Ravintolat

193 posts, 10 pages, 29,524 views

#41 • • :t:c: : : Guest
Omia suosikkeja missä syödään pitkin viikkoa:

Satkar (Hki)
Pitaco (Hki)
Bamboo Center (Hki)
Taco House (Tre)
Bar 9 (Hki)
Papa Giovanni Spaghetteria (Hki)
Pizza Hut (Global)

Sit sellaisia satunnaisia mainintoja.... 'Aina silloin tällöin':

Nuevo (Hki) - Aika lihaisa lista, mut hyvät sapuskat ja viinit <3
Tapasta - Aiolileipä pitää testata aina tasaisin väliajoin

Posh paikoista pitää suositella:

Hella ja Huone (TRE)

"Eivoikäsittää":

Eatz (Hki) - Tekis ees yhden ruokagenren kunnolla
Santa Fe - Onneks kilpailu kasvaa... Tex Mexiin totaalisesti friikahtaneena on aina vituttanut, ettei siellä voi tilata kuin yhtä ruokaa listalta ja sekin on ylihinnoiteltu. Kesällä terassin Pedro on jees, mut cremellä ja salsalla tilattuna (juomineen) lasku yli 20&#8364; :| HALOO.
McDonaldsit (Global) - Aatteellinen ja terveydellinen rajoitus.. Aina kuullut siellä työskennelleiden frendien kertomuksia 'ylläreistä', mut sit kun osu kohdalle niin sen jälkeen ei oo tehny pätkääkään mieli maistaa. Yks Iso-Roban mäkin keittiöjäbä aikoinaan melkein kävi kii ku sit pääsin valittamisen makuun. Jäbä yritti tehdä vaikutusta kassan tyttöihin tjmsp vähän kikkailemalla mun purilaisella.. prkl!

'Pitää vielä tsekata':

Chez (HKI) - Frendi oli vielä pitkään täällä duunissa ja piti silloin tsekkaa, mutta EIH... :| Noh, joskus...
Savoy (HKI) - Pelkkä viinilista huutaa mun postinumeroo <3

Kunniamaininta:

Gastronautti (HKI)

P.s.

Miksei Helsingissä tunnu olevan hyvää Kiinalaista?!?
#42 • • Tapi T Guest

Mäkin ruoka puolustaa kyllä mun mielestä edelleen paikkaansa tilanteessa, jossa on todella kiire. Välillä vaan ei ole aikaa/innostusta jäädä istumaan ravintolaan edes sitä 10min mitä noissa etnisissä menee saati sitten sen jälkeen jäädä nauttimaan siitä aterista moneksi kymmeneksi minuutiksi. Tällaisissa kiiretilanteissa tuplajuusto (tm) mukaan on enemmän kuin sopiva ja se tarjoaa 2e ravintomäärän, jolla sykkii monta tuntia paikasta toiseen.

Kiire tai ei, niin kyllähän Carrollssissa pitää edelleen about kerran kuussa käydä. :king:
Onhan se ehdottomasti paras burgeriketju - mäkkärit ja se yksi turkulaisten viritys jäävät kauas taakse. En itseasiassa muista koska olisin nauttinut burgerini jossain muualla kuin Carrollsissa.

Savoy (HKI) - Pelkkä viinilista huutaa mun postinumeroo <3

Ja se miljöö! :hearts:

Omasta mielestäni paras kiinalainen on Lauttasaaressa. Se on siinä Lauttasaaren tiellä, mäen päällä. Kuppilan vieressä onmuistaakseni Huoneistokeskuksen toimipiste.
#43 • • Karo Guest

Nuevo (Hki) - Aika lihaisa lista, mut hyvät sapuskat ja viinit <3
Tapasta - Aiolileipä pitää testata aina tasaisin väliajoin

Joo Nuevo olis munkin tarkoitus käydä tsekkaa vielä täs kuussa, kun siellä on tässä kuussa latinalaisen amerikan menu viineineen 39 euroa. :)
#44 • • :t:c: : : Guest

Siipiweikot, parasta tulista kanansiipeä mitä suomesta löytää.

Hyvät ruoat juu, mutta:

Tapahtuipa tuossa ennen uutta vuotta... Oltiin sit Kimin kans menossa sinne syömään, kello oli abt kymmenen (ovessa luki et auki 23) ja sisällä oli porukkaa syömäs paris pöydäs, sekä tietty tarjoilijoita ja muuta äksönii. Ovi oli kuitenkin lukossa :| No onhan siinä numero, joten soitetaan sinne (Voihan se olla niin et ulko-ovi on vaan mennyt lukkoon..)

No sit ne ei vastaa, puhelin huutaa vaan siellä sisällä! Prkl1! Kiva kattella ku muut mättää sisällä sapuskaa :( Teki kyl mieli soittaa James Siipiweikolle, et teidän työntekijät helpottaa kyl omaa taakkaansa aika raskaalla kädellä). Prkl!
#45 • • Taedium Guest

Carrollssissa pitää edelleen about kerran kuussa käydä.

:eek: No nyt ropisi Tapi T:n kulinaristipisteet. Tai skenepisteet. Tai ihan mitkä pisteet vaa. :eek:

mäkkärit ja se yksi turkulaisten viritys jäävät kauas taakse.

Ei laatuvivahteille!

Mäkkärissähän on se hyvä puoli, että voit mennä mihin tahansa maanosaan, siellä mihin tahansa maahan, mihin tahansa kaupunkiin, kylään tai niemennotkoon ja siellä mäkkäriin ja ottaa ihan minkä purilaisen tahansa ja se maistuu täsmälleen samalta!
#46 • • Funkatronik Guest

Mäkkärissähän on se hyvä puoli, että voit mennä mihin tahansa maanosaan, siellä mihin tahansa maahan, mihin tahansa kaupunkiin, kylään tai niemennotkoon ja siellä mäkkäriin ja ottaa ihan minkä purilaisen tahansa ja se maistuu täsmälleen samalta!

Ei muuten pidä paikkaansa. Hyvinkään McDonaldsissa on AINA aivan kammottavan makuista ruokaa (siis pikaruoka-asteikolle). Se ei maistu ollenkaan minkään muun kaupungin macsafkalle. Bonuksena myös vatsanväänteet joka kerta kun siellä syö (ei tosin koskaan enää), hygienaa siellä ei ilmeisesti harrasteta.
#47 • • Taedium Guest

Ei muuten pidä paikkaansa.

Lueppa tota loppuosaa hetken aikaa. Ja sit päättele oliko mun juttu sittenkään positiivisessa mielessä kirjoitettu. ;)
#48 • • Funkatronik Guest

Ei muuten pidä paikkaansa.

Lueppa tota loppuosaa hetken aikaa. Ja sit päättele oliko mun juttu sittenkään positiivisessa mielessä kirjoitettu. ;)

Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Hyvinkään mäkkäri on vain oikeasti jotain täysin käsittämätöntä. Sen jälkeen mikä muu tahansa macsafka maistuu gourmet-aterialta.
#49 • • jUSSi Guest

Kiire tai ei, niin kyllähän Carrollssissa pitää edelleen about kerran kuussa käydä. :king:
Onhan se ehdottomasti paras burgeriketju - mäkkärit ja se yksi turkulaisten viritys jäävät kauas taakse. En itseasiassa muista koska olisin nauttinut burgerini jossain muualla kuin Carrollsissa.

Tapille ropisi nyt lisäpisteitä :D

Olen eläessäni käynyt kahdesti Hesessä ja katunut kumpaakin kertaa. Mäkissä en ole käynyt yli 8 vuoteen, joten Carrolls on ollut meikäläisen hampurilaisravintola :king: Nyt sinnekkin syydetyt rahat menee jollekkin turkulaiselle jeesuslahkolle :scared:

nimim. "Tuplana sitten se Royal-majoneesi siihen MegaClubiin"
#50 • • Zapa Guest

Omasta mielestäni paras kiinalainen on Lauttasaaressa. Se on siinä Lauttasaaren tiellä, mäen päällä. Kuppilan vieressä onmuistaakseni Huoneistokeskuksen toimipiste.

juu kumma, että kaikki kiinalaiset ravintolat, joihin oon eksynyt Suomessa, tarjoaa "suomalaista kiinalaista" ruokaa. siis ne on tehty ns. kiinalaisiksi ne ateriat, mutta maku on aivan käsittämättömän huono eli maistuu "suomelta"!
tai sit mä oon tottunut liian hyvään, brittilandiassa kun kahden vuoden aikana tuli syötyä niin hyvää kinkkiruokaa ettei tosikaan!

nepalilaiset ravintolat Helsingissä maistuu taas oikeelle alkuperäiselle, niinkuin pitääkin, parhaimpina satkar ja himalaya...
#51 • • Funkatronik Guest

juu kumma, että kaikki kiinalaiset ravintolat, joihin oon eksynyt Suomessa, tarjoaa "suomalaista kiinalaista" ruokaa. siis ne on tehty ns. kiinalaisiksi ne ateriat, mutta maku on aivan käsittämättömän huono eli maistuu "suomelta"!

Joistain Helsingin kiinalaisista ravintoloista saa erikseen pyytämällä ns. oikean kiinalaislistan, joka on siis tarkoitettu lähinnä Suomessa asuville kiinalaisille. En kyllä kuollaksenikaan pysty muistamaan missä ravintoloissa moinen oli tarjolla, kannattaa kuitenkin kysyä.
#52 • • :t:c: : : Guest

Joistain Helsingin kiinalaisista ravintoloista saa erikseen pyytämällä ns. oikean kiinalaislistan, joka on siis tarkoitettu lähinnä Suomessa asuville kiinalaisille. En kyllä kuollaksenikaan pysty muistamaan missä ravintoloissa moinen oli tarjolla, kannattaa kuitenkin kysyä.

Joo no lähinnä niillä listoilla on sellasta 'traditional chinese cuisine', eli puolikasta kalaa ja muuta. Ongelmahan on se, että monet kiinalaiset ravintolat tuntuvat suosivan lähinnä säilykkeitä (liha mukaanlukien) ja maku onkin sit sen mukainen :|

Ja sekin vielä, et riisikeitin ei oo tarkoitettu riisin kierrättämistä varten *grrrrr_hyisatan*
#53 • • LindaGP Guest

ps heseä ei tueta

Minä en myöskään tue mitään Palacen omistamaa ravintolaa ihan henkilökohtaisista syistä. Olkoon kuinka hyvää safkaa tahansa.
#54 • • :t:c: : : Guest

Tapille ropisi nyt lisäpisteitä :D

Olen eläessäni käynyt kahdesti Hesessä ja katunut kumpaakin kertaa. Mäkissä en ole käynyt yli 8 vuoteen, joten Carrolls on ollut meikäläisen hampurilaisravintola :king: Nyt sinnekkin syydetyt rahat menee jollekkin turkulaiselle jeesuslahkolle :scared:

nimim. "Tuplana sitten se Royal-majoneesi siihen MegaClubiin"

Näyttäkää mulle Carrols missä hampurilaiset maistuis vielä samalle kuin ennen omistajanvaihdosta, niin mä otan vaikka emoticonit käyttöön loppuelämäkseni :crybaby:
#55 • • pie Guest

Näyttäkää mulle Carrols missä hampurilaiset maistuis vielä samalle kuin ennen omistajanvaihdosta, niin mä otan vaikka emoticonit käyttöön loppuelämäkseni :crybaby:

Aleksi 17:n Carrolsilla mun mielestä maistuu. Hankala enää mennä vertailemaan :) Mutta se on kyllä totta, että Heseissä tehdyt club-burgerit ei maistu samalle kuin oikea clubi. Käyttävät siihen niitä Hesen kastikkeita, niin ei maistu samalle.

Mutta onhan se niin, että Carrols on se oikea burgeripaikka.
#56 • • Hansu Guest
Mun mielestä oikeasti parhaat hampurilaiset saa yleensä ulkogrilleiltä eli niiltä paljon parjatuilta nakkikioskeilta. Kunnon mausteet, kurkkusalaatti, rapea sämpylä ja takuuvarmasti kuuma (ei sellanen liukuhihnaväljähtynyt) hamburgeri. Esim. munahampurilainen on harvoin osattu mokata. Paras purilainen koskaan on ollut Lahdessa jo edesmenneessä Keittiö-Ruudussa kaupiteltu Nuutti Burger. Hintaa oli 20mk, halkaisija n. 15cm, täytteenä kunnolla pippuroitu kokolihapihvi ja ihanaa valkosipulikastiketta juuri sopivasti :excellent:
#57 • • dixoff Guest

Mä kävin siinä kerran lounasaikaan, se kun on tossa vieressä, ja testasin kyseisen päivän kolmen ruokalajin lounaan. Aika epätasainen esitys oli, mielestäni. Riisi oli jotain tahmeaa mössöä, eivätkä kaikki kastikkeetkaan vakuuttaneet. Mutta kyllä se alas meni... Oli sitten suomalaiseen makuun tai ei, niin Bamboo Center on edelleen se kiinalainen, jossa itse tykkään käydä.

Muuten noista ravinteleista eniten suosin intialaista, nepalilaista ja thaimaalaista, joista lähes mikä tahansa tarjoaa ihan menevää settiä, paitsi nuo pika-Namaskaarit, joista on jäänyt vähän sellainen henkilöstöruokalafiilis.

Muutenkin oma ravintoloiden hyödyntäminen on enimmäkseen joko etnistä, pikaruokaa tai molempia.

Italialaisista on harmittavan vähän kokemusta, paitsi Neronesta, joka oli joskus hyvä, mutta sitten sen taso laski pahemman kerran. Nyt en ole pariin vuoteen käynyt, joten nykytilasta en tiedä. Joskus kävin Papa Giovannissa, enkä oikein sisäistänyt, mikä siinä paikassa on niin hienoa. Ehkä siellä pitäisi syödä muutakin kuin pastaa, jossa ei kyllä oikein ollut sitä mitään. Muitakin mestoja voisi kyllä kokeilla, sillä italialainen sapuska kuitenkin maistuu.
#58 • • mekaanikko Guest

*Kiinalaiseen safkaan olen jo vähän "kyllästynyt", mutta tosiaan Bamboo Center Annankadulla on klassikko, jossa tulee käytyä. Toinen halpa ja hyvä on Quick Wok Aleksiskivenkadulla, joskin ruoka on aika suolaista.

Musta noi New Bamboo Centerin ylenpalttinen suosio on vähän huvittavaa. Siis onhan se ihan OK mutta jos haluaa sitä malesiankiinalaista tofuruokaa niin esim. Roban Ravintola Malesia (jos se nyt vielä on olemassa, eipä oo taas tullut kiinnitettyä asiaan huomiota) tarjoaa ihan yhtä hyvät mätöt ilman hyperaktiivista henkilökuntaa joka saattaa hieman häiritä ruokailua kun suunnilleen ollaan ulos heittämässä kun ruoat on saanut pöytään. =)

Muista kiinalaisista hyväksi on havaittu Tavastian vieressä sijaitseva jonka nimeä en nyt muista sekä Hong Kong Töölössä. Tossa Roban kiinalaisessa tulee aika usein käytyä kun se on niin lähellä, paistetut kasvisnuudelit ainakin on ihan OK annos siellä.

*Turkkilainen Antiokia Atabar Eerikinkadulla. Kiva miljöö ja ruoka vaihtelua muille etnisille. Napatanssia viikonloppuisin.

Atabar on kyllä kiva mutta siellä on ehkä maailman hitain palvelu. Ei kiireisille.

*Kalliossa Satu Silvon elävänravinnon ja kasvisruoan mesta Silvoplait. Kallista eikä kovin täyttävää (1,90/100g), mutta herkullista ja terveellistä.

Toi Silvon persoonan sitominen noin vahvasti ravintolan konseptiin on pitänyt itseni enimmäkseen kaukana mutta tuossa äskettäin tuli frendin kanssa käytyä, silloin oli lounaalla jotain cashewpähkinäkeittoa(!) joka ainakin oli hyvää ja täyttävää ja IMO aika edullistakin. Siis se keitto, ne punnittavat safkat tulee ilmeisesti aika kalliiksi kyllä.

*Sushiravintola Ichiban Mikonkadulla Aikatalossa (siinä Bristolin vieressä). Tekivät juuri "remontin" ja nostivat siinä sivussa hintojaan, mutta edelleen mielestäni kaupungin paras hinta-laatu suhde susheissa. Käteviä Take away -pakkauksia. Viihtyisä intiimi miljöö ja ystävällinen rento henkilökunta.

Ichiban on kyllä asiamesta. Japanilaisesta ruoasta unohtumattomin kokemukseni on kyllä ollut Koton neljän ruokalajin kasvismenyy (unohtumattomuutta lisäsi se että vedin epähuomiossa kaiken wasabin naamaan kerralla, an sich =). Suositellaan, eikä maksanut kuin 20 euroa, tosin tästä on jo useampi vuosi että varmaan listat on keritty uusia moneen kertaan.

Onkos kukaan muuten tsekannut sitä Punavuoren uutta japanilaista mestaa?
#59 • • ville Guest

Tänään ensimmäistä kertaa sitten sen kun hese osti carrollsin kävin carrolssissa. Söin carolinan ja henkinen krapula hessun tukemisesta oli niin paha että ei tarvitse taas pariin vuoteen heseä tukea.

Ei vaan voi hyväksyä .... vaikka myönnän suoraan että carrolsin burgerit ovat parhaita.
#60 • • Funkatronik Guest

Musta noi New Bamboo Centerin ylenpalttinen suosio on vähän huvittavaa. Siis onhan se ihan OK mutta jos haluaa sitä malesiankiinalaista tofuruokaa niin esim. Roban Ravintola Malesia (jos se nyt vielä on olemassa, eipä oo taas tullut kiinnitettyä asiaan huomiota) tarjoaa ihan yhtä hyvät mätöt ilman hyperaktiivista henkilökuntaa joka saattaa hieman häiritä ruokailua kun suunnilleen ollaan ulos heittämässä kun ruoat on saanut pöytään. =)

Bamboo Centerin suosio nuorison keskuudessa perustunee enimmäkseen hintaan. Perusateria maksaa jotain 6-7 euroa, muissa lähialueen kiinalaisissa taitavat halvimmatkin ruoat maksaa 10 euroa, yleensä enemmän eivätkä ne nyt ruoan laadultaan eroa Bamboo Centeristä mitenkään. Hinta-laatusuhteeltaan erinomainen paikka siis, taistelee asiakkaista maccien ja hesejen kanssa, ei Chez Dominguen tai Sundsmannin.