Viestin luonteeseen? Sillä ei ole mitään merkitystä mitä se viesti sisältää. Ainoastaan kenelle se on tarkoitettu. Kenen nimi lukee liittymän sopimuksessa käyttäjänä ja kenen käytössä se liittymä on?en pidä tekstiviestejä siinä määrin henkilökohtaisina, että niitä ei voisi näyttää ystävälle/kumppanille. Tämä perustuu lähinnä viestin luonteeseen (lyhyt) ja omiin kokemuksiini viestittelystä (= suhteellisen harmitonta).
Siis omasta yksityisyydestä välittäminen on mielestäsi turha toimintatapa?Tietenkin jos sinulla oikeasti on joku todella henkilökohtainen viesti muiden viestiesi joukossa, ymmärtäisin täysin jos et halua sitä näyttää (ts. jos haluat esim. suojella viestin lähettänyttä osapuolta). Tämän toimintatavan yleistäminen koskemaan kaikkia mahdollisia viestejä on kuitenkin mielestäni turhaa.
Niin, Suomessa rikoksellakin hankittua todistusaineistoa voidaan käyttää sinua vastaan. No tiedän ainakin, että sinun kanssasi en tule seurustelemaan. Sillä teon vääryydellä ja mitä sillä sait selville (ellei kyseessä ole henkirikoksen selvittäminen) ei ole minulle mitään merkitystä. Se paljastunut valehtelu on yksi asia, ja sinun tekemäsi vääryys toinen. Sinulla on imo vähän liikaa "tarkoitus pyhittää keinot"-mielipide. Ei se niin ole. - Ei ainakaan kuulu terveeseen parisuhteeseen.Ja sä soittaisit autovarkaudesta poliisille. Joo-o, kyllä mäkin varmasti. Toivottavasti otit kuitenkin huomioon, että en olisi koskaan saanut tietää valehtelusta ellen olisi hetkellisesti toiminut vastoin "hyviä tapoja"? (Eli autovarkaus ei ehkä paras mahdollinen esimerkki...?)
Jos tarvitaan mieheltä verikoe, esmes raiskaustapauksessa, voi poliisi ottaa sen myös nenästä, mikäli suostumustua ei saada. Tällöin verikoetta voidaan käyttää miestä vastaan, mutta se mies voi nostaa syytteen häntä pahoinpidellyttä poliisia vastaan!
Tarkoitin, että parisuhteessa saa sitä parisuhteen lämpöä, mutta myös menettää osan yksityisyydestä. Joitain yksityisyyden elementtejä on, mistä en suostu luopumaan. Esmes kirjeet ja tekstiviestit. (Laskut tod.näk. sopisin, että saa avata, mutta huomaa: SOPISIN!) Kirjeet ja tekstarit lähetetään mulle ja ne ei kuulu kellekkään muulle kun mulle. Kyse on periaatteesta: Aivan sama vaikka tekstiviesti tulisi siltä puolisolta, niin sitä lähettämäänsä viestiä ei mun puhelimesta lueta ilman mun lupaa. Sen verran voisin taipua, että mikäli toisella ei ole omaa tietokonetta, niin teen itselleni oman hakemiston, johon ei ole asiaa mennä. En todennäköisesti lukitsisi sitä, mutta sääntönä se, että sinne ei sitten mennä. Piste, asia ei ole neuvoteltavissa.En tajunnu. Luin moneen kertaan. :heart:
Mikäli ne viimeisetkin yksityisyyden rippeet viedään, koen oloni ahdistuneeksi. Pakko saada tilaa. Kyse ei ole siitä, että siellä kännykässä tai tietokoneen hakemistossa olisi mitään mitä se toinen ei saisi nähdä, vaan ihan puhtaasti yksityisyydestä. Suhde ei tarkoita sitä, että ommellaan aivot yhteen. Siamilaiset kaksoset on sellasia joissain tapauksissa.
Syvänmerenkrotti on sellainen syvänmeren kala, että pitkään ei tiedetty miltä koiraskala näyttää. Kunnes havaittiin, että kutuajan jälkeen koiras pureutuu naaraan kylkeen kiinni ja ajan mittaan niiden verenkierrot yhdistyvät ja koiras surkastuu vain pieneksi lisäkkeeksi. Minä en ole syvänmerenkrotti.
Mikäli pienintäkään yksityisyyttä ei suoda, on yksityisyys saatava aikaiseksi rankemmalla tavalla: Katkaisemalla suhde.