Bussi ja paperirullat!

67 posts, 4 pages, 8,591 views

#21 • • osenoko Guest

Mä en ehkä kuulu ylipäätään noiden lehtien
kohderyhmään, mut joka kerta ällistyttää
et just ne kauneimmat, älykkäimmät ja
lupaavimman tulevaisuuden omaavat
henkilöt kuolee. :scared: Ihan niinku se
olis vähemmän traagista jos se turmassa
menehtyny olis ruma ja tyhmä.

Meinasin aikaisemmin kirjoittaa tismalleen saman ajatuksen ilmoille, mutta pohdittuani asiaa tulin siihen tulokseen että kyllähän se tässä klassisen länsimaisen hyvinvointivaltion väestöpyramidin omaavassa kvartaalikapitalismin vanhainkodit-kohta-täynnä-tuottamattomia-mummoja -maassa niin onkin. Siinäpä vasta tragedia.

Rauha kuitenkin omaisten ja läheisten surutyölle.
#22 • • Juki54 Guest

Nimenomaan. Itsekään en ole vielä htään juttua lukenut, mutta äsken kioskilla käydessäni iltapäivälehtien lööpit nostivat kyllä ihokarvat pystyyn.

"Elina lähti niin iloisena"
"Han oli kaunis kuin ruusunnuppu"
"Turmaa kuljettaneen bussikuskin poika: "Ei kai se ollut isin bussi?"

Kyllä mielestäni ihmisten pitäisi antaa hoitaa surutyönsä muualla kuin lehtien palstoilla.

Just näin.

Mulla oli täysin samat ajatukset kun lööppejä luin.
#23 • • Ana-- Guest

Just näin.

No, ois aika luonnotonta todeta lakonisesti lehdessä että vastikään lähtenyt
nuorikko oli oikeastaan luonteeltaan itsepäinen, ilkeä ja tyhmäkin vielä -
sitäpaitsi hampaat olivat vinot ja näkö huono. Eikä ominaistuoksussakaan
ollut kehumista.

Mitä tohon rekkakuskin rankaisemiseen tulee, niin vaikka kaveri on var-
masti erittäin järkyttyny ja pahoillaan et cetera, oon mä ittekin aika mon-
ta kertaa kironnut sitä miten joku lihapiirakkaa mutusteleva Rane lässyt-
tää kännykkään samalla kun ajaa nelkyktonnista yhdistelmäänsä ah-
taalla tiellä kolmen metrin päässä mun takapuskurista 80 km/h kuuden-
kympin alueella. Rekkakuskit kaipais usein vähän enemmän ajoasenne-
ja liikennekasvatusta, mutta kun se oma auto on sellanen maanteiden
jyrä ettei koskaan oikeastaan käy mitään vaikka kuinka pahasti mällättä-
isiin, niin ei äijiäkään pelota. Onnettomuustutkijat on tällä hetkellä sella-
sessa mediapaineessa, että varmasti suhtautuvat tähän toimenksiantoon
vakavuudella ja toivottavasti onnistuvat selvittämään onnettomuuteen
johtaneet seikat.

Sitten voidaan kattoa mistä johtui. Ammattikuskin pitäisi ymmärtää,
millon tie on liukas ja milloin ei.
#24 • • Hempp@ Guest

Sitten voidaan kattoa mistä johtui. Ammattikuskin pitäisi ymmärtää,

Niin noh.
Paskaa tapahtuu vaikka mikä olisi.
#26 • • Edited Tres Guest

No, ois aika luonnotonta todeta lakonisesti lehdessä että vastikään lähtenyt
nuorikko oli oikeastaan luonteeltaan itsepäinen, ilkeä ja tyhmäkin vielä -
sitäpaitsi hampaat olivat vinot ja näkö huono. Eikä ominaistuoksussakaan
ollut kehumista.

Pointtina ei ollut siis se että pitäs
kaivaa vainajasta sen pahimmat
puolet esiin vaan se että koko
hehkutus on tarpeetonta sinänsä.

Kun omaiset päästetään ääneen
niin teksti on tollasta, ja onhan niillä
siihen oikeus, mut noin journalismin
kannalta siis kyseenalaista et koko läppä
ylipäätään on lehdessä, toimittajan
duuni olis karsia tollaset tekstistä pois. :scared:
#27 • • akir0 Guest
Vaikka poliisi julkistikin tuon nimilistan turmassa menehtyneistä niin mä en oikein hyväksy sitä, että niitä näytetään isolla fontilla tv:n pääuutisissa.

Osanottoni omaisille ja tuttaville.
#28 • • jUSSi Guest

Vaikka poliisi julkistikin tuon nimilistan turmassa menehtyneistä niin mä en oikein hyväksy sitä, että niitä näytetään isolla fontilla tv:n pääuutisissa.

Minäkään en ymmärtänyt tämän tarkoitusta.
#29 • • miikkaL Guest
Luin lehdestä artikkelin "olisiko turma jäänyt tapahtumatta jos rekka-autossa olisi ollut nastarenkaat".. Siis en tiennytkään, että niissä ei nastarenkaita käytetä?? Viimeksi kuulemma 70-luvulla käytetty. Näin maallikon ajatusjuoksulla aika omituista? :eek:
#30 • • onnela Guest

Luin lehdestä artikkelin "olisiko turma jäänyt tapahtumatta jos rekka-autossa olisi ollut nastarenkaat".. Siis en tiennytkään, että niissä ei nastarenkaita käytetä?? Viimeksi kuulemma 70-luvulla käytetty. Näin maallikon ajatusjuoksulla aika omituista? :eek:

Juuh, ovat niin raskaita ajoneuvoja, että kitka riittää kuulemma about yhtä hyvin tuollaisilla vähän kuvioidummilla renkailla (vrt. kitkarenkaat).
Toinen ongelma nastarenkaiden käytössä olisi se, että nastarenkaat eivät kovin hyvin noiden painojen alla kestä.

Eli ilmeisesti nastojen merkitys olisi aika minimaalinen ja tuskin olisivat tätä valitettavaa onnettumuutta estäneet.

Nimilistan ylidramaattista esittämistä uutisissa en minäkään ymmärrä. Enkä sitä, miksi omaisten surutyötä tehdään lehtien palstoilla.

Syvimmät osanottoni uhrien omaisille. :(
#31 • • Tapi T Guest
Yksi mun tuntema henkilö kuoli ja kolme ovat vieläkin sairaalassa. :(

Mä olin itseasiassa aika hämmentynyt, kun eilen näin noita kuolleiden nimiä maikkarin nettisivulla. Vaikkei kukaan heistä ole mulle mitenkään erityisen läheinen, niin mua loukkaa se, että kaupallinen mediayhtiö heruttelee heidän kustannuksellaan.
#32 • • sixtus Guest

Ammattikuskin pitäisi ymmärtää,

Täs on seikka mikä mua vituttaa aivan sairaasti: rekkakuskien päälle hyökkääminen :angry: Todennäköisintä tässä jutussa on kuitenkin se että itse kuski ei ole voinut tapahtumalle yhtään mitään..tien pintahan oli ollut sula pitkään ennen kolaria ja vaihtunut radikaalisti juuri ennen törmäystä. Eiköhän ole onnettomuusrekan kuskilla jo ihan riittävän vaikeaa ilman mitään syytöksiäkin :(

Ja sit vielä nää jutut maanantain iltapäivälehdistä; ihmiset näytelleet kansainvälisiä sormimerkkejä muille Transpointin kuskeille ja rekkakuskeille yleensä. Voi tsiisus että voi olla idiootteja ihmisiä :angry:
#33 • • Ana-- Guest

Ammattikuskin pitäisi ymmärtää,

Täs on seikka mikä mua vituttaa aivan sairaasti: rekkakuskien päälle hyökkääminen :angry: Todennäköisintä tässä jutussa on kuitenkin se että itse kuski ei ole voinut tapahtumalle yhtään mitään..tien pintahan oli ollut sula pitkään ennen kolaria ja vaihtunut radikaalisti juuri ennen törmäystä. Eiköhän ole onnettomuusrekan kuskilla jo ihan riittävän vaikeaa ilman mitään syytöksiäkin :(

Ja sit vielä nää jutut maanantain iltapäivälehdistä; ihmiset näytelleet kansainvälisiä sormimerkkejä muille Transpointin kuskeille ja rekkakuskeille yleensä. Voi tsiisus että voi olla idiootteja ihmisiä :angry:

Joo, tollanen transpointin äijille vittuilu on kyl omituista touhua, mutta
kyllä se on mun mielestä silti ihan selkee juttu että jos ihminen ajaa
ammatikseen rekkaa, niin sillä ihmisellä on vastuu sen rekan pitämisestä
omalla kaistalla. Olisiko se rekka lähtenyt näpeistä jos kuski olisi ajanut
vaikka 10-15 km/h hitaammin? Tai vaikka pitänyt tauon ja räpytellyt
silmiä? Tai vaikkapa pysähtynyt katsomaan kuinka jäässä tienpinta on
ja suhteuttanut ajotapansa ja -nopeutensa siihen? Kyllä se kuski on tässä
asiassa vastuullinen, ei sitä käy kieltäminen.

Jos ne rekat on sellaisia että "kuskit eivät voi yhtään mitään" niin minkä
helvetin takia niitä saa tuolla julkisilla teillä ajaa?
#34 • • jUSSi Guest

Olisiko se rekka lähtenyt näpeistä jos kuski olisi ajanut vaikka 10-15 km/h hitaammin?

nopeutta ei ole vielä kerrottu, mutta mitään silmiinpistävää ei poliisin mukaan piirturissa ollut kummallakaan ajoneuvolla. Tuossa nopeudessa täytyy ottaa huomioon, että täydellä lastilla rekat eivät pääse mäkiä ylös liian hiljaisella vauhdilla ja alamäkeen on vaarallista jarrutella, varsinkin jos se on jäinen.

Paska tilanne kaikinpuolin rekkojen kuljettajille.
#35 • • Tapi T Guest

Olisiko se rekka lähtenyt näpeistä jos kuski olisi ajanut vaikka 10-15 km/h hitaammin? Tai vaikka pitänyt tauon ja räpytellyt silmiä? Tai vaikkapa pysähtynyt katsomaan kuinka jäässä tienpinta on ja suhteuttanut ajotapansa ja -nopeutensa siihen? Kyllä se kuski on tässä asiassa vastuullinen, ei sitä käy kieltäminen.

Kuinka moni normaali tien käyttäjä on valmista ajamaan pidempää matkaa 10-15km/h hitaaammin puhumattakaan siitä, että pysähtyisi välillä tarkastamaan tien pidon.

Kuljettajien syyttämisen sijasta pitäisi mielestäni pohtia ennemminkin koko kuljetusalan työehtoja ja palkkausta. Nykyisellä systeemillä kuskin on lähes pakko puskea yli 12-tuntisia työpäiviä, jos meinaa jotakin tienata.
#36 • • Ana-- Guest

Kuinka moni normaali tien käyttäjä on valmista ajamaan pidempää matkaa 10-15km/h hitaaammin puhumattakaan siitä, että pysähtyisi välillä tarkastamaan tien pidon.

Kuljettajien syyttämisen sijasta pitäisi mielestäni pohtia ennemminkin koko kuljetusalan työehtoja ja palkkausta. Nykyisellä systeemillä kuskin on lähes pakko puskea yli 12-tuntisia työpäiviä, jos meinaa jotakin tienata.

Nyt meni teoria ja käytäntö sekaisin. Autokoulussa ja joka yhteydessä
missä puhutaan turvallisesta tien käyttämisestä nostetaan tapetille
nimenomaan ajonopeuden suhteuttaminen olosuhteisiin ja olosuhteiden
oikea tulkitseminen. Loppupeleissä se on aina kuskin päätös, mistä joh-
tuukin se, että ihmiset joutuvat kolareihin, asiasta ei välitetä tai sitä ei
tarpeeksi hyvin ymmäretä. Kyllä se on se ihminen siellä ratin takana joka
päättää, miten sitä rekkaa ajetaan, kelillä kuin kelillä. Enkä mä laske
tollasen massiivisen yhdistelmän ajajaa ns. "normaaliksi" tienkäyttäjäksi
vaan ammattikuskiksi, jonka vastuu autostaan on suhteessa paljon
suurempi kuin henkilöautoilijan, koska riskitkin ovat suuremmat.
#37 • • Trent Guest

Joo, tollanen transpointin äijille vittuilu on kyl omituista touhua, mutta
kyllä se on mun mielestä silti ihan selkee juttu että jos ihminen ajaa
ammatikseen rekkaa, niin sillä ihmisellä on vastuu sen rekan pitämisestä
omalla kaistalla. Olisiko se rekka lähtenyt näpeistä jos kuski olisi ajanut
vaikka 10-15 km/h hitaammin? Tai vaikka pitänyt tauon ja räpytellyt
silmiä? Tai vaikkapa pysähtynyt katsomaan kuinka jäässä tienpinta on
ja suhteuttanut ajotapansa ja -nopeutensa siihen? Kyllä se kuski on tässä
asiassa vastuullinen, ei sitä käy kieltäminen.

Aikaisemmin uutisoitiin että ko. yhdistelmä oli lähtenyt 40km ennen turmapaikkaa liikenteeseen, joten ei ainakaan ole ollut liian pitkästä ajoajasta kyse.
#38 • • Taedium Guest

Just näin.

En nyt noin sanoisi. Elokuva Men In Black on kiteyttany minun ajatusmaailmastani yhden keskeisen asian erittainkin hyvin. Kun K kertoo J:lle mita MIB on ja antaa yon yli aikaa miettia liittyyko J MIBiin, niin han sanoo J:lle jotakuinkin:

"Individual is smart, but people are dumb, dangerous and panicy animals, and you know it."

Yksilo voi joskus paikkapaikoin ollakkin ihan fiksu, mutta ihmiset ylipaansa ovat typeria. Helposti manipuloitavia idiootteja.

Tuollaisella sonnalla myydaan, koska ihmiset ovat idiootteja. Media vain rahastaa silla. Ei ole oikein antaa idiootin pitaa rahansa.

Noilla loopeilla rahastetaan niin kauan kun idiootit ostaa niita lehtia. Se on vaan kestettava. Toivoa saa (mutta valitettavasti turhaan) etta ihmiskunta joskus kasvattaisi myos aivot.
#39 • • JussiS Guest

Tuollaisella sonnalla myydaan, koska ihmiset ovat idiootteja. Media vain rahastaa silla. Ei ole oikein antaa idiootin pitaa rahansa.

Noilla loopeilla rahastetaan niin kauan kun idiootit ostaa niita lehtia. Se on vaan kestettava. Toivoa saa (mutta valitettavasti turhaan) etta ihmiskunta joskus kasvattaisi myos aivot.

Kukas vielä muistaa Eveliina Lappalaisen, jonka vanhemmat rahastivat tyttärensä kuolemalla vuoden verran kaikilta mahdollisilta juorulehdiltä?
#40 • • Tres Guest

Just näin.

En nyt noin sanoisi.

Häh? eli mä en voi sanoo 'just näin' :confused: