Kuinka paljon sokeria kahviin?

86 posts, 5 pages, 16,232 views

#61 • • OCS Guest
Pelkkää maitoa. Sokeri on herkkuperseille :P
#62 • • vaavu Guest

Mut Hermesetas lihottaa ihan älyttömästi!
...vai ootko joskus nähny jonku laihan käyttävän Hermesetasta?

Mä käytän Hermesetasta ruoanlaitossa ja mun painoindeksi on alle 18. ;)

Tosin teeni mä nykyään juon makeuttamattomana, tai jos jotain teehen laitan, niin hunajaa. Teetä voi maustaa myös muillakin tavoilla, esim vihreää teetä voi hauduttaa kardemumman kanssa. Ja tietysti ihanaa on itse tehty chai. (Hmm, voisikin laittaa ton chain ohjeen tonne ruokatopikkiin.)
#63 • • HardS Guest
3-4 palaa sokerii. makeaa sen olla pitää :) en kyl juo kahvii kovinkaan usein.. aikaisen (duuni)herätyksen takia viime aikoina kyl ihan liikaa..
#64 • • tumpsi Guest

Tuosta tulee jo mieleen yksi heppu rippileiriltä, joka kymmenen päivän leiristä viimeiset viisi päivää käytti samaa pientä Ettan-kikkaretta jonka hän oli ostanut käytettynä yhdeltä isoiselta. ;)

"Let's play icehockey?"
Dammit! Voi kökkö oikeesti mikä keila.
#65 • • anton Guest
*2 sweet 4 sugar* :heart:
#66 • • Taedium Guest

Mä käytän Hermesetasta ruoanlaitossa ja mun painoindeksi on alle 18. ;)

No nyt sä pilasit mun hyvän vitsin. Vai siis onko 18 painoindeksinä paljo vai vähä? No kuvista päätellen vähän. Mikä on painoindeksi? Onks pakko?

itse tehty chai.

Eiks Kiinassa chai meinaa teetä? Ja chaju tms. on taas Venäjällä tee. (Ja arvaa parvaa mistä slangisana tsaikka on tullu...)
#67 • • vaavu Guest

No nyt sä pilasit mun hyvän vitsin.

Sori. :D Tästä asiasta me ollaan kyllä taidettu taittaa peistä jossain topikissa aikasemminkin.

Vai siis onko 18 painoindeksinä paljo vai vähä? No kuvista päätellen vähän. Mikä on painoindeksi?

Painoindeksi = body mass index (BMI) = paino / pituus^2 , missä paino on kiloina ja pituus metreinä. Normaaliväliksi väitetään 20-25, joissakin tapauksissa alarajana voi myös olla alempi luku.

Mä olen tosin aina ollut sitä mieltä että painoindeksi ei hirveästi kerro läskin määrästä. Mä vaan olen sattunut syntymään vähän kevytrakenteisempana, joten noi antaa turhan alhaisia lukuja mulle. Lisäksi lihas painaa enemmän kuin läski, joten senkin vuoksi mä olen kohtuu kevyt kokooni nähden.

Muuten, ihan offtopikkina: täällä Suomessa on viime aikoina puhuttu siitä kuinka Iso-Britanniassa on joku kansallinen komitea ruvennut tekemään töitä lihomisen estämiseksi. Ne on jostain syystä ottaneet mallimaakseen Suomen, ja ovat jopa tekemässä tänne jotain koulutusmatkoja tutustumaan miten Suomessa on ehkäisty lihavuutta. Tuntuu jotenkin kornilta että joku ottaisi suomalaiset esikuvakseen lihavuusasiassa... :rolleyes:

Eiks Kiinassa chai meinaa teetä? Ja chaju tms. on taas Venäjällä tee. (Ja arvaa parvaa mistä slangisana tsaikka on tullu...)

Aijaa, en tiennytkään, voi olla! Nimittäin toi chai on intialainen teejuoma, jossa mustaa teetä maustetaan erinäköisillä intialaisen keittiön mausteilla, ja se juodaan maidon kanssa. Em. juomaa tarjotaan myös paljon intialaisissa ravintoloissa kahvin vaihtoehtona, ainakin täällä Suomessa. Voihan olla että tuollapäin Aasiaa sana "chai" on ihan yleisterminä teelle.
#68 • • Remotion Guest

umpitylsä veto, Tarska. Jopa mun lehmän mielestä lehmu.gif

toi lehmä on kyl tosi söötti otus, paljonko se juo kahvii tai sokerii?
#69 • • Sunshine Guest
Mä laitan kaxi tai kolme palaa. Riippuu ihan siitä, kuinka vahvaa/hyvää kahvi on.
#70 • • Funkatronik Guest

Mä olen tosin aina ollut sitä mieltä että painoindeksi ei hirveästi kerro läskin määrästä. Mä vaan olen sattunut syntymään vähän kevytrakenteisempana, joten noi antaa turhan alhaisia lukuja mulle. Lisäksi lihas painaa enemmän kuin läski, joten senkin vuoksi mä olen kohtuu kevyt kokooni nähden.

Tuohan se BMI:n ongelma juuri on. Se ei ota mitenkään huomioon lihasta. 100-kiloinen jääkiekkoilija on vähän eri asia kuin 100-kiloinen java-ohjelmoija. Oikeastaan BMI toimii vain ja tasan normaalin ruumiinrakenteen omaaville, sellaisille jotka eivät ole epätavallisen raavaita/hentoja tai harrasta hirveästi liikuntaa. Eli vain pienelle osalle väestöä.

Vertaa, n. jokainen jääkiekkoilija on BMI:n mukaan ylipainoinen.

Rasvaprosentti kertoo jo vähän enemmän mutta edelleen peili on se varmin mittari, jos se sieltä kurkistava ihminen näyttää kivalta niin on sopivan painoinen.

Ja jotten olisi ihan OT, kahvi on kivaa ja silleen.
#71 • • Taedium Guest

Sori. :D Tästä asiasta me ollaan kyllä taidettu taittaa peistä jossain topikissa aikasemminkin.

No toi onki mun kierrätysvitsejä, jonka murjasen aina ku Hermesetasista tulee puhetta.

Painoindeksi = body mass index (BMI) = paino / pituus^2 , missä paino on kiloina ja pituus metreinä. Normaaliväliksi väitetään 20-25, joissakin tapauksissa alarajana voi myös olla alempi luku.

Just. Mun kolesterolitaso on 6 (...kiloa)

Mä olen tosin aina ollut sitä mieltä että painoindeksi ei hirveästi kerro läskin määrästä.

Mä en oikeesti ymmärrä painoindeksejä tai kolesterolimittauksia tai muuta. Kunhan tuntuu hyvältä. Kai sit ku on yli kolmekymppinen ja pitää ruveta funtsii mitä syö, juo, paljo polttaa ja näin päin pois, niin ruveta ottaa selvää mitä noi meinaa.

Tuntuu jotenkin kornilta että joku ottaisi suomalaiset esikuvakseen lihavuusasiassa...

Ota lomalippu Irlantiin ja tule syömään hyvää irlantilaista ruokaa ja katsomaan kauniita laihoja ihmisiä.

Vähärasvainen ruoka on tuntematon käsite. Kasvisruokaan voi laittaa kalkkunaa tai pekonia, kun ne ei oo lihaa. Mausteita on yksi: Suola, ja sitäkin väärinkäytetään.

Meneppä täällä tilaamaan leipä. Se on kiva, mitä ei hirveesti Suomessa ollu, että joka kojusta ja kadunnurkasta saa leipiä. Saa täytettyy patonkii ja tollasta. Ja koita tilata se ilman majoneesia. Saat jättää munan pois, koska se on munamajoneesia. Saat jättää tonnikalan pois, kun siinä on majoneesia...

Aasiaa sana "chai" on ihan yleisterminä teelle.

Felis! Miten on? Onkse?

Mulla on ainaki käsitys et ois. Venäjällä ainakin lausuen sana chaju on tee. (En tiiä miten kirjoitetaan.)
#72 • • Digital Beat Guest
1,5 teelusikkaa hianosokeria vahvaan kahviin jossa hieman maitoa:)
#73 • • Kopernikus Guest
2xs palaa
#74 • • ipe Guest

2 palaa sokerii ja maitoo kans.

Juuri näin.

allekirjoitan

Kuten myös. Ja mieluiten punaista maitoa. :heart:
#75 • • Hanna Guest
Silloin harvoin kun kahvia juon niin ei yhtään sokeria mut tilkka maitoa tulee joukkoon.. :)
#76 • • jouni a Guest
En enää nykyisin juo kahvia kovinkaan usein. Ehka kerran viikossa
enintään.

Oon huomannu, että juomisen harvettua, halu laittaa enemmän sokeria
on kasvanut.

Johtuneeko juomisen puutteesta vai mistä, mutta eilen lastasin 3 palaa
sokeria about 2 dl:n kuppiin. :crybaby:

Aikoinaan se normaali oli ton kokosessa kupissa max.1½ palaa sokeria.
#77 • • Hexe Guest
Kunnon HC:tä sen sumpin kuuluu olla!
vettä ja kahvia suhteessa 2.5 lusikallista per kupponen eikä yhtään maitoa taikka sokeria!
Tätä otan n. 5 kuppia päivässä mahdollisuuksien mukaan enemmänkin...
:mad: HC :mad:
#78 • • dab Guest
Isoon mukiin (noin 2 kahvilan kuppia) 2½ teelusikallista.

Ja kahvinhan kuuluu sitten olla kunnon kahvia eikä mitään läpinäkyvää pelleilyä. :hah:
#79 • • Benedix Guest
Kahvini juon mustana, as usual.
Joskus kuppiin saattaa eksyä myös lisukkeita,
lähinnä kahvituksissa tai palavereissa.

Ja auta armias jos joku on duunissa keittänyt laihaa kahvia,
lue: teevettä (those damn foreigners... :D )
#80 • • Zeraf Guest
Kahvia en juuri juo, mutta teetä senkin edestä. Kupposeen menee 1 sokerinpala. Jos liikaa laittaa niin on pahemman makuista kuin ilman sokeria...