asiaa :)
tuota samaa oon tässä itekin ajatellu. Onko edes hyötyä postata tänne kun aletaan puhumaan melkeen heti Justin Timberlakesta ja JS-16. Oikeati jotku vois täällä kuunnella muutaki kun valtavirtamusaa ja Music Televisionia, sen verran tässä nyt pitää kritisoida takaspäin. Kuunnelkaapa vaikka Juno Reactoria tai jotain vanhempaa musaa esim. U96 eikä just sitä mikä on "hot in the charts" ;)
Minä en aio muuttaa omaa tyyliäni valtavirran mukaan, tykkäsitte tai ette. Ainoa asia mitä voin kehittää on miksaus ja sovitus.
Hmm. Tätä nimenomaista biisiä en ole (vielä) kuunnellut, mutta on silti itsekin pakko kommentoida kykyäsi käsitellä kritiikkiä. Ensinnäkin ylläoleva lausahduksesi, kuinka hyvin luit ja sisäistit Gnizhakin vastauksesta, taajuuskaistakäppyrän ja tuotetun saundin yhteyden? Eihän kukaan ole sanonut että tee JS:n tai Justinin tyylistä saundia, ei kukaan ole sanonut että vaihda genreä. Kyse oli sun miksaustekniikasta ja -osaamisesta. Kuinka miksata (ml. eq:den käyttö, saundien jako kaistalla taajuusalueittain, kompuroiden oikeanlainen käyttö jne. itse saundiin, ei tyylilajiin vaikuttavat yleiset seikat) biisi hyvänkuuloiseksi saundiltaan genrestä riippumatta. Mielestäni tämä on aikalailla eriasia kuin alkaa tuottamaan Timberlaken
kuuloista musiikkia.
Mikä sisälukutaidossasi sitten mättää? Et voi mitenkään myöntää itsellesi ettet ole täydellinen ja että biisiesi miksauksessa voi olla jotain vikaa? Tämä on toisinaan vaikeaa allekirjoittaneellekin, mutta kritiikki kehittää ja antaa myös motivaatiota opiskella / kehittää jotain tiettyä osa-aluetta eteenpäin esimerkiksi musiikin tuottamisessa. Sinun olisi hyvä alkaa avaamaan korvia
asialliselle palautteelle tässä suhteessa eikä vain sivuuttaa kaikkea olankohautuksella ajatellen silti "ettei musiikissani ole mitään vikaa, eivät vaan ymmärrä". Tällä tarkoitan nyt nimenomaan tuota saundillista puolta. Biisejäsi kuunnellessa tulee mieleen ettet hio sitä tarpeeksi kärsivällisesti, jolloin siihen tarvittavat taidotkaan eivät pääse kehittymään riittävästi 'hyvän saundin' tuottamiseen. Lisää itsekritiikkiä peliin, älä sokaistu omien taitojesi edessä vaan kuuntele kriittisesti ja hio tuotoksiasi riittävän kauan ja kärsivällisesti - harva tuottaja taitaa kuitenkaan alkutaipaleellaan olla siinä pisteessä että voi laittaa biisinsä julkaisuun vain parin päivän saundin hiomisen jälkeen, siihen tarvitaan jo helvetisti kokemusta ja raakaa ammattitaitoa, jota sinulla yksinkertaisesti ei vielä voi olla kokemuksenkin (ja itsekritiikin) puutteesta johtuen. Hyvä sentään että tiedostat jollain tasolla että kehittymistä tarvitaan.
Ja pakko todeta tähän loppuun etten itse ole todellakaan mikään saundiguru. Tarkoituksenani oli yleisesti vastata kykyysi käsitellä mitään palautetta, pl. sarkasmi. Siitä en jaksa edes alkaa puimaan. Alkaa vaan tuohduttamaan tämän pelkkä seuraaminen sivusta.