Nyt meni hermot..

21 posts, 2 pages, 4,179 views

#21 • • Taedium Guest
Valitusta isännöitsijälle. Käy kaffella muiden naapureiden luona ja kysele heiltä onko häiritty ja järjestäkää sellainen, että te kaikki muut naapurit laitatte valitusta isännöitsijälle jos ongelmia tulee.

Hän kävi silloin käsiksi siskoni poikaystävään, kun kerroimme hänelle näitä asioita ensimmäistä kertaa.

Nonni. Tässä oli ilmeisesti silminnäkijä (sinä) paikalla? Tästä kannattaa mainita.

Minä en ainakaan katso hyvällä käsiksi käymistä, vaikka vain ottaisi toisella kädellä käsivarrestani kiinni. Se riittää minulle. Minä en suostu pelkäämään fyysistä väkivaltaa omassa kodissa, enkä rappukäytävässäni jos sellainen olisi. Pelkkä fyysisen väkivallan uhkaus riittäisi minulle, että nostaisin todella ison haloon ja vaatisin anteeksipyyntöä.

Todella herkästi tuommoisessa tilanteessa rupeaisin kasaamaan jo valmista esitelmää myös mahdollista virkavallan avun pyytämistä varten. (On helpompi esittää asiansa kun on mahdollisimman tarkat tiedot. Mutta silloin tarvitsisi myös kunnolliset silminnäkijät tilanteisiin.)

When in Rome ja sillee. Jos se talo oli lepposa, eikä siellä kukaan normaalista elämästä napissu, niin tuo uusi perhehän silloin ei sovi sekaan. Sama onko ne sitten kotoisin Irakista vai Jämsänkoskelta. Last in, first out.

Vähän kuin alkeellinen tietokoneen troubleshoot.
  • Kone ei toimi.
  • Onko se koskaan toiminut?
  • On.
  • Mitä tapahtui sillä välillä, kun laite toimi ja kun vika ilmeni?
  • Asensimme uuden kortin tietokoneeseen.
  • Ottakaa uusi osa irti ja kokeilkaa. Toimiko?
  • Toimii.
  • Vika on uudessa kortissa. Syy voi olla yhteensopimattomuusongelma, laitevika, tms. Jos laite on pakko saada toimimaan nopeasti, älkää enää laittako korttia koneeseen.

Tai:
  • Talossa napistaan ja on kränää.
  • Onko talossa koskaan ollut sopu?
  • On.
  • Mitä tapahtui sillä välillä, kun talossa oli sopu ja kränä alkoi?
  • Taloon muutti irakilaisperhe.
  • Heittäkää perhe pois. Onko sopu?
  • Toimii.
  • Vika on irakilaisperheessä. Syy voi olla yhteensopimattomuusongelma, väärinkäsitys tai muu sellainen. Jos sopu halutaan nopeasti, älkää pitäkö sitä irakilaisperhettä siellä kämpässä.

Vähän samaa oli kun meillä asui kuukauden yksi tyyppi, jonka kanssa minulla meni aluksi ihan ok, mutta kämppiksellä oli napit vastakkain. Minun kantani oli: Minulla ei ole kränää kummankaan kanssa, mutta kokoonpano toimi ilman sitä uutta tyyppiä. Oli vika kummassa tahansa, tämä jälkimmäisenä tullut saa poistua. Piste. Ei keskusteluvaraa. Syy ei kiinnostanut minua, seuraus oli se joka mun korvaa haittasi.