Uus biisi: Maniac On The Loose (päivitetty 21/3/2004)

88 posts, 5 pages, 9,566 views

Avatar
#1 • • Edited Digital Beat Guest
uus hard trancekipale ulkona, osa biiteista tehty Hammerhead rhythm station ilmaisohjelmalla ja biisi kasattu Reason 2.5:lla masterointi T-Racks 24:lla ja loppuviilailu Cool Edit 2:lla. Tahdon sanoa että aja millä ajat ja Reasonilla loput. :) Tällä kertaa ainaki yritin. :D Kommentteja kaipaa hän.

Maniac On The Loose

Remaster versio (updated 18/3/2004) :

http://www.funender.com:80/music/play.php?band_id=60&song_id=4410&mode=song_hifi

18/3/2004
-miksaus uusiksi ja äänet uusiksi
:D

Posts: 3,707

#2 • • :D
IHAN HITON TYKKI!

:hearts: :hearts: :hearts:

Ei o kyl mikään ihme et jäbäl on levytyssopimuksia tippumas.
Joku dj neon vois olla kiinnostunut tästä. kyl alkoi bilejalkaa kutittaa.
Avatar
#3 • • Digital Beat Guest
danke schön. :)
Mulla on tästä semmonen hyvä cd masteroitu versio jospa polttas levylle ;)
Avatar
#4 • • sektori Guest
härkä stygee pukkaa ! äijä rules.
Avatar
#5 • • trusti Guest
Kyl oli tiukkaa mättöö! Ihan vitun kova! Äijä on kyl parantanu sitten techno buddhan... Tästä tulee vielä ISO hitti!
:hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts: :hearts:
Avatar
#6 • • gerry Guest
Ihan hyperjees, kehitystä :hah:
Avatar
#7 • • Digital Beat Guest
täytyy sanoa että se Techno Buddha oli semmonen kokeellinen tuotos... :laugh: Mutta ei kai siitä sen enempää jaksaa jauhaa. :D

Kiitoksia kommenteista :)
Avatar
#8 • • Gnizhak Guest
Mä kun en oo tähän sarkasmiosastoon vielä löytänyt tietäni niin vähän sitä "ei kaivattua", mutta rehellistä palautetta:

Komppi on todella eloton ja köyhä, siinä ei tapahdu mitään, loppubiisissä se oikeasti risoo. Basarista puuttuu potku, haitsussa ihan järkyttävä release.. liekö siis kompuroitu aivan vituilleen? Nuo snarerollikohdat eivät tuo mitään lisää biisiin, joten kuulostavat ihan päälleliimatuilta. Stereokuva on kyllä ihan hämmästyttävä, elementit soivat osa mistä sattuu osa keskeltä, tuo ihme särjetty pulputus soi kivasti ja se onkin ehkä ainoa positiivinen juttu koko rallissa. Sensijaan tuo padi, joka tuossa yrittää soida on kyllä kuin nelikanavamodien kulta-ajalta. Itse biisikin kuulostaa enemmän kyllä keskivertoa heikommalta trackeribiisiltä. Tylsä, laahaava ja täynnä ihmeellsiiä ääniä. Tää biisi on pahemmin tukossa kun meidän kylppärin lavuaari. Tai sitten samplet on vaan nauhotettu salaa seinän läpi. Ja silti imee huomattavasti enemmän...

edit:
aniin, sellasena kivana vinkkinä oon kuullu et kannattaa käyttää referenssinä sellasta oikeesti hyvin tuotettua matskua ja jos ei oma homma kuulosta edes etäisesti samanlaiselta niin sit on vielä parannettavaa
Avatar
#9 • • Digital Beat Guest

Mä kun en oo tähän sarkasmiosastoon vielä löytänyt tietäni niin vähän sitä "ei kaivattua", mutta rehellistä palautetta:

Komppi on todella eloton ja köyhä, siinä ei tapahdu mitään, loppubiisissä se oikeasti risoo. Basarista puuttuu potku, haitsussa ihan järkyttävä release.. liekö siis kompuroitu aivan vituilleen? Nuo snarerollikohdat eivät tuo mitään lisää biisiin, joten kuulostavat ihan päälleliimatuilta. Stereokuva on kyllä ihan hämmästyttävä, elementit soivat osa mistä sattuu osa keskeltä, tuo ihme särjetty pulputus soi kivasti ja se onkin ehkä ainoa positiivinen juttu koko rallissa. Sensijaan tuo padi, joka tuossa yrittää soida on kyllä kuin nelikanavamodien kulta-ajalta. Itse biisikin kuulostaa enemmän kyllä keskivertoa heikommalta trackeribiisiltä. Tylsä, laahaava ja täynnä ihmeellsiiä ääniä. Tää biisi on pahemmin tukossa kun meidän kylppärin lavuaari. Tai sitten samplet on vaan nauhotettu salaa seinän läpi. Ja silti imee huomattavasti enemmän...

edit:
aniin, sellasena kivana vinkkinä oon kuullu et kannattaa käyttää referenssinä sellasta oikeesti hyvin tuotettua matskua ja jos ei oma homma kuulosta edes etäisesti samanlaiselta niin sit on vielä parannettavaa



ok, kiitos kommenteista :)
Avatar
#10 • • Digital Beat Guest

aniin, sellasena kivana vinkkinä oon kuullu et kannattaa käyttää referenssinä sellasta oikeesti hyvin tuotettua matskua ja jos ei oma homma kuulosta edes etäisesti samanlaiselta niin sit on vielä parannettavaa



mitäs nimiä suosittelisit referensseiksi hard trancen puolelta? :cool:
Avatar
#11 • • Gnizhak Guest

aniin, sellasena kivana vinkkinä oon kuullu et kannattaa käyttää referenssinä sellasta oikeesti hyvin tuotettua matskua ja jos ei oma homma kuulosta edes etäisesti samanlaiselta niin sit on vielä parannettavaa



mitäs nimiä suosittelisit referensseiksi hard trancen puolelta? :cool:



siis se on ihan sama oikeestaan onko se hard trancea, tranceaa vai teknoa, mut siis kyllä se pitää kuulla mikä on hyvin tuotettua.. missä oikeat elementit tulee oikealla tavalla esiin ja missä on taajuuskaista esillä oikein jne. sitten kun ne kuulee niin pystyy ymmärtämään mitä tekee.

näin pikaisesti tältä boardilta tulee mieleen erikoisen hyviä soundeja tahkonnutta jengiä: Deliciound (joskin aika omintakeisia), Harrison Fnord-jutut, J-P Parikka

Poppipuolella Justin Timberlaken taustalta löytyvät neptunes-sedät ovat ainakin ihan uskomattoman hyviä soundeja saaneet aikaan jne. Ja ensialkuun ihan mikä tahansa jonka tunnistaa kaupalliseksi julkaisuksi on hyvähkö vertailukohde, jopa JS16-materiaali, siitä on sitten hyvä lähteä luomaan omaa juttuaan kun tietää vähän miten muut sen tekevät.

Hardipuolesta en vaan tiedä muuta, kuin että tämä kappale ei sitä ole. Kehuvat Alek Szhalaalaalaa (tjsp.), mutta ei oo meikän markkinoita.
Avatar
#12 • • Digital Beat Guest

aniin, sellasena kivana vinkkinä oon kuullu et kannattaa käyttää referenssinä sellasta oikeesti hyvin tuotettua matskua ja jos ei oma homma kuulosta edes etäisesti samanlaiselta niin sit on vielä parannettavaa



mitäs nimiä suosittelisit referensseiksi hard trancen puolelta? :cool:



siis se on ihan sama oikeestaan onko se hard trancea, tranceaa vai teknoa, mut siis kyllä se pitää kuulla mikä on hyvin tuotettua.. missä oikeat elementit tulee oikealla tavalla esiin ja missä on taajuuskaista esillä oikein jne. sitten kun ne kuulee niin pystyy ymmärtämään mitä tekee.

näin pikaisesti tältä boardilta tulee mieleen erikoisen hyviä soundeja tahkonnutta jengiä: Deliciound (joskin aika omintakeisia), Harrison Fnord-jutut, J-P Parikka

Poppipuolella Justin Timberlaken taustalta löytyvät neptunes-sedät ovat ainakin ihan uskomattoman hyviä soundeja saaneet aikaan jne. Ja ensialkuun ihan mikä tahansa jonka tunnistaa kaupalliseksi julkaisuksi on hyvähkö vertailukohde, jopa JS16-materiaali, siitä on sitten hyvä lähteä luomaan omaa juttuaan kun tietää vähän miten muut sen tekevät.

Hardipuolesta en vaan tiedä muuta, kuin että tämä kappale ei sitä ole. Kehuvat Alek Szhalaalaalaa (tjsp.), mutta ei oo meikän markkinoita.



tarkotin tuolla referenssillä ihan oikeita artisteja eikä Platinumin porukkaa vaikka hyviä varmasti ovatkin.

En voi edes ajatella mitään Justin Timberlake paskaa kun puhutaan hard trancesta. Tämä ei ole mitään henkilökohtaista. Studiosedät varmasti haluavat just tehä semmosen kaupallisen kuulosta soundia jota minä en halua ikänä kuuna päivänä tehä. Mitä tulee JS-16 matskuun niin kuuntelin pikakelauksella Daruden after the storm:n läpi, kaikki biisit tuotettu ennalta arvattavan kuulosiksi ja vaikkakin hyviä niin kamalan kliinisiä, JS-16 matsku on poppia enkä tunne kuuluvani kyseisen mainstream "hardtrancen" lajityyppiin. Ei tuossa JS:n matskussa mitään vikaa ole mutta se on vaan liian popin ja kliinisen kuulosta mun makuun, tykkään ite "munakkaista" rouheista ja särötetyistä soundeista. Voipi mun miksauksessa vielä kyllä olla parantamisen varaa kun puhuit tuosta stereokuvasta mutta jos tarkoitit ihmeellisen kuulosilla soundeilla että ne ovat huonoja niin sekin kyllä riippuu siitä mitä on tottunut kuuntelemaan.
Rouheita soundeja vaiko eikö?

Underground electronic scene jossa liikun on aivan jotain muuta kuin kaupallinen matsku, ok kuulostakoon sitten vanhalta träkkerimusalta jos sikseen tulee. Kaupallisen kuuloseksi tuotettu matsku on vaan suurten massojen musaa ja sitä en varmasti halua olla vaan teen biisejä omalla tyylillä miellyttää se sitten tai ei. Eikö sitten kannata löytää oma tyyli tuottaa musaa eikä seurata jotain massaa?
Miten voin käyttää Justin Timberlaken tuottajien tyyliä omassa tuotannossa, aika heikosti :confused: Tämä kuulostaa mun mielestä huonolta idealta tai sitten huonolta vitsiltä.
Avatar
#13 • • murQla Guest
tästä oli kyl rouheus kaukana...ja moni muukin
Avatar
#14 • • Ana-- Guest
uh-oh.

Olipas saviset soundit, alko tuntuu oudolta korvissa, ihan ku toi tulis joltain
ikivanhalta kasetilta mitä koirat on syöny.

Käytä jotain taitavaa tuottajaa tosiaan referenssinä, ja hei, kyl plattarityypit
on ihan oikeita artisteja, et ihan turha lähtee tolle linjalle. Älä luota omiin
korviis noin paljoo.
Avatar
#15 • • gerry Guest
Jos et sä "markkinoisi" musikkias Hard Trancena se voitaan otta jopa paremmin vastaan. Nyt kaikki vertaavat sun musiikkia klubikiksuun jota musiikkis ei (ei millään pahalla) ole.

Jos laittaisit musiikin johonkin toiseen osastoon voi olla et jengi ottaa sen paremmin vastaan? (meibii).

Toikin kappale ei kyl trancea ollut joten turhaa sitä on trancena mainostaa eillei haluaa saata huonoa palautetta.
Avatar
#16 • • Edited Gnizhak Guest


tarkotin tuolla referenssillä ihan oikeita artisteja eikä Platinumin porukkaa vaikka hyviä varmasti ovatkin.

En voi edes ajatella mitään Justin Timberlake paskaa kun puhutaan hard trancesta. Tämä ei ole mitään henkilökohtaista. Studiosedät varmasti haluavat just tehä semmosen kaupallisen kuulosta soundia jota minä en halua ikänä kuuna päivänä tehä. Mitä tulee JS-16 matskuun niin kuuntelin pikakelauksella Daruden after the storm:n läpi, kaikki biisit tuotettu ennalta arvattavan kuulosiksi ja vaikkakin hyviä niin kamalan kliinisiä, JS-16 matsku on poppia enkä tunne kuuluvani kyseisen mainstream "hardtrancen" lajityyppiin. Ei tuossa JS:n matskussa mitään vikaa ole mutta se on vaan liian popin ja kliinisen kuulosta mun makuun, tykkään ite "munakkaista" rouheista ja särötetyistä soundeista. Voipi mun miksauksessa vielä kyllä olla parantamisen varaa kun puhuit tuosta stereokuvasta mutta jos tarkoitit ihmeellisen kuulosilla soundeilla että ne ovat huonoja niin sekin kyllä riippuu siitä mitä on tottunut kuuntelemaan.
Rouheita soundeja vaiko eikö?

Underground electronic scene jossa liikun on aivan jotain muuta kuin kaupallinen matsku, ok kuulostakoon sitten vanhalta träkkerimusalta jos sikseen tulee. Kaupallisen kuuloseksi tuotettu matsku on vaan suurten massojen musaa ja sitä en varmasti halua olla vaan teen biisejä omalla tyylillä miellyttää se sitten tai ei. Eikö sitten kannata löytää oma tyyli tuottaa musaa eikä seurata jotain massaa?
Miten voin käyttää Justin Timberlaken tuottajien tyyliä omassa tuotannossa, aika heikosti :confused: Tämä kuulostaa mun mielestä huonolta idealta tai sitten huonolta vitsiltä.



Eih! Siis nyt pitää kyllä puuttua tähän touhuun vaikka lähteekin aika vahvasti osin offtopicciinkin. Liittyy kyllä ko. biisiin. Siis hyvin tuotettu musiikki, oli musiikkityyli mitä tahansa, noudattaa kyllä pieniä perusasioita. Miksaus ja masterointi on sellaisia missä nämä täytyy olla kunnossa. Muuten biisi kuulostaa köpöltä, tunkkaiselta äänet kihisevät jne. Se perus saundi pitää olla kunnossa, tai korvat rekisteröivät kummallisia ääniä, koska erottelukyky heikkenee. Mistä tämä sitten johtuu. Kun ahdetaan samaan taajuuskaistaan paljon eri elementtejä, ne syövät toisiltaan aluetta ns. dynamiikkaa tästä johtuu ns. tunkkaisuus eli äänen puuroutuminen:

db-osaa.gif

Siis olet kuinka underground tahansa, niin tämmöiset seikat pitää pysyä lapasessa, tai se kuulostaa hölmöltä, onhan se tukossa. Toinen on sitten ihan vaan mielipidekysymykset, mutta pidetään Justinia miten poppina tahansa, fakta on että sieltä taustalta löytyy ehkä nerokkaimmat ja epä-popeimmat kikat, ja ainoa pop-juttu siinä on se Justin ja hänen markkinointinsa. UG on toki yleensä pienille massoille suunnattua, mutta ei se oikeuta sitä että musan täytyy olla myös huonon kuuloista. Kaikki hyvänkuuloiset elektronisen musiikin biisit yleensä on myös tuotettu hyvin, ja aivan hyvin voisivat olla radioasemien soitossa ja listakärjessä, mutta.. hittibiisit yleensä pyrkivät olemaan n. 3:30 pitkä, jotta perustallaajalla säilyisi mielenkiinto koko biisiin, hittimusiikki ei voi olla liian kompleksista, se ei voi perustua pelkkään hypnoottiseen rytmiin ja muutamaan ambienssielementtiin, vaan siinä täytyy olla joku koukku. Näitä sääntöjä voi sitten ug-muusikko rikkoa. Mutta jos biisi kuulostaa köpöltä, tukkoiselta, tai siinä ei ole mitään kiinnostavaa, ei se voi olla hyvä biisikään. Tälle raidalle nyt kävi vähän niin.

edit: Vielä lisäksi voin kertoa että jos tykkäät rouheista soundeista ja säröstä etc. niin Sitten otat käteesi Nine Inch Nailsin levyn ja kuuntelet sieltä kun on about joka soittimeen lyöty säröä ja häiriötä, ja silti kuulostaa sopivan rapealta ja toi taajuuskaistakin pysyy sedän hallussa.
Avatar
#17 • • Pas-2 Guest
Juu ei huono miksaus ole mikään tyylikeino, se on vain tyylitöntä, ellei sitten satu tekemään punkkia. Huono miksaus osoittaa kyvyn ja/tai itsekritiikin ja/tai viitseliäisyyden puutetta.


Itsellä menee "masterointiin" moninkertainen määrä aikaa kuin mitä biisin tekemiseen ja silti monesti saa juuri miksauksesta haukut tai ainakin maininnan.

DJ Pas-2
Avatar
#18 • • Digital Beat Guest

uh-oh.

Olipas saviset soundit, alko tuntuu oudolta korvissa, ihan ku toi tulis joltain
ikivanhalta kasetilta mitä koirat on syöny.

Käytä jotain taitavaa tuottajaa tosiaan referenssinä, ja hei, kyl plattarityypit
on ihan oikeita artisteja, et ihan turha lähtee tolle linjalle. Älä luota omiin
korviis noin paljoo.



hmm, pitäs polttaa cdr:lle ja kuunnella eri stereoilla että saisin oikean kuvan tästä biisistä ite, oon kuunnellu pelkästään kuulokkeilla ja desktop kaiuttimilla. ;)

Oispa jotain muutaki refeä ku tuo Justin Timberlake :laugh:

Juu ei huono miksaus ole mikään tyylikeino, se on vain tyylitöntä, ellei sitten satu tekemään punkkia. Huono miksaus osoittaa kyvyn ja/tai itsekritiikin ja/tai viitseliäisyyden puutetta.


Itsellä menee "masterointiin" moninkertainen määrä aikaa kuin mitä biisin tekemiseen ja silti monesti saa juuri miksauksesta haukut tai ainakin maininnan.

DJ Pas-2



masterointi on aika heikkoa paskoilla vehkeillä mitkä mulla tällä hetkellä on, on tullu käytettyä kaverin monitoreita tai sitten musatalon Genelecejä, tässä vasta käytetty Philipsin 40 Euron kuulokkeita joten eipä kumma :)
Avatar
#19 • • Digital Beat Guest

Jos et sä "markkinoisi" musikkias Hard Trancena se voitaan otta jopa paremmin vastaan. Nyt kaikki vertaavat sun musiikkia klubikiksuun jota musiikkis ei (ei millään pahalla) ole.

Jos laittaisit musiikin johonkin toiseen osastoon voi olla et jengi ottaa sen paremmin vastaan? (meibii).

Toikin kappale ei kyl trancea ollut joten turhaa sitä on trancena mainostaa eillei haluaa saata huonoa palautetta.



hmm, hard dancea?
Avatar
#20 • • gerry Guest

Jos et sä "markkinoisi" musikkias Hard Trancena se voitaan otta jopa paremmin vastaan. Nyt kaikki vertaavat sun musiikkia klubikiksuun jota musiikkis ei (ei millään pahalla) ole.

Jos laittaisit musiikin johonkin toiseen osastoon voi olla et jengi ottaa sen paremmin vastaan? (meibii).

Toikin kappale ei kyl trancea ollut joten turhaa sitä on trancena mainostaa eillei haluaa saata huonoa palautetta.



hmm, hard dancea?



Hmmph... jättäisin sanan hard pois... ainakin kyseinen biisi vois olla jotakin chill ymym tyylistä.... Ei ainakaan hard trancea:)