Plattarin oma valokuvauskilpailu

134 posts, 7 pages, 14,145 views

#81 • • Laite Guest
http://laite.org/galleries/parkki/006.jpg
nyyh, tää ei kyllä taida mennä sääntöjen mukaan kun en ottanut tätä kuvaa vain tätä kilpailua ajatellen, vaan ihan huvin vuoksi :(

kuvattu reilu viikko sitten kodakin T400 CN mv-filkalle.
#82 • • :t:c: : : Guest

http://laite.org/galleries/parkki/006.jpg
nyyh, tää ei kyllä taida mennä sääntöjen mukaan kun en ottanut tätä kuvaa vain tätä kilpailua ajatellen, vaan ihan huvin vuoksi :(

kuvattu reilu viikko sitten kodakin T400 CN mv-filkalle.

Kalansilmällä saa aina multa pisteet ^___^
#83 • • Edited pie Guest
otetaanpa pois kun pitäis rekisteröityä saitille, että sais kuvan näkyviin.
#84 • • da_chef Guest

laitetaanpa tänne vaikka otinkin muutenvain enkä kilpailun takia.

http://www.valokuva.net/forum/download.php?id=6028

Pastein tuon linkin uuteen tabiin ja sieltä tuli tuollainen:

"Sinulla ei ole oikeuksia katsella tai ladata liitetiedostoa."
#85 • • Karo Guest

Tämä jos mikä on niin loistavaa platinumia (positiivisessä mielessä) <3

Ehdotan sääntöjä:

* Kontrastille, valkotasapainolle, saturaatiolle ja terävyydelle saa tehdä mitä mitä haluaa joko photosopilla tai vedostomalla mutta operaatio on tehtävä _koko_ kuvalle. Täten paikallinen ehostaminen ei ole sallittu vedostamalla tai photarissa.
* croppaus sallittu

Lyötiinkö nää säännöt jo lukkoon? Mä nimittäin *vastustan ankarasti* tota kontrastin, valkotasapainon, saturaation ja terävyyden muokkaamista jälkikäteen. Huonokin kuvaaja voi noilla kikkailemalla esim. jossain määrin pelastaa epäonnistuneen valotuksen. Muutenkin noilla saa muutettua koko kuvan tunnelmaa ja meininkiä liian paljon. Haastehan oli just ottaa mahdollisimman käsittelemätön, mutta silti hyvä, kuva. Ainakin filmille kuvatessa vaikeimpia juttuja on just saada kuvan tummat ja vaaleat alueet oikean värisiksi.
#86 • • Laite Guest

Ainakin filmille kuvatessa vaikeimpia juttuja on just saada kuvan tummat ja vaaleat alueet oikean värisiksi.

niin, diafilmille kuvatessa. negafilmi onkin sitten eri asia kun kuva ei ole "valmis" vaan sille tehdään kaikki nuo villen mainitsemat temput siinä vaiheessa kun se vedostetaan paperille.

noh, ihan sama. eipä täällä tällaisista "kilpailuista" tule yhtään mitään näköjään.
#87 • • Ezzy Guest

noh, ihan sama. eipä täällä tällaisista "kilpailuista" tule yhtään mitään näköjään.

Ehkä kaikkien kannattaisi vaan miettiä sitä itse kuvaa, ei prosessia sen takana ja postata niitä kuvia vaan...
#88 • • sauce Guest
mun mielstä tälläisissä skaboissa mpitäisi kanssa postata kuvia ja kitistä vähemmän. mä odottelen jo edellisen aiheen "voittajaa" ja uutta aihetta:) hei kamoon. yrittäkää edes...
#90 • • sauce Guest

Yössä liikettä.

hieno "perusaukotus". mutta, valitettavasti just tota ideaa epäilin, että tulee ainakin 10(tosin boonusta siitä sulle että olit ainoa:).

omaperäisyydestä ei voi antaa pisteitä. mutta yrityksestä kyllä.
:D

#91 • • :D

boonusta siitä sulle että olit ainoa:).
omaperäisyydestä ei voi antaa pisteitä.

err joo. ei tol kuval edes yritetty mitään muuta kun ottaa pidemmäl
valotusajal yökuva liikenteesta. lähinnä siis postasin tänne kun liittyi
edes jotenkin aiheeseen - eikä tääl noita muitakaan kuvia ole pahemmin:)
#92 • • sauce Guest

ei tol kuval edes yritetty mitään muuta kun ottaa pidemmäl
valotusajal yökuva liikenteesta.

joo, ja siinä onnistuit hyvin:) tollasta vois hyvin soveltaa osana jotain laajempaa kollaasia...
#93 • • A-E Guest

Nättejä neitoja kuvaamassa automessuilla, aseena Canon EOS-D60 + Canonin 28-135mm f3.5 Objektiivi. Tässä ehkä onnistunein otos.

tuplat.jpg

Noi tytöt tossa kuvassa on hyviä frendejä, joten täytyy sanoa niille kehut sun puolesta.

Mun pisteet tälle kuvalle :D
#94 • • sauce Guest
mutta kamoon hei! missä viipyy uusi aihe ja edellisen voittaja. eikai tää voi näin paljon kusta tää hyvä idea??!
#95 • • Bio Guest
juu.. olis kiva aloittaa toisella aiheella.. jos mäkin saisin räpsittyä jotain.
#96 • • Remotion Guest
Itte tykkäsin tosta Laitteen kuvasta ja samoin Diffasin kuva oli niin makea kuin vain tuosta aiheesta voi saada, sinäänsä aika monesti nähty aihe...
#97 • • Bio Guest
Joo.. toi Diffásin kuva oli ihan hyvä sekä sonnin kilpparikuva.
#98 • • miikkaL Guest
Hieman latteita nuo kuva, johtunee varmaan aihealueesta joka oli aika ympäripyöreä "liike", johon voi laittaa melkein minkä kuvan tahansa IMO..

Vaikken itse valokuvausta harrastakaan, mielestäni mielenkiintoinen valokuvauskilpailun aihe olisi "kuvaa itsesi", tässä joutuisi keksimään jonkun kantavan ideankin.
#99 • • Quu Guest

Vaikken itse valokuvausta harrastakaan, mielestäni mielenkiintoinen valokuvauskilpailun aihe olisi "kuvaa itsesi", tässä joutuisi keksimään jonkun kantavan ideankin.

Aloitetaanko heti? :D
#100 • • miikkaL Guest

Aloitetaanko heti? :D

Tähän kyl vois ehkä itsekin osallistua :hah: