Plattarin virallinen kodin sisustustopic

769 posts, 39 pages, 223,463 views

#741 • • ville Guest

Ootkohan _U ymmärtänyt tämän keskustelun väärin? vai muutenvain jotain hampaan kolosiin jäänyt?

Todennäköisesti väärin....

Onhan se ihan ymmärrettävää, että moni luulee homman olevan lähinnä rahallakehukskelua ja materialismin ylistystä, kun topicin aihe koskee pääasiassa materiaa.

IMO se että kertoo tuotteen hinnan tai ostopaikan tmv ei tarvitse liittyä kehuskeluun. Ainakin itse laitan ostomestoja ja välillä hintoja ihan vaan puhtaasti sen takia, että joku toinen näkee paljon tavarat noin keskimäärin maksaa. Kyse on siis samanlaisesta infosta kuin jossain lehdessä, eikä siitä, että joku haluaisi kehua ja venyttää pippeliä.

Joku toinen panostaa matkailuun, joku toinen kotiin ja joku nauttii vähemmästä työmäärästä ja paljosta vapaa-ajasta. IMO näitä ihmisiä ei pidä tuomita sen kummemmin pinnalliksi tai överimaterialisteiksi vain ja ainostaan sen takia, että saattuu pitämään erilaisista asioista.
#742 • • _U Guest
Eiku mä olin tosissani. :D

Hyvää Joulua kaikille ja tsemppiä vuoteen 2007! Nyt lähdetään reissuun ja tullaan takaisin tammikuussa!
#743 • • carnice Guest

työhuone

Omg!! Olipas helv*tin hieno!
#744 • • DeeJays Anonymous Guest
Ehkä hieman OT, mutta menkööt;

Sattuisiko kukaan tietämään mistä saisi kukkatelineeksi tarkoitettua puista patsasta, jossa afrikkalainen kantaa taakkaa(kukkaa) päänsä päällä?

Olis tarkoitus saada skobejalustoiksi moiset.

Ehkä sitten postailen kanssa kuvia tänne jahka on pari kuukautta mennyt ja olen pari tonnia köyhempi...
#745 • • Tapsa Guest
mistäs kannattaa ostaa halpaa bambuverhoa terassilasin verhoksi?
#746 • • Wayne G Guest
käy Tapsa tsekkaa Bauhaussista. Sieltä hommasin ite. 110 cm korkea 5-metrin rulla makso muistaakseni 16e.
#747 • • Tapsa Guest
toihan on ilmasta!
kiitti vinkistä :D
#748 • • vaavu Guest
IKEAssa on myös halpaa bamburullaverhoa. Ollaan sieltä ostettu omat parvekkeelle.
#749 • • Tapsa Guest
hitto, nyt tuli ongelma eteen :/

ei meinaa missään olla 2.5m korkeaa tavaraa,
noh, tarvii viellä katsella!
#750 • • Loopy Guest
Jaahas. Tuli sitten ostettua vaimokkeen kanssa 62,5 neliöinen (saunaton) kolmio Tampereen keskustasta.

Edellinen omistaja oli ostanut kämpän, laittanut primakondikseen ja myi nyt meille eteenpäin. Sisäänmuutto on jo alkanut, huomenna vuorossa isot kalusteet.

Onhan se oman kämpän ostaminen jännää puuhaa. Lainaneuvottelut etenivät hyvässä hengessä, ja nopeasti.

Jotenkin kummasti kuitenkin odottaa (eniten) sitä, että saa laittaa vihdoin studio/kotitoimisto/whatever -huonetta itselleen. Kaikki datailu viimeisen vuoden ajan kun on tapahtunut läppärillä keittiön pöydältä käsin.

Yksi mieltä askarruttava seikka on se, että miten saa tavarat mahtumaan huoneistoon. Säilytystilat ovat jokseenkin erikoisesti toteutettuna. Etenkin keittiössä saattaa tulla ahdasta. Mutta vasta tavaroiden paikalleen laittamisen jälkeen varmistuu tästäkin seikasta.

Kuvei vois sitten räpsiä kun on saanut mööpelit paikalleen ja muuttolaatikot jemmaan. :)
#751 • • Juki54 Guest
Onnea Luupi!
Koska tuparit? :heart:
#752 • • Loopy Guest

Koska tuparit? :heart:

Met.

Vissiin toi Pakkahuoneen iso bilé tulee vähän turhan aikaisin, mut joko sinne tai I-Klubille sijoittuvan tapahtuman tuntumaan oon tuota repäisyä ajatellut. :)
#753 • • ville Guest
Toisiksi viimeinen spämmi tähän topiciin, vikaa tulee sitten kun putkiremontti on ohi :)

Meidän asunnossa oli ostettaessa about alkuperäiskuntoinen vaatehuone. Veikkaus on, että sitä oli joskus kymmeniä, kymmeniä vuosia sitten remontoitu. Tehokkuus ei ollut maailman parasta vaikka toinen seinä sisälsi hyllyt ja toinen vaatetangon. Pinta-alaa vaatehuoneella aika paljon, ihan pikkusen vajaa 5 neliötä.

Remontin aikana vaatehuone toimi meillä varastona ja tämä jatkui myös muun remontin valmistumisen jälkeen. Koska jokaisella tavaralle ei ollut omaa paikkaa, huone oli lähes aina sekainen ja tavaroiden löytäminen aika tuuripeliä.

Lähtökohta remontissa oli, että vaatehuoneen tila tulee lattiasta kattoon 100% käytettyä. Vetolaatikoita mahdollisimman paljon aina rinnankorkeudelle asti, jokaiselle esineelle oma paikkansa, hyvä valaistus ja muutenkin siisti yleisilme.

Lopulta päädyttiin ikean pax sarjan tammenvärisiin runkoihin, koska ne sopi kokonsa puolesta täydellisesti, on hinta/laatusuhteeltaan loistavia ja niihin sai esim. täyspuisia puulaatikoita metallikiskoilla. Kattoon halogeenit vaijerilla, upottaminen ei ikävä kyllä ollut mahdollista. Lattiaan laatta, sillä huoneeseen astutaan välillä märillä kengillä ja laattalattia on helppohoitoinen. Väriksi vihertävä sävy, joka sopi hyvin tammen kanssa yhteen.

Remppa vei aikaa työn ohella about viikon eli toimittiin aika nopeasti. Kaksi iltaa tyhjennettiin & purettiin, viikonloppuna tasotukset ja pohjamaalit sekä laatoitus. Pari päivää taukoa, jonka jälkeen saumaus, vihreä maali seinään ja lopulta kaappien kasaus.

Kuva kertoo paljon, joten tässä ennen ja jälkeen

Ennen:

http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/pages/50VaatehuoneEnnen.htm

Jälkeen:

http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/pages/51VaatehuoneJalkeen.htm
#754 • • Hansu Guest

Jälkeen:
http://www.villevaavu.org/temp/Remontti/pages/51VaatehuoneJalkeen.htm

Vau! Todella tyylikäs! Vihreä väri on just eikä melkein ja söpö jakkara kruunaa kokonaisuuden ;)

Mulla on täällä kaksiossamme edellisestä asunnostani ikävä vain kahta asiaa: parvekelaseja ja vaatehuonetta. Jälkimmäinen olisi todella kätevä, sinne saa niin hyvin kaikki vuodevaatteet, vierastyynyt ja -peitot, reput, rinkat ja laukut, kengät ja kesällä esim. paljon tilaa vievät talvitakit. Huomasin myös, että sen saa helposti tungettua täyteen kaikkea turhaa roinaa ja ovi vain perässä kiinni, poissa silmistä ja poissa mielestä... Nykyisellään vaatekamppimme ovat ihan mukavan kokoisia, kummallakin 2 kaappia ja 1 kaappi vuodevaatteille, pyyhkeille yms. Itse kyllä kaipaisin lisää henkaritilaa, pari talvi- ja syystakkia ja henkarissa pidettävää paitapuseroa kun täyttää kaapin oikein tehokkaasti. Tangosta menee vielä parin takin verran tilaa roikkuvalle kenkälokerikolle, jonka ostin kun kenkiä oli todella vaikea saada mahtumaan mitenkään järkevästi ja siististi. Tarkoitan siis tällaista: http://www.sinituote.fi/tuotteet/pussit05/lokerikko10.jpg Kätevä pienissä tiloissa. Säilytyspulmiin tuli myös kummasti helpotusta, kun siivosin kertarykäyksellä omat kaappini ja vein UFFn keräysboksiin kaikki ne vaatteet joita en ole enää aikoihin pitänyt ja tuskin tulen enää koskaan pitämäänkään. Silti tuntuu ettei tilaa ole koskaan liikaa, ja vaatehuoneen ottaisin milloin tahansa riemusta kirkuen. Makuuhuoneemme on sen verran tilava, että tästä olis huoletta voinut lohkaista muutaman neliön vaatehuoneeseen.

Oliskos kellään muuten hyviä vinkkejä pieniin säilytystiloihn niin vaatteiden kuin muunkin sälän osalta?
#755 • • jarier Guest
onko kukaan nähnyt tämänkaltaisia valaisimia: 03335_PE074239_S4.jpg lattiavalaisimena, eli vähintään metrin, mielellään 1,5 metriä korkeana jossain. olisin hyvin kiitollinen tämäntyyppisen lattiavalaisimen kiinnisaamiseen johtavista vihjeistä :)
#756 • • _U Guest

onko kukaan nähnyt tämänkaltaisia valaisimia: 03335_PE074239_S4.jpg lattiavalaisimena, eli vähintään metrin, mielellään 1,5 metriä korkeana jossain. olisin hyvin kiitollinen tämäntyyppisen lattiavalaisimen kiinnisaamiseen johtavista vihjeistä :)

Ollessani suorittamassa sivaria Mikkelin Teatterissa lavastajat tekivät jokseenkin tuollaisia johonkin näytelmään ja ne olivat kyllä todella tyylikkäitä. Näytelmän jälkeen ne taisivat mennä jollekin juuri sisustukseen eivätkä lavastamon perälle. Kenties jos olet kätevä käsistäs voisit tehdä itse tai joku vois jeesaa? Ei varmasti tule kalliiks.
#757 • • ville Guest

Ikeassa on montaa samantyyppistä, mutta ei ihan identtistä. Stockalla on kans joskus ollut tollaisia, mutta niissäkin oli pieni jalka.

Helpoimmalla selviää itse tekemällä/teettämällä. Metallikehikko syntyy amiksessa varmaan kympillä, lamppu+kanta ikeasta parilla eurolla ja kangaskaupasta 150cm pakasta ostaa kangasta :)
#759 • • ville Guest

First, wow @ vaatehuone. Tuolla vois asua, näyttää niin kodikkaalta.
Second, OT: Onko toi Villen vai Vaavun takki, tuossa etualalla, kun roikkuu ripustimessa? Tarvisin just tollasen villakangastakin itselleni. :)

Toi on mun, vaavulla on vähän toisensävyinen ruskea :)

Meillä on tossa itseasiassa niin, että etummaisessa kaapissa on tila pitkille takeille ja takimmaisessa lyhyille. Kummallakin on sitten oma tanko, jolloin saa itse valita missä järjestyksessä takkejaan haluaa pitää :)

Ostopaikka tolle takille oli siriuksen vaateliike, taitaa nykyisin olla kampin kauppakeskuksessa. Oon tohon erittäin tyytyväinen, on snadisti hoikemmalle vartalolle ja sisältää pystykaulukset. Ainoa huono puoli on pikkusen liian leveät olkapäät... ei oo montaa senttiä yli, mut just sen verran, että kun puvun kanssa tota käytän ja puku istuu hyvin, niin käy vähän häiritsemään. Pitäisi käyttää räätälillä ja korjata toi....
#760 • • _U Guest

Toi on mun, vaavulla on vähän toisensävyinen ruskea :)

Meillä on tossa itseasiassa niin, että etummaisessa kaapissa on tila pitkille takeille ja takimmaisessa lyhyille. Kummallakin on sitten oma tanko, jolloin saa itse valita missä järjestyksessä takkejaan haluaa pitää :)

Ostopaikka tolle takille oli siriuksen vaateliike, taitaa nykyisin olla kampin kauppakeskuksessa. Oon tohon erittäin tyytyväinen, on snadisti hoikemmalle vartalolle ja sisältää pystykaulukset. Ainoa huono puoli on pikkusen liian leveät olkapäät... ei oo montaa senttiä yli, mut just sen verran, että kun puvun kanssa tota käytän ja puku istuu hyvin, niin käy vähän häiritsemään. Pitäisi käyttää räätälillä ja korjata toi....

Ville, oot sä joku miesmalli? :)