Plattarin virallinen kodin sisustustopic

769 posts, 39 pages, 223,465 views

#22 • • Daniel Braun Guest

Suosin After the war -tyyliä omassa huoneessani.

:D

:laugh:
Tuttu sisustustyyli varmaan monelle...

No, minun ja Tanjan asuntomme...
Tuota, makuuhuone on punaisen, valkoisen (osaksi valkoisesksi petsatun puun) ja hopenharmaan sävyttämä.
Matto on punainen, valkoiseksi petsattu 120cm parvisänky jonka alla pöytälevy samaan sävyyn.
Hopean harmaa lepotuoli, punaisia tyynyjä, hopeanharmaata ja lasia yhdistävä pikkuinen pöytä, punainen sydän valaisin, punainen myrskylyhty...
Taulut punertavan sävysiä (pääosin allekirjoittaneen maalaamia) + yks Tanjan tekemä taulu sekä pari Kaj Stenvall ankkataulua.
Red Bull liitutaulu + tietysti mun "leluja"...

Olohuone/tupakeittiö on sitten puolestaan kirsikkapuun, sinisen, vihreän ja hopeanharmaan sävyinen.
Keittiön taitettava pöytä valkoinen, yleensä komion muotoon taitettuna, vihreää ja hopeanharmaata yhdistävät tuolit, sininen "sohva" (kankaalla itse päälystetty runkopatjasänky, kasa sinisiä sekä vihreitä tyynyjä, kirsikkapuunvärinen tv-taso ja lasivitriini.
Kokolasinen olohuoneen pöytä.
Ja tietenkin stereot/tv/DVD-soitin/PlayStationII jne hopeisia...

Kylppäri onkin sitten kelta valkoinen.
Salaisen intohimoni takia monta kumiankkaa (taitaapi olla n 7kpl) sekä kumiankka seinäkoristeita.
Keltainen suihkuverho, keltainen matto, keltaiset pyyhkeet...
+ Tietysti Tanjan sammakkojuttuja.
Ei me lapsenmielisiä olla :excellent:

Sauna onkin sitten vain sauna. Ruskea tervatonttu saunan ikkunasyvennyksessä sävyttää sen värimaailman ruskeaksi...

Että tämmöistä...
#23 • • Karo Guest

Tyylisuuntana on enemmänkin lämminhenkinen ja elämänmakuinen
harkittu kaaos, kuin ylisliipattu-sairaalasteriili-wannabe-designer-musta-
valkoinen-harmaa -look.

Word. Itse ahdistun helposti liian simppeleissä ja "kalliin oloisissa" kämpissä. Niistä jos siivottaisiin elektroniikka pois, niin jäljelle ei jäisi käytännössä mitään, jolla "tehdä" jotain tai tappaa aikaa. Vain valkea sohva jolta tuijottaa valkeaa seinää.

Koti heijastelee kuitenkin aina asujansa persoonaa, ja jos kaikki persoonalliset esineet on heitetty pois tai korjattu näkyvistä, jää jotenkin steriili fiilis. Kodissa pitää olla kerroksia eletystä elämästä.

Kolmantena kammoan kaikenlaisia mauttomia koriste-esineitä (kuten posliini- tai lasiesineitä) ja sellaisia kirjasarjoja, jotka näyttää hyvältä hyllyssä kun ne on saman kokoisia ja värisiä (mm. tätini harrastaa näitä).
:scared:
#24 • • da_chef Guest
Sisutaminen on homojen hommaa

TJEU: Inno -sisustusohjelman miesjuontaja

:P
#25 • • Edited vaavu Guest
Minkälaisia sisustusfantasioita ihmisillä on?

Mulla on yksi ajatus mitä olen pitkään hautonut. Sitten joskus kun olen iso ja omistan asunnon jossa on useampia huoneita (huoneluku >= 3), olisi kiva sisustaa huoneet eri tyyleillä ja väreillä.

Esimerkiksi seuraavasti. Yksi huone (vaikkapa makuuhuone) on kokonaan valkoinen ja kliininen, korkeintaan sävyinä vaaleita harmaita ja mahdollisesti vaaleata metallia. Yhdessä huoneessa on voimakkaita värejä (turkoosia, keltaista, vihreää tms.) ja rönsyilevää sisustustyyliä. Keittiö olisi sopiva huone tähän. Yhdessä huoneessa (vaikka sitten olohuoneessa) on rauhallisia murrettuja värejä, valkoista, erilaisia ruskean sävyjä, luonnollisia materiaaleja ja puuta. Niin ja jonnekin pitäisi tietysti saada vielä se retrohenkinen huone myrkynvihreine sohvineen ja kuviollisine tapetteineen... ;)

Tuollaisessa asunnossa voisi aina huoneen mukaan virittäytyä sopivaan tunnelmaan. Eikä tarvitsisi kyllästyä vain yhdenlaiseen sisustukseen, kun saisi joka huoneessa kustakin tyylistä parhaat palat irti.
#26 • • Daniel Braun Guest

Itselläni olis unelma kodista mistä löytyis makkarin, keittiön ja olohuoneen lisäksi erillinen pikkuinen kotistudio kellarikerroksesta (hinta arvio mun henk koht unelma laitteistolle n 20 000e, sillä tulis toimeen), työhuone parilla tietokoneella varustettuna ja mukavalla työergonomialla toteutettuna.

Ja se unelma:
Soittohuone.
Siis perus about 15 neliön huone josta löytyis levarit, mikseri plus sälät...
Vihreä keinoruohomatto, seinät ja katto maalattu siniseksi ja pilviä taivaalle...
Paljon kasveja ja muutenkin luonnonläheinen tunnelma.
Pikkuinen suihkulähde/pienoispuro, kasa mukavan pehmoisia tyynyjä joihin uppoutua.
Valasitus sopivan rauhallinen ja vähän silmiä rasittava.
Se olis mun unelma! :hearts: :hearts:

Huoh...
Voittaisipa sitä lotossa :(
#27 • • ville Guest
Fantasia: oma dedikoitu huone kotiteatterille. Pitää sisällään täydellisen akustoinnin, tekniikan ja tietysti huoneen värimaailman.
#28 • • vaavu Guest

Lähes kaikki huonekalut oon tehny itse ja väliaikaisuuteen vedoten valitettavasti materiaalina on pääasiassa mdf. Kunhan muutan omaan kämppään, niin alan väsäämään kalusteita oikeista materiaaleista.
Itsetekemällä saa just sellasta kuin haluaa - käytännöllistä, tyylikästä ja
mikä tärkeintä "henkisesti" arvokasta. Mulle koti on olla tuttujen asioiden
ympäröimänä, ja mikäs on sen tutumpaa kuin itse tehdyt tavarat. :)

Huonekalujen tekeminen on kyllä semmoinen homma josta olen haaveillut todella pitkään. Olen jopa joskus pyöritellyt ajatusta siitä että menisin opiskelemaan ihan sivuaineen puolesta tai edes jollain työväenkurssilla jotain missä oppisi rakentamaan tai edes entisöimään huonekaluja.

Jonkun verran on kyllä tullut harrastettua huonekalujen modaamista. Esimerkiksi ollaan itse päällystetty rumanväriset tuolit uudella kankaalla ja koostettu ja maalattu oma ruokapöytä valmiista levystä. Ja lisäksi Ville nikkaroi meille videotykin kankaan kehykset tässä juuri.

Kuten sanoit, itse tehdyssä on se paras puoli, että saa juuri sellaista kuin haluaa. Lisäksi itse tehtyihin tavaroihin muodostuu ihan erilainen rakkaussuhde kuin kaupasta tusinatavarana ostettuihin.
Ante

#29 • • Ante

Sisutaminen on homojen hommaa

:P

Mitääh? Toi on just hyvä ohjelma - olen katsonut melkein kaikki jaksot. Otan omasta kämpästäni vaikka kuvia huomenna, mutta yleisesti sisustuksen suunnittelu on kivaa puuhaa. Suosikkejani ovat puhdaslinjaiset puuhuonekalut (eikä mikään vitun huonekalulevy tai lastulevy), puulattia, vanhat ajan patinoimat lipastot (vain yksi kpl tällä hetkellä, mutta se on aarre), vaaleat pinnat ja puhtaat seinät (ei kuvia, tauluja, julisteita tms.) Veikkaisin viihtyväni Tresin asunnossa kuvauksen perusteella. En pidä avonaisista kirjahyllyistä, stereotasoista (jotenkin noi elektoniset pölymagneetit pitäisi kätkeä), trendituotteista (esim. aika paljon valaisimista on niin hirveitä että pyörryttää sekä Ikean tuotteet). Kamalinta sisustamista - tiedän, kuulostaa vähän elitistiseltä nokka pystyssä nipottamiselta - on useasta suomalaisolohuoneesta löytyvä kirjahylly-stereotaso-kristallikaappi-hää- ja lasten ylioppilaskuvat ja matkamuistot Kanarialta sisältävä lastulevystä tehty hökötys, joka vuosien saatossa kerää itseensä tonnin pölyä ja valtaa asunnosta yhden seinän. Pisteenä iin päälle tuossa hyllyssä on se lasikuvun sisällä oleva kello, jonka jalustassa pyörii myötä- ja vastapäivään neljä kuulaa. Huh, sainpas sanottua. Myös Lundia-hyllyt on yksi asia, jolle en kauheasti lämpene, vaikka muunneltavuutensa vuoksi sillä on puolensa.

Minusta on tärkeää, että huonekaluja on vähän ja tasaisia pintoja ei ole täytetty millään "kivalla" sälällä, jotta siivoaminen olisi mahdollisimman helppoa. Ostoslistalla on uusi vuode patjoineen (olen kuolannut futoneita, mutta rahavaikeuksissa nyt ei pahemmin ostella mitään). Huonekasveille voisi myös ostaa jonkun kauniin hyllyn. Myöhemmin olisi myös tarkoitus poistaa osaan lattiasta asennettu kamala muovimatto ja laittaa tilalle kaunista parkettia. Kuitenkin haluan kotini olevan sellainen, että siellä viihtyvät ihmiset eikä kukaan esim. sano "on niin siistiä, että uskaltaako tähän edes istua" tms. :) En tykkää kerätä kirjoja, levyjä yms. hyllyihin vain "museoitumaan", eli pidän mielummin näkyvillä vain ne esineet, joita käytän säännöllisesti.

Tässä jotain sekalaista kerrottuna.
#30 • • Edited Moraani Guest

Odotan että pääsee työelämään ja rikastuu sitten joskus aikanaan ja pääsee rakennuttamaan ihka oman luksus-omakotitalon. Oih, en edes osaa kuvailla mitä kaikkea hienoa sinne tulisi. Ei sen tarvitse olla marmoria, mutta kuitenkin vähän ylellisempi. Myönnän että mulla on aika isot toiveet/odotukset tulevaisuuden varallisuuden suhteen, mutta what can you do. Tää kaikki tapahtuisi kuitenkin vasta "sit joskus", nyt tyydyn vähän vaatimattomampiin ratkaisuihin. Tärkeintä siinä olis kuitenkin se, että pääsee toteuttamaan omat haaveensa ja tekemään talosta juuri sen näköisen kun haluaa. Mäkin oon jo pidemmän aikaa miettinyt että eri huoneissa olisi eri teemat tai eri värimaailmat. Kaikki kuitenkin aina mahdollisuuksien mukaan, mutta haaveillahan saa aina.

Astioista puheen ollen, alotin keräämään Villeroy&Bochin New Wave sarjaa, joka on muuten niiden tällä hetkellä myydyin sarja. Se on uuden näköinen mutta kuitenkin ajaton, ei ole liian erikoinen, aika kallista tavaraa on, mutta onneksi ei tartte ostaa koko astiastoa kerralla kun tietää että sitä tullaan vielä vuosia valmistamaan.
http://www.smallislandtrader.com/villeroy_boch/new_wave/splash.jpg
#31 • • vaavu Guest

Word. Itse ahdistun helposti liian simppeleissä ja "kalliin oloisissa" kämpissä. Niistä jos siivottaisiin elektroniikka pois, niin jäljelle ei jäisi käytännössä mitään, jolla "tehdä" jotain tai tappaa aikaa. Vain valkea sohva jolta tuijottaa valkeaa seinää.

Mutta valkoisessakin voi olla niin paljon eri sävyjä! Mä olen aina välillä himoinnut mielikuvissani täysin valkoista sisustusta, vaikka edes yhteen huoneeseen. Valkoinen kun taipuu niin moneksi: voi olla kiiltävää pintaa, rosoista petsattua puuta, pehmeitä untuvaisia tekstiilejä, valkoista lasia, vaniljansävyisiä verhoja ja niin edespäin.

Sitäpaitsi tietyissä tilanteissa elektroniikka on aika keskeinen osa sisustusta. Mitä ihmettä tekee kotiteatterille pyhitetyssä huoneessa jos sieltä riisuu elektroniikan pois? Ei varmaan tosiaan mitään muuta kuin katsoo seinää. Tai ehkä mulla on vaan liian techie-asenne, mene ja tiedä. ;)
#32 • • da_chef Guest

Mitääh? Toi on just hyvä ohjelma - olen katsonut melkein kaikki jaksot.

No voihan sitä ilman ääntä kuunnella toki :)

Otan omasta kämpästäni vaikka kuvia huomenna, mutta yleisesti sisustuksen suunnittelu on kivaa puuhaa.

Mun mielestä on tosi kiva ihan oman tulevaisuudenkin kannalta, että ihmiset mahdollisimman paljon innostuisi sisustamisesta ja ostaisi huonekaluja muualtakin kuin Ikeasta ja Sotkasta :)
#33 • • mekaanikko Guest
Oma makuni sistuksen suhteen on - you guessed it - eklektinen. Eli en ole sisustanut mihinkään tiettyyn yhteen tyyliin vaan yhdistellyt toisiinsa sopivia elementtejä eri "sisustusgenreistä". Nykyinen kämppäni tosin ei tosin ole mikään kovin ihmeellisesti sisustettu koska a) se on liian pieni että kamani mahtuisivat sinne kunnolla joten sisustus on aivan liian "ahdas" tällä hetkellä ja b) en kuitenkaan tule tässä asumaan varmaankaan enää edes parin vuoden päästä. Eli omistusasumiseen siirtymistä täälläkin odotellaan ennen kuin ryhtyy tosissaan sisustamaan.

Nykyinen sisustukseni muodostuu seuraavankaltaisista elementeistä: Kämpässä on ruskeaksi maalattu lautalattia (aivan must, siis voi olla toki maalaamatonkin mutta mielestäni lautalattialle on vain yksi vaihtoehto ja se on kivilattia joka taas on yleisesti ottaen liian kylmä muuta kuin eteistiloihin ym.) ja tollaiset rappausjälkeä imitoivat vaaleat tapetit (50-luvun stailia, sopii makuuni). Valitettavasti kämpässä on myös todella mauttomat 80-90-lukujen vaihteen halpiskaapistot/keittiökalusteet, onneksi tosin melko neutraalit lajissaan mutta silti aika rumat. Yksi iso ikkuna, jota peittämässä kiskoilla kulkevat isot ruskeat (au naturel) pellavaverhot. Leveällä ikkunalaudalla sijaitsee tällä hetkellä valopöytä.

Kalusteista dominoivimpia ovat:
- yhden seinän täyttävä Lundia täynnä levyjä ja kirjoja (ei mitään tyylikkäintä mitä maa päällään kantaa mutta kuten sanottu, roinaa on niin paljon että tehokkaita säilytysratkaisuja tarvitaan - onneksi sentään hylly on aika vanha ja puu on miellyttävästi tummunut, ne aivan iskemättömät vaaleat koivuhyllyt eivät todellakaan näytä kovin mieltä ylentäviltä)
- 160 cm leveä futon (merkkiä Innovation, maksoi aikanaan n. 1 000 euroa ja on paitsi kallein myös paras kalustehankintani)
- iso sohvapöytä (jalat alumiinia, pöytäosasta en tiedä mutta ei se massiivipuuta kyllä ole, pinnassa kuitenkin hieman punertava viilu), hankittu Stockalta ja edustaa samaa pohjoismaista minimalismia kuin futonikin
- entisestä työpaikasta saatu työpöytä joka ei ole järin hieno jos ei järin rumakaan, aika neutraali 60-70-luvun toimistopöytä ilman mitään laatikostoja tms. karmeuksia, pöydällä kaksi monitoria ja printteri

Lisäksi on tuoleja (myös ex-työpaikan perintöä, muistaakseni Iskun valmistamia vihreitä neukkarin tuoleja ja punaisia julkistilojen tuoleja, hillittyä 70-luvun perusdesignia), yksi puhallettava nojatuoli (ei todellakaan omaa tyyliäni muuten mutta tämä yksilö on mattamusta, helvetin kätevä siivotessa kun tuolin jaksaa heittää yhdellä kädellä sivuun - joka tapauksessa väliaikaisratkaisu kunnes saa isomman kämpän jonne mahtuu vaikkapa tällainen) ja siniharmaa villamatto (todella mukava jos jostain syystä on pakko maata lattialla).

Yleislinja siis melko minimalistinen, kaikki kalusteet ovat ainakin pohjoismaista suunnittelua ja uskoakseni melkein kaikki valmistettakin. Valaistus sitten rikkoo hieman linjaa: "olohuoneessa" on 20-luvun (luulisin, perintönä saatu) kristallikruunu. =) Eteisessä taas pyöreä, hiekkapuhalletusta lasista duunattu design-lamppu ja yölamppuna tommoinen alumiinirunkoinen luonnonvalkoisella kangasvarjostimella varustettu neliskanttinen mötikkä. Seinillä on muutamia julisteita (kun sais aikaiseksi niin nämäkin voisi valita tarkemmin) ja 20 levynkantta. Pari taulua (toinen 50-luvun abstrakti sommitelma, toinen oma colorfield-tyyppinen) odottaa kroonisesti kehystämistä jotta pääsisivät seinälle.

Tulipas nyt vuodatettua, mutta jatkan vielä lyhyesti näistä "sisustusfantasioista". Lyhyemmän aikavälin tavoite olisi muuttaa kaksioon jossa toisen huoneen voisi dedikoida työhuoneeksi (jonne DIN-keskiharmaat seinät ja päivänvalolamput) ja dumpata kaiken jaloissa pyörivän roinan, toisesta taas sitten olo-/makuuhuone jossa kalustusta olisi vain sen verran kuin tarvitaan ja seinäpinnat mieluiten kokonaan vapaana esim. taideteoksille.

Sitten jos olisi poskettomasti rahaa niin oman kämpän rakennuttaminen (tai pikemminkin remontointi täysin uuteen uskoon, kun täällä Helsingin keskustassa harvemmin on mahdollisuutta kokonaan uusia rakennuksia pystyttää), tosin kyllä varsin päteviä valmiitakin kohteita löytyy. Erityisen hienoa olisi jonkun vanhan teollisuus- tms. kiinteistön muuttaminen asuinkäyttöön. Linjana olisi mahdollisesti modernismin parhaat 30-60 -luvuilta, kohtuullinen satsi ultramodernia ja säväys art nouveau/art deco -linjaa. Erityisesti kuvataiteeseen investoiminen olisi listalla korkealla kalliiden teknisten lelujen hankkimisen sijaan.
#34 • • jUSSi Guest
sininen, pyökki, harmaa ja pastellisävyt :)
#35 • • bikkanen Guest
Kävikö kukaan Tukholman huonekalumessuilla?
Siellä minä.. risteilyn lomassa. Pientä krapulaa tosin havaitsin ja siksi en ehkä saanut messuista irti niin paljon kuin olisi pitänyt saada.

Mutta asiaan. Daniel tuossa jo kertoilikin meidän "sisustuksesta". Olen kyllä havainnut, että kun kaksi ihmistä joilla on erilaiset maut muuttaa yhteen, huokaus, ei sisustamisesta tule yhtään mitään. Daniel rakastaa sinistä väriä ja minä punaista. Minä valitettavasti en tykkää yhtään sinisestä eikä Daniel oikein perusta punaisesta. Onneksi voi sentään unelmoida.

Minä unelmoin juuri omatekemistä ja entisöidyistä kalusteista. Opiskelen muotoilua ja koulussa pääsen onneksi jotakin toteuttamaan. Sitten kun vielä tulisi niitä hyviä ideoita silloin kun niitä tarvitaan. Puutyökurssilla tämän kevään suurin työ tulee olemaan pöytä (sohvapöytä/ruokapöytä..). Ruokapöytä olisi ihan kiva valmistaa, mutta eihän tänne meidän kämppään simmonen mahdu :/ ärh. Niin ja keittiövälineistä pitäisi toteuttaa valaisin.. ideoita, ideoita, anyone?

Ja hemmetti kun pitää aina kysyä puolison mielipidettä sisustusasioissa. Ei miehet saa olla kiinnostuneita sisustuksesta! Se on naisten hommaa.. brr.

Innoa katselen myös minä.. sekä muita sisustusjuttuja. Ja tietysti äitin kotivinkki täytyy aina selata.
#36 • • NoStatus Guest
Hyvin huomaa tätä topikkia katsellessa, että skandinaaviassa ollaan.
Kaikki pitää olla niin yksinkertaista ja tasaista. Omaakin silmää
yksinkertaisuus tietysti miellyttää, mutta toisaalta se jo kyllästyttää.
Oonkin kehittänyt termin "ylidesign", joka kuvaa tuotteita, jotka tehdään
ajan henkeen liian tyypillisesti ja joita sitten hehkutetaan joka muoti- ja
trendilehdissä ihan kuin niissä olisi jotain jumalaista. Nyt trendinä (tai
no, onhan se jo hetken ollut) on juuri nollanollan tapaiset retroa ja
modernia tyylisuuntaa yhdistävät tuotteet. Heidän tuotteistaan ainoastaan
juuri ruokapöytä on mielestäni tyylikäs, samoin ehkä samasta puusta
tehty pöydän ja lipaston yhdistelmä. Pitäis nähdä livenä. Muuten
mielestäni aivan kamalia juttuja, varsinkin nettisivut on jostain todella
syvältä. Ikinä en kotiani noin sisustaisi.

Ideaalisisustuksestani osaan sanoa vain, että kotonani olisi paljon tilaa,
muuten sisustaisin sen kuvanveiston periaatteiden mukaan: työ kertoo
miten edetään. Jos koti jotain kaipaa, niin sitten se sinne hommataan.
#37 • • Ana-- Guest
Mun sisustus synty vähän niinkuin itsestään; keräänty kaikenlaista hyllyä
ja roipetta ja kamaa sun muuta, mutta nää sopii yllättävän mukavasti
yhteen tota valkosta ihan helvetin karmeeta kirjahyllyhässäkkää lukuun-
ottamatta. Sävyinä hallitsee vaalea puu, vihreähkö puu ja tumma puu. Teks-
tiilit on pääosin sinisiä.

Lattialla limittäin ja päällekkäin erivärisiä räsymattoja (tosi basic) ja sellasta.
On mulla pari huonekasviakin. Nyt kämppä on suunniteltu täysin funktio-
naaliseksi, eli äänentoisto on ok, sänkyyn pääsee helpost ja levysoittimien
alla oleva pöytä osottaa about kajareihin päin. 25m2 vuokrayksiössä ei hir-
veesti jaksa panostaa, oikeestaan ainoo mikä muo hämää on se, ettei matot
oo samavärisiä, toi karmee kirjahylly on viel tossa eikä polttopuina ja laittei-
den johtoja on niin saatanan vaikee piilottaa täysin. En oo ees ehtiny alottaa.
Muo suututtaa yli kaiken toi kauhee kaapeliviidakko tos koneen, vahvarin,
kajareitten ja monitoreitten takana. Kerää pölyäkin ja näyttää rumalta :mad:
#38 • • Tapi T Guest

Ohjelmassa esiintyneet ihmiset juontajat mukaan lukien ovat kyllä ihan v*tun ärsyttäviä, mutta muuten ohjelma on ihan loistava. Se äijä osaa hommansa ja mä oon diggaillu kaikkia sen uusiks tekemiä juttuja.

Mielestäni paras sisustusohjelma on kuitenkin kolmoselta tuleva T.I.L.A. (vaimitensenytkirjoitetaankaan).
#39 • • ville Guest

Kamalinta sisustamista - tiedän, kuulostaa vähän elitistiseltä nokka pystyssä nipottamiselta - on useasta suomalaisolohuoneesta löytyvä kirjahylly-stereotaso-kristallikaappi-hää- ja lasten ylioppilaskuvat ja matkamuistot Kanarialta sisältävä lastulevystä tehty hökötys, joka vuosien saatossa kerää itseensä tonnin pölyä ja valtaa asunnosta yhden seinän. Pisteenä iin päälle tuossa hyllyssä on se lasikuvun sisällä oleva kello, jonka jalustassa pyörii myötä- ja vastapäivään neljä kuulaa. Huh, sainpas sanottua.

Ja älä unohda väriä: pyökki. Ja nyt sotkasta vain 99!

Mielestäni televisio, varsinkin suuressa koossa, on hyvin hankala sisustettava. Käytännössä se usein vaatii jonkin erillisen tason ja luonnollisesti ympärille tulee myös myös elektroniikka kuten vahvari, cd ja skobet. Tällaista määrää elektoniikkaa on todella veikea "sisustaa" niin, että se ei olisi ensimmäinen asia, joka silmille hyppää.

Me ei vaavun kanssa hirveesti innostuta perinteisestä stereotasoista, joten tällähetkellä kaikki hifi makaa siististi matalalla alustalla (näkyy siitä olohuonekuvasta aika hyvin). Omasta mielestäni huomattavasti symmetrisempi ja hallitumpi kokonaisuus kuin perinteinen stereokaappi.

Tällähetkellä haaveillaan tilanteesta, jossa näkyvillä olisi ainoastaan vahvistin ja 6 kpl valkoisia pieniä kaiuttimia. Näiden lisäksi kaapissa piilossa tietokone, joka hoitaa CD/DVD/mitä vaan pyöritystä. Äärimmilleen vietynä voisi tietysti tehdä niin, että myös vahvistin olisi korvattu aktiiviskobeilla, jolloin näkyvillä ei oikeastaan olisi muuta kuin skobet.

Sopivan kompromissin löytäminen sisutuksen ja hifin välillä ei kyllä ole helppoa ellei käytössä ole kymmeniä tuhansia euroja :(
#40 • • Tapi T Guest

Mutta valkoisessakin voi olla niin paljon eri sävyjä! Mä olen aina välillä himoinnut mielikuvissani täysin valkoista sisustusta, vaikka edes yhteen huoneeseen. Valkoinen kun taipuu niin moneksi: voi olla kiiltävää pintaa, rosoista petsattua puuta, pehmeitä untuvaisia tekstiilejä, valkoista lasia, vaniljansävyisiä verhoja ja niin edespäin.

Mun mielestä kokonaan valkoinen sisustus on ihan vihoviimeinen. Kun istuu valkoisella sohvalla valkoisessa huoneessa, tulee vaan jotenkin tosi orpo olo. Lisäksi valkoinen on aika kylmä ja steriili väri ja kuvittele miltä esim. lehdet ja kirjat näyttävät kokonaan valkoisen huoneen pöydällä. Valkoisesta saa helposti tyylikkään ja über-design-fiiliksen, mutta kodikasta siitä ei helposti tule.

Mielestäni televisio, varsinkin suuressa koossa, on hyvin hankala sisustettava.

Tällä ei ole oikeastaan mitään väliä, koska telkkari on tarpeeton esine. ;)

Musta iso töllö on ruma about kaikissa ympäristöissä, mutta nämä uudet harmaat töllöt taipuvat moneen paikkaan. Tyylikkäimmät ja kohtuullisesti hinnoitellut telkkarit valmistaa Panasonic.

Jos on liikaa rahaa niin valinta on luonnollisesti Bang & Olufsen. :hearts: