Plattarin oma valokuvauskilpailu

134 posts, 7 pages, 14,100 views

#61 • • Laite Guest

Mennään jo toisella sivulla.
Ja ties kuinka monennessa topikissa.
Ei kuitenkaan yhtään varsinaista 'kilpailukuvaa'.

itselleni tuottaa tällä hetkellä ongelmia se, että ei ole digiä käytössä. täytyisi viedä toi yksi diarulla kehitykseen kunhan huomenna ehdin kaupungille, ylihuomenna voikin sitten katsella miltä kuvat näyttävät.
#62 • • Tres Guest

i]offtopic[/i
Way to go, boys 'n' girls.
Mennään jo toisella sivulla.
Ja ties kuinka monennessa topikissa.
Ei kuitenkaan yhtään varsinaista 'kilpailukuvaa'.
i]/offtopic[/i

Miks pitäis hätiköidä, mun kontribuutio
on tulossa vasta ens viikolla kun ehdin
vähän miettiä konseptia.
#63 • • ville Guest

Siinä Villen kuvassa se torttu oli niinku liian skarppi,
ja ne muut judanssit oli niinku joteski smudgee.

Joo, osa pitää tuosta ja osa ei.

Tuossa kuvassa tuo oli harkittua, sillä tällöin huomio kiinnittyi kontrastisimpaan ja tarkimpaan kohtaan eli kakkuun. Haittana tosiaan on, että tällöin kaikki ei ole tarkkaa, mutta hyvä puoli on, että tällöin katse ei jää vaeltamaan pitkin kuvaa. (itse pidän aika harvoin "lähikuvista", jotka ovat tarkkoja koko kuvan alueelta).

Mitä itse kilpailuun tulee niin olen sitä mieltä, että annettu kaksi viikkoa on aivan liian lyhyt aika. Normaalisti teemakuvaan saisi tuhlattua kevyesti kuukauden kun ekat kaksi viikkoa kypsyttelee ajatusta, viikon miettii toteutusta ja vikalla viikolla voisi sitten jopa tehdä jotain ja todeta, että homma ei toimi :)

Eli jos tänne ei tule päivässä miljonaa kuvaa niin se tuskin tarkoittaa, että kukaan ei ole osallistumassa.

Lisäksi en ainakaan itse ajatellut julkistaa omaa kuvaani (jos edes saan sen aikaiseksi) vasta kuin vikana päivänä. Eihän koko kilpailussa olisi hirveästi järkeä jos toiset teokset ovat esille kaksi viikkoa ja toiset kaksi tuntia ....
#64 • • sauce Guest
elikkäs eilen aamusti(24.2.2004) aurinko nousi kauniisti täällä Turussa. Johonkin seitsemän pintaan tämä tapahtui, tässä tulos.

liikettä kuvasta löytyy just niin paljon kun jaksat asioita ajatella.

taivas2.jpg

kamera on SONY DSC-P52 diiggi-kamera. siinä ei saa paljon vaikuttaa säätöihin, mutta hiukan kun tiputti valotusta ja valotti kirkkaimmankohdan mukaan niin sai mukavan jurkän kuvan. joskin huononapuolena tajuton pakkausjälki.

sen verran photshoppasin että leikkasin olemattomat sävyt pois ja koska linssi on valmiiksi paskainen(siitä toi lensflare) ja kuva pehmeä, lisäsin hiukan gaussian blurria.

ps. vähän pelottaa mitä plattarin nihilistit(en muuten oikeesti edes tiedä mitä "nihilisti" tarkoittaa) tästä sanoo:)
#65 • • hexasonik Guest
sauce, kuvasi on hieno, koska siinä näkyy pyhä turkulainen maisema(tm).

en vittuile.
#67 • • Zeraf Guest
Onko oksennus vihreää? :confused:
#68 • • sauce Guest

http://idefix.taide.turkuamk.fi/jniittym/public_html/pics/taivas2.jpg

taivaan värin muuttuminen tunteellisen punasävyisestä oksennuksen vihreään kyllä vie suurimman terän. Yleisvaikutelma on minusta hieman seisahtunut (tai ainakin hidas), eli en löytänyt sitä liikettä.

6½ / 10

ai ton väristä on sun oksennukses? kannattas varmaan zsekata ruokavalioo... :laugh: vaiskaan...

mutta että SEISAHTUNUT. liike voi olla muutakin kuin nopeaa. muutakin kuin pyörä tai capoeda-hyrrä-ihminen. mutta nää on tulkintakysymyksiä.

mulla olis ollu parempi kuva samasta paikasta, mutta se on otettu viime perjantaina. enkä viitti kivan kilpailun takia valehdella ajankohdasta. mutta se on kyllä parempi. laitan sen tonne muutenvaan ARTS osastolle nimikeellä kuvia TURUSTA.

http://www.platinum.ac/phpbb/viewtopic.php?p=185899#185899
#69 • • jUSSi Guest

Onko oksennus vihreää? :confused:

sappineste on aika lähellä tuota kuvan sävyä.
#70 • • ER Guest

elikkäs eilen aamusti(24.2.2004) aurinko nousi kauniisti täällä Turussa. Johonkin seitsemän pintaan tämä tapahtui, tässä tulos.

liikettä kuvasta löytyy just niin paljon kun jaksat asioita ajatella.

Miusta ihan hieno kuva. Kun luin tuon taustatarinan mieleeni tuli heti, että kuvassa on ideana se, että vaikka luonto on miten seesteinen niin tuolla mustassa alaosassa on ihmisiä rientämässä töihin eli liikkumassa.
#71 • • Tapsa Guest

..elikkäs eilen aamusti(24.2.2004) aurinko nousi kauniisti täällä Turussa..

Hieno on !
:)
#72 • • Samus Aran Guest
No kyllähän tosta sitä liikettä on helposti havaittavissa. Esim. tuon staattisen "tornin" (öh, mikä lie pyhä maamerkki..:excellent:) suhde vähemmän staattisiin pilviin ja aurinkoon..muuten ei herättänyt meikäläisessä mitään mainittavia fiiliksiä, mutta ehdottomasti teeman mukainen kuva ja tällä hetkellä vahvasti kiinni mitalisijoilla!

Ps. imo ihan luonnollista, että asiaan enemmän perehtyneet ottavat koko idean eri kantilta kuin muut, suotakoon se myös heille? "poppareita!!1" tai "vittuun purismi112" tyyliset letkautukset ei oo mun nähdäkseni vienyt vielä yhtäkään ketjua parempaan suuntaan..

Pps. hyvä idea!
#73 • • sonni Guest
tässä on sellaista liikettä, että morjens:

julle.jpg

kuvaa on ainoastaan resizetetty, ja optimoitu kivaan
jpg-muotoon.
#74 • • Fusione Guest
Meillä olikin isompia!

zanzibar_2000-12_011.jpg

zanzibar_2000-12_012.jpg
#75 • • Ezzy Guest
Nättejä neitoja kuvaamassa automessuilla, aseena Canon EOS-D60 + Canonin 28-135mm f3.5 Objektiivi. Tässä ehkä onnistunein otos.

tuplat.jpg
#76 • • Hansu Guest
Tossa sonnin kuvassa on kyllä jotakin totaalisen hellyyttävää, vaikkei ihan kilppari-ihmisiä oliskaan. Kuvaa katsoessa voi suorastaan kuulla konnan ähinän ja puhinan sen yrittäessä hitaasti ja vaivalloisesti kömpiä jatkoroikan yli.

Annan sulle papukaijamerkin!
#77 • • sauce Guest
muistaakseni "ensimmäisen vaiheen" oli määrä loppua viime sunnuntaina? ollako minä väärässä? nyt siis odotellaan mitä tapahtuu? nada?
#78 • • Juha Vilkamo Guest

muistaakseni "ensimmäisen vaiheen" oli määrä loppua viime sunnuntaina? ollako minä väärässä? nyt siis odotellaan mitä tapahtuu? nada?

Mä voin järjestää oceania-risteilyllä hytin vessassa gaalan jossa voittaja saa tölkin nelosta, jos sattuu olemaan paikalla. Tällä hetkellä toi sonnin könyävä kilppari johtaa.
#79 • • pakana Guest
Rakkaat meuhkaavat nörtit! Kaks sivua puhinaa ja todistelua ja yks vaivanen kuva?

:( :scared: :laugh: :panic:

Ai shall kontribute one shot, lainasin duunista vanhan digipokkarin ja räpsäsin:

liikeresiz.jpg
#80 • • sauce Guest

Ai shall kontribute one shot, lainasin duunista vanhan digipokkarin ja räpsäsin:

liikeresiz.jpg

ihan kiva. tykkään väreistä. joku varmaan kämisisi jotain jostain rajauksesta. minä en. tosin niinhän se on että "mitä tiukempi, sitä piukempi" :laugh:

ja mielelläni olisin nähnyt saman kuvan vaikka sillai että suljinaika olisi ollut jotain 1/1000 tai mihin sillä nyt pääsee?!? sillai että liike olisi ollut terävää. ja mielellään valoa pikkuisen muutenkin lisää... ja sitten toi eteistausta on tietysti aina vähän sellainen makukysymys.

mut niinku muuten iso jees!

ps. vaan tosiaankin, kauheesti meuhkaamista säännöistä ynnämuusta eikä juur lainkaan kuvia?!?