Nyt meni hermot..

21 posts, 2 pages, 4,193 views

#1 • • okiru Guest
Ei perkele! :angry:

Olen erittäin rauhallinen jäbä ja useimmiten katson et yhteiselo luonnistoo moitteetta, mutta nyt paloi käämit. Asun kerrostalossa 6. kerroksessa ja hieman ennen vappua 2003 vanhat, mukavat naapurimme muutti alapuoleltamme 5. kerroksessa olevasta asunnosta pois. Tilalle muutti Irakilaisperhe.
Jälleen kerran tänä aamuna 08:16 alkoi alakerrasta kattoon kopustelu. Ja tällä kertaa ilmeisesti siitä syystä, että äiti ja hänen ystävänsä tekivät ruokaa keittiössä ja juttelivat. Olemme olleet yhteydessä häneen useamman kerran asiasta, että se naputtelu pattereihin aamulla saa loppua. Häntä häiritsevät ilmeisesti seuraavat asiat jonka vuoksi haluaa terrorisoida mielenterveyttämme: kävely (hänen sanojensa mukaan meidän pitäisi pitää jotain pehmeitä tohveleita, ettemme häiritsisi häntä ja hänen perhettään), naputtelemme kuulemma tahallaan pattereihin kokoajan (ihan kun meillä ei olisi järkevämpää tekemistä), se että käytämme vessaa kello 22 jälkeen (antoi minulle kerran hississä ohjeita miten minun tulisi kusta :scared: ) jne.

Olemmekin tilanteessa jossa hermot on mennyt lopullisesti ja mietimmekin miten viedä asiaa eteenpäin isännöitsijälle. Käyn uv:n jälkeeen 4. kerroksen asukkaiden luona kysymässä onko heillä häiritseviä kokemuksia yläpuolellaan asuvista asukkaista. Se huono puoli meidän talossamme on, että täällä on todella huono äänieristys. Esim. jos istumme keittiössämme ja juttelemme normaalilla äänenvoimakkuudella, voi alakerran keittiössä kuulla vaivatta kaiken. Nuo ovat ns. elämisen ääniä mille ei voi mitään ja joku sekanen irakilainen ei sitä tajua, vaikka tämä on kerrottu hänelle x kertaa vapun jälkeen (silloin tämä helvetti alkoi). Hän kävi silloin käsiksi siskoni poikaystävään, kun kerroimme hänelle näitä asioita ensimmäistä kertaa. Kyllä meillä radio joskus pauhaa lujempaa ja puheensorina käy, mutta se, että joka helvetin aamu naputellaan sitä kattoo pistää vihaks...varsinkin tänään, kun menin nukkumaan 0500 aikoihin.
Kertokaa jos jollain on kokemuksia vastaavasta ja miten tulisi parhaiten toimia (älä sano, että yritä neuvotella). Kenenkään meidän kolmen hermoista ei kestä enään tippaakaan.

-mika
#2 • • taro Guest
Valittakaa isännöitsijälle. Sitä tosin ehkä joutuu tekemään monta kertaa, ennenkuin mitään konkreettista tapahtuu.. saavat ainakin varoituksen.
Ja kannattaa todellakin kysellä muilta asukkailta häiritsevästä käytöksestä, aina paremmin toimii jos muitakin vituttaa..

Normaali elämä pitäisi sallia ilman naputteluja. Piste.
#3 • • Salla Guest
Kirjallinen, asialliseen mutta tarpeeksi totiseen sävyyn tehty valitus puree aina paremmin kuin miljoona valivali soittoa isännöitsijälle. Näin olen ymmärtänyt.
#4 • • drS Guest
hervanta \o/ :D

tästä jakso kerrostalokyttääjiin!
#5 • • A-E Guest
Kohtalo toveri. Mullakin on kusipää naapuri, joka koputtelee seiniin ja valittaa kovasta metelistä meidän asunnosta vaikka meillä ei ole ketään himassa.
#6 • • Bio Guest
Mulla on kans yläkerras sellanen noin 40-v ukko, joka heti kun muutin kämppiksen kans aloitti lattiaan paukuttamisen. Aluks aateltiin et okei.. pidetään pienempää ääntä. Kunnes yks päivä se tuli oven taakse ja sanos et "pistä musiikki hiljempää et pystyn kattomaan tv:tä".
V****ti tollanen määkijä, joten en sit pahemmin sen jälkeen enää piitannu vaiks se hakkas lattiaan melkein joka päivä.

Yks päivä se tuli mua vastaan parkkipaikalla, kumpikaan ei sanonu mitään, mut kun se ohitti mut niin hiljaa sanoi et "Haist V**tu!".. No mä sit taas räjähdin ja huusin samalla mitalla..

Jälleen yks päivä se tuli ihan kännis meidän oven taaksen ja pimpotti ja yritti päästä sisäl.. kun avattiin ovi, se sanoi et tää on hänen kämppäs ja taas alkoi se huutelu et rappukäytävä raikus. Talonmies tuli jälkeenpäin kysymään multa, et mitä se ukko on taas kiukutellu.

Mut ton kännikohtauksen jälkeen se on ollu ihan hiljaa.. välil se protestoi mun "metelöintiä" pistämäl tv:tä kovemmalle tai kävelemäl kantapäil et meidän katto jymisee.

Tuntuu et tollasil ihmisil ei oo elämäs mitään muuta kuin toisille märinöinti..
#7 • • dixoff Guest
Mielenkiintoinen tapaus tämäkin...

Pari viikkoa sitten maanantai-iltana pistimme merkille, kun joku naapureista pitää telkkariaan ihan helvetin lujalla. Joissain osissa kämppää pystyi ihan vaivatta kuuntelemaan, missä vaiheessa illan elokuva meni, ja mainokset kuuluivat aivan erityisen hyvin. Mielessä kävi, että pitäisikö mennä valittamaan. Jossain naapurissa nyt oli ennenkin kuunneltu telkkaria kovalla, mutta ei nyt ihan noin kovalla. Ajattelin silti, että siellä nyt on vaan joku huonokuuloinen. Sitten tulikin uni.

Kuudelta seuraavana aamuna heräsin, osaksi siihen, että naapurin telkkari raikaa edelleen. Tällä kerralla ohjelmassa oli jotain uutiskanavaa tjsp, ja alkoi kyllä tässä vaiheessa vähän ottaa pannuun ja kelailin, että onko se huonokuuloinen nyt sitten sammunut telkkarin ääreen. Koska duuniin piti mennä, en tässäkään vaiheessa tehnyt asialle mitään, ja päätin, että jos vielä illalla kuuluu mökää, niin sitten valitan.

Duunin jälkeen hiippaillessani kotiin, pistin merkille kaksi asiaa. Ensinnäkään telkkari ei pauhannut enää. Toiseksi, pihalla oli lippu puolitangossa. En siis tiedä vieläkään, mitä oikeasti oli tapahtunut, mutta väkisinkin tuli mieleen, että onkohan talossa kuollut henkilö sattumoisin se telkkarinhuudattaja, joka viimeisenä tekonaan oli laittanut syystä tai toisesta toosan täysille. Ja että olisikohan sittenkin pitänyt mennä jo edellisiltana selvittämään, mikä siinä on, kun sitä töllöä pitää huudattaa niin kovaa. Mene ja tiedä.
#8 • • Digital Beat Guest
eikai tuossa mitään, meillä oli teinijuntit alakerran naapurissa jotka soitti stereoita täysillä klo 12-23 ja niille tuli häätö kun valitimme ja naapurit myös. Nyt tilalle muutti vanhempi junttipariskunta joilla on vanha volvo ja ne laulaa karaokea. Yhesti niillä oli oikein karaokeilta ja siellä oli varmaan valehtelematta 20 ihmistä äänestä päätellen. yöllä piti laulaa jotain junttihittejä vaikka kävin sanomassa että pitäs saaha nukkua rauhassa. Kun olin menossa kotiapäin niin ennen kotioven aukasua sieltä kuului uhkailuja tyyliin "syököön persettä, laittakaa vaan volyymia isommalle!" Ilmeisesti isäntä tuli ulos ja soitti poskea päissään ja mulla meni hermot kokonaan ja huusin sille että "vitun juntti ja perkele ku ei naapureita kunnioiteta ollenkaan!" Soitin poliisit ku vielä 1:30 karaoken laulaminen jatkui ja ihan kuulosti että ne tahallaan ja uhallaan jatkoivat meininkiä. Polliisi tuli paikalle n. klo 1:40 ja meteli lakkasi hetkeksi ja alkoi kolina ja porukka lähti pihalle. Ei oo sen jälkeen kertaakaan kuulunu enää karaokeveisuja. Mun mielestä nuo saatanan karaokelaitteet joutaa helvettiin kerrostaloista. Ihan sama vaikka jos laulaa keskellä yötä kunhan on omakotitalo joka on keskellä ei mitään ja kaks kilometriä lähimpään naapuriin. Sitäpaitsi karaokebaarit on sitä varten. Ei mulla mitään karaokenlaulajia vastaan ole, mutta häiriötä vastaan kyllä.
#9 • • Bio Guest

Nyt tilalle muutti vanhempi junttipariskunta joilla on vanha volvo...

hah :laugh:
toi juttu alkoi hyvin
#10 • • mark hamilton Guest
Kuse pellille ja pistä se pakastimeen. Näin saat kusilevyn. Menee kivasti postiluukusta.
#11 • • Revelation Guest
Onhan se kivaa myös toisinkinpäin, että ollaan (ilmeisesti) häiritty naapuria mutta ei ole ukolla suuta ollut sanoa, sitten kerran tietenkin kovassa humalassa on ukko ja satun samaa aikaan tulemaan kavereiden kanssa rappukäytävään, äijjä repeää nimittelemään apinoiksi sun muuta ja kertoo tietävänsä mitä meidän kaltaisillemme pitäis tehdä, on kuulemma ysimillinen asunnossa, no, mitäpä siinä, kuuntelin hiljaa semmoisen 190 cm 130 kg äijjän valitusta toivoen että ei sentään päälle kävis, vähän vain käsi uhkailevasti heilui mutta ei sentään löynyt... no, on sitä nyt sitten yritetty olla hiljempaa jne mutta saisi kyllä tulla vähän aiemmin sanomaan ettei tartteis ihan noin paljon kerralla revetä... melkein teki mieli tehdä ilmoitus poliisille laittomasta uhkailusta mutta ei viitsis alkaa siihenkään rumbaan mitenkään...
#12 • • mark hamilton Guest
Paskanna kirjekuoreen ja pistä kirjekuori postiluukusta sisään..
#13 • • timppa^ Guest

Sulla taitaa olla joku juttu noiden eritteiden kanssa.
#14 • • LindaGP Guest

Mä oon miettinyt ihan samaa. :eek:
#15 • • serotonot Guest

oot miettiny eritejuttuja vai eritejuttujen miettimistä, vai sitä että mitä toi miettii ku se miettii eritteitä?

Vähä hei tarkkuutta, pliis..
#16 • • timppa^ Guest

oot miettiny eritejuttuja vai eritejuttujen miettimistä, vai sitä että mitä toi miettii ku se miettii eritteitä?

hei haloo mitä sä oikein mietit??
#17 • • serotonot Guest

laske kirjainten määrästä
#18 • • LindaGP Guest

laske kirjainten määrästä

:laugh: Siis olen miettinyt sitä, että kylläpä Markilla on noihin eritteisiin kummallinen mielenkiinto.
#19 • • impulse Guest
Itse himassa levyjä soittavana heebona ei naapureiden "metelöinnit" paljoakaan häiritse, lähinnä varmasti itse aiheutan häiriötä...

Mutta edellisessä kämpässä alkoi joskus hiukka vituttamaan kun pari kerrosta alempana asunut nuori mies soitti useita viikkoja yhtä ja samaa Public Enemyn biisiä noin 1-2h päivässä.
Ja äänenvoimakkuus oli tietty kohdallaan.
Monesti meinasin kaivaa oman PE-platan hyllystä ja vastata samalla mitalla. :mad:
Olis saanu mun alakerran naapuri kivan stereoäänentoiston, ku Flavor Flav kiekuu samaa riimiä ylhäältä ja alhaalta... :laugh:

Yo Bum Rush The Show!