euroviisujen kaltainen malli on ainakin katastrofaalinen.

Yleisö ja viisaiden neuvosto: Suhteellisen yksinkertainen malli. Viisaiden neuvosto päättää nominaatit ja kansa äänestää. Lopputulos on lähellä nykyistä.

Ilman auktoriteettiä: Määritellään vuoden klubin, vuoden djn jne jne kriteerit. Eli esim. paras klubi on se, missä käy eniten väkeä. Vuoden tuottaja on vaikkapa se, kenen levyjä myydään eniten. Ongelmia tuottaa se, että kuka määrittelee kriteerit.

Nykyinen systeemi: syntax error
#33 • • ---[-]--- Guest

Minulta muuten kiitos kaikille mua äänestäneille, oli iso yllätys tuollainen äänimäärä. :)

Äänestin sua. Tosin ilman asiantuntemusta! :D
#34 • • akir0 Guest

entäs jos äänestyksessä laitetaan nominaatit parhausjärjestykseen. Eka saa 5 pistettä, viides saa yhden.

Pohdin tätäkin, mutta mun mielestäni saattaa vaan vääristää tuloksia edelleen. Normi-äänestäjä kun tietää Best Producer-kategoriasta _ehkä tuurilla_ just sen yhden nimen, jonka kuuli kaverin siskon kummilta ja antaa sille sit 5 pistettä ja muille 0.
#35 • • zAo Guest
Järkevimmältä kyllä tuntuisi jokin asiantuntija-raati, jonka
rinnalla olisi yleisöäänestys. Eli vrt. missikisat, tuomaristo
päättää voittajan, mutta myös yleisöllä on mahdollisuus
äänestää omaa suosikkiaan.

Itseäni ainankin häiritsi esim parhaimman flaijerin tittelin
päätyminen Säteen bileille. Vaikka sinällänsä ihan tyylikkäät
flaikut, mutta graafisen suunnittelun kannalta niissä ei ole
mitään erikoista.

Tietenkin tässä päädytään ongelmaan, miten
määritellään kriteerit parhaimpaan sijaan.
Esim juuri flaikkujen kohdalla: otetaanko huomioon flaikun
graafinen tyylikkyys vai se onko flaijeri kenties houkutellut
kyseiseen klubiin/bileisiin lisää ihmisiä

Mutta kannatan kuitenkin raatia, joka päättää voittajan.
Tämän rinnalla säilyisi yleisöäänestys entisellään, jotta
nähtäisiin myös suuren yleisön kanta.
#36 • • Jukka I Guest
Tai sitte vaan lakkautetaan koko roska. Erityisen hyvät klubit/dj:t/artistit jne. saavat kyllä palautetta mm. näiden sähköisten kanavien kautta ja tietävät kyllä itse jos ovat alansa parhaimmistoa. En näe mitään arvoa siinä, että näitä lähdetään väkipakolla rankkaamaan johonkin mielikuvitukselliseen järjestykseen, vain koska on saatava "voittaja".

Jos tätä nyt on pakko jatkaa, niin ainakin palkinnot vois jakaa genreittäin. Tällöin yleisöäänestyskin vois toimia, kun suositummat genret eivät aina jyräisi marginaalisempia.
#37 • • JussiS Guest
Periaatteessa ainoa tapa johon tätä voisi muuttaa, on valitsijaraati, johon kuuluisi suuri joukko (n. 20-40) klubielämän vaikuttajia (dj:t, promoottorit, skeneparrat), jotka päättävät jokaisen kategorian voittajan keskenään, epäselvissä tapauksissa äänestetään.

Sinänsä kansanvaali on "totuudenmukaisin", tai ainakin se paljastaa mitä mieltä kansa on asiasta, mutta edelleen nämä "pienemmät kategoriat", joista perusäänestäjä tuntee hädintuskin kaksi nimeä, joutuvat syrjityksi helposti.

Koska muuten lopulliset tulokset tulee?
#38 • • A-E Guest

Jos tätä nyt on pakko jatkaa, niin ainakin palkinnot vois jakaa genreittäin. Tällöin yleisöäänestyskin vois toimia, kun suositummat genret eivät aina jyräisi marginaalisempia.

Kannatan tätä genre kohtaiseen järjestelmään siirtymistä, koska vain sitten nähtäisi oikeasti ketkä ovat oman genrensä arvostetuimpia dj:tä, artistejä ja jne. Näin ei jäisi mitään jossittelun varaa kenellekkään.
#39 • • ---[-]--- Guest

Kannatan tätä genre kohtaiseen järjestelmään siirtymistä, koska vain sitten nähtäisi oikeasti ketkä ovat oman genrensä arvostetuimpia dj:tä, artistejä ja jne. Näin ei jäisi mitään jossittelun varaa kenellekkään.

Ongelmia tulee vastaan vain siinä, että miten genret määritellään. Jo nyt on määritelty vissiin jotain 2000 eri genreä. Sanomista tuntuu tulevan aina. Sitä ei voi välttää. Mun mielestä konkreettinen parannusehdotus olis se, että vähentäis nominaatteja. 5 ois ihan tarpeeksi.
#40 • • Jukka I Guest

---"]Ongelmia tulee vastaan vain siinä, että miten genret määritellään. Jo nyt on määritelty vissiin jotain 2000 eri genreä. Sanomista tuntuu tulevan aina.

Ei tietenkään mitään liian hienojakoista. Vaikkapa karkeasti näin:

1. trance
2. house (proge, tech, garage, deep yms.)
3. tekno (sis. elektro)
4. psyke
5. drum'n'bass (+kaiken maailman breiksit)
6. hardhouse, hardtrance yms.
7. hardcore/gabber alagenreineen
8. ambient, chillout, jazz-vaikutteinen tavara

Eihän tosta ikinä täydellistä saa mutta tollanen karkea karsinointikin olis jo 8 kertaa parempi kuin nykykäytäntö.