Minulla oli yksi erittäin läheinen ystävä, jonka jutut rupesivat menemään todella erikoisiksi. Kesti pitkään ennenkuin sain kerättyä tarpeeksi rohkeutta ja sanoa hänelle suoraan että tarvitset apua... Oli yksi elämäni vaikeimmista hetkistä katsoa ystävääni silmiin ja sanoa häntä "hulluksi".
joo, tiedän tunteen. mulla on kanssa yks kaveri josta en osaa sanoa onko se jo flipannut vai just flippaamassa. se elää sellaista omaa maailmaa... ja vetää päällee aikalailla viinaa. minkä en usko ainakaan auttavan tilanteeseen. mutta en mä pysty sille sanoo muuta kuin että vähennä vähän...
Käsittääkseni persoonallisuuden jakaminen tai lohkominen ei oikeastaan liity mitenkään skitsofreniaan, vaan on ihan oma tautinsa. Tapauksia on koko maailmassa ollut noin 100, eli aika harvinaista on tosiaan.
jos toi pitää todellakin paikkaansa, vallitsee maailmassa yleinen harhaluulo. en yhtään epäile etteikö asia voisi olla noin, kaverin isukki kun potee just sellaista "juttelin muuten bushin kanssa" -skitsofreniaa... eli ilmeisesti just sitä mitä skitsofrenialla oikeesti tarkoitetaan.
hmmm... nyt sitten jää nakertaa, että jos asia on noin, niin mitä sellainen "älykäs" yliopistoihminen johdattaa laumaansa harhaan?!? eli vihjailee tälläisestä mahdollisuudesta...
intresting indeed...