"Miehet, jotka nukkuvat sohvalla"-thread

154 posts, 8 pages, 22,396 views

#121 • • vaavu Guest
Mä oon taas nukkunut sohvalla. En sen takia että olisin ollut vihainen, vaan siksi että olen yskinyt öisin niin paljon. Ei tarvitse pitää Villeäkin hereillä, ja istualtaan yskittää vähemmän. :|
#122 • • Felis Guest
Ma en o nukkunu sohvalla, mutta kiinalaiset hotellisangyt on aika kovia, lasketaanko ne?
#123 • • Homegrove Guest
married_men.jpg

Sopi tähän topikkiin mielestäni. :D
#124 • • bikkanen Guest

Mä oon taas nukkunut sohvalla. En sen takia että olisin ollut vihainen, vaan siksi että olen yskinyt öisin niin paljon. Ei tarvitse pitää Villeäkin hereillä, ja istualtaan yskittää vähemmän. :|

Toi on aika yleinen meillä. Se on kyllä hyvin ärsyttävää yrittää nukkua kun toinen yskii korvan vieressä.

Meidän perheessä minä nukun useimmiten sohvalla. En riitojen takia.. vaan mulla on jokin outo taipumus nukahtaa siihen sohvalle niin helposti. Voi tietysti johtua siitä että meidän sohva on oikeesti ruonkopatjasänky.. ja oikeessa sänkyssä missä nukutaan on vain vaahtomuovipatja :/ Melkosen useasti oon heränny sieltä sohvalta kolmen aikaan yöllä telkku auki ja ihan pihalla. Joskus Daniel on kyllä herätellyt minua. Muutaman kerran oon joutunu uhkaamaan nyrkillä. Viimeeksi se puhalsi mun päälle saippuakuplia, perkuleen ärsyttävää! Ja muutenkin se aina kiusaa kun nukun siinä.

Niin ja riitelystä.. meillä vaimon ja miehen roolit on jotenki kääntyny nurin päin. Minulle nimittäin raivotaan tiskeistä, talon paskaisuudesta, tavaroiden lojumisesta ympäriinsä, ryyppäämisestä ja muista "miehisistä jutuista". Tappelu syntyy useimmiten ukkelin aloitteesta. Miksi?? Haluaisin mieluummin olla se valittava vaimo. Kaikista paras on se mainos televisiossa.. kun mies saa ruokaa se on kuin toinen ihminen.. "kulta, mentäiskö tänään vaikka teatteriin?". Se on meidän talon mies se.
Huoh, tänäänkin piti piilottaa likaiset työkengät jonnekin, kun ne oli kuulemma ällöttävän näköiset eteisessä.

Ois helppoa jos olis kaksi paskaista ihmistä, niin voisi yhdessä naureskella asunnon siisteyttä.
#125 • • Tapi T Guest

Minulle nimittäin raivotaan tiskeistä, talon paskaisuudesta, tavaroiden lojumisesta ympäriinsä, ryyppäämisestä ja muista "miehisistä jutuista".

Go Daniel! Pidä emäntäsi ruodussa! :D
#126 • • Daniel Braun Guest

Go Daniel! Pidä emäntäsi ruodussa! :D

Ketju pääsee välillä löystymään...
Pitää vissiin lyhentää ja kiinittää se paremmin siihen hellan viereen :D
Nytkin pääs tänne kirjoittamaan.
PRKL! :mad:

BTW: mikä on oikeesti ärsyttävämpää kuin paskaset Adidaksen juoksulenkkarit eteisessä taikka kasa tiskiä?
Ja helvetti niitä lattialla lojuvia sukkia...
Kyl myönnän olevani vähän liiankin tarkka tollasten juttujen suhteen.
Mut toisaalta jos vertaillaan esim meidän vaatekaappeja niin Tanjalla on toi kaappi liiankin siistissä järjestyksessä (värit, mallit jne lajiteltuina) ja mulla vaatteet rojahtaa niskaan kun kaapin avaa.
#127 • • Tapsa Guest

..mulla vaatteet rojahtaa niskaan kun kaapin avaa..

Sulla ne kuitenkin on siellä kaapissa ;)
#128 • • Daniel Braun Guest

..mulla vaatteet rojahtaa niskaan kun kaapin avaa..

Sulla ne kuitenkin on siellä kaapissa ;)

Tottakai on...
Enhän mä kuteitani lattialla säilyttäis, tai säästäishän se kyl kaappitilaa.
Pitäis vissiin kokeilla :D
#129 • • innae Guest
Parasta on ottaa kaikki varapeitot ja tyynyt mukaansa ja tehdä mukava linnoitus siihen. Tässä taloudessa se joka siihen sohvalle nukkumaan menee on minä. Ukko jääköön yksin isoon sänkyyn. Nykyään sohvalla möksmöksnukkumista rajoittaa koira joka on vallannut meidän kummatkin sohvat ja nukkua rötvää niillä. Sitten tyydyn vain että meen sängyn reunalle ja torjun lähestymisyritkset.
Mutta helpompaa se on mun siitä sängystä lähteä, eipähän ainakaan tule nälvittyä mistään.
Ja ei siihen riitaan paljoa tarvita, pieni hymähdyskin on aiheuttanut ison sodan aikaiseksi. Mutta onneksi tässä kämpässä on kaksi huonetta :)
#130 • • Ana-- Guest

BTW: mikä on oikeesti ärsyttävämpää kuin paskaset Adidaksen juoksulenkkarit eteisessä taikka kasa tiskiä?
Ja helvetti niitä lattialla lojuvia sukkia...

Hyvä pointti, muokin ärsyttää jos pikkasenkin omassa kämpässä on
joku juttu vinossa. Esim vieraita kun tulee niin järkeensä joutuu
poimimaan niitten rotsit sohvalta ja viemään ne eteiseen :) Vois olla
varmaan naiselle pikkasen vaikee käsittää miks kesken leffan kattomisen
on pakko mönkiä pöydän alle vetämään nippusiteitä kaapeleihin. Epäjär-
jestyksen hallinta on elämänhallintaa; sijaistoimintaa mikä antaa
käsityksen omasta tilasta. Veikkaanpa että toi liittyy mulla aika vahvasti
siihen, että nyt kun se tila on OMA eikä jaettu niin siitä pitää ihan eri
tavalla huolta. Vanhempien luona kun asu niin huone oli aina sekanen ja
pölynen eikä se haitannut laisinkaan. Nyt hämää jos leivänmuru jää
lattialle..

No, tonne asuntoon ei toinen mahtuisikaan, paitsi jos haluaa nukkua soh-
valla :)
#131 • • sixtus Guest

Veikkaanpa että toi liittyy mulla aika vahvasti
siihen, että nyt kun se tila on OMA eikä jaettu niin siitä pitää ihan eri
tavalla huolta. Vanhempien luona kun asu niin huone oli aina sekanen ja
lattialle..

Mulla kävi kansssa iha samalla tavalla. Mielenkiintosta juttu jos tarkemmin ajattelee..
#132 • • dope white Guest
mä nukun usein sohvalla, yleensä päivällisen jälkeen tulee vedettyä oikein makeat nokkaunet. vaikka se onkin sellainen 2-hengen epämiellyttävä vaahtomuovisohva ja siitä tulee selkä kipeeks. Ja kaikki tää ihan ilman että joku pakottaisi mut oleen siinä. mutta onko se niin, kun mäkin asustelen poikamiehenä, että mies tarvitsee sohvalla nukkumista tietyn määrän x elämänsä aikana voidakseen elää/lisääntyä/tms. ja naisilla taas on sisäänrakennettu alitajuinen toiminto joka aiheuttaa tilanteen, jossa mies loppujen lopuksi joutuu viettämään tietyn osan elämästään sohvalla vaikka olisi toiminut aivan "oikein". Ja miten tämä vaikuttaa nykymiehen nykykäyttäytymisen kehittymiseen?

Miettikääpäs sitä.

Mä en nimittäin olisi ikinä uskonut miettiväni tällaisia juttuja. :D

-g.
#133 • • Mimako Guest

Niin ja riitelystä.. meillä vaimon ja miehen roolit on jotenki kääntyny nurin päin. (---) Miksi?? Haluaisin mieluummin olla se valittava vaimo. Kaikista paras on se mainos televisiossa.. kun mies saa ruokaa se on kuin toinen ihminen.. "kulta, mentäiskö tänään vaikka teatteriin?". Se on meidän talon mies se.

Tuskin tahtoisit olla valittava vaimo. Sotkusta valittaminen on ärsyttävää terv.nim. I don't know why I bother... Mutta joskus ei vaan voi itselleen mitään, kun tulee töistä kotiin ihan stressissä ja ajatukset solmussa ja sitten koti muistuttaa samantyyppistä kaatopaikkaa kuin omassa mielessä sillä hetkellä vallitsee... Niin kyllä tulee älähdeltyä, mutta olen yrittänyt päästä eroon joutavasta riitelystä.

Ja se "mentäiskö tänään teatteriin" -mainos koskee meidän kotona sekä mua että miestä. Usein laitetaan ruokaa riidellen, kun on liian kireä että jaksaisi tilata mitään takeawayta tai mennä johkin syömään. :laugh:
#134 • • vaavu Guest

Mutta joskus ei vaan voi itselleen mitään, kun tulee töistä kotiin ihan stressissä ja ajatukset solmussa ja sitten koti muistuttaa samantyyppistä kaatopaikkaa kuin omassa mielessä sillä hetkellä vallitsee... Niin kyllä tulee älähdeltyä, mutta olen yrittänyt päästä eroon joutavasta riitelystä.

Mäkin olen joskus huomannut samaa: kun tulee kotiin pitkän työpäivän jälkeen, ja Ville on istunut koko päivän tehden töitä kotona eikä ole siivonnut yhtään, niin helposti tekee mieli sanoa yhtä ja toista. Erityisesti jos sen päivän aikana Ville on värkännyt jotain pyöräjuttua ja saanut niissä touhuissa asunnon täyteen mustaa töhnää ja pyörän palasia... ;)

Tuollaisissa tilanteissa on kai parempi yrittää sanoa mahdollisimman rakentavasti ja ystävällisellä äänellä, ja ryhtyä saman tien itsekin siivoamaan. Töistä tullessa se siivoaminen menee vielä jotenkin samalla energialla, ainakin jos siivottavaa on vähän.
#135 • • vaavu Guest

Vanhempien luona kun asu niin huone oli aina sekanen ja
lattialle..

Mä en sentään ihan noin paha ole, kyllä täällä on välillä aika sotkuista, mutta kyllä sen siedetyn sotkun taso on pienentynyt radikaalisti niistä ajoista kun asui kotona. Oikeastaan koko sen ajan kun on asunut pois kotoa, on tullut yhä herkemmäksi sotkulle. Ennen lattia saattoi lainehtia vaikka mitä tavaraa, nyt tavarat lattialla aiheuttavat välitöntä ylimääräistä stressiä.

Eri asia sitten on, ehtiikö aina oikeasti siivota ihan tip top, erityisesti kun on kiireistä, mutta niin kauan kuin sotkua asunnossa on, sen kokee epämiellyttävänä. Siistissä kodissa on paljon mukavampi olla.
#136 • • Ana-- Guest
Kävinpä hakemassa kierrätyskeskuksesta itselleni ilmasen, mustan nahka-
sohvan. Koenukuin sen tossa; mukava on :)
#137 • • Daniel Braun Guest

Vanhempien luona kun asu niin huone oli aina sekanen ja
lattialle..

Mulla oli ihan sama juttu.
Huone oli kyllä kuin pommin jäljiltä.
Vaatteita ei tosin ollu lattialla vaan isossa pinossa tuolin päällä.
Ja siivosin silloin kuin siltä tuntui...
Eli hyvin harvoin.

Mut oma kämppä on jotenkin toinen juttu.
On kiva pitää asunto siistinä, silloin ei käy vituttamaan kun ei ookkaan enää puhtaita astioita jäljellä tms.
Sukatkaan ei tartu lattiaan kii :D
Ei se mitään jos tiskejä on vähän (lue: pari lasia + yks kulho tms) mut jos siellä altaassa lojuu esim. kaikki ruuanlaitossa käytetyt kattilat ja paistinpannut + vielä ruokailuastiat...
Ei vittu, eihän sitä voi sietää millään.
#138 • • Digital Beat Guest
syö jotain mömmöjä niin kyllä se siitä ;)
#139 • • timppa^ Guest

syö jotain mömmöjä niin kyllä se siitä ;)

Öh.
#140 • • pie Guest
Em-futiksen aikana on kyllä ollut pari kertaa riitaa, että häiritsee kun katson jalkapalloa myöhäisillasta, vaikka talouden naisosapuolella on ollut aikainen herätys töihin. Koko yötä en sohvalla ole ollut kuin kerran, on siinä sen verran huono nukkua. Pitäisi olla parempi sohva.