.

54 posts, 3 pages, 5,576 views

#1 • • Edited sauce Guest
:(
#2 • • SnoXn Guest
No mitäs vikaa choralessa on?

V#tuttaa just tuollaiset näennäisen "fiksut" ihmiset jotka kuuntelee vain näennäisen "tyylikästä" musiikkia.
#3 • • sauce Guest

V#tuttaa just tuollaiset näennäisen "fiksut" ihmiset jotka kuuntelee vain näennäisen "tyylikästä" musiikkia.

niin... mä en usko olevani edes näennäisesti fiksu. naiivi ja laiska ennemmin. mutta toi chorale on kyllä aika... eh... kamaa... jostain. syvältä. mutta mikäs siinä kun faneja on. btw, tottakai saa ihmiset kuunnella mitä ne tykkää. en mä tohon pystyisi. beyond my skills. mutta mielipiteensä saa sanoa. myös sinäkin.
#4 • • Taedium Guest
Kuuntelin sitä Lähdit Luotani piisiä. Sehän kuulosti ihan sellaselta ku ton musatyylin pitääkin kuulostaa. Mikäs siinä oli sit pielessä?

IMO musiikkityyli oli kyllä aika hirvee, mutta se on mun mielipide musiikkityylistä, ei itse musiikista.

Kyllä mä uskon, että toi Rantarokissa uppois sille lippispäiselle Corollakuskille, joka luukuttaa Klamydiaa autosterkoistaan maailman suurimman subbarin kanssa ja ilman kunnollisia keski- tai korkeita ääniä. (Ja toivon mukaan siten, että korkeet äänet vielä särkee. Mistä niitä riittää joka festareille?) Ja tämmösiä musatyylin edustajia sit on CD nivaska mukana, ku muuten ei oo siitä subbarista hyötyä.

No mut se on mun mielipide, joku voi tästä tykätä. Ei tää imo ollu mitenkään huonosti tehty.

Aika perusmatskuu ja musatyyli saa karvat nousee pystyyn niskassa.

En tykkää kantristakaan, mutten silti morkkaa Johnny Cashia. (Paitsi "Boy named Sue" on loisto biisi.)

"Teollisuusvartija Kristofer Mäkelä ihan ajan kulukseen autossaan runkkailee. Mutta pilvilinnat romahtaa, kun LA alkaa infoomaan: Lähes poika kiitämään, kirjastoa ryöstetään."
#5 • • sauce Guest

Kuuntelin sitä Lähdit Luotani piisiä. Sehän kuulosti ihan sellaselta ku ton musatyylin pitääkin kuulostaa. Mikäs siinä oli sit pielessä?

noh, tunnepurkaukseni oli tietysti henkilökohtainen kokemus jonka halusin vain jakaa kanssanne. lähinnä kai tunteakseni hyväksyntää ja ylemmyydentunnetta "corolla" kansasta.

tuotannollisesti materiaali on kohdallaan, mutta ei vaan mun juttu. miksi sitten riekkua sitä kaikella kansalle "Freestylessä". noh, tämä liittyy prosessiini jossa olen hakemassa ymmärtämyksen loppua. mielestäni ei kaikkea pidä/täydy ymmärtää/hyväksyä ja joskus saa sanoakin miltä tuntuu.

vai olenko minä nyt ihan väärässä?

oikeastaan olen huolissani siitä että kirjoitin tuollaisen aiheen tänne. lähinnä siksi että käytän yhä enemmän aikaa tällä sinisellä sivustolla. vuosia tyydyin olemaan satunnainen kävijä, mutta jotenkin tunnen jääneni mielipiteenvapauden koukkuun.

editti: niin ja mulla on yks Cashin CD. musta se vaan rokkas ihan kypällä. Ring of Fire on ihan M.I.E.L.E.T.Ö.N.
#6 • • Timmo Guest

Meno on modernimpaa, rankempaa ja häijympää... mikäli mahdolista ;)

HAHAHAHAH!!!! AMISAMISAMIS trrrrr PUM!!!!

:king:

Kyllähän nää tyypit osaa musaa tehdä, tyyli vaan on alebaarin halpistrance. No, ainakin lähiamiksen viikset pääsee öljykäsillään heruttaa pissiksiltä......"vie mut mukanaan" OIH!!!

urgh....
#7 • • SnoXn Guest

tuotannollisesti materiaali on kohdallaan, mutta ei vaan mun juttu. miksi sitten riekkua sitä kaikella kansalle "Freestylessä". noh, tämä liittyy prosessiini jossa olen hakemassa ymmärtämyksen loppua. mielestäni ei kaikkea pidä/täydy ymmärtää/hyväksyä ja joskus saa sanoakin miltä tuntuu.

vai olenko minä nyt ihan väärässä?

Et ole ihan väärässä. Ei kaikkea tarvitsekaan ymmärtää. Jotenkin vain tuntuu että monet ihmiset eivät ajattele omilla aivoillaan, vaan seuraavat liikaa kaikenlaisia lokerointeja. On musiikkia josta "on luvallista" pitää ja on musiikkia josta "ei saa pitää" (esim. chorale koska se on juntti-amis-musiikkia).

Kun choralen tyylinen euro-dance tulee muutaman vuoden päästä uudelleen muotiin siitä onkin yhtäkkiä "luvallista" pitää, ja se alkaa kelvata trendi-perseillekin. :mad:
#8 • • Laite Guest

On musiikkia josta "on luvallista" pitää ja on musiikkia josta "ei saa pitää" (esim. chorale koska se on juntti-amis-musiikkia).

Kun choralen tyylinen euro-dance tulee muutaman vuoden päästä uudelleen muotiin siitä onkin yhtäkkiä "luvallista" pitää, ja se alkaa kelvata trendi-perseillekin. :mad:

niin, mielipiteitähän ei saa esittää jos ne ovat sinun mielestäsi vääriä?
eipä tuosta junttiamispaskasta koskaan eroon päästä, aina löytyy uusi koff-lippis, pilottitakki + narikkalappu hihassa sukupolvi.

chorale on ihan varmasti perkeleen kova genressään, mutta ikävä kyllä tuon amispopin aikakausi oli silloin 90-luvun puolivälin tienoilla ja silloin siihen tulikin jo kyllästyttyä. maailmasta löytyy helvetisti parempaa musiikkia (omasta mielestäni parempaa siis), jopa sellaista mikä tarjoilee jotain _uutta_ tuohon 90-luvun puolivälin soundiin verrattuna.
Ante

#9 • • Ante

niin... mä en usko olevani edes näennäisesti fiksu. naiivi ja laiska ennemmin. mutta toi chorale on kyllä aika... eh... kamaa... jostain. syvältä. mutta mikäs siinä kun faneja on. btw, tottakai saa ihmiset kuunnella mitä ne tykkää. en mä tohon pystyisi. beyond my skills. mutta mielipiteensä saa sanoa. myös sinäkin.

Kiitos kun tulit tänne jakamaan tämän tuikitärkeän tiedon :) "Aina Kavereita Saa" soimaan ja päätä oikealta vasemmalle heiluttamaan.

*kirjoittelee tässä samalla lyriikkoja salamoivista taivaista, Kawasaki-moottoripyöristä, neosamuraista ja pelastettavista yukataan pukeutuneista neidoista... ta daa*
#10 • • Daniel Braun Guest
Kamalaa amispoppiahan toi on, eihän siitä pääse mihinkään...
Mutta lajissaan varmaan ihan hyvää, tiedä sitten kuka tai mikä voi arvostaa tuon genren kamaa :scared:
Mulle ei toimi mutta löytyy niitä immeisiä jotka oikeesti ton genren kamasta tykkää.

Kaikesta aina ei voi tykätä ja mielipiteitähän löytyy, mutta toi "kastike" tälläkertaa ilmaisi oman mielipiteensä hiukka turhan tökerösti.
Chorale on kuitenkin tietyissä piireissä suht kunnioitettu pumppu.
Suomidancea amisotteella...

Toisaalta sitä voi aina miettiä että arvostetaanko Choralea hieman liikaa tms...
Mä en oo kyllä millään sisäistänyt sitä että mistä toi arvostus on lähteny liikkeelle.
No, Findance-foorumin porukat taitavat nyt muutenkin arvostaa kummia juttuja.
#11 • • plink Guest
miten musta vaikuttaa siltä, että topikin aloittaja on vaan katkera kun ei itse osaa tehdä yhtä hyvää musaa, jolla heruttaisi pissiksiltä. :)

edit: btw mitä tekemistä trendeillä on musiikin hyvyyden kanssa? :O se on amista jos jokin.
#12 • • osenoko Guest

ikävä kyllä tuon amispopin aikakausi oli silloin 90-luvun puolivälin tienoilla ja silloin siihen tulikin jo kyllästyttyä.

Tehdäänhän sitä vielä fiftari-rockabilly-whaeva-musaakin, joka biisissä sama läskibassobeislaini ja muut mausteet.

Tietysti silloin kun musatyylin suosio on huipussaan faneja löytyy eniten, mutta tietty hc-diggarijengi jää yleensä pitämään meininkiä yllä. Siinä mielessä ei ole mielestäni yhtään kummallista että tällaista kamaa tehdään. Saksa-Itävalta -akselilta löytyy massoittain fanbasee tälläselle musiikille.

Tietysti nyt kun eurobuumi löytyy monen sittemmin "vakavamman" musan pariin siirtyneen lähihistoriasta lähinnä kivuliaalta "limudisko ja eka känni" -muisteluosastolta, voi olla vaikeaa sympatiseerata Choralea, mutta itse annan kyllä täydet respectit ko. ryhmän pojille ja tytöille panostuksesta.

Saahan sitä mielipiteensä ilmaista, mutta ei ole kovin kohteliasta lähteä huutelemaan murhaa ilman minkäänlaista rakentavaa otetta minkään proggiksen suhteen ellei mielipidettä erikseen kysytä IMO.. tuskin siitä ainakaan mitään hyviä fiiliksiä kenellekään tulee.
#13 • • SnoXn Guest

niin, mielipiteitähän ei saa esittää jos ne ovat sinun mielestäsi vääriä?
eipä tuosta junttiamispaskasta koskaan eroon päästä, aina löytyy uusi koff-lippis, pilottitakki + narikkalappu hihassa sukupolvi.

no missä välissä sanoin ettei mielipiteitä saisi esittää? itse kritisoin vain ensinmäisen postauksen "olen-niin-hyvä-etten-voi-kuunnella-tällaista"-tyyliä, enkä tarkoittanut sitä että kaikkien täytyisi pitää choralesta.

chorale on ihan varmasti perkeleen kova genressään, mutta ikävä kyllä tuon amispopin aikakausi oli silloin 90-luvun puolivälin tienoilla ja silloin siihen tulikin jo kyllästyttyä. maailmasta löytyy helvetisti parempaa musiikkia (omasta mielestäni parempaa siis), jopa sellaista mikä tarjoilee jotain _uutta_ tuohon 90-luvun puolivälin soundiin verrattuna.

no joo.. ikävä kyllä elektron aikakausi oli 80-luvulla. "perus-housen" soudit eivät ole muuttuneet kovin paljon viimeisen 10:n vuoden aikana. proge on jämähtänyt 90-luvulle jne. en sano etteikö tuota eurodancea voisi choralea paremminkin (ja "tuoreemmalla" otteella) tehdä, mutta pelkästään se että kyseisen genren aika oli 90-luvulla on perusteluna aika ontuva. tai eihän sitä toisaalta tarvi mitenkään perustella. jos ei tykkää niin ei tykkää.

Kamalaa amispoppiahan toi on, eihän siitä pääse mihinkään...
Mutta lajissaan varmaan ihan hyvää, tiedä sitten kuka tai mikä voi arvostaa tuon genren kamaa

\o/ :heart:
#14 • • Taedium Guest

Toisaalta sitä voi aina miettiä että arvostetaanko Choralea hieman liikaa tms...

No ihmiset tykkää mistä tykkää. Niin kauan kun kertakäyttömusiikkia kuunnellaan, on sijaa tällaiselle.
#15 • • Tres Guest

HUHHUH! mitä ihmisten päässä liikkuu?!? ei vissiin mitään?!?

No eihän tää mitään suurta taidetta oo,
eikä oo tarkotuskaan, päin vastoin. :scared:
Viihdemusiikkina ajaa asiansa, kuuntelin
jopa noi kaikki kappaleet läpi ilman
sen kummempaa angsti-reaktiota.
Cappellaa (Cappella on siis konemusiikille
vähän sama kuin Frank Sinatra perinteiselle
viihdemusiikille) näistä ei näillä eväillä tule,
mut tossa 'aina kavereita saa' -rallissa
on jo kiva Blümchen-fiilis :heart: Vokalistiks
joku oikee TP ton karkkimaisen yleisfiiliksen
täydentämiseks niin täähän olis tässä:
sit ostaisin jo pitkäsoittonakin. :hah:
#16 • • onnela Guest

entiedä miksi tonne eksyin, mutta painoin nappuloita ja rupes tulee musaa kuulokkeihin... aaaaaaaaaAAAAAAAARRRGGGHH!!!!!!

Heh, selittelyn makua. :D
"En mä tiedä mistä noi lehdet tonne sängyn alle on ilmestyneet." ;)

www.mikseri.net Chorale - Univiidakko(promomix)
http://www.mikseri.net/www/play.php?type=hi&id=17750

HUHHUH! mitä ihmisten päässä liikkuu?!? ei vissiin mitään?!? tää on melkein samaa skittii kun se yks kipale tuolla demo-puolella... se missä se muikki vetää fingliskaa oikein huollella ja kertoo jostain siskoistaan...

Jos totta puhutaan niin mun mielestä on tosi kunnioitettavaa, että
porukka uskaltaa tehdä sellaista musaa, minkä tekemisestä tykkää -
oli se sitten "in" tai ei. Propsit siitä Choralelle. Propsit myös siitä, että
biisit on kyllä todella laadukkaasti tuotettuja.

Mielipiteitä saa kyllä olla, ja pitääkin olla. Tottakai.
Tää on mun mielipide. :)
#17 • • drS Guest
*viiksihymiö*
#18 • • Zeraf Guest
Miksi kaikki toitottaa että "genressään varsin kelpo kamaa, mutta..."
Tekeekö genre jostain musiikista kelvollista tai hyvää? Eikö musiikista voida puhua musiikkina joka on omasta mielestään karkeasti joko paskaa, tyydyttävää tai oivallista? Jokaiselle biisille voidaan keksiä joku genre missä se on "hyvää", vai(?).

Usein on niin että kun musiikki on riittävän paskaa, siis todella syvälle vajonnutta överishittiä, niin se alkaa lähentelemään erinomaista materiaalia. Ympyrä ikään kuin sulkeutuu, jolloin uberpaska ja uberlaatu, eli ympyrän alku ja loppupisteet, ovat vierekkäin lähellä toisiaan. Näin on myös nerouden ja hulluuden kanssa.

Mitä itse tähän Choralen biisiin tulee niin öö,....genressään varsin loistavaa kamaa, mutta itse en pitänyt. :D Ei mut melodia oli kohtis hyvä, ja muutenkin musiikilliset perusasiat oli kunnossa. Tästä tulee jotenki hilpee olo. Ei tätä viittis kuunnella kuin näin "koemielessä", kun tää ei sovi oikein mun mielenlaadun kanssa yhteen. Ei kovin syvällistä materiaalia, sanoisinko...lähinnä hilpeetä pintaliitoo. :)
#19 • • Taedium Guest

Miksi kaikki toitottaa että "genressään varsin kelpo kamaa, mutta..."
Tekeekö genre jostain musiikista kelvollista tai hyvää?

...Okei... ei tee. Siinä tapauksessa:

Johnny Cash oli paska muusikko.
Cradle Of Filthin soittajat on huonoja muusikoita.
Wanda Jackson ei osaa laulaa.
Axl Rose on huono laulaja ollu kautta aikain.

Sitäkö sä meinasit? Sen takia, että minä en pidä jostain genrestä, tekee sen, että koko genre ja sen edustajat on huonoja muusikoita?
#20 • • Hempp@ Guest
No eikös eurodancen pidä tuollaiselta ei-niin-vakavalta kuulostaakin?
Tuollaisia happy happy joy joy renkutuspimputus-taustoja ynnä muuta.