OCEANIA - Battery Club Cruise - 27.03 Silja Opera

706 posts, 36 pages, 93,685 views

Avatar
#381 • • Daniel Braun Guest

Olet yksinkertaisesti aivan väärässä. Heitäpäs yksikin esimerkki tollaisista nykyisistä housetiskijukista, jotka olisivat soittaneet naama irveessä polkkaa tai karvaranteet kädessä kiksua? Huh... Oli niin uskomaton väite, että oli aivan pakko puuttua.


Onhan noita monia.
Kotkalaisista George Shield paukutteli menemään suht napakkaa polkkaa samoin Helsinkiläistynyt Ice soitteli kyseistä tyyliä.
Nykyisin molemmat house miehiä.

Kyllähän niitä on n+1 muuta tapausta jotka ovat tän tempun tehneet.
Avatar
#382 • • Al Tapone Guest


Olet yksinkertaisesti aivan väärässä. Heitäpäs yksikin esimerkki tollaisista nykyisistä housetiskijukista, jotka olisivat soittaneet naama irveessä polkkaa tai karvaranteet kädessä kiksua? Huh... Oli niin uskomaton väite, että oli aivan pakko puuttua.



Enpäs muuten olekkaan. Aivan kuten tos jo muutamat kertokii ni onhan niitä. Etkö muka ole huomannu, et yleinen suuntaus on se, et siirrytään rankasta kamasta kevyeen? Ei siinä mitään uskomatonta ole :confused:
Avatar
#383 • • JimmyD Guest
no house on aika suhteellinen käsite, itse ainakin käsitän housen vain "deep-housena" muu on sitten jotain muuta kuten hard house tai proge house(hyi hitto mikä sana) :)
Avatar
#384 • • Karo Guest


Millä tavoin house on pop?
Ehkä nykyisin sitä soittavat useammat kuin ennen.

Mielestäni HardTrance/HH/polkka/jne jne tyylit ovat enemmän pop.
Ok, tämäkin on vain mun mielipide, kuten sinullakin on omasi.
Mutta housea ei tungeta joka tuutista ulos kuten ton nopeamman kaman kanssa on.



No siis. Te tunnutte puhuvan kahdesta hieman eri asiasta. Siitä mikä on pop "suuren yleisön" keskuudessa, ja mikä taas konemusiikkipiireissä. Musta sitä ei voi kiistää, etteikö house olisi pop laajemman yleisön keskuudessa. Meinaan että housea soitetaan jos jonkinlaisissa diskoissa, ja paljon myös kaupallisilla radiokanavilla. Ainakin ulkomailla kaikki "tavisten" viikonloppuviettopaikat ovat sellaisia, joissa house raikaa. Samoin turistihelveteissä soi usein house. Ja monissa Euroopan maissa kaupalliset tanssimusiikkiradiokanavat soittavat valtavasti housea. Suomessakin house-bileissä tuntuisi käyvän hieman vähemmän "konemusiikkiin vihkiytynyttä" porukkaa, ja enemmän taviksia. Tässä kaikessa ei välttämättä ole mitään pahaa, kunhan mainitsin.

Sen sijaan taas klubi- ja bilekansan (miten hölmöjä sanoja!) keskuudessa
HardTrance/HH/polkka/jne jne tyylit ovat enemmän pop. Tämä siis mitattuna esimerkiksi sillä mittarilla, minkä musiikkityylin bileitä järjestetään eniten, ja kuinka paljon niissä käy porukkaa.


(Ja oikeesti, kuka edes jaksaa listata top10 listaa numerojärjestykseen?
Millä perustelet että se biisi on parempi kuin tuo jne...?)



Ei ne top10 listat koskaan ole mitään paremmuusjärjestyksiä, vaan sellaisia listoja, mitä biisejä on joko *myyty* tai *soitettu* eniten. Ihan tiedoksi vaan.

Jotta ei menisi ihan offtopiciksi, niin kerron että lippu maksettu, ja mielenkiinnolla (en ehkä niinkään innolla) odotan risteilyä. ;)
Avatar
#385 • • drS Guest

Mr A soitti hardhousen kulta-aikana kunnon pauketta ... taisi olla oikea legenda jonka tahdissa tuli itsekin tampattua kerta jos toinenkin :)



no mut siis.
täähän saattaa olla kans vaan mun mielipide, mutta se hardhouse jota mr.a muinoin soitti on kyllä kaukana tästä 'polkasta', mihin tässä nyt on viitattu (ainoastaan uudempaa hardsaundia oon kuullu sanottavan polkaksi)
Avatar
#386 • • JimmyD Guest


no mut siis.
täähän saattaa olla kans vaan mun mielipide, mutta se hardhouse jota mr.a muinoin soitti on kyllä kaukana tästä 'polkasta', mihin tässä nyt on viitattu (ainoastaan uudempaa hardsaundia oon kuullu sanottavan polkaksi)



niin ja taitaa toi uuskin linja olla ihan jotain muuta kun housea siis sitä itteensä, ja tääki on vaan mun mielipide ;)
Avatar
#387 • • Quu Guest
Pyhitetään tämä topicci nyt itse bileille.

Mielelläni kyllä seuraisin tuota genreaihetta tarkemminkin, joku voisi perustaa topicin johonkin clubs & events puolelle taikka jatkaa sitä täällä off-topic jatkoilla.

Ok? :)
Avatar
#388 • • diezel Guest


Mielestäni HardTrance/HH/polkka/jne jne tyylit ovat enemmän pop.
Ok, tämäkin on vain mun mielipide, kuten sinullakin on omasi.
Mutta housea ei tungeta joka tuutista ulos kuten ton nopeamman kaman kanssa on.



Mielestäni house (yhdessä progen/trancen) on ollut aina jotenkin se hallitseva tyyli lukee sitten jotain Cityn klubiopasta (tai vastaavan ilmaisjakelulehden), katsoo klubiohjelmaa (tai siis Nousua tai sitten sitä mikä kesällä SubTV:ltä tuli) ja mitä täälläkin Platinumissa yleiseen linjaan tulee.

Voi olla sitten vain mun saama vaikutelma kun kyseisten musatyylien suureksi rakastajaksi lukeudu. Samoin kuin "house"-klubit jossain kermassa tai Screen yhdistyvät ainakin omassa mielessäni trendi/pintaliitopaikoiksi.

Enkä nyt tarkoita, että esim. polkkaskene jotenkin olisi tämän kaiken yläpuolella vaan enemmän olen samaa mieltä Jonen kanssa, että vähän turha koko genreä yleistää joidenkin ihmisten takia. Luulisin, että housebileissä käy se massajengi jotka yhdessä dissaavat polkkaa ja kärjistetysti kuuntelevat sitten housea vain siksi koska se on heidän mielestään Niin paljon hienompaa.

täähän saattaa olla kans vaan mun mielipide, mutta se hardhouse jota mr.a muinoin soitti on kyllä kaukana tästä 'polkasta', mihin tässä nyt on viitattu (ainoastaan uudempaa hardsaundia oon kuullu sanottavan polkaksi)



Eikä jossain vaiheessa vain uk juusto hard house kutsuttu polkaksi ja nyt varmaan koko hard whateva skeneä kutsutaan polkaksi. Notaatiokysymys vain, että minkä sitten haluaa mieltää polkaksi, miksei kutsuisi myös vanhempaa "hard":ia polkaksi ?
:D

Posts: 3,707

#389 • • :D
mitäs sitä suotta kinamaan, househan on aina ollut paska. onneksi
on tullut tää (uk) hard house, joka kyl parasta mitä on ikinä ollut.

ja kaikki dj:t saisivat soittaa proteusta ja paranoidia!


tidy trax :hearts:
Avatar
#390 • • Juho Kahilainen Guest
Quu laittakoon mulle bannia off-topicin jatkamisesta... Meikäläinen vuodattaa nyt patoutumia.

En tosiaan syytä ketään siitä, että on ymmärtänyt jättää hardhousen ja siirtyä musiikin pariin. Sanonpa vaan, että ei tässä maassa housedeejiit ole missään "kiitollisuuden velassa" polkalle. Housemusaa on ollut olemassa 80-luvulta lähtien eikä se ole minnekään häviämässäkään. En digannut hh:sta silloin kun se tänne tuli, enkä diggaa vieläkään. Samanlainen fiilis kyseisestä musasta on varmaan monella muullakin.

Housemusa on käsitteenä suht laaja, eikä selviä rajoja ole. On oikeastaan helpompi sanoa, mikä ei ole housea kuin mikä on.

Sen tiedän, että yläasteikäisenä Nessin mixtapet ja Adam Beyer olivat mulle kova sana, kun en paremmastakaan tiennyt. Housea ne eivät olleet. Kun tietämys musiikista karttui ja tutustuin houseen, niin sinne jämähdin. Tällä hetkellä musamaku liikkuu jazzin suuntaan.
Avatar
#391 • • Wayne G Guest
ReiviRisteilyllä sit näköjään kinastellaan..... :scared:
Avatar
#392 • • Juho Kahilainen Guest

ReiviRisteilyllä sit näköjään kinastellaan..... :scared:



Älä huoli. En ole tulossa.
Avatar
#393 • • diezel Guest

mitäs sitä suotta kinamaan, househan on aina ollut paska. onneksion tullut tää (uk) hard house, joka kyl parasta mitä on ikinä ollut.
ja kaikki dj:t saisivat soittaa proteusta ja paranoidia!



Joku moderator vois ohjata tän jonnekin muualle jos jotain kiinnostaa tätä jatkaa.. ja offtopicin paukutus jatkuu..

Henkilökohtaisesti en paljon enää polkkaa kuuntelee ja vielä vähemmän TidyTrax/Nukleuz-skeidaa.. omalla kohdalla kuuntelu lähinnä menee noise/hc:eempaan matskuun.

Periaatteesta vaan ärsyttää, että polkka = uk hh house, on siltäkin puolelta vähän parempaa matskua, enkä sano että se jotain avantgardea olisi.
Avatar
#394 • • Juho Kahilainen Guest

Kari P


Onhan noita monia.
Kotkalaisista George Shield... Helsinkiläistynyt Ice...



"Enpä tunne miestä", sanoi piru Jeesuksesta.
Avatar
#395 • • Daniel Braun Guest

Kari P


Onhan noita monia.
Kotkalaisista George Shield... Helsinkiläistynyt Ice...



"Enpä tunne miestä", sanoi piru Jeesuksesta.


Sori vielä tää OT, mutta selvennystä...

Kotkalaisiin en puutu mitenkään, loppupeleissä ei ole ihmekkään jos ei nimi olekkaan tuttu.
Mutta Kari P = Gary B?
Eiks?

Mielestäni oli tossa joitakin vuosia sitten tollanen seminame dj.
Monissa bileissa soitteli, ympäri Suomen erilaisissa tapahtumissa.
Pääasiassa polkkaa.
Pari kolme-viis kertaa taisin silloin kuulla hänen soitantansa.
Nykyisestä tilanteesta eip oo mitään hajua.
Avatar
#396 • • Homegrove Guest
128-Hardhouse.gif

Älä ota sitä vakavasti.... :happyroll:
Avatar
#397 • • Tapi T Guest

Menkääpäs pojat soittamaan suutanne muualle...


Pyhitetään tämä topicci nyt itse bileille.


Kuinka monta kertaa asiaan pitää vielä oikein puuttua?
Avatar
#398 • • Jukka I Guest

Sitä kyllä oikeasti ihmettelen, että lineuppiin on saatu 9(!) progeartistia, ainakin seitsemän kiksusankaria, mutta sitten teknot, houset, rikkobiitit(!) ja muut on jätetty vajaaksi.



Indeed. Eikä noi awardsitkaan erityisemmin innosta, pokaaleita kun ei kerätä taidoilla vaan nimellä (eivät läheskään aina korreloi), eikä tuollainen missikisa/superstarameininki muutenkaan mielestäni istu konemusaskeneen.
Avatar
#399 • • Zapa Guest


Mutta Kari P = Gary B?
Eiks?

Mielestäni oli tossa joitakin vuosia sitten tollanen seminame dj.
Monissa bileissa soitteli, ympäri Suomen erilaisissa tapahtumissa.
Pääasiassa polkkaa.
Pari kolme-viis kertaa taisin silloin kuulla hänen soitantansa.
Nykyisestä tilanteesta eip oo mitään hajua.



Kyllä KP = GB. Tuohan musiikinmuutos osoittaa vain sen, että Kari P on "kasvanut" ihmisenä ;) Terqqui KP:lle :heart:

ed: jotta topiikissa pysytään, niin maaliskussa täytyy zoomii tilanne, onko innostusta näihin kekkereihin (oli sitten lippuja jäljellä tai ei)..
Avatar
#400 • • Jace Guest
On kyllä kiva lähteä katselemaan mitenkäs pojat ovat toteuttaneet kaikki hommat tuolla Operalla :happyroll: