PRODIGY, The

179 posts, 9 pages, 40,511 views

Avatar
#61 • • Homegrove Guest
Dirtchamber ei käsittääkseni ollut miksattu koneella... Liam ainakin jossain haastatteluissa kehui että vehkeinä oli levarit ja rikkinäinen mikseri... Kusettiko mokoma? :confused:
Avatar
#62 • • Hallaaa Guest
:hah: :excellent: :hearts:
Avatar
#63 • • Painkiller Guest

Dirtchamber ei käsittääkseni ollut miksattu koneella... Liam ainakin jossain haastatteluissa kehui että vehkeinä oli levarit ja rikkinäinen mikseri... Kusettiko mokoma? :confused:



Juu tosiaan kuulin joskus että sen tekoon olisi käytetty samanlaista battlemikseriä mikä mulla on paskassa kunnossa tuolla kaapissa, nimittäin numark bluedogia.. tiedä sitten. Kyllä siinä muistaakseni tasot heitteli siinä miksauksessa välillä, mutta sitä, mikä osuus kone-editillä on miksauksessa, ei voi tietää..
Avatar
#64 • • Homegrove Guest
Vois melkein heittää sen Dirtchamberin cd-soittimeen kotona, on jo liikaa aikaa sen kuuntelemisesta. :heart:
Avatar
#65 • • akir0 Guest
Ja Memphis Bellestä on jaossa hyvälaatuinen radiorippikin, taitaa olla peräti koko biisi.

Kuulostaa aivan _helvetin_ hyvältä. Tulee mieleen moni juttu Music for the Jilted Generationista.

Pakko tunnustaa, että nyt meni ko. täyspitkä odotuslistalla aika korkealle.
Avatar
#66 • • Edited miikkaL Guest

Ja Memphis Bellestä on jaossa hyvälaatuinen radiorippikin, taitaa olla peräti koko biisi.

Kuulostaa aivan _helvetin_ hyvältä. Tulee mieleen moni juttu Music for the Jilted Generationista.

Pakko tunnustaa, että nyt meni ko. täyspitkä odotuslistalla aika korkealle.



Samat ajatukset täällä, Memphis BellS vaikutti mielettömältä väännöltä vaikka kuulinkin sen minuutin ripin.. Tuli tuosta biisistä taas mieleen ne kokeilut, kun itse joskus 1997 koitti tehdä Prodigy-tyylistä matskua ja mietin, miten Liam tekee nuo melodiat?? Tuossa MB:ssä melodia on taas todella häiriintynyt ja omituinen, mutta sopii biisiin kuin nenä päähän.
Avatar
#67 • • AlexS Guest
Kyseessähän on oikeinkirjoitettuna "Memphis Bells" =)
Itelle biisi kolisee myös todella hyvin. Kauan odotettu "No Souvenirs" kuulemma tullaan julkaisemaan b-puolena jossain vaiheessa.
Avatar
#68 • • da_chef Guest
..
Avatar
#69 • • Faini Guest
kuulinpas tänään radiossa prodigyn "girls" biisin tosta uudesta albumista, ihan hyvältä vaikutti. pitääkö muuten paikkansa että koko albumi tulee olemaan reasonilla tehty? tommosen huhun tossa kuulin
Avatar
#70 • • benn Guest
Q Magazine August 2004

Always Outnumbered, Never Outgunned - Track by Track

Spitfire

Massive opener and statement of intent, featuring vocals from actress Juliette Lewis. "I wanted to start with World War III", says Liam Howlett. "A friend saw Juliette's band, The Licks, in Los Angeles and said she had a shouty Patti Smith voice, so I sent her tapes. People are going to slag off a Hollywood star doing music, but she's for real."

Girls

The first single. Dirty electro-punk reminiscent of Smack my Bitch Up, featuring vocals from all-girl electro-punk outfit Ping Pong Bitches. Howlett: "There's nothing deep about this track or this album. It's what Prodigy does best: big, dumb, rocking tunes. You're not going to get any meaningful stuff out of it."

Memphis Bells

Bass-driven instrumental with a squiggly electronic motif. And lots of bells. "I wanted something to signal my change of direction.", says Howlett. "This sounds like Timbaland on acid".

Get Up Get Off

Dark brutalist electro featuring breakneck rapper Twista, who recently scored a Top 10 hit with Slow Jamz. Howlett: "I first heard Twista three years ago. He's got a really fast flow. I wanted a real London rap tune, and I think the street will respond to this."

Hotride

Juliette Lewis reappears for this outing that borrows from Fifth Dimension's uber-Kitch Up, Up and Away. "Up, up, and away in my beautiful balloon", sings Lewis, adding a louche "give me a ride". Suggesting that views of the countryside from a wicker basket aren't her prime concerns. "The Prodigy have been taking themselves too seriously," says Howlett, "This is quirky".

Wake Up Call

The Prodigy get the funk, as Kool Keith delivers the message "You better wake up!" amid a flurry of mad flute samples. Howlett: "A slap in the face to myself after [poorly received 2002 single] Baby's got a Temper. I needed to change, or we were fucked."

Action Radar

Kraftwerk meets Gary Numan, with a man screaming over the top. The latter is Paul Jackson from unsigned Essex punk band Dirt Candy. "I heard `em while I was in the bath," says Howlett. "I was like, Turn that fucking shit down! Nat's daughter told me it was her friend's dad, so I rang him up and got him to sing on this."

Medusa's Path

Cinematic instrumental with a distinctly Middle Eastern flavour. Howlett: "I'd love to play an Arab country, but we wouldn't really be welcome there. But still, I like the vibe...."

Phoenix

Jagged stop-start dance-rock hybrid featuring a sample from Shocking Blue's 1969 track Love Buzz, later covered by Nirvana. Howlett:"This is a complete jack of someone else's production and song. I'm not scared to do that even after 12 years in The Prodigy. You have to take risks."

You'll Be Under My Wheels

A one-dimensional slab of fuzzy techno. Even Howlett isn't keen. "Not a lot to say on this," he shrugs. "It's just an album filler."

The Way It Is

Built on a recreated sample of Michael Jackson's Thriller, this trades th usual sledgehammer approach for some welcome light and shade. Howlett: "I was drinking Red Bull and Vodka, and I wanted to chew Michael Jackson's arse off and spit it back out again."

Shootdown

Aggro-charged finale, featuring Liam Gallagher on vocals and brother Noel on bass. "Liam and I first agreed to do a track six years ago." Says Howlett. "A year ago, we ended up getting pissed in the studio, and this happened. It's quite punk rock. Easily more punk than Oasis."



PRODIGY ON MIXMAG

The latest mixmag has a small feature on Prodigy's AONO

THE LOUDEST BAND IN DANCE RETURN BUT WHERE'S KEITH?

The Prodigys next album has not only ditched mosh for bosh,but it sees them dumping their two main vocalists - KEITH / MAXIM. There latest album "Always outnumbered Never outgunned" is back to the dance and Mixmag has already heard SIX tunes, However on the tracks we did get a sniff of , keith was noticeable by his absence.

Liam says..."The album is definitely more Liam on beats again", that is a important thing to say. In the boys place are a screamy natural born killers star Juliette lewis as well as Siouxsie Sioux style vocals and clipped female samples. On keiths absence Liam says..."Were definitely leaning more to the electronic side than the Guitar side' cuz keith has done his side project and thats very important that keith does with his side thing is different to what we do"

The new album is a mish mash of next level Chems, Beastie boys electro voices, moody Gary Numan "Cars" style synths and Basement Jaxx esque Eastern noise clashes, plus stomping Zombie nation keyboards, Switch-style acid squelches and plenty of four bar guitar riffs a la fatboy slim and classic early 90's prodigy. Although Keith and maxim dont appear on the new album the trio will be performing LIVE album later in the year.

Heres a break down of some of the tracks.

GIRLZ
You all know this one so I wont bother

GET UP GET OFF
"All get up if you wanna get off" warns the bloke shouting over the top of an Eastern sounding female vocal. Its very Basement Jaxx with a male rapper over the top. (doesnt mention who!)

WAKE UP
If you still play Chems "Block rockin beats" on your pubs jukebox, this will please. A full on rocky bassline with pounding live kick drums throughout.

ICE
Garagey sounding beats but in the nicest possible way build up to a clangy melody, met with high pitched drum and bass style screeches. It makes a full throttle dub. RAW!

Phoenix (ex Love Buzz / 1965)
A clangy guitar provides a four beat riff that runs throughout this bouncer before it gets played backwards. This sounds like Fatboy slim if he played lead guitar for the Kinks.

HOTRIDE
This is a stabby roller with the kind of heavy bass that would keep our unsightly neighbours at Kerrang happy. We'll put our money on this being the second single
Cutoff

Posts: 14

#71 • • Cutoff
Luonnehdinnat ainakin kuulostaa tosi hyvältä. Miinusta siitä, että Memphis Bells on albumilla.
Cutoff

Posts: 14

#72 • • Cutoff
Massive Attack
Unkle
Prodigy

...kaikki kusi hommat.

Kuulin ton uuden albumin ja ainakin näin äkkikuulemalta täytyy sanoo, että melko surkea esitys. Biitit ei toimi yhtään. Biisit ei kasva yhtään. Soundi on mössöä ja kova yritys olla joku elektronisen ajan Timbaland, mut menee ihan metsään. Girls jäi parhaaksi esitykseksi tosta kokoelmasta.
Avatar
#73 • • da_chef Guest

Massive Attack
Unkle
Prodigy

...kaikki kusi hommat.



Et vaan tajuu. Ei se mitään, ei hyvää makua olla tarkoitettu kaikille.
Avatar
#74 • • djsakke Guest
En tiia sit oonko liian vanha tai jotain - mut ei toi albari mulle ainakaa mitenkaa iskeny; Girls on hauska kasari-lammittely-fest, en muista mista siina alussa on patka mutta paamelodia on D-Trainin You're The One For Me:sta. Hotride oli myos ihan hauska, loput biisit heratti lahinna tunteita "loppuis ny jo", "ahdistavan tylsa", "miksi tallaista on tehty". Biisit ei vaan kulje mihkaan eika niissa oo sita "jotain"; ehka tassa on liikaa vakisin yrittamista, kun on iskenyt paineita paalle saada edes jotain ulos.
Cutoff

Posts: 14

#75 • • Cutoff

Massive Attack
Unkle
Prodigy

...kaikki kusi hommat.



Et vaan tajuu. Ei se mitään, ei hyvää makua olla tarkoitettu kaikille.



No niinhän sen täytyy olla :)
Hyvä, että sitä hyvää makua [tm] on sit siunattu jollekki muulle, että saadaan aina asioille oikeat arviot ja mittasuhteet :)

edit: tulee mieleen yks (tai parikin) biisitopiccia jotka sai melkoisen suosion aikoinaan :D
Avatar
#76 • • rewind Guest

Kuulin ton uuden albumin ja ainakin näin äkkikuulemalta täytyy sanoo, että melko surkea esitys. Biitit ei toimi yhtään. Biisit ei kasva yhtään. Soundi on mössöä ja kova yritys olla joku elektronisen ajan Timbaland, mut menee ihan metsään. Girls jäi parhaaksi esitykseksi tosta kokoelmasta.



Amen.

Joko Liam on nero tai sitten jotain muuta. En tiedä. Todellakin toivon että tämä promolevy ei tälläisenään päädy kaupan hyllylle. Onhan tässä hyviäkin juttuja, mutta kun biisit polkee paikallaan alusta loppuun.
Cutoff

Posts: 14

#77 • • Cutoff

Kuulin ton uuden albumin ja ainakin näin äkkikuulemalta täytyy sanoo, että melko surkea esitys. Biitit ei toimi yhtään. Biisit ei kasva yhtään. Soundi on mössöä ja kova yritys olla joku elektronisen ajan Timbaland, mut menee ihan metsään. Girls jäi parhaaksi esitykseksi tosta kokoelmasta.



Amen.

Joko Liam on nero tai sitten jotain muuta. En tiedä. Todellakin toivon että tämä promolevy ei tälläisenään päädy kaupan hyllylle. Onhan tässä hyviäkin juttuja, mutta kun biisit polkee paikallaan alusta loppuun.



Tossa tuli kuunneltua luureilla albumia, ja jotenki tuli mieleen, että ei tää ny voi olla tälleen. Useassa biisissä oltiin mielestäni aivan demoasteella. Voisiko tuo nettiin vuotanut kasa biisejä olla joko jotain ihan harvinaisen varhaisessa vaiheessa olevaa tavaraa....vai peräti...Liamin tekemä feikki...ja chemtrailit....ja illuminadi

:)
Avatar
#78 • • benn Guest
"this album is about reminding people what the prodigy was always about---the beats and the music."
Liam Howlett

10/10
Avatar
#79 • • Digital Beat Guest
perkele, yritin ettiä ainaki puolenkymmenestä kotimaisesta nettilevykaupasta, ei löytyny. Laittakaapa linkki jos sattuupi tämä albumi kohalle ;)
Avatar
#80 • • Digital Beat Guest

Massive Attack
Unkle
Prodigy

...kaikki kusi hommat.



taitaa olla sitten makuasia, ainaki mulle uppoaa noista em. artisteista Unkle ja Prodigy. Samaa mieltä siinä että Massive Attack kusi hommat ainaki 100th window albumin osalta.