Plattarin virallinen kodin sisustustopic

769 posts, 39 pages, 223,942 views

#441 • • Ryvon DJ Guest

Sainpa viimein aikaiseksi ottaa muutaman kuvan asumuksestani... Tsek.

Jees, I like what you did with the living room, the minimalist decoration. Kokositko ton tilanjakajana toimivan Miami-tyylisen lasikuutioseinän itse? Jossain törmänny tota rakennetta myyviin liikkeisiin, mitä hintaa tommonen tekee? Taitaa olla metallikehikkojen sisällä noi lasikuutiot...?

Sitten oli mukava nähdä taas jonkun toisen ratkaisu vinyylin varastointiongelmaan. Itse muutan tässä viikon päästä, ja pitäis keksiä joku hyvä ja hyvännäköinen hylly vinyyleille. Noi taitaa olla Lundian perushyllyt? Syvyys näyttäs olevan passeli levyille kyllä... Hieno ja piristävä ratkasu toi terrakotanpunanen seinä hyllyjen takana.

Vois perustaa oman topikin jonne ihmiset postais kuvia vinyylihyllyistään.
#442 • • Daniel Braun Guest

Muuten ei olis kiire mutta tammikuun ekoilla viikoilla olis semmoinen pieni koiranpentu tulossa taloon

Ääh, ei tälläsiä puheita. Mulla on ollu melkoinen koirakuume jo viimeiset pari vuotta ja en tiedä missä vaiheessa joudun antamaan periksi...

Meillä on ollut lapsuudessa aina jotai lemmikkejä ja koira (nyt jo about kohta kymmenvuotias tms)...
Pitkään mietin koiran ottamista.
Sen olisin halun jo aikaisemmin ottaa mutta exä oli allerginen.
Siksi fretistäkin joutui luopumaan :(

Mutta tää koiravauva on kyllä niin söpis :)
Tosin, viimeisetkin miehekkyyden rippeet varisee pois kun ulkoilutan pikku chihuvauvaa pitkin kaupunkia :D

Mutta, itse sisustukseen.
Löysin tänään überhienon "asemakellon" semmoisen kakspuoleisen.
Saa paikkansa mun olohuoneesta.
Ja toi eteinen :D
Nyt on kattokin punainen.
Ei voi olla oudumpaa näkyä missään.
Melko häiriintyneen näköinen, mutta niin on tarkoituskin :D
#443 • • OSC8 Guest

Sainpa viimein aikaiseksi ottaa muutaman kuvan asumuksestani... Tsek.

Jees, I like what you did with the living room, the minimalist decoration.

_o/ mä kans pidin tosta olkkarista (keittiöö en kommentoi :p) ja ainakin luulen ymmärtäväni mitä oot hakenut..ihan äärimmäistä yksinkertaisuutta. Toi ei tosiaan tarvii enään mitään muuta kuin oikean valaistuksen :D

Huomio kiinnitty kans heti tohon punaiseen seinään, vois olla todella näyttävä ilmestys ihan sellaisenaan mut nyt nuo (ikävästi avonaiset) levyhyllyt on jotenkin tiellä siinä. Ei oikein muutenkaan istu tohon ultrapelkistettyyn lookkiin et "sekainen" levyhylly paistaa..IMHO..

Tietty ymmärrän et ihmiset jotka rakastaa levyjään haluaa niitä esitellä, mut siltikin mä hommaisin jonkun ihan toisenlaisen säilöntäratkaisun tai vähintään vaihtaisin noiden levyhyllyjen paikkaa.

Mut jea, propsei et rohkeasti on omaa makua toteutettu :)

edit: niin ja homman kruunaa et tässä kodissa ei ole TV:tä..(?) Asennetta :)
#444 • • dixoff Guest
Olohuone on tosiaan tällä hetkellä aika minimalistinen, kun siellä ei vielä ole valaisimiakaan, eikä seinillä ole mitään tauluja (niinkuin kuvasta näkyy, yksikin odottelee asennusta nurkassa lattialla). Valaistuksella ei sinänsä ole ollut niin kiire, kun makuunurkkauksen ja keittiön valot riittävät valaisemaan olohuonettakin niin, että eteensä näkee oikein hyvin. Mitään intensiivistä lukemista tai jotain tarkkuusaskartelua ei luonnollisestikaan pysty tekemään noin vähässä keinovalossa, mutta ei sille ole tähän hätään tarvettakaan.

Toinen juttu on kanssa se, että koska otin tuon (aika kehnon) olohuonekuvan laajakulmalla, se venyttää perspektiiviä siihen malliin, että se näyttää autiommalta kuin se oikeasti on. Muutenkin nuo kuvat olivat aika hätäisiä, pitäisi oikeasti ottaa parempia.

Lasitiiliseinää en ole rakentanut itse, enkä ole rehellisesti sanoen tehnyt asuntoon minkäänlaista remonttia, koska ostin sen vasta remontoituna. Senkin sienän voi tarvittaessa toki kaataa, jos joskus kyllästyn moiseen, tällä hetkellä se kuitenkin vielä ajaa asiansa, ja erityisesti siihen seinän päätyyn rakennettu kiinteä cd-hylly on aika hyvä idea. Edellistä asukasta saa kiittää myös valituista keittiöratkaisuista. Minusta se keittiö on sellainen perusasiallinen tällä hetkellä, tilaa on omiin tarkoituksiini juuri sopivasti ja perusasiat ovat kunnossa. Sen kanssa voi siis elää ihan hyvin, joskin niin kuin kuvista näkee, paremmankin saisi tuosta tehtyä, mutta ehkä jossain vaiheessa kun on vähän paremmin varoissaan.

Sääli sinänsä, että tuo punainen seinä peittyy koska se on tosiaan aika kiva, mutta kun tuota hyllytilan tarvettakin on, niin tällä erää ainakin näin. Ainahan noita voi kyllä siirrellä, jos saa joskus hyvän idean. Levyhyllyt ovat Ikean lundiakopiota, Ivar-sarjaa. Toimivat tuossa tarkoituksessa aika hyvin. Tyhjänä se hylly tuntuu aika huteralta, mutta kuorman kanssa rakenne on hyvinkin tukeva, eikä heilu mihinkään suuntaan. Nuo hyllyt ovat olleet minulla vuosia, ja tykkään niistä siksi, että niistä (+ hyllyssä olevasta sälästä) tulee sellaista elävämpää ilmettä olohuoneeseen.

Makuualkovissa on Futon ja vaatekaappi. Pitäisi siitäkin osasta asuntoa ottaa kunnolliset kuvat, ehkäpä sitten viikonloppuna jos ei heikota liikaa päiväsaikaan.

Ja ei, telkkaria ei ole. Eikä moisen hankkimisella ole minkäänlaista kiirettä. Olen huomannut, että ei siinä loppujen lopuksi mitään menetä, ettei moista omista. Tosin leffojen katselu on viime aikoina jäänyt vähemmälle, mutta onko sekään sitten niin paha asia.
#445 • • Dirt Guest
toista päivää maalataan makuuhuonetta uuteen ilmeeseen. yllättävän työlästä ja uuvuttavaa puuhaa, mutta onneksi tulokset ovat hyviä. mut kaikkea sitä oppii; rajasin teipillä katon rajan ja kun kävin ottamaan teippiä pois päälle tippu maalia, jonka alta paljastui jotain tapettia. eli noi rajaukset pitää vetää uudestaa. mut kuvia sitten kun huone on esittelykelpoinen.

sitten nyt ois hyvä ajankohta uusia makuuhuoneen lappu. tuo sama piskuinen, pieni rumilus on ollut katossa siitä lähtien kun muutettiin asuntoon eikä vaan oo saanut aikaiseksi lähdettyä katselemaan uutta kapistusta kattoon. ehdotuksia mistä kannattais katsella?
#446 • • Daniel Braun Guest

ehdotuksia mistä kannattais katsella?

Riippuu ihan millä budjetilla & tyylillä lähet sitä lamppua kattoosi hakemaan.
Kaikenmaailman peruskuuppia löytyy marketeista jne.
Huonekaluliikkeistä hieman erikoisempia.
Ja mitä enemmän "kalliinpi" liike, sitä erikoisempia ja tyylikkäämpiä = kalliinpia lamppuja löydät.
#447 • • Dirt Guest

ehdotuksia mistä kannattais katsella?

Riippuu ihan millä budjetilla & tyylillä lähet sitä lamppua kattoosi hakemaan.
Kaikenmaailman peruskuuppia löytyy marketeista jne.
Huonekaluliikkeistä hieman erikoisempia.
Ja mitä enemmän "kalliinpi" liike, sitä erikoisempia ja tyylikkäämpiä = kalliinpia lamppuja löydät.

joo, oikeestaan tajusin tossa heti postauksen jälkeen että kysymys oli varsin epämääräinen ja/tai huonosti muotoiltu.
eli siis tarkempi muoto olisi: tietääkö joku pääkaupunkiseudulla hyvää lamppuliikettä jossa myytäisiin tällaisen post-moderniin, neo-konservatiiviseen kotiin hienoja lamppuja. en nyt ajatellut mitään omaisuutta siihen sijoittaa mut just jos jotain hienoa tulee vastaan niin totta kai siihen pitää olla valmis sijoittamaan pääomaa.
#448 • • OSC8 Guest

eli siis tarkempi muoto olisi: tietääkö joku pääkaupunkiseudulla hyvää lamppuliikettä jossa myytäisiin tällaisen post-moderniin, neo-konservatiiviseen kotiin hienoja lamppuja.

Itäkeskuksessa on valaisinliike Poppa josta me ainakin saatiin tosi hyvää & asiantuntevaa palvelua. Valikoimaakin on aivan laidasta laitaan -> halvoista ja rumista "mummolampuista" aina tuhannen euron design-valaisimiin.

Tuolta löytyi joskus alkusyksystä meidän eteiskäytävään 2kpl Belidin Cato lamppua (mallia s6003). Joskus ruotsinreissulla olin nähnyt lamput ja ihastunut, mutta suomesta niitä ei saanutkaan mistään vielä. Sattuipa sitten niin kivasti että heti tuonne Poppaan kävellessä osui tämä uutuusmalli silmään :)
#449 • • ovv Guest

Sitten oli mukava nähdä taas jonkun toisen ratkaisu vinyylin varastointiongelmaan. Itse muutan tässä viikon päästä, ja pitäis keksiä joku hyvä ja hyvännäköinen hylly vinyyleille. Noi taitaa olla Lundian perushyllyt? Syvyys näyttäs olevan passeli levyille kyllä... Hieno ja piristävä ratkasu toi terrakotanpunanen seinä hyllyjen takana.

Ite oon muuttanut tyttöystävän kanssa vihdoinkin ensimmäiseen omaan kämppään. (tai no, vuokrakämppään, mutta pois vanhempien nurkista)

Nyt on vielä muutamaa osaa vaille yhdistetyn soittopöydän + levyhyllyn kasaaminen. Eli lähinnä jo olemassaolevien osien perusteella miettinyt mitä vielä tarttee ja sitten pitää nuo muutamat osat käydä ostamassa. Hyllyosasta (tulee yhden kirjahyllyn päädyn jatkoksi) tulee kaksijaksoinen 50+100cm levyiset jaksot (80+80 ois ollu ehkä vähän mukavampi, mutta kun noita 50+100cm osia oli entuudestaan enemmän), 108x30cm tikkailla. Ylimpiin koloihin tulee 40/30 levyt ja niiden alapuolelle kaksi hyllytasoa. Joten kokonaisuudessaan siihen saa kaikki soittovehkeet päälle - sopivalle korkeudelle - ja alle saa parhaimmillaan 3x150cm levyjä. \o/ Eikä tule kovin kalliiksi. :excellent: Sopivaa ratkasua on tullut etsittyä jo pitkään.

Vaikka lundiahyllyt eivät ole välttämättä yhtä tyylikkäitä kuin monet muut, tuo täydellinen muokattavuus on mielestäni huomattavasti arvokkaampaa. Ja mikäli ei avohyllyä halua, saa niihin laitettua ovet eteen. :)
#450 • • Tapsa Guest
[offtopic]
Ensiasunnon ostaminen on ajankohtainen.
En oikein millään löydä tietoa,
että kuinka paljon asunnon hinnasta kehtaa tingata!

Nyrkkisääntöjä ei varmaankaan ole,
mutta noin suurinpiirtein!

Heittäkää esim. omia kokemuksia!

Kiitos :)
[/offtopic]
#451 • • ville Guest

[offtopic]
Ensiasunnon ostaminen on ajankohtainen.
En oikein millään löydä tietoa,
että kuinka paljon asunnon hinnasta kehtaa tingata!

Nyrkkisääntöjä ei varmaankaan ole,
mutta noin suurinpiirtein!

Heittäkää esim. omia kokemuksia!

Kiitos :)
[/offtopic]

Tää on oikeesti tosi kinkkinen juttu josta jengi ei imo paljoa puhu (jota en oikeesti ymmärrä)

Suoraan asiaan vaikuttaa:
- Onko asunto kuinka haluttava
* alue
* kunto
* isot remontit tulossa/tehty

- Kuinka vakavasti olet asuntoon ihastunut
* Jos ihastus on suuri, on asunto "pakko saada, vaikka maksaisi vähän enemmän"

- Asuntomarkkinoiden yleinen tilanne

Jos otetaan tää meidän asunto niin homma meni about näin: Tää asunto oli ollut myynnissä about 4vko. Kunto huono, putkiremontti tulossa, mutta alue ja yhtiö hyvä. Alkuperäinen hinta oli 162ke, jota hinta lasku 3vko jälkeen 158ke. 4vko jälkeen hinta tippui 150ke. Myyjällä oli tosi kiire päästä kämpästä eroon, joten hintaa oli tiputettu aika kovassa tahdissa.

Tässä vaiheessa me tultiin mukaan ja käytiin katsomassa asuntoa ekaa kertaa.

Me ihastuttiin asuntoon heti ja näytetiin se välittäjälle. Tämä oli ensimmäinen virhe joka me tehtiin. Välittäjä tekee mitä vaan, että asunto saadaan kaupaksi ja siten välittäjä yrittää nyhtää jokaisen tonnin joka vaan irti lähtee. Tästä syystä kannattaa olla kiinnostunut, mutta ei liian innostunut.

Me käytiin katsomassa asuntoa pari kertaa ja tehtiin tarjous. Eka tarjous oli 132ke eli 12% vähemmän mitä oli sen hetkinen hintapyyntö. Tätä ennen hintaa oli tosin paljon laskettu.

Välittäjä suuttui tai antoi niin ymmärtää tosta tarjouksesta. Välittäjä kieltäytyi viemästä tarjousta eteenpäin koska "se on naurettavan alhainen, kaksion hinta". Tässä vaiheessa me ei tajuttu, että välittäjä pelaa oikeesti vaan peliä.

Tarjottiin vuorokauden sisällä 138ke eli lopulta _aivan_ liian nopeasti. Tässä vaiheessa välittäjä tiesi, että me ollaan todella kiinnostuneita ja siten välittäjä lähti pelaamaan ja yritti vedättää hommaa koko ajan ylöspäin.

Muutaman päivän aikana mä soitin välittäjälle ja välittäjä soitti mulle tosi monta kertaa. Tänä aikana väittäjä kertoo "se voi mennä koska vaan", "kaikki muut välittäjät voi käydä sitä näyttämässä", "kiinnostuneita on monia" jne jne jne

Lopulta me ei lähdetty tarjoamaan enempää kuin 138ke tuon viikon aikana. Me odotettiin seuraavaan sunnuntainäyttöön ja tämän jälkeen välittäjä sanoi, että saadaan kämppä jos tarjotaan 140ke. Me tarjotiin se ja saatiin kämppä.

Loppuyhteenvetona voisi sanoa, et me oltaisiin saatu tää kämppä 138ke jos kukaan muu ei olisi tullut väliin. Mutta toisaalta, me ei haluttu ottaa sitä riskiä, että joku muu vie tän kämpän, joten oltiin valmiita tuohon 140ke hintaan. Se oli kuitenkin lopulta 13,5% vähemmän mitä oli asunnon pyyntihinta 2vko aiemmin.

Nyt meillä on ostoksesta mennyt vuosi ja sen mitä asuntojen hintoja ollaan seurattu niin ollaan edelleen sitä mieltä, että saatiin tää kämppä tosi halvalla. Esim broidilla kävi imo paljon paskempi tuuri, ne maksoi vaimon kanssa pitkään myynnissä olleesta kämpästä 160ke kun pyyntö oli 165ke. IMO tosta olisi pitänyt saada ainakin 3-5ke pois.

Älä siis lähde mukaan välittäjän leikkiin. Ne pelaa tosi kieroa peliä ja näyttöjen välillä on yleensä viikon ajanjakso jolloin ne vaan yrittää vedettää. Kerro, että olet kiinnostunut, jotta saat tiedon, jos joku muu lähtee tarjoamaan. Ilmoita, että asunnon nykyinen hinta on "yli budjetin" ja tee ensimmäinen tarjous, joka on riittävän alhainen. Tästä joudut kuitenkin tuleemaan ylöspäin. IMO kämpästä joka on ollut myynnissä pitkään voi hyvin tarjota -15% jopa -20% sillä asuntojen hintojen paine on nyt alaspäin. Kohta alkaa olla ostajan markkinat, vaikka se voi kalliiksi tulla =)
#452 • • Tapsa Guest
kiitos Ville asiallisesta postista!
: )

toi on varmasti ilkeetä toi odottelu,
jos oikeesti haluu jonkun kämpän.
itse en vielä ole yhdestäkään tarjonnut,
mut huomenna ois näyttö yhdestä joka saattaisi kiinnostaa
(, vaikka onkin pienempi kuin mitä olen hakenut.)

asunto on sellainen, joka on Treella erittäin haluttu.
ilmoitus tuli Pe iltana nettiin, eikä ole lehdissä vielä ollut.
soitin heti välittäjälle ja sovittiin treffit huomiselle,
anskattoo montako muuta kiinnostunutta paikalle saapuu.

ajattelin itse, että n.5% kannattaa ottaa HETI pois hinnasta
(vaikka hinta olisikin ns.sopivalla tasolla!)
#453 • • ville Guest

ajattelin itse, että n.5% kannattaa ottaa HETI pois hinnasta
(vaikka hinta olisikin ns.sopivalla tasolla!)

Joo, ongelma on, että tosi halutuilla aluilla hyväkuntoiset kämpät saatetaan repiä käsistä.

Mut sanotaan niin, että sopivaa tasoa ei tiedä kukaan muu kuin välittäjä. Pyyntihinnat on vain pyyntihintoja ja myyntihinnat on lopulta hyvin eri asioita. Ikävä kyllä suomessa kuluttajat eivät pääse näkemään alueen toteutuneita pyyntihintoja :(

Jos oot etsimässä hyväkuntoista, niin mä silti kehottaisin harkitsemaan sitä, et käyt katselemassa huonokuntoisia ja vaikka maksat jollekin remointoinnista. Tässä nykyisessä ylikuumentuneessa tilassa monista hyväkuntoisista asunnoista maksetaan suhteessa ihan liikaa; monesti huonokuntoinen asunto + remontti tulee paljon halvemmaksi vaikka teettäisi kaiken työn ja bonuksena se että saa juuri sellaista kuin haluaa. Mut tää toki edellyttää sitä, et tietää vähän mitä minkäkin jutun remontointi maksaa. Meillä ei ainakaan ollut mitään tietoa, vaikka remontoitavaa etsittiinkin.

Mä en tiedä ketään joka olisi maksanut täyden hinnan, mut toisaalta on varmasti asuntoja jotka myydään ekan näytön jälkeen täydellä hinnalla.
#454 • • Tapsa Guest
Mä oon just sellasta semi-remontoitavaa etsinyt
(kylppäriin laatat, seiniin maalit, lattiaan laminaatit etc..!)
Täältä ei vaan oo löytynyt sopivaa mulle.
Ja tuntuu et ne hinnat on aivan älyttömän
korkeita asunnon laatuun nähden!

Toi ko. kämppä on melko hyväkuntoinen,
mutta huomioin sen silti.
#455 • • Dirt Guest
Ville on oikeastaan tossa jo sanonut lähes kaiken oleellisen hinnoista. tosiaan, itse kyllä lähtisin arvioimaan hintaa juuri noista mainituista tekijöistä; kuinka hyvä asunto on sinulle, mikä on asunnon ja taloyhtiön tilanne. asuinseutu on mielestäni erittäin tärkeä tekijä. yleinen markkinatilanne. jne.

eli jos hinnasta puhuttaessa päättää että et aio maksaa sitä hintaa mitä pyydetään, voi olla aika todennäköistä että sitten ei saa sitä mitä todella haluaa. toi asuntojen myyntiaikojen pidentyminen tosiaan mielestäni kuvaa sitä, että asuntojen hinnoissa on nykyään yhä enemmän sitä kuuluisaa ilmaa, josta jengi ei ole valmis maksamaan.

vaikka hinnan muodostumiseen vaikuttaa monia erilaisia tekijöitä, on selvää että jokaisen asunnon hintaa vaikuttaa toiset tekijät enemmän kuin toiset. älyttömiä hinnan nostajia mielestäni ovat "uskommattomat näkymät" tai "hyvä taloyhtiö". sinänsä nuo tekijät ovat plussaa, MUTTA eiväthän ne suoranaisesti maksa kenellekään mitään. nostavat vain kysyntää ja hintaa.

eli tarkkana kannattaa olla kun mietitään sitä omaa asuntoa ja mitä siitä tulisi maksaa. itse ainaskii kävisin aika tarkasti läpi mitä, minkälaista ja mistä ensisijaisesti etsitään. noista tekijöistä sitten se hintahaarukkakin muodoistuu. sitten kandee miettiä mistä on valmis tinkimään. jne.
#456 • • ville Guest
Sellainen tuli vielä mieleen, että ennen ostotarjouksen tekemistä kannattaa ehdottomasti soittaa vähintään isännöitsijälle ja mielellään hallituksen puheenjohtajalle. Tämä siitä syystä, että hallitus on voinut puhua keskenään tulevista remontoista esim 3-8v tähtäimellä. Nämä remontit eivät yleensä näy asunnon hinnassa, eikä niistä vältämättä ole mitään mustaa valkoisella, mutta siltikin ne ovat tulossa.

Oleellisia ja hyvin kalliita remontteja ovat esim:
- Ikkunat (kolmiossa luokkaa 5000-10 000e)
- Putket (helposti luokkaa 25-40ke)
- Sähköt (helposti 4000e/asunto)
- Julkisivu (varmaan väliltä 5000-20 000e riippuen mitä tehdään)

Vähemmän kalliita mutta merkittäviä. Näistäkin voi tulla tonneja per asunto:
- Katto
- Ylä/alapohjan eristykset
- Maansiirtotyöt (onko esim kunnon salaojat, näyttääkö sokkelit/kellarit siltä, että vesi nousee rakenteisiin)
- Ilmastointi ja sen kunto

Nämä ja varmasti myös monet muut asiat ovat sellaisia, jotka saattavat tehdä kalliista halvan ja halvasta kalliin. Jos ostaa asunnon joka on yli 30v vanha ja mitään ylläolevista asioista ei ole tehty, voi olla 100% varma, että suurempia remontteja on tulossa ja vastike tulee nousemaan radikaalisti. Toisaalta tämä ei välttämättä ole mikään ongelma, kunhan taloyhtiön kunto näkyy hintapyynnössä.

Viimeaikoina on ollut paljon puhetta asuntojen pistetysjärjestelmästä. Idenan olisi, että lakisääteisesti taloyhtiöt saisivat tähtiä sen mukaan miten niissä on remonttia tehty/miten remontteja tehdään/onko velkaa/onko varallisuutta jne. Ainakin henkilökohtaisesti toivoisin, että tällainen tulisi mahdollisimman nopeasti, sillä nyt ihmiset tekevät elämänsä suurimpia päätöksiä lähestulkoon silmät sidottona.
#457 • • Tapsa Guest
Ja lisää hyviä pointteja!

Hallituksen puheenjohtalle ei olekaan kertaakaan tullut soitettua,
hyvä että otit asian esille!

:)
#458 • • Zapa Guest
Oon tässä seurannut aika läheltä omaiseni kämppien myyntiä/ostoa viim. 5 vuodelta ja Hesassa nää välittäjät on kyllä kuin hyeenoita. Jos yrittää itse myydä lehti-ilmoituksella, niin miljoona välittäjää yrittää saada sen myyntikohteeksi lupaamalla jo valmiit ostajat..joopa joo. Lisäksi joskus käy sillä lailla, että välittäjät pilaavat kohteen liian korkealla alkuhinnalla. Tämä siis lähinnä niissä tapauksissa joissa kämppä ei ole hyvä, eikä alue tai mikään muukaan. Muutamat välittäjät ovat pelaanneet ihme peliä ostajan kanssa eli jos kohde on ollut hyvä, niin he hilaavat pyyntihintaa ylöspäin väittäen että pyyntihinnan mukaisia tarjouksia on useita. Tämä on vielä kerran tapahtunut jopa omistajan taholta vaikka kämppä oli välittäjällä ja se on käsittääkseni laitonta. Myöhemmin selvisi tuon ko. asunnon todellinen myyntihinta ja se ei ollut edes se pyyntihinta vaan jonkun verran alempi. Onneksi nuo asuntojen myyntihinnat tulee julkiseksi tiedoksi ilm ens vuonna?

Jos löytää jonkun todellisen löydön ja kohde on megasuosittu + haluaa sen kämpän itselleen, niin kannattaa tehdä näin:

-jos pyyntihinta on lähellä markkinahintoja eli hinnassa ei ole ilmaa, niin tekee kirjallisen tarjouksen (tai ehkä hieman alempi hinta) näyttöpäivänä ja antaa käsirahan välittäjälle. Välittäjän on lain mukaan toimitettava tarjous myyjälle ja vain YKSI tarjous kerrallaan. Eli välittäjä ei voi ottaa useita tarjouksia sisään eri henkilöiltä, ennenkuin myyjä on joko hylännyt tai hyväksynyt sinun tarjouksesi.
#459 • • Edited Dirt Guest

Jos löytää jonkun todellisen löydön ja kohde on megasuosittu + haluaa sen kämpän itselleen, niin kannattaa tehdä näin: -jos pyyntihinta on lähellä markkinahintoja eli hinnassa ei ole ilmaa, niin tekee kirjallisen tarjouksen (tai ehkä hieman alempi hinta) näyttöpäivänä ja antaa käsirahan välittäjälle. Välittäjän on lain mukaan toimitettava tarjous myyjälle ja vain YKSI tarjous kerrallaan. Eli välittäjä ei voi ottaa useita tarjouksia sisään eri henkilöiltä, ennenkuin myyjä on joko hylännyt tai hyväksynyt sinun tarjouksesi.

ihan hyvä taktiikka- täytyy myöntää. ainut vaan minkä tietysti näkee vähän ongelmallisena on, et mikäänhän ei pakota välittäjää toimimaan noin, ellei hän itse tulkitse tilannetta päämiehen eduksi. ja jos hinta on öbaut markkinahinta, kansantalouden periaatteiden mukaan sen tulisi mennä kaupaksi joka tapauksessa silloin (joo, joo ja tiedän että tällöin kyse olis täydellisistä markkinoista, joita ei ole olemassa)...
#460 • • Tapsa Guest
Kävinpäs vilasees sitä kämppää.
Asunto on n. 1/3 pienempi kuin mitä olen ajatellut,
mutta sijainti, kunto, pieni vastike, velattomuus,
sauna ja kiva takapiha miellyttivät melkoisesti!

Asunnossa tarvitsisi puuhailla jotain pientä
mm. hioa parketti, maalata listat,
tasoittaa ja maalata seinät..

Toi asunnon koko hieman arveluttaa,
mutta kyllä mä tossa hyvinkin voisin jokusen vuoden viettää.

Nyt yhdet yöunet ja huomenna yhteydenotto isännöitsijälle
ja parit varmistukset. Jos siinä vaiheessa ei ihmeempiä ylläreitä tule,
niin sitten luultavasti teen (n.5% pyyntihintaa pienemmän) tarjouksen.